Equa po víkendové chybě už funguje naplno

Olga Skalková | rubrika: Aktuality | 10. 8. 2021 | 1 komentář
Equa po víkendové chybě už funguje naplno

Zdroj: Shutterstock

Neplánovaná odstávka systému Equa bank v noci ze soboty na neděli byla znát ještě v pondělí: klientům dál nefungovaly okamžité platby. Od včerejšího odpoledne už běží normálně, ujišťuje banka.

„Všechny bankovní systémy jsou od nedělního rána plně funkční. Okamžité platby jsme spustili z preventivních důvodů až o jeden den později, a to v pondělí 9. srpna v 12:32 hodin,“ říká mluvčí Kateřina Petko.

Equa bank musela v sobotu v noci neplánovaně odstavit své systémy kvůli chybám v zůstatcích účtů klientů. „V odpoledních hodinách došlo k technickým problémům se zobrazováním zůstatků na účtech. Z tohoto důvodu jsme přistoupili k neplánované odstávce našich bankovních systémů, která začala v sobotu v 23:11 hodin a skončila v neděli v 4:59 hodin,“ upřesňuje Petko.

Důvodem byly technické problémy na straně banky a dodavatele bankovního systému, vysvětluje mluvčí. Další podrobnosti banka neuvedla, ani kolika klientů se problémy dotkly. „Nebudete to zatím komentovat,“ říká Petko.

Velké problémy měla v neděli odpoledne také Air Bank. Klienti se nemohli přihlásit do internetového a mobilního bankovnictví, řada z nich prý nemohla ani zaplatit kartou. Několikahodinový neplánovaný výpadek trval do nedělní 22. hodiny.

Potíže s internetovým či mobilním bankovnictvím nebo karetními transakcemi postihnou čas od času většinu bank. Největší problém měli klienti UniCredit v roce 2017, kdy banka aktualizovala bankovní systém a někteří klienti tvrdili, že se jim zůstatky na účtech měnily v řádu hodin. Namísto plánované víkendové odstávky pak někteří klienti neměli online přístup ke svým účtům celkem devět dní.

Equa bank se za způsobené nepříjemnosti klientům během neděle omluvila na svých internetových stránkách. „Velice si vážíme Vaší důvěry a rádi bychom Vás ujistili, že je naší nejvyšší prioritou poskytovat naše produkty a služby na vysoké úrovni, kterou od nás očekáváte, a tak, jak jste zvyklí. Za způsobené nepříjemnosti se Vám tímto omlouváme,“ napsala klientům.

A jak by měl postupovat klient, který zjistil, že se mu na účtu objevila suma, která mu nenáleží, nebo se mu naopak bez jeho přičinění snížila a způsobilo mu to potíže? „V případě, že klienti evidují jakékoliv problémy, prosíme, aby e-mailem kontaktovali naše klientské centrum nebo se obrátili na své bankéře na pobočkách,“ radí Petko. Případnou kompenzaci postižených klientů, k níž banky obvykle přistupují, neupřesnila.

Podle agentury ČTK měl jeden klient v sobotu v noci na svém účtu částku o více než 100 tisíc korun vyšší, než měl původně mít, jeho bratr pak dokonce o tři miliony vyšší. Jiným klientům naopak chyba zůstatek na účtu snížila, což jim mohlo způsobit problémy při platbách kartou.

Olga Skalková

Autor článku Olga Skalková

O bankách a finančních institucích píše od 90. let. Byla součástí ekonomického týmu Hospodářských novin, psala i na weby iHNed.cz a Aktuálně.cz. Teď píše externě pro Peníze.cz. Ráda tráví čas s rodinou a přáteli, chodí do... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+8
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

A tohle už jste četli?

ČSOB znovu vypne bankovnictví. Skoro na celý den

13. 6. 2025 | Petr Kučera

ČSOB znovu vypne bankovnictví. Skoro na celý den

Klienty ČSOB opět čeká velká část víkendu bez přístupu k elektronickému bankovnictví. Banka ho vypne od půlnoci z pátku na sobotu, dostupné má být až od sobotní 17. hodiny.

Spořitelna zpřísní podmínky pro prémiový účet Erste Premier

12. 6. 2025 | Petr Kučera

Spořitelna zpřísní podmínky pro prémiový účet Erste Premier

Dosáhnout na prémiové bankovnictví Erste Premier bez poplatku bude od příštího února náročnější. Na druhou stranu výrazně klesne cena pro lidi, kteří ho chtějí i bez splnění limitů. celý článek

Přejděte do KB+, nebo vám zrušíme účet. Komerčka míří k „eskalační fázi“ migrace

11. 6. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Přejděte do KB+, nebo vám zrušíme účet. Komerčka míří k „eskalační fázi“ migrace

Komerční banka vypne staré bankovnictví později, než plánovala. Desítky tisíc lidí ještě ani nedostaly „pozvánku k migraci“ do nového systému. Přesto banka začíná výrazněji tlačit na... celý článek

ČSOB vám zlevní restaurace v cizině. Když platíte lepší kartou

10. 6. 2025 | Petr Kučera

ČSOB vám zlevní restaurace v cizině. Když platíte lepší kartou

Klienti s prémiovým bankovnictvím od ČSOB mohou v červenci a srpnu ušetřit za útraty v zahraničních restauracích, barech či fast foodech.

Která karta má nejlepší kurz eura? Porovnali jsme banky

9. 6. 2025 | Petr Kučera | 9 komentářů

Která karta má nejlepší kurz eura? Porovnali jsme banky

Na každém euru, které zaplatíte kartou během dovolené, můžete ušetřit až korunu – když použijete správnou kartu. Porovnali jsme nejen kurzové rozdíly, ale také rozsah informací, které... celý článek

Partners Financial Services