Equa po víkendové chybě už funguje naplno

Olga Skalková | rubrika: Aktuality | 10. 8. 2021 | 1 komentář
Equa po víkendové chybě už funguje naplno

Zdroj: Shutterstock

Neplánovaná odstávka systému Equa bank v noci ze soboty na neděli byla znát ještě v pondělí: klientům dál nefungovaly okamžité platby. Od včerejšího odpoledne už běží normálně, ujišťuje banka.

„Všechny bankovní systémy jsou od nedělního rána plně funkční. Okamžité platby jsme spustili z preventivních důvodů až o jeden den později, a to v pondělí 9. srpna v 12:32 hodin,“ říká mluvčí Kateřina Petko.

Equa bank musela v sobotu v noci neplánovaně odstavit své systémy kvůli chybám v zůstatcích účtů klientů. „V odpoledních hodinách došlo k technickým problémům se zobrazováním zůstatků na účtech. Z tohoto důvodu jsme přistoupili k neplánované odstávce našich bankovních systémů, která začala v sobotu v 23:11 hodin a skončila v neděli v 4:59 hodin,“ upřesňuje Petko.

Důvodem byly technické problémy na straně banky a dodavatele bankovního systému, vysvětluje mluvčí. Další podrobnosti banka neuvedla, ani kolika klientů se problémy dotkly. „Nebudete to zatím komentovat,“ říká Petko.

Velké problémy měla v neděli odpoledne také Air Bank. Klienti se nemohli přihlásit do internetového a mobilního bankovnictví, řada z nich prý nemohla ani zaplatit kartou. Několikahodinový neplánovaný výpadek trval do nedělní 22. hodiny.

Potíže s internetovým či mobilním bankovnictvím nebo karetními transakcemi postihnou čas od času většinu bank. Největší problém měli klienti UniCredit v roce 2017, kdy banka aktualizovala bankovní systém a někteří klienti tvrdili, že se jim zůstatky na účtech měnily v řádu hodin. Namísto plánované víkendové odstávky pak někteří klienti neměli online přístup ke svým účtům celkem devět dní.

Equa bank se za způsobené nepříjemnosti klientům během neděle omluvila na svých internetových stránkách. „Velice si vážíme Vaší důvěry a rádi bychom Vás ujistili, že je naší nejvyšší prioritou poskytovat naše produkty a služby na vysoké úrovni, kterou od nás očekáváte, a tak, jak jste zvyklí. Za způsobené nepříjemnosti se Vám tímto omlouváme,“ napsala klientům.

A jak by měl postupovat klient, který zjistil, že se mu na účtu objevila suma, která mu nenáleží, nebo se mu naopak bez jeho přičinění snížila a způsobilo mu to potíže? „V případě, že klienti evidují jakékoliv problémy, prosíme, aby e-mailem kontaktovali naše klientské centrum nebo se obrátili na své bankéře na pobočkách,“ radí Petko. Případnou kompenzaci postižených klientů, k níž banky obvykle přistupují, neupřesnila.

Podle agentury ČTK měl jeden klient v sobotu v noci na svém účtu částku o více než 100 tisíc korun vyšší, než měl původně mít, jeho bratr pak dokonce o tři miliony vyšší. Jiným klientům naopak chyba zůstatek na účtu snížila, což jim mohlo způsobit problémy při platbách kartou.

Olga Skalková

Autor článku Olga Skalková

O bankách a finančních institucích píše od 90. let. Byla součástí ekonomického týmu Hospodářských novin, psala i na weby iHNed.cz a Aktuálně.cz. Teď píše externě pro Peníze.cz. Ráda tráví čas s rodinou a přáteli, chodí do... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+8
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů
Daňové přiznání online

A tohle už jste četli?

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

29. 2. 2024 | Olga Skalková | 2 komentáře

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej... celý článek

Pozor na nový trik u bankomatů. Platíte za to, co nechcete

27. 2. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

Pozor na nový trik u bankomatů. Platíte za to, co nechcete

Síť bankomatů Euronet v Česku strhává lidem poplatek za službu, kterou si ve skutečnosti neobjednali – nebo ji nakonec ani nedostali. Některým velkým bankám se takové klamání jejich... celý článek

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

23. 2. 2024 | Petr Kučera

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel... celý článek

Třetí největší banka končí s telefonním bankovnictvím

21. 2. 2024 | Kateřina Hovorková, Petr Kučera

Třetí největší banka končí s telefonním bankovnictvím

Klienti Komerční banky už nebudou moct zadávat platební příkazy a využívat další služby přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušily UniCredit Bank a ČSOB.

Kde všude měl účty? Novinka usnadní pátrání po dědictví

20. 2. 2024 | Kateřina Hovorková | 5 komentářů

Kde všude měl účty? Novinka usnadní pátrání po dědictví

Pozůstalí ani notáři zatím nemají k dispozici nástroj, který by našel všechny bankovní účty zemřelého. Aspoň částečné vylepšení má přinést nová platforma, kterou chystají Notářská komora... celý článek

Partners Financial Services