V Drážďanech si spočítali, kolik utrácí Čech: Stále víc!

Letní slevy lákají do Drážďan čím dál víc Čechů. Další si přijíždějí pro kvalitní zboží.
V Drážďanech si spočítali, kolik utrácí Čech: Stále víc!

Čím dál víc Čechů vyráží za nákupy do ciziny. Zvlášť pokud žijí nedaleko hranic. Jednou z nejoblíbenějších nákupních destinací jsou saské Drážďany. Pravidelně tam jezdí hlavně obyvatelé Děčína, Ústí nad Labem, Teplic, Mostu či Litoměřic.

Nákupy tu ale vyřizuje i stále víc lidí z Prahy. Vyplynulo to z detailního průzkumu o nákupním chování českých zákazníků v Drážďanech a Heidenau, jehož výsledky zveřejnila Průmyslová a obchodní komora Drážďany (IHK Dresden).

IHK šetření prováděla v roce 2009 a pak na sklonku roku 2011. Zatímco v roce 2009 pocházelo z Prahy 22 procent v Drážďanech oslovených českých zákazníků, o dva roky později bylo Pražanů už 35 procent.

V drážďanských obchodech ale nejsou výjimkou ani Moravané, kteří za nákupy ujedou kolem 400 kilometrů. Třeba zákazníci z Ostravy (490 km), Brna (360 km) nebo ze Znojma (360 km).

Nákup za 187 eur

Typický zákazník z Česka, který v saské metropoli nakupuje, bydlí 120 kilometrů od Drážďan. Je mu v průměru 41 let, nakupovat přijede v pátek odpoledne, v sobotu nebo o státním svátku a utratí tu poměrně dost peněz.

Podle toho, co zjistila IHK, vydá Čech za nákup v Drážďanech v průměru 187 eur (v roce 2009 144 eur).

Pokud mu je 60 let a více, často utratí „na jeden zátah“ přes 200 eur.

V centru města si pořizuje hlavně oblečení, boty, koženou galanterii, na periferii zase spíš potraviny či drogistické zboží.

I když je kupní síla zákazníka z Česka oproti tomu ze Saska ani ne poloviční, Češi v Drážďanech zdaleka nehledají jen slevy. Naopak – stále víc jich do Německa vyráží s cílem sehnat kvalitnější zboží, než jaké dostanou doma.

Za takové zboží jsou pak ochotni si i připlatit.

Cesta za kvalitou

Zatímco v roce 2009 jezdilo do Drážďan „za kvalitou“ 16 procent zákazníků z Česka, nyní ji jako hlavní důvod nakupování v Sasku uvádí 21 procent Čechů.

„Průměrný český zákazník u nás nakupuje vysoce kvalitní zboží,“ potvrzuje Michael Bärisch z firmy Globetrotter, která má přímo v centru, na drážďanské Prager Strasse, velký, čtyřpatrový obchodní dům.

„Češi se hodně dívají na značky. Nehledají slevy, za jeden nákup běžně vydají i trojcifernou částku v eurech,“ řekl Aktuálně.cz.

Anketa

Opravdu mají v Německu lepší zboží?

Do obchodu s outdoorovým vybavením si čeští zákazníci našli cestu i dřív, v době, kdy ještě nebyl tak „na ráně“. Teď v centru jich je ale mnohem víc.

Sázka na internet

„Tendence je jednoznačně rostoucí – českých zákazníků stále přibývá,“ tvrdí Michael Bärisch z Globetrotteru. I proto firma přemýšlí, jak Čechům co nejvíc vyjít vstříc.

V outdoorovém obchodním centru visí informační nápisy v češtině, tak jako ve spoustě dalších obchodů v Drážďanech.

I internetová prezentace firmy nabízí českou verzi. Spousta Čechů totiž před cestou do Saska hledá informace o konkrétních obchodech a zboží nejprve tam.

„V internetu vidíme velký potenciál, webovou prezentaci pro české zákazníky proto chceme podstatně rozšířit. Tak, aby obsahovala mnohem více informací,“ říká Bärisch.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+7
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 4 komentářů

A tohle už jste četli?

Prohnilí! Proč nás supermarkety krmí prošlým zbožím?

12. 3. 2012 | Ondřej Tůma | 31 komentářů

Prohnilí! Proč nás supermarkety krmí prošlým zbožím?

Písnička o tom, že u nás zákazník dostane o řád horší zboží než zákazníci v supermarketu s týmž logem na Západě, je notně obehraná. Nedosti však na tom, že dostáváme druhou jakost –... celý článek

Boj o vejce: Koho byste odpravili? Slepice, Unii nebo supermarkety?

8. 3. 2012 | Martin Vlnas | 45 komentářů

Boj o vejce: Koho byste odpravili? Slepice, Unii nebo supermarkety?

„Díky regulacím EU je cena vajec vyšší, než cena devítimilimetrové munice. Takže až zase politici vyjdou do ulic, je levnější je postřílet, než je vyhánět vejci.“ Kdo je autorem téhle... celý článek

Tomáš Karpíšek: Potravinářský průmysl nás všechny šidí

17. 9. 2011 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Tomáš Karpíšek: Potravinářský průmysl nás všechny šidí

„Možná pomůže, až se pan Babiš a podobní podnikatelé rozhodnou pro nějakou dobrou věc. Až si řeknou, že je čas, aby si vylepšili jméno investicí do něčeho poctivého, tradičního a opravdu... celý článek

Proč jíme odpad a je nám to jedno?

3. 8. 2011 | Ondřej Tůma | 46 komentářů

Proč jíme odpad a je nám to jedno?

V obchodních řetězcích se prodávají potraviny pochybné kvality. Podle řady odborníků jsme odpadkovým košem Západu. Českému spotřebiteli to ale – zdá se – nevadí. Hlavně že je to v akci…... celý článek

Očima expertů: Práce v Německu? Nein, danke!

13. 5. 2011 | Ondřej Tůma | 167 komentářů

Očima expertů: Práce v Německu? Nein, danke!

Od 1. května se otevřel pracovní trh v Německu a Rakousku občanům osmi států, které v roce 2004 vstoupily do Evropské unie. Exodus českých pracovníků za lepšími podmínkami se však čekat... celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.