Jak jste spokojen se začátkem online směnárny, předčily výsledky vaše očekávání?
Jsem spokojen s tím, jak nás jako de facto neznámou společnost přijali klienti. Velmi si všichni v Roklenu vážíme jejich důvěry. Jsem spokojen s objemy obchodů a počtem klientů. Nespokojen jsem s tím, že se nám v aplikaci objevily drobné chyby. Jsem perfekcionista, takže mě štvou všechny nedostatky, i takové, které naši klienti v podstatě přehlížejí.
Jak jste zvládli vybavit veškeré obchody? Vše funguje pouze online?
Máme online aplikaci a telefonický dealing. Každý klient si může vybrat, co je jemu příjemné. Někdo chce být více osobní a chce si o transakci popovídat s odborníkem, někdo s námi vůbec nechce mluvit. Každému vycházíme vstříc nehledě na způsob, jakým provede obchod. Co se týče tradingu, jsme předimenzováni, nemáme žádné problémy zobchodovat daleko větší objemy a obsloužit větší počty klientů, než máme nyní.
Co říkáte na to, že kolem nové kampaně Na rovinu a na rok je spousta otázek? Co ta kampaň vlastně znamená?
Na rovinu znamená, že jsme féroví a transparentní. Klient vždy před uzavřením obchodu přesně zná naše podmínky, náš devizový kurz, naši marži a aktuální kurz na trhu. A na období jednoho roku garantujeme navíc nejlepší kurz, tedy to, že naše kurzová marže bude maximálně 0,08 %, tedy například u eurokoruny dva haléře na každou stranu od trhu. A to platí pro všechny klienty RoklenFX.
Proč garantujete podmínky na rok, a ne na vždy? To poté zdražíte?
Je možné, že zdražíme, je možné že zlevníme. Garantovat něco na věky nelze. Jeden rok je dostatečně dlouhé období, aby klienti pochopili, že to se svou nabídkou myslíme vážně a že nejde jen o jednorázové lákadlo. Samozřejmě se budeme snažit udržet ty nejlepší podmínky pro klienty, nicméně mohou se změnit externí faktory – podmínky na trhu i samotné fungování devizového trhu nebo regulace. A na to třeba budeme muset zareagovat.
Je to opravdu udržitelné? Nebojíte se změn na trhu, které by mohly Vaši situaci výrazně ovlivnit a vy museli zdražit nebo změnit podmínky v průběhu již prvního roku?
Ne, že bychom se báli změn na trhu, Česká republika může třeba rychle přijmout euro a největší objemy obchodů tak budou na dolaru, ale na to všechno bude muset reagovat i konkurence. Náš koncept udržitelný je. Podmínky na trhu jsou aktuálně nastavené tak, že lidé směňují buď za nevýhodné kurzovní lístky bank, nebo za netransparentní kurzy nebankovních institucí, toto je neudržitelné. Lepší je být nákladově efektivní, což nám umožnuje nabízet nejlepší podmínky na trhu. A to, že by finanční produkty měly být transparentní, to je něco, čemu věřím, že má budoucnost. My, a teď omluvte silné slovo, okrádat klienty na poplatcích nechceme a nebudeme. A to se týká všech produktů skupiny Roklen.
Je ještě něco, co jste si pro klienty připravili?
Máme velké plány, online aplikaci neustále vylepšujeme a své procesy zdokonalujeme. V online aplikaci například brzy přibydou další funkční prvky, dashboard, exportní sestavy a jiné. Aplikace sice už nebude tak hmatatelně jednoduchá ve stylu „vyměň – pošli peníze – zadej příjemce“, ale zas budou mít klienti více možností.
Jaký tedy očekáváte vývoj do budoucna?
Doufáme v rostoucí oblibu naší směnárny a rostoucí počet klientů.
Na otázky odpovídal Radim Krejčí, Managing Director skupiny Roklen
Sdílejte článek, než ho smažem