Dálnice D1 z Českomoravské vysočiny až do Brna připomíná betonový tankodrom. Ve špičce se déjednička dá označit za téměř nejnebezpečnější silnici v zemí. Dálnice do Drážďan už řadu let končí před Českým středohořím. Do Hradce Králové řidiči také ještě nedojedou. Přitom roční dálniční známka pro osobní auta by měla stát od příštího roku o sto korun více než dnes, navrhuje ministerstvo dopravy.
Poslanci mezitím pracují na návrhu, který by dálniční známky z čelních skel vymazal úplně. Místo nich by řidiči v autech vozili elektronické viněty, které by si dobíjeli podle potřeby. V budoucnu by možná sloužily k podobnému výběru mýtného, jako dnes platí kamiony, tedy za ujeté kilometry. Ani tato novinka by ale neřešila skutečnou otázku, jakou kvalitu cestování stát na českých dálnicích řidičům za vybírané poplatky vlastně nabízí.
Je tisícovka za roční používání českých dálnic adekvátní cena? Měla by se cena dálničních známek zvýšit? Kolik byste byli ochotni za cestování na dálnicích zaplatit, když vezmete v úvahu kvalitu těchto silnic?
NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.
redakce Peníze.CZ
Jsme největší web o osobních financích v Česku. Přinášíme aktuality, praktické návody, kalkulačky a další přehledy. Do rodiny vydavatelství NextPage Media s námi patří i Finmag, Heroine a Footbal Club. Můžete nás sledovat... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Diskuze
11. 10. 2021 8:36 | Marek Dlouhý
18. 11. 2016 22:45
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 11. 2016 22:30 | Václav
19. 11. 2009 19:11
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 11. 2009 18:59 | JIŘÍ
28. 5. 2009 11:09 | Lucie
23. 5. 2009 11:31 | Jana
22. 5. 2009 11:00 | Lagarto
2) N2 (do 7,5 t) - take elektonicke myto, ale 50% N3
3) N1 a M (tedy do 3,5 t a osobaci) - tam soucasnych 1000.- Kc nic neresi a transakcni + vyrobni naklady jsou neumerne vysoke. Ale dat cenu 2-3 tisice je umerne napr. pro sluzebaky, ale neumerne pro cast populace - paklize chceme mit dalnice a pouzivat je. Sluzebaci (N i M) plati silnicni dan, Soukroma auta ne. Tim se to da regulovat, resp. srovnat. Dale by mela byt jista "dan" zahrnuta v cene paliva, tedy tankuj = jezdis = platis. Problem je v tom, ze toto pak zaplati i N3 a N2 = dvoji zdaneni tehoz, resp. ze to budou platit i ti, co kupuji benzin do sekacky na travu :-) Takze palivo neni dobra cesta, ale musi to byt neprima dan ktera reflektuje najete km, tedy vykonove (alespon castecne) hledisko.
22. 5. 2009 9:03 | Tat
22. 5. 2009 6:57 | petr
22. 5. 2009 1:46 | ardnij
21. 5. 2009 23:49 | SMora
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 5. 2009 23:40 | Vilšerová
21. 5. 2009 23:37 | SMora
21. 5. 2009 21:25 | jaroslav kamas
Zobrazit všech 35 komentářů