Kolik byste dali za dálniční známku, kdyby záleželo na vás?

Ministerstvo dopravy zvažuje, že zdraží dálniční známky. Za cestu po některých úsecích dálnic by spíše stát měl motoristům platit za ničení jejich vozů. Na kolik byste ohodnotili roční používání českých dálnic? Napište, co si o tom myslíte.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 5. 2009 7:27, Kolda

V SRN jsou dálnice vynikající a standardně se neplatí. Naši politici, zejména z ODS a spřízněných stran chtějí ždímat z lidí peníze, teď v krizi zvlášť. Není důvod na ty mizerné, ale ani jiné dávat nějaké peníze, když platíme daně a stát má z daní profit.

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 5. 2009 21:25, jaroslav kamas

Myslím si, že za dálnioční známky by se celkově mělo platit daleko více. Říkám to přesto, že patřím do skupiny se středními příjmy. pRO SROVNÁNÍ ROČNÍ ZNÁMKA STOJÍ MÉNĚ, NEŽ JEDNA NÁDRŽ v autě. Na druhou stranu by se mi asi nelíbil systém, kdyby se platilo jenom od ujetých kilometrů, jako u nákladních aut. Asi by bylo dobré, kdyby se vymyslel nějaký systém progresivního snižování sazby dle ujetých km, nebo známky s větší variabilitou délky platnosti a čím delší, tím levnější. Třeba až s platností na několik let. Rozhodně ale by celková cenová úroveň měla být vyšší, než dnes. Já bych byl ochoten za roční známku platit kolem 3 tisíc korun.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

18. 11. 2016 22:45

V globále mám stejný názor. Kolik si po dálnici projedeš tolik si zaplať. Nic spravedlivějšího ne se nedá vymyslet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2016 22:30 | Václav

Hezky se mluví těm co mají dálnici za domem (Dejte to do pohonných hmot.)Po dálnici neujedu za rok ani jeden km. Proč bych měl platit těm co po ni jezdí každý den. Nebo ti co již mají auto pouze na to aby se dostali k lékaři a jedno týdně na větší nákup. Stačí ,že již platí stejně vysoké pojištění přesto, že najedou za rok 2000 km. Jednoduše nalézt system Kolik po dálnici ujedeš tolik si zaplať. Technologie jsou na to známé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2009 19:11

jE TO ROZUMNÉ ALE ASI TOMU ČEMU ŘÍKÁTE DÁLNICE NEVYPADÁ JAKO DÁLNICE ZA KRÁLE VÁCLAVA PRO KOŃSKÉ BMV .VYPADÁ TO ŽE SE DÁLNICE ŘÍKÁ VŠADE NĚCEMU JINÉMU,ALE CO SE VLASTNĚ DÍVÍM V TOMTO REGIONU JE TO UŽ ZASE POVNNÉ
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2009 18:59 | JIŘÍ

NĚKDO TO MUSÍ ZAPLATIT ABY,BYLO VIDĚT JAK SE MÁME TO JE KOLIKSE VYBERE NA TRANZITU KAMIONŮ KAŽDÁ KORUNA NEBO JINÉ OJRO DOBRÉ
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2009 11:09 | Lucie

Dobrý den, myslím si, že 1000,-Kč je už dostačující cena za používání dálnic. Vozovky jsou v dezolátním stavu. Často se setkávám s prasklinami, propady apod. K
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2009 11:31 | Jana

Za takovéhle dálnice jako jsou u nás,by nám ještě měli platit a ne zvyšovat cenu,zvláště pak pro osobní auta.Nejvíce naše silnice ničí kamiony,zvláště když často jezdí přetížené.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2009 11:00 | Lagarto

1) N3 (Kamiony) - O.K. jak je to dnes 2) N2 (do 7,5 t) - take elektonicke myto, ale 50% N3 3) N1 a M (tedy do 3,5 t a osobaci) - tam soucasnych 1000.- Kc nic neresi a transakcni + vyrobni naklady jsou neumerne vysoke. Ale dat cenu 2-3 tisice je umerne napr. pro sluzebaky, ale neumerne pro cast populace - paklize chceme mit dalnice a pouzivat je. Sluzebaci (N i M) plati silnicni dan, Soukroma auta ne. Tim se to da regulovat, resp. srovnat. Dale by mela byt jista "dan" zahrnuta v cene paliva, tedy tankuj = jezdis = platis. Problem je v tom, ze toto pak zaplati i N3 a N2 = dvoji zdaneni tehoz, resp. ze to budou platit i ti, co kupuji benzin do sekacky na travu :-) Takze palivo neni dobra cesta, ale musi to byt neprima dan ktera reflektuje najete km, tedy vykonove (alespon castecne) hledisko.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2009 9:03 | Tat

Pokud budou dálnice i nadále vypadat jako tankodrom tak nic - jen živíme stavařské (předražené) firny, které úmyslně nekvalitně opravují dálnice. Pak se divíme, že jsou u nás náklady na vybudování a provoz dálnic o 50% dražší než jinde. Politici se o to nezajímají protože jim stavební loby sype do kapsy a zajímají se především o své milenky a aby byli chlapi s gulama než o práci pro občany.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2009 6:57 | petr

Dát to do daně z benzínu-nafty...Kdo hodně jezdí-hodně platí a nebuzerovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2009 1:46 | ardnij

Pokud by dálnice byla kvalitou na úrovni dálnic našich západních sousedů, tak bych se nějakému placení moc nebránil, i když opravdu nejlepší by bylo připlatit nějaký halíř při nákupu pohonných hmot. Ale to, že se vybírá dálniční poplatek na našich "roletách", zvaných dálnice, považuji za NEHORÁZNOST a zesměšňování nás řidičů!!! Po takovýchto "tankodromech" je opravdu hrůza jezdit a ještě za to mám platit??? Platit by se mělo za určitý "nadstandart" - a tím naše dálnice opravdu NEJSOU!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 23:49 | SMora

Souhlasím s tím, že obecné propojení ekonomického a politického cyklu je nešťastným demokratickým neduhem. Dlouhodobě prospěšné kroky jsou v krátkodobém měřítku nepříjemné, a kdo si chce obětovat současnou spotřebu za případnou nejistou zvýšenou spotřebu budoucí. Bohužel, ze základů rozložení příjmů (philipsova křivka) víme, že většina obyvatel má příjem pod průměrnou mzdou a ti budou povětšinou tíhnout k levicovějším myšlenkám, sbírání peněz bohatým a přerozdělování chudým. Nicméně lidé na sociálce hodnotu pro společnost netvoří (na druhou stranu lepší, když dostanou almužnu,než když půjdou krást). Teplé místečko ve státní správě úřednické, to byl vždy můj sen. Něco se ale zlepšilo-projektový management ve státní správě má positivní dopad. Už musí prokazovat výsledky v časovém rámci a dokazovat plnění strategického managementu.. zkrátka už musí plnit cíle.. a to cíle měřitelné. Dejme tomu čas, jde to pomalu, ale lepší se to.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2009 23:40 | Vilšerová

Nechci komentovat stav dálnic. Ale ráda bych zavedla platbu za projetý úsek dálnice. Známku v mém kraji nepotřebuji, a chci-li jednou za rok použít byť krátký úsek dálnice, nemohu si koupit např. jednodenní známku. Pro mne by byla ideální mýtná brána, která mi odměří mnou projetý úsek a ten na výjezdu ochotně zaplatím. Dnes musím zakoupit nejméně sedmidenní známku a přitom dálnici použiji v úseku 25 km. Krom hrůzného stavu dálnice (např. Olomouc-Brno), stalo se mi také, že jsem zakoupila známku kvůli úseku Olomouc - Mohelnice a kvůli havárce byla dálnice uzavřena a já s čerstvě zakoupenou známkou projela úsek místní komunikací.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 23:37 | SMora

Dálniční poplatek by se měl platit denně, výběrem podobným dobíjení mobilních telefonů. Nesouhlasím s platbou desetidenní známky, když použiji dálnici jen na pár kilometrů z Rozvadova do Plzně. Při roční známce je rovněž výběr nespravedlivý. Výběr mýtného přes elektronické viněty je technicky drahý, polovinu vybraných peněz sežere firma provozující systém.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 21:25 | jaroslav kamas

Myslím si, že za dálnioční známky by se celkově mělo platit daleko více. Říkám to přesto, že patřím do skupiny se středními příjmy. pRO SROVNÁNÍ ROČNÍ ZNÁMKA STOJÍ MÉNĚ, NEŽ JEDNA NÁDRŽ v autě. Na druhou stranu by se mi asi nelíbil systém, kdyby se platilo jenom od ujetých kilometrů, jako u nákladních aut. Asi by bylo dobré, kdyby se vymyslel nějaký systém progresivního snižování sazby dle ujetých km, nebo známky s větší variabilitou délky platnosti a čím delší, tím levnější. Třeba až s platností na několik let. Rozhodně ale by celková cenová úroveň měla být vyšší, než dnes. Já bych byl ochoten za roční známku platit kolem 3 tisíc korun.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 20:25 | Bertík

0,- Kč vždyť přispívají všichni daňoví poplatníci nemalou částkou
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 18:10 | MT

50 EUR
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 14:39 | Nebojsa

Nemělo by se platit vůbec nic. Možná se platí za masáže těla, protože na těch hrbech, kde je jinde omezena rychlost na 30 km za hodinu se po dálnici může 130 km/hod. Takže by to měl být poplatek za masáže, ale na druhous tranu tlumiče a celá kastla dosti trpí. A je jedno, zda se jede v osobáku nebo autobuse.
Úplně nejjednodušší by bylo, kdyby se zavedla nějaká daň k pohonným hmotám, která by financovala silnice všechny. Spotřeba je úměrná nejen najetým kilometrům, ale i hmotnosti vozidla a stylu jízdy. Takže by to bylo nejobjektivnější. Zmizely by ty šibenice kolem silnic, ubyl by mezičlánek, který se na mýtném či tisku a prodeji známek přiživuje, takže do státní kasy by šlo více peněz.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 13:01 | Milik

Chlapec si zde plete jednotlivé příjmovéa výdajové kapitoly, vede diskuzi o něčem, čemu vůbec nerozumí. Ale hrdě se hlásí ke skupině asociálů, kteří by měli být chováni odděleně od většiny lidí, jsou nebezpeční nejen společnosti, ale i své rodině.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2009 12:56 | Milik

Nedal bych ani korunu, vzhledem ke stavu většiny povrchů dálnic. Také bezpečnost a nedostatečné kontroly i postihy, za agresivní jízdu některých řidičů, jsou mizivé a neúčinné. Poplatky bych předepsal zejména politikům, kteří medializují své názory a polemizují o "buzeraci" policistů při zjištěných přestupcích, navrhovaným zpřísněním zákona proti těm, kteří se na slinicích, potažmo dálnicích, neřídí ani stávajícími, benevolentními předpisy. Další tíží na opravu a výstavbu dálnic bych směřoval právě na tyto hazardéry.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 12:29 | cml11

Logické by bylo za jízdu po dálnicích přímo neplatit. Dálnice má odlehčit svému okolí od silniční dopravy. Každá povinnost platby za dálnice od jízdy část řidičů z různých důvodů odrazuje, ti jezdí mimo ni, a dálnice pak ztrácí svůj význam. Podle mě by se dálnice, stejně jako ostatní komunikace, měly platit výhradně ze zdanění paliva. Toto zdanění také jako jediné dostatečně reflektuje opotřebení silniční sítě a ekologické myšlení provozovatele vozidla. V nouzovém případě bych akceptoval platbu za odjeté dálniční kilometry, ale rozhodně jsem proti stávající podobě dálničních známek.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 563 018 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zálohy
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: V půjčovně svatebních šatů jsem si zamluvila zapůjčení svatebních šatů na 4. září 2020. Musela jsem zaplatit zálohu 5000 Kč. Nyní moje maminka onemocněla na koronavirus 19 a leží v nemocnici na infekčním... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

„Já proti vám nic nemám, ale ten Pride, ten vám škodí!“

„Já proti vám nic nemám, ale ten Pride, ten vám škodí!“

Byla jsem nervózní a nevěděla co mám čekat. Budou na nás útočit nějací náckové nebo rozlícení...více

Taylor Swift obléká svetry a vrací se ke kořenům. Folklore je soundtrack útěku do přírody i...

Taylor Swift obléká svetry a vrací se ke kořenům. Folklore je soundtrack útěku do přírody i k sobě samé

Zážitek ze dne na den zastaveného světa a uzavřených hranic nejspíš poznamenal úplně každého....více

Prague Pride bude i letos. Průvod nahradí plavba na Vltavě a pomůže taky online vysílání

Prague Pride bude i letos. Průvod nahradí plavba na Vltavě a pomůže taky online vysílání

V pondělí 3. 8. odstartuje jubilejní desátý ročník festivalu Prague Pride s mottem „Pride...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Václav Klaus

politik

Jaroslav Klíma

podnikatel, Tuscan

Václav Klaus
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Jaroslav Klíma
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.