S kamiony bez povolení vjezdu pomohlo řešení od Konica Minolta

PR článek | rubrika: FINEXPO | 5. 2. 2024
Skupina PKP CARGO INTERNATIONAL provozuje v Paskově kontejnerový terminál s parkovištěm pro nákladní vozy. Místa tu využívali i řidiči bez povolení, což vedlo ke zpožděním v odbavení a nehodám. Společnost proto investovala do chytrého řešení.
S kamiony bez povolení vjezdu pomohlo řešení od Konica Minolta

Zdroj: Shutterstock

Komerční spolupráce

K čemu konkrétně se terminál Paskov využívá?

Areál zajišťuje veškeré činnosti spojené s překládkou, svozem, rozvozem, lehkými opravami kontejnerů, odbavením vlaků a skladováním kontejnerů na ploše překladiště. Jeho prostory slouží jak skupině PKP CARGO INTERNATIONAL, tak externím subjektům. Sídlí tu například Celní úřad pro Moravskoslezský kraj, územní pracoviště Paskov a řada celních deklarací.

Jak je areál vybavený?

PKP CARGO INTERNATIONAL má na terminále k dispozici čelní kontejnerové překladače, které umožňují stohování kontejnerů a manipulaci s běžnými ISO kontejnery, se silničními návěsy a výměnnými nástavbami. Dál se tu nachází parkovací plocha až pro 130 návěsů, napojení pro chladicí kontejnery a speciální místo pro kontejnery s nebezpečným zbožím. Součástí je i moderní řídicí středisko pro dispečink, celní úřad, deklaraci a další navazující externí služby a subjekty. PKP CARGO INTERNATIONAL poskytuje zákazníkům i silniční rozvozy kontejnerů a návěsů k příjemcům.

Koho se ptáme

Daniel KrahulecFoto: PKP Cargo International

Daniel Krahulec v PKP CARGO INTERNATIONAL začínal jako kontrolor na útvaru ochrany a ostrahy majetku v roce 2009. O devět let později převzal jeho řízení na pozici manažer pro ochranu a ostrahu.

Skupina PKP CARGO INTERNATIONAL je významný evropský poskytovatel služeb nákladní dopravy, nabízí železniční dopravu, kombinovanou doprava, provozování drah, železniční stavby, pronájem, opravy nebo údržbu lokomotiv.

V nedávné době jste do terminálu pořídili nové kamerové řešení, abyste mimo jiné zamezili vjezdu nákladních vozidel bez povolení. Jak systém funguje?

Kamerový systém od společnosti Konica Minolta je pouze jednou částí daného řešení pro automatizovaný vjezd. Klíčovým prvkem je vjezdový systém s automatickými závorami – zvlášť pro vjezd a zvlášť pro výjezd. V reálu to vypadá tak, že na ostrůvcích jsou instalované kamery pro čtení registračních značek a kamery přehledové, interkomy, semafory, indukční smyčky, tiskárny parkovacích lístků a bezpečnostní prvky jako radary nebo infrabariéry. Prostě všechno, co má moderní automatizovaný vjezdový systém mít. V neposlední řadě nám Konica Minolta instalovala platební terminál, který je umístěný u správní budovy.

Pracuje tento systém i s prvky umělé inteligence?

Zatím ne, aktuálně používáme pouze pokročilé videoanalýzy z kamer v souvislosti s vozidly, tedy čtení registračních značek a typů vozidel (osobní, dodávka, kamion a podobně). Instalované kamery umí využívat i pokročilé videoanalýzy v souvislosti s osobami, například zvýšenou perimetrickou ochranu areálu, či různé statistické funkce. Systém je ale připravený na budoucí rozšíření.

Jak náročná je obsluha?

Celé řešení je intuitivní, automatické. Stačilo jen zaměstnance se systémem seznámit a zaškolit pro nejčastější požadované operace. Jediným fyzickým úkonem je výměna kotoučů tiskáren pro tisk lístků a vizuální kontrola. Všechno ostatní řeší dodavatel, a to buď vzdáleně, nebo při pravidelné kontrole podle nastaveného intervalu.  

Kolik vás to stálo a kolik zaplatíte za provoz?

Řešení vjezdu, výjezdu a parkování v našem areálu je specifické. Celkové náklady včetně instalace systémů a místních úprav představovaly necelé dva miliony korun. Měsíční poplatek za správu systému, support a dodávky spotřebního materiálu se pohybuje do deseti tisíc korun.  

Co si od zavedení kamerového systému slibujete? Počítáte i s nějakým finančním přínosem?

Naším hlavním cílem bylo zprůchodnit přístupové komunikace do areálu a zajistit plynulou obsluhu terminálu Paskov a celního úřadu. Také jsme chtěli omezit parkování nákladních vozidel, které v našem areálu nemají oprávněný zájem. I proto jsme nastavili pravidlo, že první hodina a půl parkování je zdarma. Každá další započatá hodina parkování už je zpoplatněna. Přestože vytvářet zisky z parkovného nebyl náš primární záměr, návratnost zainvestovaných prostředků bude díky vybranému parkovnému přibližně tři roky.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Divoký zevnějšek, duše dobrodruha. Jak jezdí SsangYong Torres

8. 4. 2024 | Eva Srpová

Divoký zevnějšek, duše dobrodruha. Jak jezdí SsangYong Torres

Jméno Torres sice evokuje Španělsko, patří ale novému modelu od jihokorejské automobilky SsangYong. Její jméno v Česku každý nezná, i když je mnohem starší než značky stejné „národnosti“... celý článek

Povinné ručení nově musí mít silné koloběžky a další vozidla

2. 4. 2024 | Petr Kučera

Povinné ručení nově musí mít silné koloběžky a další vozidla

Od začátku dubna se rozšířil okruh vozidel, za které je nutné platit povinné ručení. Nově se může týkat i elektrických koloběžek, segwayů, zahradních traktůrků, motorových golfových... celý článek

S elektrokolem na výlet do ciziny? Pozor na změnu v pojištění

2. 4. 2024 | Pavla Adamcová

S elektrokolem na výlet do ciziny? Pozor na změnu v pojištění

Zatímco silné koloběžky a seqwaye mají mít od dubna povinné ručení, u elektrokol se naopak pravidla v Česku zmírní. Problém s výkonnějšími elektrokoly však může nastat za hranicemi.... celý článek

Letiště Praha přidává nové lety. Co je hit letošních dovolených?

21. 3. 2024 | Pavla Adamcová

Letiště Praha přidává nové lety. Co je hit letošních dovolených?

Z Letiště Praha bude během letošní letní sezóny létat 68 dopravců do 167 destinací. Letos přibude 13 nových přímých cílů – patří mezi ně třeba Verona, Taškent, Tallin, Poznaň, La Palma... celý článek

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

15. 3. 2024 | Petr Kučera

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledního roku.

Partners Financial Services