Ptejte se daňové poradkyně!

Ptejte se daňové poradkyně!
Daňový silvestr už stojí doslova za dveřmi. Dosud si nevíte rady s některými problémy? Pak neváhejte a využijte jedinečné možnosti: zeptejte se daňové a účetní expertky Jaroslavy Voharčíkové na Peníze.CZ!

Upozornění:
Vážení čtenáři, položit dotaz daňové poradkyni jste mohli do pátečního večera (25. 3., 18:30 hod.). Dotazy, které do diskuzního fóra tohoto článku položíte po tomto datu, zodpoví případně redakce Peníze.CZ či jiní čtenáři. Samozřejmě můžete i nadále využít možnost individuální konzultace a Jaroslavu Voharčíkovou oslovit sami. Telefonní číslo a email naleznete níže v článku ve sloupku Kdo zodpoví vaše otázky?.

Termínem podání i odvedení daně z příjmů fyzických osob je, jako každoročně, 31. březen. Pokud jste ještě růžový formulář nepodepsali a s klidným svědomím neodevzdali, skutečně máte nejvyšší čas tak učinit. Jak na to jsme podrobně psali v článku Každoroční daňový kolotoč nabírá na rychlosti. Vysvětlili jsme vám, koho se březnová daňová přiznání týkají, co je nově zavedený "minimální základ daně" a krok za krokem pomohli formulář správně vyplnit a daň v pořádku odvést.

Nicméně jedním článkem nelze pojmout veškeré možné příjmové situace, do kterých se můžete dostat. Máte například část příjmů ze zaměstnání a část ze samostatně výdělečné činnosti či kapitálového majetku? Nebo jste si loni několik tisíc přivezli ze zahraničí či pro zahraniční firmu pracujete na dálku z české kotliny? Není vám stále jasné, jak naložit s odpočty úroků z hypotéky či stavebního spoření? Situací může nastat bezpočet. Jestli nevíte jak na to, využijte odbornou radu Jaroslavy Voharčíkové, účetní a daňové expertky. Dotaz jí můžete položit zde, v diskuzním fóru.

Kdo zodpoví vaše otázky?

Ing. Jaroslava Voharčíková podniká v oblasti ekonomického, účetního a daňového poradenství od roku 1992, od roku 1993 je členkou Komory daňových poradců ČR a zkušební komisařkou Komory daňových poradců ČR. V roce 1997 se stala také auditorem a členem Komory auditorů ČR a od roku 1998 je zapsána v seznamu likvidátorů a nucených správců vedeném Komisí pro cenné papíry.
Dlouhodobě o problematice daní, účetnictví, auditu, konkurzu, likvidací a pojištění publikuje v odborném tisku a přednáší.
Tyto služby poskytuji prostřednictvím dvou společností, DEKOS, s. r. o. a DEKOS AUDIT, s. r. o., ve kterých je jediným společníkem.

Zaměřuje se na fyzické osoby, právnické osoby, občanská sdružení, nadace, bytová družstva, pojišťovny a penzijní fondy.

Kontakt: Tel/fax: +420 224 819 035, jvh@dekos.cz

Dotazy z oblasti daní a účetnictví můžete klást na tomto místě. Daňová expertka se je bude snažit zodpovídat co nejdříve. První odpovědi si tak budete moci přečíst možná již ve čtvrtek odpoledne, případně v pátek ráno. Naleznete je ve zvláštním článku.

Průvodce daňovými povinnostmi za rok 2004

Jak vypočítat daň z příjmů a vyplnit daňové přiznání? Na co si dát pozor, aby vaše peníze dorazily na úřad včas a bez sankcí? Jak na zdravotní a sociální pojištění? Co s příjmy ze zahraničí? Má smysl elektronické přiznání, jak na něj?
Odpovědi a další informace jako např. daňové formuláře, daňový kalendář, užitečné kalkulačky a tabulky naleznete v našem tématickém speciálu Průvodce daňovými povinnostmi za rok 2004! Součástí je i článek o tom, co nás v daňové oblasti čeká letos.


Své dotazy z jiné než daňové oblasti můžete položit našim odborníkům v Poradně Peníze.CZ. Na cokoli z oblastí daní a účetnictví se neváhejte a zeptat

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

-2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 147 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 3. 2007 15:30, misabu

Dobrý den,

ráda bych se zeptala, zda je možné uplatnit odečet úroků z hypotéky v následujícím případě:
- podáváme s manželem přiznání společného zadnění manželů
- trvalé bydliště máme každý jinde, ale společnou domácnost vedeme v bytě, kde mám trvalé bydliště já, můj syn a moji rodiče - na tento byt mám hypotéku já
- manžel má trvalé bydliště vedeno v domě, který rekonstruujeme pro bytové potřeby naší rodiny, má na tuto rekonstrukci hypotéku, kolaudace ještě nebyla provedena
Můžeme si odečíst úroky z obou hypoték?
Děkuji předem za odpověď,
Michaela

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 4. 2006 15:49

Prosím o zodpovězení těchto otázek:
1) Je POVINNOST mít ŽL pokud si vydělává měsíčně víc jak 5 tisíc? A nebo to
lze řešit také srážkovou daní, pokud ten člověk ŽL nechce?
2)A teď srážková daň.
Těch 15% se vypočítá ať si člověk vydělá měsíčně 300, nebo do těch 5000 Kč
včetně, zapisuje na jakýsi formulář, který pravděp.dostanu na finančním,
nebo možná v papírnic.,na jeden papír napíši měsíčně všechny srážky od
všech, nechám si od všech podepsat výdajový doklad, kde bude kolik jim
platím a kolik za ně platím státu a celk.sumu srážkových daní zašlu vždy
počátkem následujícího měsíce na účet FU.Nebo do 8-ho?
Je to tak všechno v pořádku?
3)Myslíte,že bude stačit,když toto strhávání začnu od dubna,nebo musím
zpětně od začátku roku?
Děkuji Jaroslav

-22
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (147 komentářů) příspěvků.
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.