Když se řekne | Jan Müller | 23. 10. 2012 | 2 komentáře
Má prastarý auťák. Povinné ručení kupuje u jedné pojišťovny a ta mu k ručení nabízí ještě balíček dalšího pojištění auta plus nějaké služby. Má to ale vůbec cenu u vozidla prakticky dosluhujícího? A dokáže Jan Müller z webu Malé peníze vytěžit ze čtenářské otázky taky něco navíc, jak je jeho zvykem?
Co se děje | Dušan Šídlo | 12. 9. 2011 | 3 komentáře
Pojišťovny mají rády ženy. Ptáte se proč? Podle neúprosných statistik se ženy dožívají vyššího věku než muži, jsou u nich méně časté úrazy a při dopravních nehodách za sebou zanechávají finančně méně vážné škody. Není to ale jediný důvod k náklonnosti.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 24. 2. 2015 | 3 komentáře
Klienti nejsou hloupí, proč by nakupovali za dvacet, když jinde je to za deset? Při koupi auta se dnes lidé ptají, kolik je bude stát pojištění, financování a také servis. Dřív je zajímalo jediné – kolik za něj zaplatí teď. Tahle zvyšující se finanční gramotnost se projevuje i v životním pojištění,“ říká v rozhovoru pro Peníze.cz obchodní ředitel pojišťovny UNIQA Zbyněk Veselý.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka, Olga Skalková | 13. 11. 2016 | 4 komentáře
Pojišťovny opakovaně mluví o tom, že na povinném ručení tratí, a proto ho budou muset zdražit. V praxi to ovšem vypadá tak, že většina řidičů spíše může dostat slevu. Cena roste jen pro nejrizikovější klienty – nákladní auta a mladé řidiče.
Otázka dne | František Mašek | 18. 11. 2010 | 2 komentáře
Pojišťovny nabízejí těm, kteří s nimi nově uzavřou povinné ručení, řadu výhod. Ještě předtím je ale třeba zrušit starou smlouvu. S jakým předstihem je to třeba udělat? Tipněte si a dozvíte se více!
Rozhovor | Petra Dlouhá | 12. 11. 2011 | 18 komentářů
Zajímá vás, jaká je šance, že se pomocí GPS zabezpečení podaří zachránit ukradené auto? Jaké pojišťovací podvody zkoušejí čeští řidiči nejčastěji? Bourají více ženy, nebo muži? O tom všem jsme si povídali ve druhé části rozhovoru s generálním ředitelem UNIQA pojišťovny Martinem Žáčkem.
Co se děje | Věra Tůmová | 10. 8. 2010 | 2 komentáře
Pojišťovny v Česku hlásí poměrně vysoký růst počtu pojistných podvodů. Souvisí to prý i se zhoršující se finanční situací rodin. Když už neví, kde peníze vzít, zkusí oblafnout pojišťovny.
Když se řekne | Vladimír Švorba | 18. 3. 2013 | 13 komentářů
„Mámo, dej mi hubana! Letos jsem tu naši káru pojistil superlevně!“ Hubičku samozřejmě přejeme každému, není ale jisté, jestli si ji v tomhle případě pan Spořivý zaslouží. U pojištění stejně jako u každého jiného zboží nezáleží jen na ceně, ale přirozeně i na tom, co za tu cenu dostaneme.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 19. 10. 2022
Průměrná cena typického povinného ručení v Česku byla v září 6617 korun ročně, což je o přibližně o 1100 korun méně než před třemi lety. Ukazuje to index, který sestavuje společnost Broker Consulting.
Aktuality | Jiří Hovorka | 18. 1. 2022 | 1 komentář
Na zájemce o řidičský průkaz čekají nové testové otázky. Ty se zaměřují na řešení častých situací na silnicích, jako je například jízda za snížené viditelnosti či řešení situací na různých typech křižovatek. Nově jsou mezi nimi i takzvané dynamické otázky ve formě videí. Nové zkušební otázky představili zástupci ministerstva dopravy, autoškol a dopravní policie.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 7. 4. 2018
Moderní technologie mění svět pojišťovnictví. S šéfem České pojišťovny Markem Jankovičem o samořiditelných autech, chytrých domácnostech a potřebě pojišťoven přehodnotit byznysplány.
Co se děje | Petr Kučera | 4. 1. 2023
Jednodušší bodový systém, přísnější pokuty za závažné přestupky, řidičák už od 17 let pod dohledem mentora nebo řidičák na zkoušku. To jsou hlavní změny, které mají fungovat od roku 2024.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 12. 7. 2014 | 10 komentářů
Občas se dočtete, jací jsou Češi rekordmani v počtu pojistných podvodů. Než se vám nadme hruď pýchou nad vzornými reprezentanty, přečtěte si rozhovor s Jaromírem Kaděrou, šéfem detektivů naší největší pojišťovny. Čísla, která by dokazovala, že máme podfuky radši než jinde, podle něj neexistují.
Analýza | Jiří Hovorka | 4. 3. 2020
Rozdíly v cenách mezi pojišťovnami zůstávají veliké, ukazuje porovnání na několika případech řidičů.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 10. 2021 | 1 komentář
Skupina Direct koupila další autocentrum – K.E.I. v brněnských Vinohradech. Zařadí ho do své nově vznikající sítě Direct auto, do které předtím koupila pražské firmy NH Car a Autotrio (Modřany).
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 3 komentáře
Internetový Portál občana se rozšířil o záznamy z Registru silničních vozidel. Zájemci tam najdou informace o aktuálně i historicky vlastněných nebo provozovaných vozidlech.
Rozhovor | Jiří Hovorka | 15. 12. 2020
Z českého trhu mizí po 13 letech pojišťovna AXA. Koupila ji konkurenční UNIQA, která se tím dostane mezi pět největších pojišťoven v zemi. A chce ještě výš. O dalších plánech jsme si v listopadovém rozhovoru pro časopis Finmag povídali s Martinem Žáčkem, generálním ředitelem UNIQA v Česku a na Slovensku.
Publicistika | Gabriel Pleska | 30. 12. 2022
Stala se vám krajně nepříjemná věc, voláte do pojišťovny – a na druhém konci se někdo začne smát! Samozřejmě, je to skandál. Pojišťovna má zaměstnávat výhradně lidi s nulovým smyslem pro humor nebo nervy ze železa. Ale uznejte sami: necukaly by vám koutky nahoru, kdyby vám někdo volal tohle?
Když se řekne | Martin Vlnas, Věra Tůmová | 30. 9. 2011 | 2 komentáře
Na první pohled se může zdát, že práce operátorů v call centru pojišťovny musí být nuda a stereotyp. Naopak! Uklidňování rozčileného klienta nebo skládání puzzle z kusých informací je někdy adrenalinový sport. Operátorka navíc musí zvládat i všetečné dotazy pojišťovacích makléřů, kteří pojistky prodávají.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 1. 2020 | 6 komentářů
Air Bank a Zonky mají sourozence. Také Rixo sází na jednoduchost, online přístup a nižší ceny. Chce lidem udělat pořádek v pojištění, zkontrolovat a vylepšit jejich smlouvy.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 11. 3. 2017
„Klientům, kteří u nás mají třeba pět smluv, umožníme sdružit všechny platby za všechny produkty do jedné,“ říká v rozhovoru předseda představenstva Allianz pojišťovny Jakub Strnad. S jakými dalšími inovacemi jeho pojišťovna přichází a proč se pojišťovnictví vyhýbají fintechové projekty?
Co se děje | Věra Tůmová | 14. 6. 2010 | 2 komentáře
Internet proniká stále více do každodenního života. Běžné lze díky němu komunikovat, nakupovat i spravovat finance. V Česku se nyní objevují ale i první vlaštovky na poli internetového pojišťovnictví. Online nákup pojistek už existuje pár let. Náhled na pojistné smlouvy a jejich správu ale je letošní novinka.
Aktuality | Petr Kučera | 14. 11. 2021 | 4 komentáře
Průměrná škoda z povinného ručení letos roste rychleji (meziročně o 7,2 %) než loni (o 5,2 %). Průměrná škoda na majetku letos dosahuje 51 tisíc korun, průměrná újma na zdraví skoro 390 tisíc. Ukazují to čerstvé statistiky České kanceláře pojistitelů (ČKP) – sdružení pojišťoven, které nabízejí povinné ručení.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 31. 12. 2021 | 1 komentář
Projděte si silvestrovský výběr ze zajímavých hlášení a příběhů klientů tuzemských pojišťoven. Letos se o ně podělily Allianz, ERV Evropská pojišťovna a Uniqa, od ostatních jsme na konec přidali to nejlepší z předchozích let.
Co se děje | Monika Veselíková | 21. 9. 2016 | 12 komentářů
Novinka potěší hlavně sváteční řidiče. Cenu povinného ručení totiž Allianz počítá podle počtu ujetých kilometrů. Na nejvyšší slevu – čtyřicet procent, dosáhnou řidiči, kteří ročně ujedou míň než pět tisíc kilometrů. Slevu podle ročního nájezdu bude pojišťovna nabízet také u havarijního pojištění a pojištění skel.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 19. 7. 2014 | 13 komentářů
U policie vyšetřoval hospodářskou kriminalitu, praní špinavých peněz nebo podezření z financování terorismu. Když byla finanční policie zrušena, odešel do největší české pojišťovny a postupně se vypracoval na šéfa útvaru vyšetřování a interní bezpečnosti. Jak se loví pojistní podvodníci? Čtěte ve druhé části rozhovoru s Jaromírem Kaděrou z České pojišťovny.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 2. 11. 2023
Firma Global Repair Centres, jejímiž spoluvlastníky jsou pojišťovny Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna, převzala 1. listopadu firmu Auto Poly, která provozuje dva autosalony Škoda a servisy značek Škoda a Volkswagen.
Jak na to | Věra Tůmová | 29. 3. 2010 | 9 komentářů
Drobné chyby v pojistné smlouvě můžou zkomplikovat cestu k vyplacení pojistného plnění. Stačí, aby ve smlouvě byla špatná adresa či popis pojištěných věcí. Proto je třeba si smlouvu před podpisem pečlivě zkontrolovat.
Kvíz | Gabriel Pleska | 8. 9. 2023
My triky pojišťoven, záludnosti smluv a zákeřná slovíčka známe. A vy? Jste obmyšlení? Do zábavného kvízu jsme připravili i pár chytáků z historie.
BrandInsight | Lucie Weissová | 7. 6. 2023
Telematika. Kříženec slov telekomunikace a informatika. Umožňuje sběr dat v reálném čase a nejspíš jste o ní slyšeli ve spojení s dopravou. Telematika ale může hrát roli i v nastavení vašeho autopojištění. Jak to vypadá v reálu, vysvětluje Aleš Zethner z Kooperativy.