Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Žlutý panáček a jeho internetový domeček

Žlutý panáček a jeho internetový domeček
Raiffeisen stavební spořitelna zastává na českém trhu 3. místo ve svém oboru. Dnes podrobíme přísnému hodnocení její internetovou prezentaci. Odpovídá její úroveň dnešním internetovým standardům? Soutěž Best Web 2002 pokračuje dalším kolem.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.rsts.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 3- Marketingová rovina: 2 Informační rovina: 1- Grafická rovina: 3- Jazyková rovina: 2- Navigační rovina: 2 Technická rovina: 3- Bezpečnost: 5
Výsledná známka: 2,93



Kreativní rovina:

Celkový vizuálně-kreativní dojem z toho, jak úvodní stránka prezentace vypadá a jak je koncipována, je poměrně špatný. Nemohu se zbavit pocitu, že takhle nějak vypadaly prezentace v raných letech českého internetu. Obludně žluté korporátní prvky poslepované jakoby bez rozmyslu s vyčpělými vizuály šťastné rodinky a k tomu všemu ta nešťastná práce s písmem!

O kreativitě tu nemůže být, myslím, ani řeč. Otázka dnes stojí spíš takto: Je hodnocená prezentace po grafické stránce vůbec zpracována profesionálním způsobem? Nebo jde o úmyslný retro styl? Návraty zpět v čase bychom však měli podnikat pouze ke zdařilým a časem prověřeným tradicím…

Výsledná známka (jako ve škole): 3-



Marketingová rovina:

Hodnocená prezentace byla postavena na komunikační strategii, která se zdá být účinnou. Obchodní a marketingové výhody nabízených produktů, aktuální možnosti jejich rychlého získání a základní kontaktní informace jsou podle mého názoru natolik nosné, že si opravdu zaslouží a-priori komunikaci formou graficky dominantních buttonů mimo hlavní navigaci. Další, tentokrát interaktivní možnosti, jsou komunikovány opět samostatně a opět je nelze přehlédnout. V horní navigační liště vás pak už žádné překvapení nečeká. Konvenční údaje o společnosti, produkty a služby, aktuality a mnohé další tematické celky.

Čilý obchodní duch je zřejmý např. při dubletnosti některých sekcí prezentace, kdy např. sekce Vyhledávání, E-úvěr nebo On-line služby (i když jinak strukturované) jsou k dispozici na dvou rozdílných místech a také patřičně dvakrát komunikovány.

Množství sdělovaných informací je víc než dostatečné, jen bychom možná uvítali, kdyby byly texty psány poutavější a čtivější formou. Lépe by se nám rozhodovalo, jestli je pro nás tahle nabídka tou pravou.

Polemizovat o tom, zda jsou komunikovaná korporátní pravidla a motivy šťastné či nikoli, není v tuto chvíli na místě. Jednou tu však jsou a je nutné je ctít. V tomto ohledu je hodnocená prezentace takřka vzorná.

Prezentace rsts.cz však není jen statickou výkladní skříní plnou informací. V sekci On-line služby si můžete vymodelovat svůj průběh stavebního spoření, v sekci e-úvěr si prý mimo jiné lze dokonce zažádat o úvěr po internetu. Říkám "prý", protože jsem po několika minutách pokusů podívat se do této podsekce ztratil příslovečnou trpělivost. Vyskakující okénka s příkazy, co musím udělat dřív, než budu vpuštěn, mě brzy donutila odejít jinam. Takže promiňte, zkuste to sami.

Výsledná známka: 2



Informační rovina:

Pokud se chcete dozvědět o stavebním spoření u RSTS vše, co vás zajímá, pak pro vás bude tato prezentace možná tím správným zdrojem. Veškerá problematika je vysvětlena přesně a poměrně jasně, takže i já pochopil, co pochopeno být má. Jen kdyby ty textíky respektovaly víc svého uživatele nežli sebe sama. Čas od času to tady totiž zavání stylem převzatým z obchodních podmínek a ne prezentačními účely.

V sekci Nákupy se slevou je k dispozici dobře strukturovaný seznam smluvních partnerů poskytujících slevy pro klienty RSTS. Informace o zboží, výši slevy, adresa a komunikační údaje, to je jistě cenná pomůcka pro většinu klientů. V sekci O nás/Seznam poradenských míst jsou zase nabízeny důležité informace týkající se jednotlivých pracovišť RSTS v rámci ČR.

Aktuální novinky jsou pro všechny, které to zajímá, k dispozici hned na úvodní stránce. Slovník pojmů z oblasti stavebního spoření je také přítomen, to ano. Musíte však přesně vědět, co chcete vědět, abyste se z něj vůbec něco dozvěděli.

Výsledná známka: 1-



Grafická rovina:

Hned v úvodu jsem hovořil o nešťastné práci s písmem. Na první pohled to vypadá dokonce na mix několika fontů. Dominantní, nic neříkající nadpis (slogan to dozajista nebude) se pokouší o symbiózu s aktuálními kampaňovými hesly. Támhle modrá, tu červená, sem dáme kurzívu. Kde je cit pro využití prostoru? Kde je grafická invence?

V úvodů jednotlivých podsekcí stojí ještě za povšimnutí tematické vizuály v modrých záplatách. Prasátko, hodinový strojek, bubínek a jiné hovoří bohužel dost jasně o pseudouměleckých pokusech být kreativní bez hlubšího vztahu s komunikovanými informacemi, být netradiční tam, kde by tradice možná udělala menší škody.

Pokud se týká grafického uspořádání textů, musím s politováním konstatovat, že i v rozlišení 1024x768 mi konce řádků přecházejí přímo do posuvníkové lišty. To vypadá obzvlášť neprofesionálně.

Výsledná známka: 3-



Jazyková rovina:

Gramatické chyby nebyly objeveny. Hurá. Interpunkce v pořádku. Sláva. Jen ta stylistická stránka některých textů tak trochu pokulhává i za průměrem. Např. v sekci Stavební spoření je úroveň úvodního textu srovnatelná možná s podprůměrnou středoškolskou slohovkou. Následnému výčtu marketingových výhod produktu dominuje myšlenkově "inspirující" headline, který si říká o označení "silně amatérský". Střídání větných a nevětných konstrukcí ve výčtu výhod také nebudí obdiv nad textařskou prací. Volám tedy s klasikem něco o království za dobrého textaře. Nevíte o nějakém?

Výsledná známka: 2-



Navigační rovina:

V rámci hodnocené prezentace není přítomen žádný vlastní navigační systém. Uspořádání tematických celků do tří navigačních skupin (na úvodní stránce) a dvou skupin menu (pro kteroukoli z podsekcí) však umožňuje poměrně jistý uživatelský pohyb v rámci komunikovaných informací. K některým sekcím se ale nedostanete jinak nežli prostřednictvím úvodní stránky (k návratu na homepage slouží v souladu s konvencemi logo v levém horním rohu), v mnoha případech je jedinou možností použití navigačního systému vašeho internetového prohlížeče. Některé sekce (On-line služby, E-úvěr) se otevírají do nového okna s vlastní navigací. Po použití uzavřete…

Výsledná známka: 2



Technická rovina:

Lámu si hlavu, proč tvůrci prezentace věnovali dostatečnou pozornost bezpečnosti tam, kde bychom se bez zabezpečení možná obešli (internetový servis), a v oblasti nejdůležitější (e-úvěr) jsou osobní data zasílána mezi klientem a serverem bez jakéhokoli zabezpečení. Proto mi odpusťte, ale po několika týdnech musím opět udělit v této oblasti známku nejvyšší.


Výsledná známka: 3-



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • definice DTD
(-)
  • vynechávání ALT textů
  • kód JavaScriptu není skryt pro prohlížeče, které jej nepodporují
  • navigace závislá na JavaScriptu
  • nevhodná optimalizace grafiky
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • jejich samotné využití
(-)
  • definice stylů přímo v kódu, namísto využití tříd
  • používání tagu "font"
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • internetový servis (návrh smlouvy, modelování)
  • e-úvěr
  • kontakty, slevy
  • slovník pojmů, vyhledávání
(-)
  • e-úvěr je funkční pouze v IE


Závěr:
Amatérsky vyhlížející grafický layout prezentace je, bohužel, základem prvního dojmu uživatele. Po marketingové a obchodní stránce poměrně zdařilé dílko, které nabízí mnohem víc než jen počtení, tak trpí nedostatečným zpracováním některých textů a necertifikovaným přenosem dat. Třetí místo na trhu stavebního spoření hovoří dost jasně o kvalitě a oblíbenosti produktů. Proč v takovém případě internetová prezentace dojem spíš kazí, než aby ho vylepšovala?

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB MD NG EH GH VI PJ KK PN MV průměr
vzhled 4,5 3 2 3 2 1 4 4 4 5 3,25
obsah 3 2 3 3 3 2,5 2 3 2,5 5 2,90
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; KK - Kamil Kožíšek, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; MV - Martin Vymětal, Boomerang Publishing
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... upřímně řečeno - fakt ošklivý a odbytý web ... říká porotce Petr Bednář (Celý názor)
... Sakra, co to je? ... byla první slova porotce Martina Vymětala (Celý názor)
... s největší pravděpodobností se v RSTS rozhodli ignorovat internet jako komunikační kanál nebo již dva roky sladce spí ... myslí si porotce Kamil Kožíšek (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

  • Podívejte se, jak dopadlo hodnocení Českomoravské stavební spořitelny a stavební spořitelny České spořitelny.

    Příští týden se můžete těšit na hodnocení webových stránek Wüstenrot stavební spořitelny.

    Pokud jste navštívili internetové stránky Raiffeisen stavební spořitelny , jak se vám líbily? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


    Partneři soutěže
    Tiscali
    Strategie
    • RSS
    • Kindle
    • Poslat e-mailem
    • Vytisknout

    Líbil se vám článek?

    -3
    Ano
    Ne

    Diskuze

    11. 5. 2002 | 22:24 | neznámý

    Je uvedeno: ...3. místo ve svém oboru. Je Raiffeisen st.spořitelna firma , která se zabývá stavebním spořením nebo tvorbou www prezentací ? více

    3. 5. 2002 | 16:51 | Katerinka

    Možná by bylo dobré se podívat na dříve hodnocené weby - jsou dva. A pokud pěkně za sebou srovnáte jejich známečky, zjistíte, že "Žlutý mužíček" je opravdu třetí - zatím :-). Samozřejmě, že s příštím hodnocením se může změnit...více

    3. 5. 2002 | 15:52 | neznámý

    Jak proboha autor přišel na to, že jim patří 3.místo ?
    Pravděpodobně je zaplacený jako redaktoři MF DNES !
    více

    3. 5. 2002 | 9:33 | TGP

    Žlutý panáček je tedy pěkně ošklivý :-(( více

    Naposledy navštívené

    Články

    Produkty a instituce

    Kalkulačky

    Poradna

    Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    OPEC, Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Faktoring, daňové odpočty, příspěvek zaměstnavatele, aleš poklop, doplňkové penzijní spoření, penzijní fondy, kampelička, mastercard standard, marcela střelcová, výběrová řízení, zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, svatopluk němeček, letecké zájezdy, náhrada platu, mkreditka, personál

    4E92435, 1SB4436, 3E92435, ZRI0479, 6B96967

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK