Co o webu Wüstenrot stavební spořitelny soudí porotci Peníze.cz

Dušan Hradil | 10. 5. 2002
Petr Bednář, manažer internetových projektů, Ringier Petr Bednář, manažer internetových projektů, Ringier

Trochu matoucí je sloučení úvodní stránky stavební spořitelny s životní pojišťovnou, když dál už jsou weby od sebe oddělené a navíc i vypadají podstatně jinak. Grafika webu se mě osobně moc nelíbí, ale to je spíš subjektivní pocit. Web alespoň udržuje určitou korporátní jednotu. Navigace je poměrně přehledná, trochu matoucí je jen to, že submenu je stále na jednom místě a neposunuje se k právě zvolené položce menu top úrovně, jak bych očekával. Obsah je pro mě osobně dostatečný i srozumitelný. Zarazilo mě, že pexeso v sekci Zábava požaduje uživatelské jméno a heslo, ale po kliknutí na registrovat vás pustí přímo do hry. Smysl jsem nepochopil.

Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic

Stránky jsou velmi milé. Styl je který na první pohled zaujme, je přitom jednoduchý a působí velmi pozitivně, a ještě dokáže být zábavný. Přímo mě láká prozkoumat stránky více do hloubky a zjisitit jaké další kreativní zajímavoti web Wüstenrotu ještě skrývá. Navigace je jednoduchá a všechny stránky jsou dobře přístupné. Obsah je působí tak, že lze nalézt všechny potřebné informace.

Gabriela Hrušková hodnotila spolu s Naveedem Gillem, generálním ředitelem Tiscali Czech Republic.

Kamil Kožíšek, ředitel agentury Forrest Gump Kamil Kožíšek, ředitel agentury Forrest Gump

Hned v úvodu chci poznamenat, že se mi velmi líbí kreativní pojetí úvodní stránky prezentace. Po jistém úvodním zaváhání (než jsem pochopil, že se jedná o 2 prezentace) mě příjemně překvapil navigační systém uvnitř tematických struktur. Z kteréhokoli místa se snadno a rychle dostanu kamkoli chci a potřebuji. Navíc názvy jednotlivých položek menu jsou naprosto jasné a výstižné, nenechávají tak nikoho na pochybách, co se v nich skrývá. Když už jsme u té chvály, ikonky uvozující jednotlivé tematické celky považuji za naprosto originální a po grafické stránce zajímavě řešené. Pokud se týká informační hodnoty webu, oceňuji existenci a poměrně dobré zpracování sekcí Slovník pojmů, sekce Často kladené dotazy by ale měla být mnohem rozsáhlejší. Z dynamických aplikací jsem objevil pouze simulátor průběhu stavebního spoření, což považuji za poněkud slabou nabídku.

Celkový dojem z hodnocené prezentace je následující: po kreativní stránce poměrně zdařilé dílko, na druhé straně musím konstatovat jistou nedotaženost, mnohdy hraničící s amaterismem. Nechápu, proč je v některých částech prezentace myšleno i na nejmenší detaily, zatímco jinde jsou opomíjeny podstatné záležitosti. Pokud se však jedná pouze o přechodnou fázi výstavby prezentace, možná se dočkáme okamžiku, kdy se Wustenrot stane královnou mezi stavebními spořitelnami – na internetu, myslím…:-)

Martin Vymětal, Boomerang Publishing Martin Vymětal, Boomerang Publishing

Internetová prezentace stavební spořitelny Wüstenrot je malý a jednoduchý web. Šest hlavních kapitol; vše podstatné se odehrává v jednom okně. Na tomto konceptu není co zkazit. Přesto stránky spořitelny Wüstenrot nefungují tak, jak bych si představoval.

Na první pohled vidím monografický design. Chápu, že každá společnost má své korportání barvy, přesto bych od stránek čekal alespoň minimální barevnou invenci. Díky tomu mě hlavní strana spíše odradí než navnadí. V podstatě se mi nelíbí ani řešení kapitol – celou levou třetinu zabírá menu a podmenu. Na vlastní text zbývá, v poměru s obrazovkou, malý čtvereček v dolní pravé polovině stránky.

Navigace stránek není řešena právě optimálně. V levém sloupci najdeme kapitoly, po jejichž označení se rozbalí podmenu. Bohužel se ale rozbaluje vždy v jednom místě a to u kapitoly Služby. Chvilku klikání na nadpisy a čekání, co se stane, mi celou situaci neulehčilo. Napomoci důvtipu by asi měl grafický symbol přiřazovaný každé kapitole po označení v dolní části menu. Nápad je to dobrý, ale zde nefunkční. Navíc mi příliš nejde do hlavy, proč kapitoly Napište nám, Kniha návštěv, Kontakt a Hledej jsou jen na vnitřních stranách prezentace a ne také na hlavní stránce? A proč je jim věnován tak neadekvátně velký porostor?

Z hlediska obsahu (rozumějte struktury kapitol) mi přijde prezentace Wüstenrot v pořádku. Znovu se dostávám k tomu, že samotný obsah se odehrává v relativně malém okně. Proto jím musím listovat několik obrazovek, což není pohodlné. Po stránce gramatické a stylistické jsem neshledal žádné výrazné přešlapy.

Mezi porotce patří také také Michal Drtina ze společnosti Vltava-Labe-Press, Eda Hekšová z Credit Suisse Asset Management, Vladimír Iliev z iStrategie.cz, Pavel Janeček z Pioneer Investments a Petr Nešpůrek z ARBOmedia. Jejich hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami Wüstenrot stavební spořitelny? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie


Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Ve stínu oranžovníku

10. 5. 2002 | Leoš Bárta

Ve stínu oranžovníku

Stavební spořitelna Wüstenrot je podle své pozice na trhu hodnocena jako čtvrtá v pořadí. Sledujte spolu s námi, jaké to je, navštívit její internetovou prezentaci poprvé. Pomozte hodnotit... celý článek

Partners Financial Services