Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Na vlastní kůži. Odpustky, spása pro piráty silnic

Výmluvy na osobu blízkou jsou od loňska passé. Před trestnými body ale piráty silnic uchrání jiná klička. K jejím přednostem patří, že sami kličkovat, natož pak lhát (!), nemusí – všecko zařídí přestupková komise. Na piráta zbývá jediné: reagovat pohotově a ničemu se nevzpírat. Zkrátka a dobře: zaplať rychle a máš to bez bodu. Vyzkoušeno na vlastní kůži.
Na vlastní kůži. Odpustky, spása pro piráty silnic

Projela jsem křižovatku na červenou. Před dvěma měsíci, v Praze. Žádný velký důvod k holedbání. Nebyla v tom zpupnost, frajeřina, úmyslné hazardérství ani ignorace pravidel. I když by to jistě bylo vysvětlení poutavější.

Stalo se to docela obyčejně. Tramvajové koleje lemující silnici, po níž přijíždím, jsou rozkopané. Jeden ze tří jízdních pruhů vozovky zčásti uzavřen; pro tentokrát slouží stavebním strojům a dělníkům.  Projížděla jsem tudy tisíckrát. Dneska se ovšem zařazuji špatně. Váhám s rukou nachystanou na blinkru – zkusím se na poslední chvíli protlačit do vedlejší řady aut? Lavíruju zbytečně dlouho. Při hledání skulin v sousedním špalíru ztrácím ostražitost. Těsně před tím, než vjedu do křižovatky, přeskočí oranžová na červenou. Vyřízeno. Hotovo.

Partner rubriky

Partnerem rubriky Co si o tom myslíte? je nakladatelství Grada. Z jeho nabídky by vás mohlo zaujmout třeba...

Petr Syrový, Tomáš Tyl. Osobní finance, řízení financí pro každého. Druhé, aktualizované vydání

Zorientujte se ve vlastních financích! Co je důležité při finančním plánování a na co je potřeba dát si pozor? Přečtěte si, jak nedělat hloupé začátečnické chyby a nepřipravovat se o peníze. Kniha poslouží každému, kdo chce lépe rozumět vlastním financím. Hodí se také jako učebnice financí pro studenty i finanční poradce.  

Křižovatkou jsem projela pohodlně a na komfortu neošidila ani ostatní – řidiči z jiných směrů se ještě ani nerozjeli.  Skřípění brzd, zmatek a ohrožení čekáte marně. Hladina adrenalinu zůstává proklatě nízko. Že mi to neprojde, mi ovšem bylo – proklatě! – jasné už v té vteřině; křižovatka je monitorovaná. A to by v tom byl čert, aby oko velkého bratra můj prohřešek zaspalo.

Hlavou mi šla vcelku jednoduchá matematika, která končila u výstražného čísla sedm – a adrenalin konečně rostl. Abyste rozuměli: nezastavit na červenou znamená mít pět trestných bodů na krku. Když vás chytí… Když připočtu dva, které jsem si na jaře vysloužila za rychlou jízdu mimo obec – tedy osmdesát pět kilometrů v hodině místo nařízené sedmdesátky – začíná se dvanáctibodová hranice, která znamená za volantem na rok konečnou odebrání řidičáku, nebezpečně blížit. Papírově hotová pirátka silnic, ve skutečnosti sotva.

Vyznáte se v bodech?

Bodový systém v Česku oslavil osmé narozeniny. Jak dobře ho znáte? Víte, kvůli kterým přestupkům sbíráme trestné body nejčastěji? Kdy je přestupek promlčen? Jak si můžete body odmazat? A může se stát, že se takzvaně vybodujete, a nebudete o tom vědět?

Za dobré slovo knížku

Posledně jsme v rubrice Co si o tom myslíte? psali o možnosti „adoptovat“ zanedbaný hrob mrtvého velikána.

Těžko říct, jestli v tomto případě je namístě vzpomínat rčení, že kde nic není, ani smrt nebere. Každopádně vás, naše čtenáře, funerální téma k bouřlivé diskuzi nepodnítilo. A kde není diskuze, nikdo nebere knížku za podnětné diskuzní příspěvky. Schováváme pro příště. Tedy vlastně na teď.

Čekání na trest horší než trest sám

Výzvu k vyzvednutí dopisu opatřeného modrým pruhem jsem z poštovní schránky vylovila za šest týdnů – dost času smířit se s novým sedmibodovým skóre. A taky by na něj došlo. Kdyby nezasáhla vyšší moc. Přestupkové oddělení pražského magistrátu. V dopise mi nabídli příměří, remízu, dohodu, pro kterou jsem je v tu chvíli milovala. Nabídka, která se neodmítá, zněla: zaplať rychle, bez vykrucování – a my zapomeneme, bez ztráty květinky, bez bodu. Z modře olemovaného psaní jsem se dozvěděla, že někdo jel mým autem na červenou. A že mám zaplatit. O pokutě ovšem není řeč, dopis mluví jen o „určené částce“.

Běžný postup

Od té doby, co skončila možnost vymlouvat se na osobu blízkou, začaly magistráty a radnice větších měst ve velkém využívat zrychlené řízení. Když vás při přestupku nechytí policejní hlídka, ale jenom technika, radar nebo snímací zařízení, pošlou vám výzvu k uhrazení určité sumy – já to měla za patnáct set. Za jízdu na červenou paráda. Mohlo to být taky o tisíc víc. A ve správním řízení klidně ještě dvakrát tolik – až pět tisíc.

Když reagujete rychle, zaplatíte do patnácti dnů a nezkoušíte tvrdit, že jste auto neřídili nebo že se přestupek vlastně nestal, nepřipíšou vám ani bod a prohřešek spadne pod stůl. Žádný záznam pro případ, že to uděláte znovu. Výjimkou jsou závažnější přešlapy, za které se odebírá řidičák – například když překročíte rychlost v obci o čtyřicet kilometrů v hodině a víc, tam vám odpustek ve zrychleném řízení nepomůže.

Jak pražský magistrát vybírá „pokuty“

  • Oddělení přestupkového řízení určí výši „pokuty“ podle spáchaného přestupku. Majiteli vozidla pošle výzvu k uhrazení určené částky.
  • Když zaplatíte do patnácti dnů, magistrát věc ukončí a neudělí body.
  • Když nezaplatíte, můžete magistrátu sdělit, kdo váš vůz řídil a přestupek spáchal – čili podat vysvětlení.
  • Když nezaplatíte a nesdělíte totožnost řidiče, bude se přestupek prošetřovat dál, proběhne správní řízení – což pro vás ve výsledku bude s největší pravděpodobností znamenat vyšší pokutu i trestné body.
  • Nezjistí-li magistrát do šedesáti dnů ode dne, kdy se o přestupku dozvěděl, skutečnosti, které odůvodní zahájení řízení proti jiné osobě, věc odloží a zahájí řízení o správním deliktu vlastníka vozidla – což pro vás ve výsledku bude s největší pravděpodobností znamenat vyšší pokutu i trestné body.

NESPOLÉHEJTE NA NÁHODU!

Nechte si od nás zdarma zpracovat návrh havarijního pojištění a povinného ručení.

V Ušetři.peníze.cz dokážeme mnohem víc. Přesvědčte se sami.

Zaplaceno jsem měla přes internet během pěti minut. A těžko vzpomínám, kdy naposledy jsem vyhodila patnáct stovek oknem s takovou úlevou a radostí. Proklatě nízká cena za blbost. Pokladnice radnic a magistrátů tak snadno bohatnou, v Praze jde o desítky milionů ročně – rychle nezaplatí jedině blázen. Jen bodový systém jako prostředek prevence a hrozba pro piráty silnic trochu chřadne. Stačí mít dost v kapse, abyste si mohli dovolit porušovat pravidla?

Co si o tom myslíte vy? Štve vás, že bodový systém dostává na frak? Že se piráti silnic ze svých hříchů jednoduše vyplatí – a jede se dál? Že mi to prošlo tak snadno? Nebo váš štve spíš bodový systém? Jaké zkušenosti máte ze silnic vy? Na vaše názory, postřehy a zkušenosti se těšíme v diskusi. Jednoho z vás odměníme knížkou, tak nám na sebe určitě nechte mail.                 

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+24
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

12. 9. 2016 7:29 | Ondra

Nekdy mám pocit,že široko daleko dodržuji nejvyšší povolenou rychlost jen ja a s prominutím se cítím,jako blbec,ale kašlu na to ... nestojí mi to za poluty a dalsí problémy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 1. 2016 0:24 | Radek

Jindro (16. 10. 2014 15:05), jakkoli dobře byl, nebo nebyl Váš příspěvek myšlen, děsí mne Vaše představa zodpovědného řidiče. "Zodpovědný řidič" že vjede do křižovatky na červenou s vědomím, že dělá chybu a bude za ní potrestán ??? Už ve škole nás učili a vždycky jsem si myslel, že zodpovědný řidič zastaví a počká na zelenou. Kdyby to mělo být podle Vašeho, tak doufám, že nikdy žádného zodpovědného řidiče z Vašeho okolí nepotkám a dávám hlas těm nezodpovědným trotlům, co s vědomím, že dobře dělají čekají na zelenou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jindra 16. 10. 2014 15:05)

4. 1. 2016 23:54 | Radek

Vypadá to, jakoby jste někteří již vkládali komentáře mým jménem, jinými slovy "stává se to asi nám všem" co se s volantem v ruce pohybujeme po pozemních komunikacích. Snažím se jezdit v mezích "špatného" zákona, zbytečně neblbnout ale ani nepřekážet, plynule a předvídatelně, dávám najevo úmysl manévru a ne dokončení manévru samotného, ale 1000 km po Praze a okolí s bystrým komisařem na sedadle spolujezdce bych bez ztráty ŘP nedal. Náhlé a neuvážené zastavení na oranžovou vozidla předemnou (ještě před účinností BS) bylo o to nečekanější, když si jeho řidič své protizákonné jednání uvědomil až mezi semaforem a hranicí křižovatky, tedy se dalo předpokládat, že ji projede. Ačkoli se mnou policista maximálně soucítil, bylo to nabourání zezadu. Mé zastavení před přechodem s chodcem (plynulé a zřejmé v dostatečném předstihu) po kterém do mé Felicie vlítla nepozorná cizinka v Audině vyšetřující policista ocenil pěti tisíci za způsobenou nehodu, protože jsem neměl sundanou nesundavací kouli TŽ. Naštěstí to celé viděli policejní nováčci, kteří v té křižovatce měli výcvik a "zamilovanému" policistovi to rozmluvili. Opouštění křižovatek na červenou a pletoucí se mezi auty opačného směru taktéž zažívám, aniž bych si v tom vyžíval. Nejčastěji to je když někdo zbytečně dává přednost protistojícím vozidlům při odbočování doleva na zelenou šipku doleva a krátký interval promarní čekáním, kdy se ten proti rozjede, nebo dávání přednosti tramvaji, která je sice tramvaj, ale zrovna vyjímečně přednost nemá. To všechno bohužel kamery nevidí. Když jsem se uhýbal houkající sanitce dojíždějící mne v levém pruhu, byl nesmysl přibrzdit a počkat až mě dojede nějaká mezera v pravém pruhu. Raději jsem přidal dojel tu mezeru o 2 auta předemnou. Že jsem v měřeném úseku a pod kamerou jsem si v ten okamžik neuvědomil. Nejen taxikářům v Patočkově a Lipské ulici čím dál více překážím a to i pod kamerami. Neomlouvá mne, že jedu nepatrně rychleji než maximální povolenou rychlostí a předjíždím ty pomalejší, prostě se jim pletu a je potřeba mne ztrestat (oslnění, vybrždění, souběžnou jízdou znemožněné přeřazení do jiného pruhu a pod). Pravdou je i to, že dopravního policistu v ulicích jen tak nezahlédneme a kamery jsou nastavené jen na konkrétní přestupky v konkrétním místě, neřeší okolnosti, ani neúmyslné pohnutky, které k nim vedly. Přitom je tolik vážnějších a obtěžujícnějších přestupků ohrožujících bezpečnost provozu, než sice plynulá a nekonfliktní ale překročená rychlost. Nechci vypadat jako zastánce překračování rychlosti, ale vadí mi, že mne systém nutí sledovat ručičku tachometru víc, než situaci kolem a kamery v místech složitých situací, kde je potřeba se mít napozoru a ne hlídat "rychlost podle přístroje" je holý nerozum. Nepochopitelné jsou pro mne i ty silné a oslnující "zelené" na semaforech, kdy už jsem několikrát po projetí jejich neprůhledné aury "načapal" na červenou přebíhajícího chodce, jehož jsem do té chvíle neměl šanci zahlédnout, ale to už patří asi jinam. R.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 10. 2014 17:09 | Milan

Pani nebo pane Jindro, netusim, jak rozsahle jsou Vase ridicske zkusenosti, ale zrejme se Vam jeste nestalo, ze by Vam zarputily dodrzovatel pravidel silnicniho provozu zaslapl brzdu na oranzove, kterou mohl projet bez jakehokoliv ohrozeni ci omezeni ostatnich ucastniku silnicniho provozu - jako bonus by projetim na oranzovou prispel ke zvyseni plynulosti dopravy. Je to mozna zbytecne krajni pripad, ale chci tim naznacit, ze by pri dodrzovani pravidel silnicniho provozu meli premyslet vsichni a ne je brat absolutne. Sam(a) pisete, ze lide hledaji zpusoby, jak si zneni zakona prizpusobit, aby se vykroutili z trestu - stejne tak ti sporadani ridici by meli o vyznamu zakona premyslet. Tim se dostavam konecne k samotnemu zneni zakona - pokud by jeho tvurci odvedli dokonalou praci, nikdo by zadne klicky nenasel. Protoze je zakon nejak napsany, clovek hleda moznosti, jak si jej v jeho mezich vylozit ku prospechu - muze to udelat i naopak, ale proc, ze? Ve chvili, kdy zakon urci veskere mozne vyjimky a situace, bude to na palici, protoze tech informaci bude nepreberne mnozstvi. A co ted? Podle me staci pouzit rozum. Je oranzova - ublizi nekomu, kdyz to tam jeste svihnu? Nebo mam tak jako tak dupnout na brzdu a nestarat se o to, zda za mnou jede maminka s detma, ktera nebude mit takovy reflex a nabori to do me...?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

19. 10. 2014 11:44 | Ferda

S tím jak přibyly kamery, ubylo venku dopravních policistů. Já jezdím po Praze skoro denně a vídám je tak leda u nehod. Jak třeba sleduju taxikáře na Patočkově, tak ti zpomalí na předpisových 50 tam, kde je kamera, ale jinde to na té padesátce mnozí švihají v klidu 100 a mají naprostou jistotu, že tam nikdy nikdo nic měřit nebude, dopravák tam nevkročil mnoho let. Státu a městu vůbec nejde o nějakou bezpečnost, ale jen a pouze o maximum vybraných peněz při minimálních nákladech a úsilí. Bezpečnost je čistá zástěrka na okecání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

18. 10. 2014 7:49 | Petr

Ano, úplně to "vyboduje" bodový systém a jeho smysl.Stačí magistrátu vždy jen zaplatit .Pak stačí se pojistit proti pokutám a můžete jezdit jak chcete.Už teď je na silnicích spousta bezohledných šílenců.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2014 15:01 | Martin

Ja jsem naopak tesne projeti na červenou nechal spadnout do spravniho rizeni, protože jsem si byl jisty, jak uz pisu nize, ze měli a stále mají spatne nastavenou delku zlute, konkretne o 1 sec kratsi nez ma byt. Po úvodním kolecku doslo na odvolani ke kraji, kde jsem je rozstrilel, a od te doby se neozvali. Jak ale pisu nize, pripravuji na urad trestni oznameni. ekonomicky je to samozrejme nesmysl jit do spravniho rizeni i když ho vyhrajete, ale ve me zvitezil boj za spravedlnost a to nejen za sebe, ale i za ostatni ridice, kteří do této pasti spadnou a nebrani se. takze z puvodniho odpustku 1000kc je (zatím): 1000kc za pristup do norem na CNI, cca 200kc knizka "Zasady pro navrhovani svetelnych signalizačních zarizeni" (pod patronaci ministerstva dopravy), 2000 kc cestovne na místo cinu pro zmereni delky zlute, 2000 kc cestovne na osobní jednani na uradu a cca 300-400kc korespondence. do toho spousta hodin vyhledavani informaci a psani odporu, odvolani, zadani o informace, odvolani se za neposkytnuti informaci atd atd. suma sumarum bych se dostal minimalne na 20tis. ale získal jsem daleko vetsi prehled ohledne pachani prestupku v silnicnim provozu s moznosti obrany (60% pokut je udelenych neopravnene) a samozrejme velmi cennou zkušenost v jednani s represivnim uradem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (L. 17. 10. 2014 14:34)

17. 10. 2014 14:34 | L.

Já jsem měl před rokem podobnou příhodu. Chystám se přejet frekventovanou křižovatku dvou čtyřproudovek. Tou co je napříč k mému směru vedou ještě navíc tramvajové koleje. Za křižovatkou v mém směru jsou asi dva kilometry čtyřproudovky bez semaforů nebo čehokoli co by brzdilo provoz.
Vjedu s proudem aut do křižovatky na zelenou. Když dojedu asi do půlky křižovatky, najednou se můj (levý) pruh zastaví a pokračuje krokem. Když bych konečně mohl projet, už svítí zelená na druhý směr a zprava se valí auta. Kouknu - zleva ani zprava žádná tramvaj, takže jsem trošku zacouval a srovnal auto na koleje, abych nikomu nezavazel. Když padla zase zelená v našem směru, tak jsem konečně opustil křižovatku a za ní jsem viděl, proč jsme zastavili - v levém pruhu byla odstavená šedá dodávka a protože to bylo v mírné zatáčce, tak nebyla z křižovatky vidět. Říkal jsem si, jak jsem tu situaci dobře a bezpečně vyřešil.
Po asi dvou měsících jsem dostal dopis, že prý někdo s mým autem jel na červenou. Po chvíli jsem si podle data a místa vzpomněl, že to bude výše popsaná příhoda. I když jsem podle mě vůbec nic nespáchal ani nezanedbal a situace nešla vyřešit lépe, radši jsem zaplatil. Správní řízení by určitě nebylo na pět minut a jelikož jsem neměl žádný důkaz, výsledek byl nejistý.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2014 11:48 | pavel

Pokud to takhle půjde dál a nebude se řádně trestat bez pardonu, tak mrtvých na silnici rozhodně neubude a ze zákona se tím pádem stvá paskvil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2014 11:01 | Chalupa

Silniční zákon,bohužel připravili a schválili lidé kteří dopravě nerozumí.Zákon je z hlediska zákonodárců pojat silně alibisticky.A tak tam kde by se dalo jet 100km/h musíme jezdit 70km/h.Na jednu stranu zákonodárce chápu.Většina řidičů jsou amatéři.Ale co my hlava nebere,když jej sami nedodržují.Tím dávají nám ostatním řidičů najevo že zákon je špatný.Nebo jsou naši páni poslanci o tolik lepší řidiči než zbytek národa?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2014 9:08

Myslíte, že fakt jezdí v obci 45 a míň? A to znamená, že je hlupák, nebo že je hajzl?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Standa 16. 10. 2014 15:33)

17. 10. 2014 8:12 | xxx

Ano, myslim si opak. Preventivni funkce pravidel musi byt zjevna. Zde naopak casto dochazi k tomu, ze se vymaha kazen nikoli pro bezpecnost, ale jen pro tu kazen, coz je mimo jine i v rozporu s cl. 4 odst. 4 LZPS.
Cilem pravidel (a zakona c. 361/2000 Sb. v platnem zneni) je dosahnout primerene urovne bezpecnosti a plynulosti provozu. Pokud nekdo je schopen dosahnout teto urovne bezpecnosti jinak a skutecne nedochazi k materialnimu naplneni skutkove podstaty prestupku, tedy k ohrozeni nebo poskozeni zajmu spolecnosti, pak je zcela v poradku, ze se nektere stanovene povinnosti nedodrzuji. Takovy hezky priklad je treba odboceni doprava na cervenou (v mnoha statech mimochodem legalni) neb jizda na cervenou nekde uprostred niceho ve tri rano, kde nekdo zapomnel zapnuty semafor (na kterem by v rozumne zemi od deviti vecer do sesti rano blikala oranzova). Ma nekdo takovy cekat, az se natolik tupe zarizeni, jako je semafor, rozhodne, ze muze jet, kdyz sam zcela zjevne vidi, ze naplnenim formalniho znaku prestupku nezpusobi zadnou skodu (cili absence materialniho aspektu)? A co kdyz tomu semaforu treba prestala fungovat detekcni smycka a dotycny by na zelenou cekal do rana? Take musi?
Paradoxne ten zakon je napsan chytreji, nez si vetsina lidi uvedomuje. Mozna proto, byl sepsan hned v roce 1990, kdy vsichni meli v cerstve pameti, jak to muze dopadnout, kdyz se statni moc utrhne ze retezu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jindra 16. 10. 2014 15:05)

17. 10. 2014 0:47 | Gabriel Pleska

Myslíte, že se věci nestaly tak, jak je psáno v článku? Garantuju, že staly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 10. 2014 17:59)

16. 10. 2014 23:45 | Roger

Toto je typický pohled člověka, který řízení auta vůbec nerozumí a nikdy řidičák ani neměl dostat. Ovšem toto takový patrně nikdy nemůže pochopit.
Chtěl bych opravdu vidět, zda jste za posledních 1000 ujetých km, jezdil tak, že kdybyste byl monitorován trvalo, nepřišel o papíry. Upřímně Vám to naprosto nevěřím. A i kdyby, samotné značky jsou mnohdy nastavené úplně nesmyslně - jenže to člověk Vašeho formátu, který umí jen poslouchat druhé a samostatně nemyslet, patrně těžko může odhalit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jindra 16. 10. 2014 15:05)

16. 10. 2014 23:38 | Roger

///Co si o tom myslíte vy? Štve vás, že bodový systém dostává na frak?
Jestli mně něco štve, tak že o pravidlech silničního provozu rozhodují lidé, kteří tomu sami vůbec nerozumí. Nerozlišit mezi tím, zda vjedu na červenou uprostřed, nebo že to zrovna přeblikne, a vůbec nikoho to neohrozí - to může s prominutím fakt jenom idiot.
A kdyby lidé, co o tom přemýšlí, aspoň trochu používali rozum, tak by jim muselo být jasné, že pokud by pohyb všech vozidel byl neustále monitorován třeba satelity, a třeba za každé překročení rychlosti 50 městě dali 2 body (plus vše další), tak by během velmi krátké doby přišli o řidičák všichni, co trochu jezdí.
Tento systém není nic jiného než sprostá buzerace, hra na to, koho chytnou a koho ne. Je to vyloženě o štěstí, a samozřejmě znám místa, kde někdo strčí nesmyslnou třicítku, a kdyste tam stáli 24 hodin, sotva byste našli více jak dvě auta, co tam neprojela rychleji. O to úžasnější mi pak připadá remcání zastánců podobných represivních systémů, které jsou na nic. Jenom lidé ublížují lidem. Takoví by měli pamatovat na Ježíšova slova: "kdo je bez viny, hoď kamenem první", případně "jakou mírou měříte, takovou budete souzeni".
Podle mého názoru, kdyby auta řídili opravdu jen ti, co na to mají talent, a nejsou psychopati, tak by stačilo jen pár základních předpisů, které by často měly charakter spíše doporučení, a nehod by na silnicích bylo o několik řádů méně. Bohužel tohoto se nikdy nedočkáme, neboť evoluce lidstva ještě nepokročila tak daleko, a pravděpodobně ani nepokročí. Nicméně bylo by mi milejší jet rychle tak, jak je to v dané situaci a za daných podmínek bezpeční, než raději víc čumět na tachometr než na provoz kolem sebe, a ještě být ve stresu, že mně někdo změří, kdybych náhodou jel rychleji (třeba proto, že silnice je střídavě do kopce, zkopce a rychlost se plynule mění, i když my, jako řidiči neměníme nic.
Pro mne by bylo největším trestem, kdybych se někdy naboural, druhému rozbil auto, nebo dokonce někomu ublížil. Ale to, že jsem platil pokutu za to, že jsem jel 500 metrů z 2200 kilometrů bez zapnutých světel, a to ve státě, kde toto nařízení do dvou let zrušili, jenom ukazuje na debilitu těchto systémů. Mimochodem, sám jsem jezdil ze zapnutými světly dávno před tím, než to bylo nařízené, prostě proto, že je auto lépe vidět a snažím se jezdit bezpečně, předvídat a být předvídatelný, ale tehdy jsem zastavil n a parkovišti, a jelikož to starší auto ještě nemělo automatické zapínání světěl, občas se stalo, že jsem je zapnul až po 10-20 sekundách po rozjezdu - no a tehdy se to nevyplatilo - dosud má jediná pokuta, třebaže rychlost jsem stejně jako 99.99999% řidičů překročil nesčíslněkrát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit všech 32 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Čtenáři také navštívili

31. 7. 2014 |  | 17 komentářů

Velký přehled pro řidiče. Znáte bodový systém? A víte, jak si body odmazat?

Bodový systém v Česku oslavil osmé narozeniny. Jak dobře ho znáte? Víte, kvůli kterým přestupkům sbíráme trestné body nejčastěji? Kdy je přestupek promlčen? Jak si můžete body odmazat? A může se stát,...

25. 1. 2013 |  | 17 komentářů

Konec osoby blízké? Ne, jen běžná zodpovědnost za vlastní majetek

Co roky fungovalo u flinty nebo kreditní karty, to teď začalo platit i pro auto – a silniční kovbojové se rázem můžou uvztekat. Zbytečně.

17. 8. 2012 |  | 26 komentářů

Očima expertů: Jak šetřit na provozu auta?

Motoristé, pozor! Zajímá vás, jak se dá ušetřit na provozu vašeho automobilu? Automobilističtí novináři, automechanik, majitelka autoškoly a další experti pro vás mají svoje tipy.

27. 10. 2011 |  | 25 komentářů

Osoba blízká, vzdálená? Za auto má vždy odpovídat jeho provozovatel! Co si o tom myslíte?

Výmluvám na osobu blízkou prý definitivně odzvoní. Postarat se o to má novela zákona o silničním provozu. Opravdu ale ovlivní chování českých řidičů, nebo si chytráci zase rychle najdou nový trik, jak...

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Prohlášení k přidělení, Revolvingový termínovaný vklad, Rozestavěná budova, roklenfx, česká národní banka, banky, marže, psd2, příspěvek na dopravu, transformace ekonomiky, hra, hafan, palmový olej, domácnost, stavby silnic, splátková společnost, nový dům, číslo účtu

3J26015, 2AS8452, 3J26015, 1S83048, 4AK5289

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK