Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku
Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jiří Pehe
politolog
Daniel Křetínský
podnikatel, EPH a AC Sparta Praha
50,00 %
z 20 duelů
51,61 %
z 31 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Očima expertů: Jak šetřit na provozu auta?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
28. 5. 2013 21:48, Jirka
Jak je to s tou ekonomikou? Co stojí elektromobil? Zatím jsem viděl asi tři čtvrtě milionu. Vzhledem k tomu že je použitelný jenom na krátké cesty, nemůžeme ho srovnávat s autem za půl mega, ale max. s nějakým městským prckem, např. Citigo. Když počítám 250.000 cena auta, za 10 let nájezd 100.000 km po 2 Kč/km (pokud nejste prase, spotřeba u takového auta bude 5-6l) a 50.000 za údržbu, jsme po 10 letech na nákladech 500.000. Dá se za to vůbec pořídit elektromobil? A to nepočítám cenu za elektriku - není pravda že ze soláru je úplně zadarmo a ekologická - panely stojí nemalé peníze a výroba i likvidace ničí životní prostředí (asi míň než benzín, ale čistá ani bezplatná energie to rozhodně není). Stejně tak výroba a likvidace baterek. A hlavně - pokud to s ekologií myslíte opravdu vážně, nejezděte ve městě autem, ale přinejhorším metrem/trolejbusem. Pokud možno pěšky nebo na kole. Jo a s elektromobilem budete svobodný, až budou dobíjecí stanice rozšířené jako benzinky a dobíjení bude stejně rychlé jako tankování.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
19. 8. 2012 22:07, jezevec
myslíte jako ty přestavby starých krámů na jakési domanico-delanico, s dojezdem AŽ 70km? to jako že má být to auto ke koupi s baterkama na milion km a s dojezdem aspoň do práce? děláte si srandu????? přesně to co máte na stránkách jsou důvody proč elektromobily nikdo nechce.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)
29. 1. 2016 9:26 | Jaromír Vegr
12. 3. 2015 20:07 | Janek
28. 5. 2013 21:48 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 8. 2012 17:51 | z venku
21. 8. 2012 22:23 | Rada
Jedinou možností tak zůstává již vybudované veřejné dobíjecí místo a o takovém ve svém okolí nevím. V docházkové vzdálenosti určitě není, takže kdybych tam auto nechal dobíjet, musel bych jet domů městskou dopravou a to by mě stálo docela dost času a peněz.
Až budu mít v blízkosti bydliště dobíjecí místo, začnu o elektromobilech shánět další informace.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 8. 2012 16:58 | Rada
Tichá jízda není žádná výhoda. Přesvědčíte se o tom hned, jak srazíte prvního nepozorného chodce. Mnoho chodců se na hluk, která klasická auta vydávají, spoléhá víc než se domnívají a nejde samozřejmě jen o nevidomé. V USA už toto prý řeší tak, že elektromobily vydávají při nižších rychlostech hluk.
Mimochodem - až bude uzavřeno několik dalších jaderných elektráren, jsem docela zvědavý, zda se elektromobily nestanou trnem v oku lidem, kterým každou chvíli nepůjde kvůli přetížení sítě v práci nebo doma elektřina.
Budoucnost je podle mě ve vodíkovém pohonu, případně v jiném dosud nevyvinutém/neobjeveném zdroji energie. Jinak ale přiznávám, že baterie LiFePo mě příjemně překvapily.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 8. 2012 16:50 | Rada
Jinak pokud je cena nového elektromobilu od nějakých 3/4 milionu výše a cena lehce ojetého elektromobilu 200-300 tis., trochu mi to nesedí. Proč elektromobily tak enormně rychle ztrácí hodnotu??
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 8. 2012 15:33 | Majhan
21. 8. 2012 13:41 | Jaromír Vegr - předseda ELEKTROMOBILY-os
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 8. 2012 17:01 | Rada
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 8. 2012 16:24 | Rada
Pokud je elektroauto skutečně ekologičtější, fandím Vám. Já bohužel milion nebo víc na nový elektromobil nemám a starší bych si nekoupil. Stejně jako bych nekoupil starší notebook. Když si spočítáte kolik dáte za novou baterii, je výhodnost koupě fuč. A tomu, že baterie vydrží stejně dlouho jako auto, nevěřím.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 8. 2012 15:47
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 8. 2012 11:38 | EKOLO
19. 8. 2012 22:17 | Rada
Elektromobilisté straší tím, že ropa dojde (nebo dokonce že už došla). Pokud se něčeho takového dožiji, pak o elektromobilu pouvažuji. V současné době nevidím důvod ke statisícovým příplatkům.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 8. 2012 22:07 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 8. 2012 22:07 | Rada
Pokud by ropným společnostem opravdu ležely elektromobily tak v žaludku a tak moc se jich obávaly, zatočily by s vámi tak dokonale, že by nikdy žádný elektromobil nespatřil světlo světa.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 8. 2012 18:54 | EKOLO
18. 8. 2012 22:47 | EKOLO
18. 8. 2012 12:58 | Hugo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 8. 2012 12:09 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/2
Předchozí