Očima expertů: Jak šetřit na provozu auta?

Motoristé, pozor! Zajímá vás, jak se dá ušetřit na provozu vašeho automobilu? Automobilističtí novináři, automechanik, majitelka autoškoly a další experti pro vás mají svoje tipy.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 5. 2013 21:48, Jirka

Jak je to s tou ekonomikou? Co stojí elektromobil? Zatím jsem viděl asi tři čtvrtě milionu. Vzhledem k tomu že je použitelný jenom na krátké cesty, nemůžeme ho srovnávat s autem za půl mega, ale max. s nějakým městským prckem, např. Citigo. Když počítám 250.000 cena auta, za 10 let nájezd 100.000 km po 2 Kč/km (pokud nejste prase, spotřeba u takového auta bude 5-6l) a 50.000 za údržbu, jsme po 10 letech na nákladech 500.000. Dá se za to vůbec pořídit elektromobil? A to nepočítám cenu za elektriku - není pravda že ze soláru je úplně zadarmo a ekologická - panely stojí nemalé peníze a výroba i likvidace ničí životní prostředí (asi míň než benzín, ale čistá ani bezplatná energie to rozhodně není). Stejně tak výroba a likvidace baterek. A hlavně - pokud to s ekologií myslíte opravdu vážně, nejezděte ve městě autem, ale přinejhorším metrem/trolejbusem. Pokud možno pěšky nebo na kole. Jo a s elektromobilem budete svobodný, až budou dobíjecí stanice rozšířené jako benzinky a dobíjení bude stejně rychlé jako tankování.

Zobrazit celé vlákno

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 8. 2012 22:07, jezevec

myslíte jako ty přestavby starých krámů na jakési domanico-delanico, s dojezdem AŽ 70km? to jako že má být to auto ke koupi s baterkama na milion km a s dojezdem aspoň do práce? děláte si srandu????? přesně to co máte na stránkách jsou důvody proč elektromobily nikdo nechce.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

29. 1. 2016 9:26 | Jaromír Vegr

"...elektromagnetickým, polovodiči osazeným radiopřijímačem." Zatím co většina řidičů má ve vozidle ještě elektronkami osazený radiopřijímač bez elektromagnetu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 3. 2015 20:07 | Janek

Tady se dohadujete jak ušetřit na provozu, dnes tak samozřejmé a nezbytné věci jako je auto. Pokud by zde byla normální společnost bez zlodějů a parazitů,tedy společnost bohatá,nebylo by nutné škudlit na všem.Počínaje provozem auta,přez mytí se v lavoru (voda je stále dražšší a.p)Dobré rady jak škudlit-k smíchu banditům které v této společnosti stále šroubují ceny.Tak si nechte poraditi v tomto bordelu řízeném mafií-a nezapomenouti sundat nosič zavazadel ze střechy vašeho vozu.Toto opomenutí zvyšuje spotřebu paliva.Bože.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2013 21:48 | Jirka

Jak je to s tou ekonomikou? Co stojí elektromobil? Zatím jsem viděl asi tři čtvrtě milionu. Vzhledem k tomu že je použitelný jenom na krátké cesty, nemůžeme ho srovnávat s autem za půl mega, ale max. s nějakým městským prckem, např. Citigo. Když počítám 250.000 cena auta, za 10 let nájezd 100.000 km po 2 Kč/km (pokud nejste prase, spotřeba u takového auta bude 5-6l) a 50.000 za údržbu, jsme po 10 letech na nákladech 500.000. Dá se za to vůbec pořídit elektromobil? A to nepočítám cenu za elektriku - není pravda že ze soláru je úplně zadarmo a ekologická - panely stojí nemalé peníze a výroba i likvidace ničí životní prostředí (asi míň než benzín, ale čistá ani bezplatná energie to rozhodně není). Stejně tak výroba a likvidace baterek. A hlavně - pokud to s ekologií myslíte opravdu vážně, nejezděte ve městě autem, ale přinejhorším metrem/trolejbusem. Pokud možno pěšky nebo na kole. Jo a s elektromobilem budete svobodný, až budou dobíjecí stanice rozšířené jako benzinky a dobíjení bude stejně rychlé jako tankování.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2012 17:51 | z venku

pokud se mate rozhodnout mezi "normalnim" autem a elektromobilem, tak je treba uvazovat: cena ropy, porizovaci cena auta a naklady za provoz. Z hlediska celkovych nakladu pak poznat, co je lepsi pro vas. Treba: 30.000 km rocne - tzn. kazdych 5 let nove auto za min. 600.000 Kc. naklady za 30.000 km rocne cini min. 60.000 Kc k tomu pojisteni atd... naklady za provoz elektorauta cca. 30.000 Kc. Je treba ale brat ohled na cesty, ktere mate pres rok. Na dalsi vzdalenosti atd neni vhodne (jako obchodni zastupce atd.) - pro soukromou potrebu je elektroauto ale v kazdem pripade vhodne - tam je i dulezita vyhoda: vykon oproti standardniho auta je cca. 300 % ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 8. 2012 22:23 | Rada

Jak již zde bylo zmíněno, baterie elektromobilů lze dobíjet z panelů na střeše (rodinného) domu. Většina lidí ale tuto možnost nemá, protože bydlí v bytových domech a v těch je většinou velkým úspěchem to, že se lidé domluví na opravách a na úklidu společných prostor. Instalace solárních panelů na střechy těchto domů a vybudování dobíjecích míst na ulici, to se asi povede velmi zřídka. Ulice navíc téměř nikdy nepatří k domu, celý projekt by musel povolit vlastník (obec, městská část apod.) a to asi většinou nevyjde.
Jedinou možností tak zůstává již vybudované veřejné dobíjecí místo a o takovém ve svém okolí nevím. V docházkové vzdálenosti určitě není, takže kdybych tam auto nechal dobíjet, musel bych jet domů městskou dopravou a to by mě stálo docela dost času a peněz.
Až budu mít v blízkosti bydliště dobíjecí místo, začnu o elektromobilech shánět další informace.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 8. 2012 16:58 | Rada

Bude dojezd dostatečný i když vezmete manžela, děti, zavazadla a cestou si budete topit nebo klimatizovat?
Tichá jízda není žádná výhoda. Přesvědčíte se o tom hned, jak srazíte prvního nepozorného chodce. Mnoho chodců se na hluk, která klasická auta vydávají, spoléhá víc než se domnívají a nejde samozřejmě jen o nevidomé. V USA už toto prý řeší tak, že elektromobily vydávají při nižších rychlostech hluk.
Mimochodem - až bude uzavřeno několik dalších jaderných elektráren, jsem docela zvědavý, zda se elektromobily nestanou trnem v oku lidem, kterým každou chvíli nepůjde kvůli přetížení sítě v práci nebo doma elektřina.
Budoucnost je podle mě ve vodíkovém pohonu, případně v jiném dosud nevyvinutém/neobjeveném zdroji energie. Jinak ale přiznávám, že baterie LiFePo mě příjemně překvapily.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 8. 2012 16:50 | Rada

Zajímala mě cena automobilu s bateriemi LiFePo. Ta je předpokládám o něco vyšší.
Jinak pokud je cena nového elektromobilu od nějakých 3/4 milionu výše a cena lehce ojetého elektromobilu 200-300 tis., trochu mi to nesedí. Proč elektromobily tak enormně rychle ztrácí hodnotu??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 8. 2012 15:33 | Majhan

Dobrý den, ráda bych se připojila k vaší diskuzi i když jsem žena, tedy "jen " uživatelka. Zrovna minulou sobotu jsem měla příležitost se projet elektromobilem a byla jsem doslova unešena, jak tichá jízda, nenáročné a snadné ovládání, ekologický provoz a úspora a při dojezdu na jedno nabití 260 až 300km je to přesně to, co bych využila na ježdění k rodičům na Moravu, tam zas mohu nabít a dostat se v pohodě zpět do Prahy. O popojíždění po Praze nemusí být vůbec řeč, k tomu je toto vozítko, tedy adaptovaný Citroen, přímo jako stvořené. Od svých studií jsem byla přesvědčena, že jestli někdy budu mít auto, tak jedině na elektřinu nebo vodu, když přišly děti potřeba auta vzrostla a nebylo možné si moc vybírat - a to je právě ten kámen úrazu - není dosud dostatečná cenově přijatelná nabídka a výběr, ale ty časy, kdy nebylo vůbec nic nebo astronomicky drahé, přece jen jsou pryč a dnes je to snad trochu přijatelnější... je to jen o změně zaběhlého myšlení a možná taky trochu o otevřené mysli a ekologickém cítění.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 8. 2012 13:41 | Jaromír Vegr - předseda ELEKTROMOBILY-os

Pane Rado a Vy ostatní. Jen se potvrzuje, že informovanost mezi lidmi je velmi nízká a nás je málo.Pokud Vás to opravdu zajímá, zkuste se probrat naším webem anebo přijďte na nějakou naši akci či schůzku. Je až z podivem, co si mnozí o elektromobilech stále ještě myslí.Nyní odpověď na otázku. Auta jsem kupoval jako jetá se stavem tachometru od 200 do 90 000 km.Auta nebyla havarována a ještě dnes jsou v perfektním stavu . Mají zcela funkční NiCd baterie SAFT a stojí od 200 do 300 tisíc Kč. Lecos je na webech, které jsem tady uvedl. Napište mi, prosím na mail. Děkuji Jaromír Vegr EKOLO - Elektromobily-os
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2012 17:01 | Rada

Tak jsem o těch bateriích LiFePO něco přečetl a vypadá to jako hotový zázrak. Je tedy v současné době jedinou překážkou pořizovací cena? To vaše auto jste kupoval nové? Kolik stálo? Děkuji za informace.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2012 16:24 | Rada

Ekonomické to tedy rozhodně není a o ekologičnosti mám značné pochybnosti. Zejména baterie nejsou vyráběny z obnovitelných zdrojů (naopak jsou vyráběné z docela vzácných surovin) a výroba elektroauta i jeho likvidace jsou energeticky velice náročné.
Pokud je elektroauto skutečně ekologičtější, fandím Vám. Já bohužel milion nebo víc na nový elektromobil nemám a starší bych si nekoupil. Stejně jako bych nekoupil starší notebook. Když si spočítáte kolik dáte za novou baterii, je výhodnost koupě fuč. A tomu, že baterie vydrží stejně dlouho jako auto, nevěřím.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2012 15:47

jjj, vy jste super racionální, zodpovědní a svobodní. jezdíte autem recyklovaným z nějakého vraku - bez posilovače brzd, bez posilovače řízení, bez klimatizace, bez ABS, bez deformačních zon a tedy bez šance v něm přežít v případě nehody. ano, jezdíte zalevno, fotovoltaika, možné jiné tzv "obnovitelné" zdroje, které si můžete dovolit jedině díky nedobrovolným dotacím od nás. za 600 tisíc jste si pořídili elektrokrám, jehož pořizovací náklady se nikdy nevrátí - ukazujete ovšem jak by to mělo být. to ste nám to frajeři ukázali! po svém.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2012 11:38 | EKOLO

Pane RADO, nikdo přeci nikoho k ničemu nenutí. Je to o svobodném rozhodnutí. My jenom máme vlastní dům, máme vlastní elektrárnu a onen elektromobil. Máme to proto, že to je vše racionální, jsme méně závislí a tím tedy více svobodnější. Nemluvě o tom, že vše dohromady to je nejen ekonomické, ale také ekologické a je za námi menší ekologická stopa. Na druhé straně mi přijde velmi neracionální používat neobnovitelná paliva s účinností cca 20%. Ale vše je o vlastní volbě, svědomí a nadneseně řečeno o jisté zodpovědnosti. Myslím si, že naším počínáním ukazujeme, jak to jde a jak by to i mělo být. Vy to ukazujete po svém.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 8. 2012 22:17 | Rada

200-600 tis. za ojetinu? Za ojeté elektro auto si oproti autu se spalovacím motorem připlatím dejme tomu 200 tis. Za 200 tis. si při současných cenách koupím přes 5 tis. litrů benzínu, který mi vystačí na 70 tis. kilometrů. Tolik najedu za 6-7 let. Tak dlouho ta ojetina nejspíš ani nevydrží. A to nepočítám, že elektrická energie něco stojí, neboť si bohužel nemohu dát na střechu bytovky (která mi nepatří) solární panely (které mimochodem také nejsou zadarmo.
Elektromobilisté straší tím, že ropa dojde (nebo dokonce že už došla). Pokud se něčeho takového dožiji, pak o elektromobilu pouvažuji. V současné době nevidím důvod ke statisícovým příplatkům.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2012 22:07 | jezevec

myslíte jako ty přestavby starých krámů na jakési domanico-delanico, s dojezdem AŽ 70km? to jako že má být to auto ke koupi s baterkama na milion km a s dojezdem aspoň do práce? děláte si srandu????? přesně to co máte na stránkách jsou důvody proč elektromobily nikdo nechce.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2012 22:07 | Rada

Proč už nemá elektromobil skoro každý když je to tak výhodné? Je to proto, že ropná lobby podplatila všechna média a rovněž zakázala všem elektroprozřelým automobilistům kontakt s okolím a proto se ostatní nemohou dozvědět, jak moc jsou elektromobily výhodné? Vy jste zřejmě uprchl a tak máme jedinečnou možnost prozřít.
Pokud by ropným společnostem opravdu ležely elektromobily tak v žaludku a tak moc se jich obávaly, zatočily by s vámi tak dokonale, že by nikdy žádný elektromobil nespatřil světlo světa.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2012 18:54 | EKOLO

Močná si to nikdo neuvědomuje, ale elektromobily nepotřebují olej, filtry, řemeny ani svíčky. V provozu jsou velmi spolehlivé a jednoduché. Na STK se neplatí za emise a pojistné je 1050 Kč za rok ať bydlíte, kde bydlíte. I to je důvod, proč jsou velmi úsporné, ale není to to hlavní. Hlavní je, že tu jsou , jezdí a jsou velmi úsporné. Budou jezdit i když nebude ropa a to na obnovitelnou energii, kterou si vyprodukujeme sami na střeše.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2012 22:47 | EKOLO

Můžete se přijetk nám podívat . Mám tady asi 15 elektromobilů, můžete si je i vyzkoušet. zkuste www.elektromobil.wz.cz Koupit v Prčicích , ceny dle stavu a výbavy apod. cca od 200 do 600 000 Kč na www.elektromobily-os.cz jsou informace o našem autě, které ujelo přes 500 km, o vozidlech pana Mate Rimaceho , jen si vše pročíst a kliknout na odkazy.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2012 12:58 | Hugo

Hm, baterie životnost přes milión km... To je při velmi slušném ročním nájezdu 50 kkm životnost přes 20 let, o počtu nabíjecích cyklů ani nemluvím... Zkuste to na Alíkovi, tam vám to třeba budou žrát.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2012 12:09 | jezevec

prosimvás, na tom vašem webu os elektromobily, nejsou ale VŮBEC ŽÁDNÉ informace o jakémkoliv reálném autě, které by na elektřinu jezdilo. tím méně vašich parametrů. můžete mi tedy prosím dát odkaz na reálně existující elektromobil, o kterém píšete? za kolik a kde dá koupit?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 378 219 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Ženy vpřed

Ženy vpřed

Za své filmy o sexuálním zneužívání nebo bývalém slovenském premiérovi Mečiarovi posbírala...více

A žila sama šťastně až do smrti. Párování přeceňujeme, říká psycholog

A žila sama šťastně až do smrti. Párování přeceňujeme, říká psycholog

Když Emma Watson nedávno řekla, že je ve svých skoro třicíti spokojená i bez vztahu, vyvolalo...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Urologie

Vít Samek Na vlastní otvor: Urologie

Poslední otvor. Ten nejmenší a nejcitlivější. Otvor zásadní. Cystoskopie, endoskopické...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ilona Švihlíková

ekonomka

Ivan Langer

politik a podnikatel

Ilona Švihlíková
ÚSPĚŠNOST
77,27 %

z 22 duelů
×
Ivan Langer
ÚSPĚŠNOST
9,09 %

z 22 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.