Na vlastní kůži. Odpustky, spása pro piráty silnic

Výmluvy na osobu blízkou jsou od loňska passé. Před trestnými body ale piráty silnic uchrání jiná klička. K jejím přednostem patří, že sami kličkovat, natož pak lhát (!), nemusí – všecko zařídí přestupková komise. Na piráta zbývá jediné: reagovat pohotově a ničemu se nevzpírat. Zkrátka a dobře: zaplať rychle a máš to bez bodu. Vyzkoušeno na vlastní kůži.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 10. 2014 11:44, Ferda

S tím jak přibyly kamery, ubylo venku dopravních policistů. Já jezdím po Praze skoro denně a vídám je tak leda u nehod. Jak třeba sleduju taxikáře na Patočkově, tak ti zpomalí na předpisových 50 tam, kde je kamera, ale jinde to na té padesátce mnozí švihají v klidu 100 a mají naprostou jistotu, že tam nikdy nikdo nic měřit nebude, dopravák tam nevkročil mnoho let. Státu a městu vůbec nejde o nějakou bezpečnost, ale jen a pouze o maximum vybraných peněz při minimálních nákladech a úsilí. Bezpečnost je čistá zástěrka na okecání.

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 10. 2014 15:05, Jindra

Nezlobte se, ale podle mě, kdyby se na silnicích pohybovali jen vycepovaní řidiči přesně dodržující pravidla provozu, bylo by na silnicích mnohem bezpečněji - myslíte si snad opak? Pokud člověk sedne za volant, měl by přijmout pravidla hry a basta. Z Vašeho posledního odstavce lze dovodit, že podle Vašeho názoru je semafor nutné respektovat jen někdy. A to je podle mě špatně. Taky nevím, proč by měl být vycepovaný řidič zároveň i vystresovaný a nemyslící. Je dobře, že se čím dál víc lidí vyzná v paragrafech o přestupcích, bohužel si myslím, že motiv a příčina těchto znalostí často rozhodně netkví v úsilí jezdit a chovat se na silnicích lépe, ale spíše ve snaze najít důvod, proč to a to pravidlo v tu a tu chvíli nemusím dodržet, což vede k stále narůstajícímu počtu řidičů nezodpovědných a podle toho to na silnicích také vypadá a já se obávám, že se situace bude spíše zhoršovat. A tím se vracím k mé původní myšlence, že v oblasti silniční dopravy, by se měla trestat porušení pravidel důsledně i když je to porušení jen (jak to tu nazval "onli") "formální". Jen tak se dá udržet jakás takás preventivní funkce těchto pravidel.Jinak já si představuji zodpovědného řidiče takto: "jel jsem načervenou, tím jsem udělal chybu a jsem ochoten za to nést přiměřenou sankci" Spousta řidičů však uvažuje takto: "jel jsem na červenou, ale protože tenhle paragraf a tenhle zákon říká tohle a tohle, tak jsem v podstatě nic neprovedl."

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

11. 8. 2023 14:34 | JardaB

Policistů a kontrol je málo. Moje poslední zkušenost: mám záznam vybržďování včetně SPZ. Ta věc je trestný čin ve stádiu pokusu. Jak to dopadne ? Správní řízení - a nejspíše řídila osoba blízká a bez bodů nějaká pokuta pro vlastníka auta. Tak příště ... jet za viníkem a z auta přivolat PČR na ztotožnění řidiče.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 9. 2016 7:29 | Ondra

Nekdy mám pocit,že široko daleko dodržuji nejvyšší povolenou rychlost jen ja a s prominutím se cítím,jako blbec,ale kašlu na to ... nestojí mi to za poluty a dalsí problémy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 1. 2016 0:24 | Radek

Jindro (16. 10. 2014 15:05), jakkoli dobře byl, nebo nebyl Váš příspěvek myšlen, děsí mne Vaše představa zodpovědného řidiče. "Zodpovědný řidič" že vjede do křižovatky na červenou s vědomím, že dělá chybu a bude za ní potrestán ??? Už ve škole nás učili a vždycky jsem si myslel, že zodpovědný řidič zastaví a počká na zelenou. Kdyby to mělo být podle Vašeho, tak doufám, že nikdy žádného zodpovědného řidiče z Vašeho okolí nepotkám a dávám hlas těm nezodpovědným trotlům, co s vědomím, že dobře dělají čekají na zelenou.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2014 17:09 | Milan

Pani nebo pane Jindro, netusim, jak rozsahle jsou Vase ridicske zkusenosti, ale zrejme se Vam jeste nestalo, ze by Vam zarputily dodrzovatel pravidel silnicniho provozu zaslapl brzdu na oranzove, kterou mohl projet bez jakehokoliv ohrozeni ci omezeni ostatnich ucastniku silnicniho provozu - jako bonus by projetim na oranzovou prispel ke zvyseni plynulosti dopravy. Je to mozna zbytecne krajni pripad, ale chci tim naznacit, ze by pri dodrzovani pravidel silnicniho provozu meli premyslet vsichni a ne je brat absolutne. Sam(a) pisete, ze lide hledaji zpusoby, jak si zneni zakona prizpusobit, aby se vykroutili z trestu - stejne tak ti sporadani ridici by meli o vyznamu zakona premyslet. Tim se dostavam konecne k samotnemu zneni zakona - pokud by jeho tvurci odvedli dokonalou praci, nikdo by zadne klicky nenasel. Protoze je zakon nejak napsany, clovek hleda moznosti, jak si jej v jeho mezich vylozit ku prospechu - muze to udelat i naopak, ale proc, ze? Ve chvili, kdy zakon urci veskere mozne vyjimky a situace, bude to na palici, protoze tech informaci bude nepreberne mnozstvi. A co ted? Podle me staci pouzit rozum. Je oranzova - ublizi nekomu, kdyz to tam jeste svihnu? Nebo mam tak jako tak dupnout na brzdu a nestarat se o to, zda za mnou jede maminka s detma, ktera nebude mit takovy reflex a nabori to do me...?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2014 11:44 | Ferda

S tím jak přibyly kamery, ubylo venku dopravních policistů. Já jezdím po Praze skoro denně a vídám je tak leda u nehod. Jak třeba sleduju taxikáře na Patočkově, tak ti zpomalí na předpisových 50 tam, kde je kamera, ale jinde to na té padesátce mnozí švihají v klidu 100 a mají naprostou jistotu, že tam nikdy nikdo nic měřit nebude, dopravák tam nevkročil mnoho let. Státu a městu vůbec nejde o nějakou bezpečnost, ale jen a pouze o maximum vybraných peněz při minimálních nákladech a úsilí. Bezpečnost je čistá zástěrka na okecání.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2014 7:49 | Petr

Ano, úplně to "vyboduje" bodový systém a jeho smysl.Stačí magistrátu vždy jen zaplatit .Pak stačí se pojistit proti pokutám a můžete jezdit jak chcete.Už teď je na silnicích spousta bezohledných šílenců.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 1. 2016 23:54 | Radek

Vypadá to, jakoby jste někteří již vkládali komentáře mým jménem, jinými slovy "stává se to asi nám všem" co se s volantem v ruce pohybujeme po pozemních komunikacích. Snažím se jezdit v mezích "špatného" zákona, zbytečně neblbnout ale ani nepřekážet, plynule a předvídatelně, dávám najevo úmysl manévru a ne dokončení manévru samotného, ale 1000 km po Praze a okolí s bystrým komisařem na sedadle spolujezdce bych bez ztráty ŘP nedal. Náhlé a neuvážené zastavení na oranžovou vozidla předemnou (ještě před účinností BS) bylo o to nečekanější, když si jeho řidič své protizákonné jednání uvědomil až mezi semaforem a hranicí křižovatky, tedy se dalo předpokládat, že ji projede. Ačkoli se mnou policista maximálně soucítil, bylo to nabourání zezadu. Mé zastavení před přechodem s chodcem (plynulé a zřejmé v dostatečném předstihu) po kterém do mé Felicie vlítla nepozorná cizinka v Audině vyšetřující policista ocenil pěti tisíci za způsobenou nehodu, protože jsem neměl sundanou nesundavací kouli TŽ. Naštěstí to celé viděli policejní nováčci, kteří v té křižovatce měli výcvik a "zamilovanému" policistovi to rozmluvili. Opouštění křižovatek na červenou a pletoucí se mezi auty opačného směru taktéž zažívám, aniž bych si v tom vyžíval. Nejčastěji to je když někdo zbytečně dává přednost protistojícím vozidlům při odbočování doleva na zelenou šipku doleva a krátký interval promarní čekáním, kdy se ten proti rozjede, nebo dávání přednosti tramvaji, která je sice tramvaj, ale zrovna vyjímečně přednost nemá. To všechno bohužel kamery nevidí. Když jsem se uhýbal houkající sanitce dojíždějící mne v levém pruhu, byl nesmysl přibrzdit a počkat až mě dojede nějaká mezera v pravém pruhu. Raději jsem přidal dojel tu mezeru o 2 auta předemnou. Že jsem v měřeném úseku a pod kamerou jsem si v ten okamžik neuvědomil. Nejen taxikářům v Patočkově a Lipské ulici čím dál více překážím a to i pod kamerami. Neomlouvá mne, že jedu nepatrně rychleji než maximální povolenou rychlostí a předjíždím ty pomalejší, prostě se jim pletu a je potřeba mne ztrestat (oslnění, vybrždění, souběžnou jízdou znemožněné přeřazení do jiného pruhu a pod). Pravdou je i to, že dopravního policistu v ulicích jen tak nezahlédneme a kamery jsou nastavené jen na konkrétní přestupky v konkrétním místě, neřeší okolnosti, ani neúmyslné pohnutky, které k nim vedly. Přitom je tolik vážnějších a obtěžujícnějších přestupků ohrožujících bezpečnost provozu, než sice plynulá a nekonfliktní ale překročená rychlost. Nechci vypadat jako zastánce překračování rychlosti, ale vadí mi, že mne systém nutí sledovat ručičku tachometru víc, než situaci kolem a kamery v místech složitých situací, kde je potřeba se mít napozoru a ne hlídat "rychlost podle přístroje" je holý nerozum. Nepochopitelné jsou pro mne i ty silné a oslnující "zelené" na semaforech, kdy už jsem několikrát po projetí jejich neprůhledné aury "načapal" na červenou přebíhajícího chodce, jehož jsem do té chvíle neměl šanci zahlédnout, ale to už patří asi jinam. R.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2014 21:25 | Martin

jen s tim rozdílem, ze jsem nezaplatil, protože zluta byla prilis kratka a byl jsem ochotny jit s kuzi na trh a klidne prijit o 5 bodu a 5 tis pokuty nebo neprijit o body ale az o 10tis místo nabizeneho odpustku 1000kc. Vysledek je ten, ze jsem s 99% jitotou prokazal, ze zluta je nastavena o 1 sekundu kratsi nez ma byt, po mem odvolani se ke kraji se nestalo uz nic - přepokládám, ze to město na kraj protizakonne ani neposlalo (je to uz 4.5 mesice), a město, i přes moje upozorneni, ma zlutou stále nastaveno kratkou a stále nezakonne vybira pokuty. cekam az to bude rok od spachani od prestupku, coz bude cca za 3 tydny, protože pak uz me nemůžou postihovat, a podavam na město trestni oznameni. kdyby mel někdo zajem to rozmaznout, rad poskytnu vse co mam
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2014 15:01 | Martin

Ja jsem naopak tesne projeti na červenou nechal spadnout do spravniho rizeni, protože jsem si byl jisty, jak uz pisu nize, ze měli a stále mají spatne nastavenou delku zlute, konkretne o 1 sec kratsi nez ma byt. Po úvodním kolecku doslo na odvolani ke kraji, kde jsem je rozstrilel, a od te doby se neozvali. Jak ale pisu nize, pripravuji na urad trestni oznameni. ekonomicky je to samozrejme nesmysl jit do spravniho rizeni i když ho vyhrajete, ale ve me zvitezil boj za spravedlnost a to nejen za sebe, ale i za ostatni ridice, kteří do této pasti spadnou a nebrani se. takze z puvodniho odpustku 1000kc je (zatím): 1000kc za pristup do norem na CNI, cca 200kc knizka "Zasady pro navrhovani svetelnych signalizačních zarizeni" (pod patronaci ministerstva dopravy), 2000 kc cestovne na místo cinu pro zmereni delky zlute, 2000 kc cestovne na osobní jednani na uradu a cca 300-400kc korespondence. do toho spousta hodin vyhledavani informaci a psani odporu, odvolani, zadani o informace, odvolani se za neposkytnuti informaci atd atd. suma sumarum bych se dostal minimalne na 20tis. ale získal jsem daleko vetsi prehled ohledne pachani prestupku v silnicnim provozu s moznosti obrany (60% pokut je udelenych neopravnene) a samozrejme velmi cennou zkušenost v jednani s represivnim uradem.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2014 14:34 | L.

Já jsem měl před rokem podobnou příhodu. Chystám se přejet frekventovanou křižovatku dvou čtyřproudovek. Tou co je napříč k mému směru vedou ještě navíc tramvajové koleje. Za křižovatkou v mém směru jsou asi dva kilometry čtyřproudovky bez semaforů nebo čehokoli co by brzdilo provoz.
Vjedu s proudem aut do křižovatky na zelenou. Když dojedu asi do půlky křižovatky, najednou se můj (levý) pruh zastaví a pokračuje krokem. Když bych konečně mohl projet, už svítí zelená na druhý směr a zprava se valí auta. Kouknu - zleva ani zprava žádná tramvaj, takže jsem trošku zacouval a srovnal auto na koleje, abych nikomu nezavazel. Když padla zase zelená v našem směru, tak jsem konečně opustil křižovatku a za ní jsem viděl, proč jsme zastavili - v levém pruhu byla odstavená šedá dodávka a protože to bylo v mírné zatáčce, tak nebyla z křižovatky vidět. Říkal jsem si, jak jsem tu situaci dobře a bezpečně vyřešil.
Po asi dvou měsících jsem dostal dopis, že prý někdo s mým autem jel na červenou. Po chvíli jsem si podle data a místa vzpomněl, že to bude výše popsaná příhoda. I když jsem podle mě vůbec nic nespáchal ani nezanedbal a situace nešla vyřešit lépe, radši jsem zaplatil. Správní řízení by určitě nebylo na pět minut a jelikož jsem neměl žádný důkaz, výsledek byl nejistý.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2014 11:48 | pavel

Pokud to takhle půjde dál a nebude se řádně trestat bez pardonu, tak mrtvých na silnici rozhodně neubude a ze zákona se tím pádem stvá paskvil.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2014 11:01 | Chalupa

Silniční zákon,bohužel připravili a schválili lidé kteří dopravě nerozumí.Zákon je z hlediska zákonodárců pojat silně alibisticky.A tak tam kde by se dalo jet 100km/h musíme jezdit 70km/h.Na jednu stranu zákonodárce chápu.Většina řidičů jsou amatéři.Ale co my hlava nebere,když jej sami nedodržují.Tím dávají nám ostatním řidičů najevo že zákon je špatný.Nebo jsou naši páni poslanci o tolik lepší řidiči než zbytek národa?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2014 9:08

Myslíte, že fakt jezdí v obci 45 a míň? A to znamená, že je hlupák, nebo že je hajzl?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2014 8:12 | xxx

Ano, myslim si opak. Preventivni funkce pravidel musi byt zjevna. Zde naopak casto dochazi k tomu, ze se vymaha kazen nikoli pro bezpecnost, ale jen pro tu kazen, coz je mimo jine i v rozporu s cl. 4 odst. 4 LZPS.
Cilem pravidel (a zakona c. 361/2000 Sb. v platnem zneni) je dosahnout primerene urovne bezpecnosti a plynulosti provozu. Pokud nekdo je schopen dosahnout teto urovne bezpecnosti jinak a skutecne nedochazi k materialnimu naplneni skutkove podstaty prestupku, tedy k ohrozeni nebo poskozeni zajmu spolecnosti, pak je zcela v poradku, ze se nektere stanovene povinnosti nedodrzuji. Takovy hezky priklad je treba odboceni doprava na cervenou (v mnoha statech mimochodem legalni) neb jizda na cervenou nekde uprostred niceho ve tri rano, kde nekdo zapomnel zapnuty semafor (na kterem by v rozumne zemi od deviti vecer do sesti rano blikala oranzova). Ma nekdo takovy cekat, az se natolik tupe zarizeni, jako je semafor, rozhodne, ze muze jet, kdyz sam zcela zjevne vidi, ze naplnenim formalniho znaku prestupku nezpusobi zadnou skodu (cili absence materialniho aspektu)? A co kdyz tomu semaforu treba prestala fungovat detekcni smycka a dotycny by na zelenou cekal do rana? Take musi?
Paradoxne ten zakon je napsan chytreji, nez si vetsina lidi uvedomuje. Mozna proto, byl sepsan hned v roce 1990, kdy vsichni meli v cerstve pameti, jak to muze dopadnout, kdyz se statni moc utrhne ze retezu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2014 0:47 | Gabriel Pleska

Myslíte, že se věci nestaly tak, jak je psáno v článku? Garantuju, že staly.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2014 23:45 | Roger

Toto je typický pohled člověka, který řízení auta vůbec nerozumí a nikdy řidičák ani neměl dostat. Ovšem toto takový patrně nikdy nemůže pochopit.
Chtěl bych opravdu vidět, zda jste za posledních 1000 ujetých km, jezdil tak, že kdybyste byl monitorován trvalo, nepřišel o papíry. Upřímně Vám to naprosto nevěřím. A i kdyby, samotné značky jsou mnohdy nastavené úplně nesmyslně - jenže to člověk Vašeho formátu, který umí jen poslouchat druhé a samostatně nemyslet, patrně těžko může odhalit.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2014 23:38 | Roger

///Co si o tom myslíte vy? Štve vás, že bodový systém dostává na frak?
Jestli mně něco štve, tak že o pravidlech silničního provozu rozhodují lidé, kteří tomu sami vůbec nerozumí. Nerozlišit mezi tím, zda vjedu na červenou uprostřed, nebo že to zrovna přeblikne, a vůbec nikoho to neohrozí - to může s prominutím fakt jenom idiot.
A kdyby lidé, co o tom přemýšlí, aspoň trochu používali rozum, tak by jim muselo být jasné, že pokud by pohyb všech vozidel byl neustále monitorován třeba satelity, a třeba za každé překročení rychlosti 50 městě dali 2 body (plus vše další), tak by během velmi krátké doby přišli o řidičák všichni, co trochu jezdí.
Tento systém není nic jiného než sprostá buzerace, hra na to, koho chytnou a koho ne. Je to vyloženě o štěstí, a samozřejmě znám místa, kde někdo strčí nesmyslnou třicítku, a kdyste tam stáli 24 hodin, sotva byste našli více jak dvě auta, co tam neprojela rychleji. O to úžasnější mi pak připadá remcání zastánců podobných represivních systémů, které jsou na nic. Jenom lidé ublížují lidem. Takoví by měli pamatovat na Ježíšova slova: "kdo je bez viny, hoď kamenem první", případně "jakou mírou měříte, takovou budete souzeni".
Podle mého názoru, kdyby auta řídili opravdu jen ti, co na to mají talent, a nejsou psychopati, tak by stačilo jen pár základních předpisů, které by často měly charakter spíše doporučení, a nehod by na silnicích bylo o několik řádů méně. Bohužel tohoto se nikdy nedočkáme, neboť evoluce lidstva ještě nepokročila tak daleko, a pravděpodobně ani nepokročí. Nicméně bylo by mi milejší jet rychle tak, jak je to v dané situaci a za daných podmínek bezpeční, než raději víc čumět na tachometr než na provoz kolem sebe, a ještě být ve stresu, že mně někdo změří, kdybych náhodou jel rychleji (třeba proto, že silnice je střídavě do kopce, zkopce a rychlost se plynule mění, i když my, jako řidiči neměníme nic.
Pro mne by bylo největším trestem, kdybych se někdy naboural, druhému rozbil auto, nebo dokonce někomu ublížil. Ale to, že jsem platil pokutu za to, že jsem jel 500 metrů z 2200 kilometrů bez zapnutých světel, a to ve státě, kde toto nařízení do dvou let zrušili, jenom ukazuje na debilitu těchto systémů. Mimochodem, sám jsem jezdil ze zapnutými světly dávno před tím, než to bylo nařízené, prostě proto, že je auto lépe vidět a snažím se jezdit bezpečně, předvídat a být předvídatelný, ale tehdy jsem zastavil n a parkovišti, a jelikož to starší auto ještě nemělo automatické zapínání světěl, občas se stalo, že jsem je zapnul až po 10-20 sekundách po rozjezdu - no a tehdy se to nevyplatilo - dosud má jediná pokuta, třebaže rychlost jsem stejně jako 99.99999% řidičů překročil nesčíslněkrát.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2014 23:17 | Martin

Ještě zasadni připomínka. V pripade, ze se rizeni preklopi do spravniho deliktu, tedy nezaplatite ve lhute 15 dni, ani se k prestupku nepriznate, ani nikoho neudate, tak hrozi pouze pokuta do 10tis, rozhodne NE ztrata bodu jak mylne uvadite. Proto v pripade se jste nestihli zaplatit, nebo chcete jit s uradem do sporu, je lepsi to nechat spadnout do spravniho deliktu. Sice vam hrozi vyssi pokuta, ale o body neprijdete. A udani smyslene nebo i existujici osoby v zahranici rozhodne neznamena nejakou velkou sanci na uspech, jistejsi cesta je hodit to na nekoho, kdo mezitím zemrel, otázka je co na to morálka, to tohodle bych ja nesel...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2014 22:51 | Josef

Sice se nelze vymlouvat na osobu blizkou ale lze se vymlouvat na osobu vzdalenou protoze sme v bananstate a zakon neni jako v holandsku kde proste za vozidlo odpovida majitel Toto by se poslancum nehodilo tak udelali tento zakon A pokud reknete ze ste auto pujcul nekomu kso treba bydli v zahrnici tak mate bez placeni tae vyhrano
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2014 21:26 | Martin

me se stalo presne to same, ....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Dvořák

ředitel České televize

Eduard Kučera

podnikatel, Avast

Petr Dvořák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Eduard Kučera
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services