Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Výmluvy na osobu blízkou jsou od loňska passé. Před trestnými body ale piráty silnic uchrání jiná klička. K jejím přednostem patří, že sami kličkovat, natož pak lhát (!), nemusí – všecko zařídí přestupková komise. Na piráta zbývá jediné: reagovat pohotově a ničemu se nevzpírat. Zkrátka a dobře: zaplať rychle a máš to bez bodu. Vyzkoušeno na vlastní kůži.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 10. 2014 15:50, ST

Hezký příklad jak nás stát odírá a spoustu lidí mu tleská, že se tak děje ve jménu boje proti silničním pirátům.
Jak paní řekla, neudělala nic co by někoho ohrozilo natož omezilo, ale měla tu smůlu, že byla zadokumentovaná. Kdyby se u nás dodržovala lidská práva, zvláště pak právo nevypovídat, tak by nemusela platit. Takto jí to stálo 1500 Kč a napsala tento článek.

Reagovat

 

+14
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 10. 2014 15:05, Jindra

Nezlobte se, ale podle mě, kdyby se na silnicích pohybovali jen vycepovaní řidiči přesně dodržující pravidla provozu, bylo by na silnicích mnohem bezpečněji - myslíte si snad opak? Pokud člověk sedne za volant, měl by přijmout pravidla hry a basta. Z Vašeho posledního odstavce lze dovodit, že podle Vašeho názoru je semafor nutné respektovat jen někdy. A to je podle mě špatně. Taky nevím, proč by měl být vycepovaný řidič zároveň i vystresovaný a nemyslící. Je dobře, že se čím dál víc lidí vyzná v paragrafech o přestupcích, bohužel si myslím, že motiv a příčina těchto znalostí často rozhodně netkví v úsilí jezdit a chovat se na silnicích lépe, ale spíše ve snaze najít důvod, proč to a to pravidlo v tu a tu chvíli nemusím dodržet, což vede k stále narůstajícímu počtu řidičů nezodpovědných a podle toho to na silnicích také vypadá a já se obávám, že se situace bude spíše zhoršovat. A tím se vracím k mé původní myšlence, že v oblasti silniční dopravy, by se měla trestat porušení pravidel důsledně i když je to porušení jen (jak to tu nazval "onli") "formální". Jen tak se dá udržet jakás takás preventivní funkce těchto pravidel.Jinak já si představuji zodpovědného řidiče takto: "jel jsem načervenou, tím jsem udělal chybu a jsem ochoten za to nést přiměřenou sankci" Spousta řidičů však uvažuje takto: "jel jsem na červenou, ale protože tenhle paragraf a tenhle zákon říká tohle a tohle, tak jsem v podstatě nic neprovedl."

Reagovat

 

-7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xxx 16. 10. 2014 10:38)

Další příspěvky v diskuzi (32 komentářů)

17. 10. 2014 8:12 | xxx

Ano, myslim si opak. Preventivni funkce pravidel musi byt zjevna. Zde naopak casto dochazi k tomu, ze se vymaha kazen nikoli pro bezpecnost, ale jen pro tu kazen, coz je mimo jine i v rozporu s cl. 4 odst. 4 LZPS.

Cilem pravidel (a zakona c. 361/2000 Sb. v platnem zneni) je dosahnout primerene urovne bezpecnosti a plynulosti provozu. Pokud nekdo je schopen dosahnout teto urovne bezpecnosti jinak a skutecne nedochazi k materialnimu naplneni skutkove podstaty prestupku, tedy k ohrozeni nebo poskozeni zajmu spolecnosti, pak je zcela v poradku, ze se nektere stanovene povinnosti nedodrzuji. Takovy hezky priklad je treba odboceni doprava na cervenou (v mnoha statech mimochodem legalni) neb jizda na cervenou nekde uprostred niceho ve tri rano, kde nekdo zapomnel zapnuty semafor (na kterem by v rozumne zemi od deviti vecer do sesti rano blikala oranzova). Ma nekdo takovy cekat, az se natolik tupe zarizeni, jako je semafor, rozhodne, ze muze jet, kdyz sam zcela zjevne vidi, ze naplnenim formalniho znaku prestupku nezpusobi zadnou skodu (cili absence materialniho aspektu)? A co kdyz tomu semaforu treba prestala fungovat detekcni smycka a dotycny by na zelenou cekal do rana? Take musi?

Paradoxne ten zakon je napsan chytreji, nez si vetsina lidi uvedomuje. Mozna proto, byl sepsan hned v roce 1990, kdy vsichni meli v cerstve pameti, jak to muze dopadnout, kdyz se statni moc utrhne ze retezu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jindra 16. 10. 2014 15:05)

17. 10. 2014 9:08

Myslíte, že fakt jezdí v obci 45 a míň? A to znamená, že je hlupák, nebo že je hajzl?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Standa 16. 10. 2014 15:33)

17. 10. 2014 11:01 | Chalupa

Silniční zákon,bohužel připravili a schválili lidé kteří dopravě nerozumí.Zákon je z hlediska zákonodárců pojat silně alibisticky.A tak tam kde by se dalo jet 100km/h musíme jezdit 70km/h.Na jednu stranu zákonodárce chápu.Většina řidičů jsou amatéři.Ale co my hlava nebere,když jej sami nedodržují.Tím dávají nám ostatním řidičů najevo že zákon je špatný.Nebo jsou naši páni poslanci o tolik lepší řidiči než zbytek národa?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2014 11:48 | pavel

Pokud to takhle půjde dál a nebude se řádně trestat bez pardonu, tak mrtvých na silnici rozhodně neubude a ze zákona se tím pádem stvá paskvil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2014 14:34 | L.

Já jsem měl před rokem podobnou příhodu. Chystám se přejet frekventovanou křižovatku dvou čtyřproudovek. Tou co je napříč k mému směru vedou ještě navíc tramvajové koleje. Za křižovatkou v mém směru jsou asi dva kilometry čtyřproudovky bez semaforů nebo čehokoli co by brzdilo provoz.

Vjedu s proudem aut do křižovatky na zelenou. Když dojedu asi do půlky křižovatky, najednou se můj (levý) pruh zastaví a pokračuje krokem. Když bych konečně mohl projet, už svítí zelená na druhý směr a zprava se valí auta. Kouknu - zleva ani zprava žádná tramvaj, takže jsem trošku zacouval a srovnal auto na koleje, abych nikomu nezavazel. Když padla zase zelená v našem směru, tak jsem konečně opustil křižovatku a za ní jsem viděl, proč jsme zastavili - v levém pruhu byla odstavená šedá dodávka a protože to bylo v mírné zatáčce, tak nebyla z křižovatky vidět. Říkal jsem si, jak jsem tu situaci dobře a bezpečně vyřešil.

Po asi dvou měsících jsem dostal dopis, že prý někdo s mým autem jel na červenou. Po chvíli jsem si podle data a místa vzpomněl, že to bude výše popsaná příhoda. I když jsem podle mě vůbec nic nespáchal ani nezanedbal a situace nešla vyřešit lépe, radši jsem zaplatil. Správní řízení by určitě nebylo na pět minut a jelikož jsem neměl žádný důkaz, výsledek byl nejistý.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2014 15:01 | Martin

Ja jsem naopak tesne projeti na červenou nechal spadnout do spravniho rizeni, protože jsem si byl jisty, jak uz pisu nize, ze měli a stále mají spatne nastavenou delku zlute, konkretne o 1 sec kratsi nez ma byt. Po úvodním kolecku doslo na odvolani ke kraji, kde jsem je rozstrilel, a od te doby se neozvali. Jak ale pisu nize, pripravuji na urad trestni oznameni. ekonomicky je to samozrejme nesmysl jit do spravniho rizeni i když ho vyhrajete, ale ve me zvitezil boj za spravedlnost a to nejen za sebe, ale i za ostatni ridice, kteří do této pasti spadnou a nebrani se. takze z puvodniho odpustku 1000kc je (zatím): 1000kc za pristup do norem na CNI, cca 200kc knizka "Zasady pro navrhovani svetelnych signalizačních zarizeni" (pod patronaci ministerstva dopravy), 2000 kc cestovne na místo cinu pro zmereni delky zlute, 2000 kc cestovne na osobní jednani na uradu a cca 300-400kc korespondence. do toho spousta hodin vyhledavani informaci a psani odporu, odvolani, zadani o informace, odvolani se za neposkytnuti informaci atd atd. suma sumarum bych se dostal minimalne na 20tis. ale získal jsem daleko vetsi prehled ohledne pachani prestupku v silnicnim provozu s moznosti obrany (60% pokut je udelenych neopravnene) a samozrejme velmi cennou zkušenost v jednani s represivnim uradem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (L. 17. 10. 2014 14:34)

18. 10. 2014 7:49 | Petr

Ano,
úplně to "vyboduje" bodový systém a jeho smysl.Stačí magistrátu vždy jen zaplatit .Pak stačí se pojistit proti pokutám a můžete jezdit jak chcete.Už teď je na silnicích spousta bezohledných šílenců.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 10. 2014 11:44 | Ferda

S tím jak přibyly kamery, ubylo venku dopravních policistů. Já jezdím po Praze skoro denně a vídám je tak leda u nehod. Jak třeba sleduju taxikáře na Patočkově, tak ti zpomalí na předpisových 50 tam, kde je kamera, ale jinde to na té padesátce mnozí švihají v klidu 100 a mají naprostou jistotu, že tam nikdy nikdo nic měřit nebude, dopravák tam nevkročil mnoho let. Státu a městu vůbec nejde o nějakou bezpečnost, ale jen a pouze o maximum vybraných peněz při minimálních nákladech a úsilí. Bezpečnost je čistá zástěrka na okecání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

20. 10. 2014 17:09 | Milan

Pani nebo pane Jindro,
netusim, jak rozsahle jsou Vase ridicske zkusenosti, ale zrejme se Vam jeste nestalo, ze by Vam zarputily dodrzovatel pravidel silnicniho provozu zaslapl brzdu na oranzove, kterou mohl projet bez jakehokoliv ohrozeni ci omezeni ostatnich ucastniku silnicniho provozu - jako bonus by projetim na oranzovou prispel ke zvyseni plynulosti dopravy. Je to mozna zbytecne krajni pripad, ale chci tim naznacit, ze by pri dodrzovani pravidel silnicniho provozu meli premyslet vsichni a ne je brat absolutne. Sam(a) pisete, ze lide hledaji zpusoby, jak si zneni zakona prizpusobit, aby se vykroutili z trestu - stejne tak ti sporadani ridici by meli o vyznamu zakona premyslet. Tim se dostavam konecne k samotnemu zneni zakona - pokud by jeho tvurci odvedli dokonalou praci, nikdo by zadne klicky nenasel. Protoze je zakon nejak napsany, clovek hleda moznosti, jak si jej v jeho mezich vylozit ku prospechu - muze to udelat i naopak, ale proc, ze? Ve chvili, kdy zakon urci veskere mozne vyjimky a situace, bude to na palici, protoze tech informaci bude nepreberne mnozstvi. A co ted? Podle me staci pouzit rozum. Je oranzova - ublizi nekomu, kdyz to tam jeste svihnu? Nebo mam tak jako tak dupnout na brzdu a nestarat se o to, zda za mnou jede maminka s detma, ktera nebude mit takovy reflex a nabori to do me...?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

4. 1. 2016 23:54 | Radek

Vypadá to, jakoby jste někteří již vkládali komentáře mým jménem, jinými slovy "stává se to asi nám všem" co se s volantem v ruce pohybujeme po pozemních komunikacích. Snažím se jezdit v mezích "špatného" zákona, zbytečně neblbnout ale ani nepřekážet, plynule a předvídatelně, dávám najevo úmysl manévru a ne dokončení manévru samotného, ale 1000 km po Praze a okolí s bystrým komisařem na sedadle spolujezdce bych bez ztráty ŘP nedal.
Náhlé a neuvážené zastavení na oranžovou vozidla předemnou (ještě před účinností BS) bylo o to nečekanější, když si jeho řidič své protizákonné jednání uvědomil až mezi semaforem a hranicí křižovatky, tedy se dalo předpokládat, že ji projede. Ačkoli se mnou policista maximálně soucítil, bylo to nabourání zezadu.
Mé zastavení před přechodem s chodcem (plynulé a zřejmé v dostatečném předstihu) po kterém do mé Felicie vlítla nepozorná cizinka v Audině vyšetřující policista ocenil pěti tisíci za způsobenou nehodu, protože jsem neměl sundanou nesundavací kouli TŽ. Naštěstí to celé viděli policejní nováčci, kteří v té křižovatce měli výcvik a "zamilovanému" policistovi to rozmluvili.
Opouštění křižovatek na červenou a pletoucí se mezi auty opačného směru taktéž zažívám, aniž bych si v tom vyžíval. Nejčastěji to je když někdo zbytečně dává přednost protistojícím vozidlům při odbočování doleva na zelenou šipku doleva a krátký interval promarní čekáním, kdy se ten proti rozjede, nebo dávání přednosti tramvaji, která je sice tramvaj, ale zrovna vyjímečně přednost nemá. To všechno bohužel kamery nevidí.
Když jsem se uhýbal houkající sanitce dojíždějící mne v levém pruhu, byl nesmysl přibrzdit a počkat až mě dojede nějaká mezera v pravém pruhu. Raději jsem přidal dojel tu mezeru o 2 auta předemnou. Že jsem v měřeném úseku a pod kamerou jsem si v ten okamžik neuvědomil.
Nejen taxikářům v Patočkově a Lipské ulici čím dál více překážím a to i pod kamerami. Neomlouvá mne, že jedu nepatrně rychleji než maximální povolenou rychlostí a předjíždím ty pomalejší, prostě se jim pletu a je potřeba mne ztrestat (oslnění, vybrždění, souběžnou jízdou znemožněné přeřazení do jiného pruhu a pod).
Pravdou je i to, že dopravního policistu v ulicích jen tak nezahlédneme a kamery jsou nastavené jen na konkrétní přestupky v konkrétním místě, neřeší okolnosti, ani neúmyslné pohnutky, které k nim vedly. Přitom je tolik vážnějších a obtěžujícnějších přestupků ohrožujících bezpečnost provozu, než sice plynulá a nekonfliktní ale překročená rychlost. Nechci vypadat jako zastánce překračování rychlosti, ale vadí mi, že mne systém nutí sledovat ručičku tachometru víc, než situaci kolem a kamery v místech složitých situací, kde je potřeba se mít napozoru a ne hlídat "rychlost podle přístroje" je holý nerozum.
Nepochopitelné jsou pro mne i ty silné a oslnující "zelené" na semaforech, kdy už jsem několikrát po projetí jejich neprůhledné aury "načapal" na červenou přebíhajícího chodce, jehož jsem do té chvíle neměl šanci zahlédnout, ale to už patří asi jinam.
R.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

5. 1. 2016 0:24 | Radek

Jindro (16. 10. 2014 15:05),
jakkoli dobře byl, nebo nebyl Váš příspěvek myšlen, děsí mne Vaše představa zodpovědného řidiče.
"Zodpovědný řidič" že vjede do křižovatky na červenou s vědomím, že dělá chybu a bude za ní potrestán ???
Už ve škole nás učili a vždycky jsem si myslel, že zodpovědný řidič zastaví a počká na zelenou. Kdyby to mělo být podle Vašeho, tak doufám, že nikdy žádného zodpovědného řidiče z Vašeho okolí nepotkám a dávám hlas těm nezodpovědným trotlům, co s vědomím, že dobře dělají čekají na zelenou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jindra 16. 10. 2014 15:05)

12. 9. 2016 7:29 | Ondra

Nekdy mám pocit,že široko daleko dodržuji nejvyšší povolenou rychlost jen ja a s prominutím se cítím,jako blbec,ale kašlu na to ... nestojí mi to za poluty a dalsí problémy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení mobilního telefonu
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobry den. Mam na Vás menší dotaz, 21.9.2016 jsem zakoupil mobilní telefon v kamenem obchodu T-mobile. Poslední dva dny jse mi telefon zacina sekat a zhasinat a hlasi mi to softverove chyby. Dotaz je jestli... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kellner

podnikatel, PPF

Jan Mládek

politik

Petr Kellner
ÚSPĚŠNOST
32,88 %

z 73 duelů
×
Jan Mládek
ÚSPĚŠNOST
45,28 %

z 53 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Kreditní karta, Komise pro cenné papíry, Bezhotovostní platební styk, diners club pure, česká spořitelna, zuno, poplatek za vedení karty, bonusy, Hradčany, run na banky, klientský systém, akumulace kapitálu, distribuční společnost, WAP, směrnice ES, akcie spad, Minimální počáteční vklad, spojka group

3P73043, 4AH2000, 5C73617, 3SJ0798, 4U68261

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK