Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Měl by stát ovlivňovat ceny elektřiny?

Měl by stát ovlivňovat ceny elektřiny?
Domácnosti zaplatí příští rok za elektřinu o 10 až 16 procent více než letos. Největším výrobcem elektřiny je polostátní ČEZ. Měl by tedy stát nějakým způsobem zasáhnout a donutit ČEZ a další producenty, aby cenu elektřiny nezvyšovali? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.

Domácnosti zaplatí příští rok za elektřinu víc, a proto se do hry zapojují i politici. Premiér se chlubí, jak domluvil polostátnímu ČEZu, aby zvýšil ceny jen o necelých deset procent. Na konkurenční E.ON takový vliv nemá, proto budou jeho zákazníci platit příští rok o 16,4 procenta více. Ministr průmyslu zase přispěchal s řešením, aby distributoři elektřiny nakupovali proud tam a tehdy, kde bude nejlevnější. Odběratelé by si zase mohli ceny v určitou dobu, kdy si budou myslet, že jsou nejvýhodnější, zafixovat. Jak k tomu chce obě zúčastněné strany přimět, zatím neřekl. Od tržních subjektů by se už teď dalo čekat, že budou nakupovat surovinu za nejnižší možné ceny. S odběrateli je to horší, ti zatím ani nijak masivně nevyužívají možnosti změnit dodavatele elektřiny .

Opoziční sociálně demokratický stínový ministr průmysl jde na věc ještě razantněji. Zrušil by energetickou burzu, na které tvoří cenu nabídka a poptávka. K tomu chce přidat posílení pravomocí regulátora trhu. Osekat chce i marže energetických firem.

Vliv státu na ceny dodávek elektřiny přitom už dnes není nijak zanedbatelný. Téměř polovinu účtu za proud už teď tvoří státem regulované ceny za přenos či dotace na energii z ekologických zdrojů.

Měla by se cena elektřiny tvořit na trhu, nebo by do její tvorby měl výrazně zasahovat stát? Zkoušeli jste někdy měnit dodavatele elektřiny? Jaké výhody a nevýhody vám to přineslo a jak složitý to byl proces?

PODĚLTE SE O NÁZOR A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

20. 12. 2008 20:09 | Petr 2

Ceny takového monopolu jako je ČEZ musí stát vždy regulovat, zvláště pokud se jedná o tak strategické a důležité zboží jako je energie. Za energie totiž vydává každý většinu svých příjmů. Současná světová ekonomická krize nastala proto, že lidé museli vydávat stále více prostředků za energie, a tyto chybějící peníze pak nemohli poslat na splácení hypoték za domy. Jíst se totiž musí. Tím se ale naši politici bohužel nezabývají!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 12. 2008 17:58 | Michlovi

Přestaňte si dělat z lidí blázny a konečně začněte pracovat. Změnit dodavatele elektřiny znamená roční úspora 120 Kč. Myslím si, že obyčejní lidé, kteří žijí s nízkými příjmi a řeší denodenní problémy své existence mají hlavu na svém místě. Začněte problémy řešit u sebe.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 12. 2008 17:57 | Michlovi

Přestaňte si dělat z lidí blázny a konečně začněte pracovat. Změnit dodavatele elektřiny znamená roční úspora 120 Kč. Myslím si, že obyčejní lidé, kteří žijí s nízkými příjmi a řeší denodenní problémy své existence mají hlavu na svém místě. Začněte problémy řešit u sebe.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 12. 2008 14:12 | Jana

Kdy uz bude konecne konec zdrazovani,az z nas sedrou kuzi zaziva?Dala bych jim pro celou rodinu plat tak deset tisic a at si vyzkousi jake to je prepocitavat kazdou korunu.Stat by uz mel konecne zakrocit a ne necinne prihlizet.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

3. 12. 2008 10:20 | Ivan Svoboda

Souhlasím a doporučuji- zmizet někam do civilizace např. Austrálie,N.Zeland,severské státy. Pořád být okrádán lupiči je již dost neúnosné (dále např. banky a vyvlastnování malých akcionářů). Děti jsem již vypakoval a brzy půjdu také.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 11. 2008 00:31)

30. 11. 2008 10:23 | Jana

Ze zákona by se měla vláda starat o to ,aby se bezdůvodně nezdražovalo.Vystoupení omezeného Topolánka, kdy řekl, že chtěli zdražit o 25% a on to domluvil na 10 % je jen ubohá výmluva .To si myslí, že mu na to lidé skočí?Že nám zavře pusu?Snad i lidé co jsou na pravici už vidí, že tato vláda neudělala pro lidi vůbec nic dobrého.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

30. 11. 2008 10:14 | Věra

Každopádně by měl zasahovat stát, není toho tolik, kdy nám staát může pomoct, tak proč to nevyužijí.Všechny platby, nemocenskou a cokoliv na čem se podílí stát ohledně placení občanům porovnávají se západem, ale to by k tomu musely být i platy!Nebo se mýlím?Opasky jak říkali na začátku utahujem jíž 20 let to jim to není trapné?Sami sobě jen hrabou a obyčejný člověk co má dělat?Proč to nejde u nás když na Slovensku toho využili, aby chránili občany?Protože nám vládne stádo omezenců.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

29. 11. 2008 15:02 | petr

Tomu předsedovi představenstva ČEZU , p. Romanovi , zůstane z těch 700 milionů v akciich , na který má nárok , odhaduji max 50 mil a i to je podle mě strašně moc peněz pro nějakou dosazenou figurku , vzhledem k tomu že má taky měsíční plat odhaduji , okolo 500 tis . Slušný plat na běžnou životní režii , kdoví jestli s tím vyjde , záleží jak má marnotratnou manželku . Dokáži si představit , kolik špíny a všeho okolo musí být okolo rozhodování , o tom , kdo bude tím předsedou představenstva ČEZU . Myslím , že tuhle funkci , by zvládlo bez problémů hodně jiných lidí v tomto státě , a pouze za ten 500 tis plat . Kampak asi putuje těch zbývajících 650 milionů . Mezi kolik politiků , kteří to upravením legislativy umožnili , tuto krádež za bílého jasného dne . kolik politiků a všelijakých vyčuránků , lobistů , si asi rozděluje tuto tučnou kořist ? Myslíte že předseda WW-Škoda , má taky alespon poloviční odměnu , kdepak , tam totiž ve ww chybí jeden důležitý faktor , a tím je , podíl státu v této firmě . Takže , Podíl státu = zlodějina .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 11. 2008 18:05 | vtelensky

ČR vyrábí více el.energie než spotřebuje a tak ji prodává na energ.burze.-potud je vše v pořádku,. ALE UMÍTE SI PŘEDSTAVIT,ŽE ARABOVÉ KTEŘÍ "VYRÁBĚJÍ"SUROVINU NA VÝROBU BENZÍNU A NAFTY, BY PRODÁVALI SVÝM SPOLUOBČANŮM TYTO VÝROBKY ZA CENU KTERÁ JE NA ENEG.BURZE OBVYKLÁ? Ano je to možné,ale jak známo v těchto zemích jsou pro spoluobčany "daňové prázdniny",tak snad to DPH za litr benzínu jako v ČR neplatí. Divím se,že obyvatelé jižních Čech,kde stojí jaderná elektrárna,a kde se předpokládá největší zdražení el.energie, jsou k energ.reg.úřadu tak benevolentní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

28. 11. 2008 15:57 | Pavel

Prostě a jednoduše řečeno,když krást,tak pořádně,když okrádat,tak vlastní a když lhát tak i zabíjet.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 11. 2008 0:31

A kde to je, taková země , tam bych vyžil i já s mým 10 tis důchodem , jestli je tam i teplo idealní, Kapverdy ?


Citace - Jouda / 27.11.2008 22:08

Vážení, víte také,že německou burzu vyšetřuje již několik let německá prokuratura? Takovou virtuální burzu,kde si přes nastrčené firmy budete zvyšovat poptávku a tím i cenu komodity by snad nesežrali občané ani v Kongu. Co my si tady necháme líbit,to již opravdu není normální! Za další,stát by měl spoluvlastnit všechny energetické podniky a nikdy je neprodat celé.Proč? Aby zajistil občanům dostupné energie.Je to prosté,že? Namísto toho budoval a podporoval po mnoho let po "revolici" monopoly ( vč. Telecomu a pod.),a moc dobře věděl ,kam chování monopolů vede. Jenže na občanech tu nezáleží,že, Důležitý je "poplatek" ve vlastní kapse. Takto se rozprodala nadnárodním firmám celá republika a logicky nastoupila maximalizace jejich zisku,ale to je přirozené, jim to nezazlívám.Mohou za to ti ,kdo tuto situaci zavinili-naši zlatí politici. Dále-dle zákona se politici ,a to ani ti v dozorčích radách nesmí podílet na hospodaření společnosti. Jak je tedy možné,že jim ČEZ rozdal akcie,penzijní připojištění a pod. a není to střed zájmů jako vyšitý ?! Všechno to je jen a jen o korupci v naší zemi. Já to nyní již vyčerpán ,vyřežil tak,že jsem ji opustil, a dávám si do pořádku nervy a zdraví ve skutečné demokratické a právní zemi, kde platím měsíčně asi 1200Kč (v přepočtu) za energie. A vida,ono to jde,když vedení země chce...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jouda 27. 11. 2008 22:08)

28. 11. 2008 0:24

Bude to trochu jinak, tech 700 milonů, si ten Roman nenechává pro sebe, těmi penězmi musí podělit ty, co ho tam dosadili , tj. nejvyšší mocipáni. Snad si nemyslíte , že by se na to jen tak nekdo z nejvyšších politiků díval , jak statem dosazený ředitel inkasuje , 700 mil v akciich . Tento podnik je taková větší trafika , pro politiky , jak si ulít něco ze státního podílu , takové naturálie .

Citace - adolf / 27.11.2008 21:46

Víte, když někdo v tomto státě si dovolí kromě vysoce nadstandardního platu vzít roční odměnu 700 mil. Kč, pak tady něco hodně smrdí... Zřejmě se chce vyrovnat arabským šejkům, kteří dojí svá, resp. jejich ropná pole, ovšem tady jsme dojeni my. Pokud to takhle půjde dál, pak se tu brzy objeví někaký český Hugo Chaves. Vždycky jsem si myslel, že jsem pravicového ražení, s tímhle okrádáním pod státní vlajkou se však nemůžu smířit....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (adolf 27. 11. 2008 21:46)

27. 11. 2008 22:08 | Jouda

Vážení, víte také,že německou burzu vyšetřuje již několik let německá prokuratura? Takovou virtuální burzu,kde si přes nastrčené firmy budete zvyšovat poptávku a tím i cenu komodity by snad nesežrali občané ani v Kongu. Co my si tady necháme líbit,to již opravdu není normální! Za další,stát by měl spoluvlastnit všechny energetické podniky a nikdy je neprodat celé.Proč? Aby zajistil občanům dostupné energie.Je to prosté,že? Namísto toho budoval a podporoval po mnoho let po "revolici" monopoly ( vč. Telecomu a pod.),a moc dobře věděl ,kam chování monopolů vede. Jenže na občanech tu nezáleží,že, Důležitý je "poplatek" ve vlastní kapse. Takto se rozprodala nadnárodním firmám celá republika a logicky nastoupila maximalizace jejich zisku,ale to je přirozené, jim to nezazlívám.Mohou za to ti ,kdo tuto situaci zavinili-naši zlatí politici. Dále-dle zákona se politici ,a to ani ti v dozorčích radách nesmí podílet na hospodaření společnosti. Jak je tedy možné,že jim ČEZ rozdal akcie,penzijní připojištění a pod. a není to střed zájmů jako vyšitý ?! Všechno to je jen a jen o korupci v naší zemi. Já to nyní již vyčerpán ,vyřežil tak,že jsem ji opustil, a dávám si do pořádku nervy a zdraví ve skutečné demokratické a právní zemi, kde platím měsíčně asi 1200Kč (v přepočtu) za energie. A vida,ono to jde,když vedení země chce...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

27. 11. 2008 21:46 | adolf

Víte, když někdo v tomto státě si dovolí kromě vysoce nadstandardního platu vzít roční odměnu 700 mil. Kč, pak tady něco hodně smrdí... Zřejmě se chce vyrovnat arabským šejkům, kteří dojí svá, resp. jejich ropná pole, ovšem tady jsme dojeni my. Pokud to takhle půjde dál, pak se tu brzy objeví někaký český Hugo Chaves. Vždycky jsem si myslel, že jsem pravicového ražení, s tímhle okrádáním pod státní vlajkou se však nemůžu smířit....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

27. 11. 2008 20:47 | stanislav

Nevím kde přišli na to že u nás je nejlevnější elektřina v EU , je to lež , loni na dovolené v Řecku , jsem zjistil , že Řekové , mají levnější elektřinu než my v Čechach , kteří se chlubíme 2 atomovými elektrárnami , mnoha vodními elektrárnami atd , které vytvářejí dostatečnou el. energii k naši energetické soběstačnosti na el. energii . Elektřinu , dokonce prodáváme i do zahraničí . Řekové nemají žadné vodní elektrárny , jelikož na to nemají vodní zdroje , už vůbec nemají žádnou atomovou elektrárnu , elektřinu vyráběji převážně spalovaním , snad lignitu a hnědého uhlí , a elektřinu převážně importují ze zahraničí , a přesto ji mají levnější než u nás , jak je to možné ? Myslím , že jediný správný krok , udělal premier Slovenska Fico, který otevřeně pohrozil znárodněním , Slovenského energetického monopolu . Je to ostuda a obyčejné okrádání obyčejných lidí , monopoly . Co mají lidé z toho , že se zateplují domy , aby ušetřili ve spotřebě energii, nic , oni jen chtějí to co ušetříme , aby nám vzápětí mohli ukrást zdražením této energie , stát to nic nestojí , protože i to zateplování státních domů si lidé v podstatě platí ze svého . Nájem za 30 roků , v panelových domech stát vybral , a nic nereinvestoval, až na drobnosti , kde jsou ty peníze ? Zateplení a revitalizace 7 poschodového panel. domu , kde je 33 najemníků , nestojí víc než 3 mil kč , na nájmech vybrali za 30 roků min 9 mil , kde je těch 6 milonů , když do domu za 30 let nic neinvestovali, nemluvím o nějakých drobných investicích . Že by se tyto peníze rozkrádali ? Ano , přes různé spravcovské firmy , a jimi najatými řemeslníky , falešné vykazování různých oprav atd, a pozdější dělení ukradených peněz , mezi řemeslníky a těmi zaměstnanci správc. firem , kteří jim tyto falešné zakázky umožnují . Proč není občanům , kteří bydlí ve státních domech , každý rok předkládán finanční audit , o finančním hospodaření jejich domu , včetně všech výkazů provedených prací . Proč ? To bychom se divili , kde mizí naše peníze . To by se hned přišlo na to , že pokud by se nerozkrádalo , tak ve státních bytech , by se vůbec nemusel zvedat nájem . Proč nemá každý státní dům , svoje učetnictví , a hospodaření ? No protože by lidé , měli pod kontrolou svoje finanční prostředky , které zaplatili za nájem , a nikdo by je nemohl okrádat , tak to prostě je . Stát chce po lidech platit daně , ale sám nepodává audit . Je to jen finta statu na lidi , jak zajistit sobě a momopolům tučné zisky , a politikům tučné provize . K čemu je tady Stát a Energetický Regulační Uřad , snad k tomu , aby toto v určitých případech reguloval , nebo se mýlím ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit všech 24 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Populismus, Doba návratnosti, Likvidity, petr fiala, daně, jan raška, referendum, podnikání, povinný vstup, sociální třídy, Peugeot, PF Allianz, Daneš Zátorský, sponzorování politických stran, fér kreditní karta, konzumní, střední firmy, Peněžní úvěr

4AC9406, 7B77777, 2SA3290, PETRA275, 2SA3290

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK