Dvě pojišťovny pomůžou odhalit nepoctivé autoopravny

Eva Sovová | rubrika: Co se děje | 20. 11. 2008
Dvě pojišťovny pomůžou odhalit nepoctivé autoopravny
Pojišťovny umí ochránit klienty před nepoctivými autoopravnami i autobazary. Služba, která je v zahraničí běžná, funguje už i v Česku. Na požádání pojišťovna prověří provedenou opravu i fakturu za opravený vůz.

Zda je pod čerstvým nánosem laku nový díl nebo kus starého vyklepaného plechu, se dá pouhým okem zjistit jen těžko. S tím kalkulují i některé nepoctivé autoopravny. „Fakturovaná částka za provedenou opravu může být v takovém případě i několikanásobně vyšší než skutečné náklady na opravu,“ říká Václav Bálek, tiskový mluvčí České pojišťovny. Navíc po čase se majitelé takto opravených vozů nestačí divit, proč na nově vyměněném díle začíná vykvétat rez. Odhalit nepoctivou opravnu mu mohou pomoci dvě české pojišťovny.

Nechat pojišťovnu prověřit, zda oprava pojištěného havarovaného automobilu proběhla tak, jak měla a účtovaná částka odpovídá skutečným nákladům, je v zahraničí poměrně běžné. Tato služba se pomalu začíná rozjíždět i v Česku. Poskytuje ji Česká pojišťovnaa pojišťovna UNIQA.

Česká pojišťovna umožňuje audit opravy vozu zdarma svým klientům od loňska. „Naši klienti, kteří pochybují, že jejich pojištěný automobil byl po dopravní nehodě řádně opravený, si mohou audit vozu objednat telefonicky, služba je bezplatná,“ říká Václav Bálek z České pojišťovny.

Od letošního roku si mohou nechat zdarma zkontrolovat kvalitu opravené karoserie a fakturu za provedenou opravu také klienti pojišťovny UNIQA. Pojišťovna UNIQA se snaží čelit i nepoctivým prodejcům ojetých vozů. Řidiči, kteří si chtějí pořídit starší automobil, si mohou na speciálním pracovišti pojišťovny nechat zkontrolovat stav karoserie vyhlédnutého vozu. Zdarma je tato služba pro klienty, kteří mají s pojišťovnou sjednané platné havarijní pojištění. Jinak přijde kontrola zhruba na tisíc korun.

Co se skrývá pod lakem automobilu, dokáže spolehlivě odhalit měření tloušťky laku pomocí speciálního přístroje. Celá kontrola trvá zhruba půl hodiny. „Pomocí této měřící metody se dá zjistit celkový stav karoserie vozu, odhalit, zda vůz boural, v jakém rozsahu byl poškozený, jak byl opravovaný a v jaké kvalitě byla oprava provedená,“ přibližuje Daniel Červenka, vedoucí oddělení likvidace škod UNIQA pojišťovny.

Podle pojišťoven se zájem o novou službu zvyšuje. „Obrátila se na nás například řidička Seatu, která nebyla spokojena s opravou a servis na její námitky vůbec nereagoval. Prokázalo se, že všechny závady, na které si stěžovala, byly oprávněné, například na opravu obou nárazníků použil servis díly z vrakoviště,“ popisuje jeden z nedávných případů Ludvík Hanzlík, vedoucí týmu kontroly České pojišťovny. Všechny nedostatky musela opravna po kontrole pojišťovny odstranit, zákaznici poskytnout po dobu opravy náhradní vůz a snížit původní cenu.

Anketa

Jezdíte bez nehod?

Podobné případy řeší i pojišťovna UNIQA. „Většina servisů je solidních, ale našly se i ty, které při opravě vozu použily staré díly, na kterých byly předchozí nánosy laku. Byli jsme úspěšní také při ověřování fakturací za opravy a zákazníci, které nepoctivé autoopravny ošidily, získali peníze zpět,“ potvrzuje Daniel Červenka z pojišťovny UNIQA.

„Motoristé by měli být obezřetní u služeb autoservisů, které z vlastní zkušenosti neznají. Pozor by si měli dát i na takové opravny, které nemají uzavřenou smlouvu o spolupráci s pojišťovnou, a přesto zákazníka ujišťují, že za něj vše vyřídí,“ upozorňuje Filip Saidl z České pojišťovny. Pojišťovny vybavují své smluvní servisy certifikáty, zpravidla s platností na jeden rok a smluvní servisy by jej měly mít vyvěšené v přijímacích kancelářích.

Líbil se vám článek?

+12
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

pojišťovny

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Cyklisté a chodci se musí o odškodnění z nehod sami přihlásit

5. 11. 2008 | Věra Tůmová | 19 komentářů

Cyklisté a chodci se musí o odškodnění z nehod sami přihlásit

Chodci a cyklisté, kteří se stanou oběťmi dopravních nehod, mají nárok na odškodnění z povinného ručení řidiče, který nehodu zavinil. Jenže o náhradu škody se musí sami pojišťovně přihlásit.... celý článek

Česká pojišťovna výrazně mění pravidla pro povinné ručení

17. 10. 2008 | Věra Tůmová | 18 komentářů

Česká pojišťovna výrazně mění pravidla pro povinné ručení

Řadu let se Česká pojišťovna zaklínala spravedlností svého systému povinného ručení. Kritizovala přitom konkurenci za nespravedlnost rozdělování řidičů podle bydliště a dalších kritérií.... celý článek

Desatero, jak zvládnout dopravní nehodu

15. 10. 2008 | Eva Sovová | 5 komentářů

Desatero, jak zvládnout dopravní nehodu

Statistika dopravních nehod je na českých silnicích děsivá, o život přišlo již přes 700 lidí a více než 21 tisíc osob bylo zraněno. Škody jdou do miliard korun. Přinášíme deset rad,... celý článek

Kdy má smysl havarijní pojištění auta

13. 2. 2008 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Kdy má smysl havarijní pojištění auta

Havarijní pojištění nestojí pakatel a pro některé vozy se vůbec nevyplatí. Majiteli staršího auta sice po nehodě uhradí třeba nový nárazník, ale při totální škodě si za vyplacené peníze... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.