Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Němečtí spotřebitelé si umějí na výrobce potravin vyšlápnout

Jeden z největších světových výrobců jídla pro děti, společnost Hipp, změní po nátlaku spotřebitelů recepturu svých čajů pro malé děti.
Němečtí spotřebitelé si umějí na výrobce potravin vyšlápnout

Ve výrobku, který byl v Německu v anketě vybrán sto třiceti tisíci lidmi za nejhorší reklamní lež výrobců potravin a nápojů, tak už nebude přidaný cukr. Receptura výrobku se změní pro všechny země, tedy i pro Česko, kde firma ovládá asi deset procent trhu s jídlem a nápoji pro malé děti.

V Česku přitom firma doporučuje pití čaje už od čtyř měsíců dítěte, v Německu od jednoho roku.

Hipp je tak první firma, která změnou receptury reaguje na zjištění vlivné německé spotřebitelské organizace Foodwatch, která se zaměřuje právě na klamání spotřebitelů a nepravdivé reklamní výroky.

Propojeno!

Propojeno!

Dvě a půl kostky cukru

Za výrobky, které v reklamě nejvíc podvádějí zákazníky byly v minulých letech vyhlášeny mléčné řezy od Ferrera, Actimel od Danone a nápoje a jogurty Monte od společnosti Zott.

Podle expertů spotřebitelského sdružení postupuje Hipp v rozporu se všemi současnými doporučeními pro dětskou výživu. Firma totiž pro malé děti nabízí čaje obsahující v přepočtu až dvě a půl kostky cukru. Tyto nápoje přitom propaguje jako dětem prospěšné a vhodné k pití, když mají žízeň. „Nápoj v prášku je osvěžující aromatický nápoj ovocné chuti, díky které je oblíbený u kojenců, malých dětí i dětí školního věku. Je doslazen a obohacen o vitamin C. Slouží k uhašení žízně,“ uvádí firma na etiketě.

Anketa

Přiměla by u nás podobná anketa českého výrobce ke změně receptury?

Firma, na kterou je spoleh?

Výrobce podle expertů ze spotřebitelského sdružení využívá toho, že je v očích rodičů kupujících potraviny pro svoje malé děti zárukou důvěryhodnosti. Podle spotřebitelského sdružení je ale pro děti lepší voda, neslazené čaje nebo silně zředěná ovocná šťáva. „Slazené čaje jsou nadbytečné jako páté kolo u kočárku,“ uvedla Anne Markwardt ze sdružení Foodwatch.

Společnost Hipp, která je nyní největším zpracovatelem bio produktů na světě a v jejímž čele stojí německý podnikatel roku 2010 Claus Hipp, kritiku odmítla s tím, že všechny potřebné údaje uvádí pravdivě na etiketách svých výrobků.

Firma ale zároveň oznámila, že od začátku příštího roku změní recepturu čajů, ty budou bez přidaného cukru.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Diskuze

25. 6. 2012 | 15:10 | pea

hlavně nenechat děti masírovat tv reklamou. Natvrdo vysvětlit, že reklamy neříkají celou pravdu. Což je vlastně lež. Přesně jako naše politika. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Operativní leasing, Úrok, Dumping, telefónica, daňové úniky, operátoři, mobilní operátoři, ivnestice, index ekonomického sentimentu ZEW, nejhorší, čtvrtletí, lidl, Twist sadya, Evo Morales, progresivní splácení, zaknihované akcie, kim čong-un, ondřej šteffl

1P55559, 8P888888, 8P888888, 8P888888, 7B57338

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK