Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Bankovní eChaos

Bankovní eChaos
Říká se, že banky živí úroky z poskytnutých úvěrů a poplatky za služby. Jako ostříži by si tedy bankéři měli pohlídat, zda neplánovaně neposkytují neplacené služby. Přesto se můžete setkat se situací, kdy bance peníze doslova vnucujete - ale nikdo je nechce.

Potřeboval jsem výpisy z účtu vedeného eBankou. Normálně bych je vylovil doma z vlastního počítače. Jenže daný účet jsem před několika měsíci zrušil. Nezbylo mi tedy, než o službu požádat banku.

Vyhověli mi opravdu rychle - den poté, co jsem odeslal svou žádost, čekala mne v mailové schránce zpráva, abych si výpisy vyzvedl na pobočce.

Včera jsem se vypravil do banky. Po chvilce hledání recepční skutečně výpisy našla a také mi je hned ochotně předala. S poznámkou, že musím zaplatit patnáct korun. Vůbec jsem se nezdráhal. Za služby se přeci platí, a tak jsem hned vylovil z kapsy dvacetikorunu. "To musíte zaplatit u pokladny," řekla mi milá slečna.

Bez protestů jsem vyběhl do prvního patra. U pokladní přepážky bylo volno. Stručně a jasně jsem pokladníkovi vysvětlil, že bych u něj rád složil patnáctikorunový poplatek za službu, kterou mi banka poskytla. Podsunul jsem mu přitom složku, kterou jsem 'vyfasoval' dole na recepci.

Ani se na ni nepodíval. "Vypište si lístek," děl onen mladý muž. Mínil vkladový. A tak jsem se jej zeptal, jaké číslo účtu mám ráčit napsat.

Právě jsem spadl z Měsíce. Aspoň jsem si tak připadal. S protáhlým obličejem se mě zeptal, zda snad neznám číslo svého účtu. To znám, kontroval jsem s tím, že jdu přeci platit za bankovní služby a ty by se snad měly zaplatit ve prospěch účtu banky. Prý tam mám přesto napsat číslo svého účtu. To už jsem mu trochu nerudně zopakoval, že hodlám platit poplatek za účet, který už neexistuje.

Konečně to pochopil! Chvíli si šuškal s kolegyní z vedlejší přepážky a pak dospěl k nekompromisnímu závěru. Musím prý zpátky na recepci, tam mi řeknou, co mám dělat.

Jsem slušný člověk, tak jsem poděkoval za radu. Musím? Nic nemusím, řekl jsem si, když jsem kráčel kolem milé recepční. Nezaplatil jsem.

Jen mne tak napadlo, z čeho žijí banky, které neumějí ani vybírat poplatky za služby?

Měl by se klient starat o to, zda banka umí vybrat poplatky za poskytované služby? Je vůbec normální, když bankovní úředníci neznají příslušné postupy a přehazují si klienta jako horkou bramboru? Máte podobnou historku? Napište nám své názory či zkušenosti.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 4. 2001 23:26

Tohle není ani tak o bankách (o těch s e- ani bez e-), jako o České poště, která se ve spojení s bývalou IPB vrhla na poskytování finančních služeb. Kdysi dávno jsem někde založil kartu a před sobotním nákupem nezbylo, než vytáhnout zaručený šek a vyrazit na poštu. 11:00, do zavíračky hodina. Na přepážce lípnuté logo Zaručeného šekového systému, vyplnil jsem tedy šek a žádal jeho proplacení. Vážení, tak nelíčený výraz údivu jsem do té doby nespatřil.
"Co to je ?"
"To je zaručený šek, a prosil bych jej proplatit."
"No jó, ale to my vůbec neděláme."
"To děláte, protože tady máte logo."
Atd. atd.
Asi po pěti minutách tuhého odporu počtovní ouřednice a brblání z fronty jsem se odešel nadýchat čerstvého vzduchu...
Zatímco jsem si okysličoval mozek nikotinem, napadla mě ďábelská myšlenka.
S úlisným úsměvem jsem se vrátil k okénku a sdělil dotyčné dámě, že jsem si mezitím informaci ověřil, a že znovu žádám o proplacení. Pokud tak není schopna učinit, žádám o zavolání vedoucího provozu.
"Panééé vedoucííí...." (velmi nahlas)
"Je tady ňákej chlap s ňákym šekem nebo čim, a chce ho prej proplatit.." (potichu leč slyšitelně)
No co vám budu vyprávět:
Následovalo asi půlhodinové telefonování na všechny strany s jediným výsledkem: nikdo nic neví. Pak vytáhli manuál, kde (překvapivě) našli postup při výplatě šeku, jemuž však neporozuměli. Pak se mě ještě snažili zlomit tím, že když to tedy eventuelně možná vyplatí, tak to budou muset napsat někam extra do reklamací, či co, a pondělní směna s tím bude mít problémy atd. atd.
Ve 12:10 jsem třímal své peníze a litoval jsem rodinu paní úřednice, které se v to sobotní odpoledne určitě nedostalo vlídného slova.

Mimochodem: máme u nás pár institucí, které mi pijí krev a shodou okolností mají všechny v názvu Český/á/é:
Telecom, Pošta, Pojišťovna, Dráhy.



Reagovat

 

+7
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 4. 2001 11:12, lisakj

Plně souhlasím a dodávám-je zde velký prostor pro zdražování. Plané výkřiky do tmy o ideálních podmínkách v "božkých" USA mě dokáží rozesmát. Navíc, pokud si vezmete kurs koruna:šilink, Erste bance nic jiného než zdražování nezbývá. A názory podobné novinářům ohledně všeho zadarmo jsou slátaniny mající nulovou hodnotu. Budoucnost mi dá za pravdu. Uvidíte!

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 23. 04. 2001 10:03)

Další příspěvky v diskuzi (24 komentářů)

23. 4. 2001 | 23:26

Tohle není ani tak o bankách (o těch s e- ani bez e-), jako o České poště, která se ve spojení s bývalou IPB vrhla na poskytování finančních služeb. Kdysi dávno jsem někde založil kartu a před sobotním nákupem nezbylo, než...více

23. 4. 2001 | 16:05 | smutnak

A zazvonil zvonec a pohadky je konec. více

23. 4. 2001 | 14:09

:))) více

23. 4. 2001 | 13:24

Ja mam s e-bankou same dobre zkusenosti. Jakykoliv problem se vzdy snazili vyresit a to se u vetsiny bank rict neda. Ale u clanku pana Fekara jsem si vzpomela na podobnou prihodu. Ceska sporitelna kdysi rapidne zdrazila...více

23. 4. 2001 | 11:12 | lisakj

Plně souhlasím a dodávám-je zde velký prostor pro zdražování. Plané výkřiky do tmy o ideálních podmínkách v "božkých" USA mě dokáží rozesmát. Navíc, pokud si vezmete kurs koruna:šilink, Erste bance nic jiného než zdražování...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Práce, Medián mezd, Bankomatová karta, eet, restaurace, banky, vladimír dlouhý, česká spořitelna, úroky z vkladu, konkurenční výhody, Mario Monti, ČSOB realitní mix, passat, Staropramen Cool Lemon, nulový leasing, autorské poplatky, elektronický podpis, deficit důchodového systému

5AB3687, 5AB3677, 1A10000, 7A00010, 3AK6239

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK