Přestupové turistice mezi penzijními fondyje nejspíš konec. Na začátku července podepsal prezident zákon, který umožní fondům za přestup k jinému fondu před uplynutím pěti let od sjednání penzijního připojištění účtovat klientům až osmisetkorunovou pokutu. Má se tím zabránit praxi některých finančních poradců, kteří nutili klienty ke změně fondu, aby sami mohli vyinkasovat provizi.
Podle vyjádření představitelů asociací zastupující poradenské firmy, které přinesla Mladá Fronta Dnes, existuje obava, že poradci „zlatokopové“ se nyní zaměří na mnohem lukrativnější životní pojištění. Mohou tak klienty zmanipulovat tak, že stávající životní pojištění se ztrátou zruší a uzavřou si nové „výhodnější“. A poradce dostane provizi ve výši až dvouletého pojistného. Na vině jsou prý i pojišťovny, které provize neustále zvyšují, aby jim poradci přiváděli co nejvíce nových klientů. Jenže vše nakonec zaplatí klient. Aniž o tom často ví. Podobné opatření jako penzijního připojištění se však zatím nechystá.
Měl by stát regulovat provize u životního pojištění? Jak byste omezili praxi nepoctivých poradců, kterým jde jen o provize a nikoli o finanční blaho klienta? Dotkne se vás nějak omezení přestupů mezi penzijními fondy?
NAPIŠTĚ, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI NÁZORY OSTATNÍCH.
Sdílejte článek, než ho smažem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Diskuze
11. 11. 2010 14:35 | Ondra
24. 7. 2009 8:36 | Radka T
18. 7. 2009 16:38 | Karel
Přál bych si aby poj.poradci měli v očích veřejnosti daleko větší kredit,ale to se nepodaří když z důvodu nedostatku poradců přijme téměř každého.Když Vás někdo navštíví za účelem zrušení smlouvy a uzavření nové,vždy kontaktujte poradce,který s Vámi smlouvu uzavřel nebo příslušnou pojišťovnu.Jedině tak se Vám nestane,že přijdete o peníze.Každé zrušení živ.pojištění je fin. ztráta.Pouze změna pojistného produktu v rámci stejné poj. Vám zaručí převod rezervy na nové poj.Ze zákona je pojiš.poradce povinen na Vaše požádání sdělit výši provize.Ale jak jsem již uvedl,nemělo by to být pro Vás to hlavní měřítko.Nejsem pro zásahy státu do pojištění .myslím si ,že pojišťovny můžou samy použít mechanismy jak zabránit některým loupežníkům ožebračovat lidi.
18. 7. 2009 11:17 | Aleš Krákora
A co se týče konce trvání Vašeho IŽP, můžete si tu investiční složku postupně převádět na konzervativnější strategii, tzn. do fondů dluhopisových a fondů peněžního trhu. Pak se nestane, že o své peníze přijdete.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 7. 2009 17:01 | Patrik
Citace - Tereze Novakova / 17.07.2009 15:29
Přesně tak. Člověk hned zpozorní, když vidí, že agent "tlačí" produkt s provizí 200 % ročního pojistného proti produktu s provizí 150 % ročního pojistného.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 7. 2009 17:00 | Patrik
Citace - Lubik / 17.07.2009 14:57
Problém je ve stanovení ceny. Pokud mi někdo nabídne rohlík za 3 Kč tak vidím, kolik ten rohlík stojí na první pohled a sám se rozhodnu, jestli je to pro mě cena vysoká nebo reálná. Kolik má přitom skutečné náklady mě nemusí zajímat, užitkem z rohlíku nebude nějaký finanční zisk, ale zahnání hladu (a v ideálním případě i potěcha chuťových buněk). V případě rezervotvorného pojištění ale naprostá většina lidí není schopna náklad na toto pojištění spočítat - spočítat si náklady ušlé příležitosti, u většiny produktů ani neví kolik doopravdy na konci dostanou (agenti počítají s tzv. předpokládaným zhodnocením) a tedy není schopna zjistit výši užitku z daného produktu. Výše odměny agentovi tak poskytne alespoň částečné vodítko o ceně produktu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 7. 2009 15:29 | Tereze Novakova
17. 7. 2009 14:57 | Lubik
17. 7. 2009 13:50 | Tereza Novakova
17. 7. 2009 12:44 | Patrik
Citace - Majk / 16.07.2009 14:50
Bohužel ti opravdoví poradci na trhu jaksi chybí. Ano, vyskytují se tací, co si nechají od klienta zaplatit dvakrát - jednou paušálem za vypracování finančního plánu a podruhé v provizi od pojišťovny. To, co na trhu chybí jsou tzv. bezprovizní produkty. Byl zde pokus jedné pojišťovny v tzv. průmyslovém pojištění, ale mezi "poradci" o to nebyl zájem (pochopitelně).
Produkt na přepážce pojišťovny nemá vždy stejné parametry. Tedy produkt stejného označení má, ovšem pojišťovny dělají to, že vydávají zvlášť produkty pro makléře (liší se drobnou změnou v názvu, např. dodatkem plus, extra, special, popř. v kódovém čísle) a právě je v něm (zpravidla, najdou se i vyjímky) počítáno s vyšší provizí. Takový produkt pak není možné sjednat na přepážce a makléři pak pochopitelně nenabízejí zase produkty sjednávané na přepážkách.
V žádném případě (ani u shodného produktu) nedostane pracovnice na přepážce stejnou odměnu jako "létací" prodejce. Právě proto, že má fixní plat, tak dostává jen zanedbatelnou část - zbytek si pojišťovna ponechá a použije ho právě na režijní výdaje.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 7. 2009 8:19 | sup
16. 7. 2009 22:56 | pp
16. 7. 2009 16:31
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 7. 2009 16:31 | Rada
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 7. 2009 16:24 | Rada
A k tématu - se změnou penzijního fondu jsou spojené náklady které bude nyní hradit klient. A na tomhle snad není nic co by se mohlo někomu nelíbit. Diskutovat se dá pouze o tom zda není ten poplatek příliš vysoký a jestli se na něm nebudou PF obohacovat.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Zobrazit všech 38 komentářů