Do on-line průzkumu agentury B-inside se zapojilo 275 respondentů z firem všech velikostí z celé republiky. Více než 60 % z nich odpovědělo, že kdyby si mohli vybrat ideální vánoční dárek, tak by chtěli obdržet nějaký typ poukázky (na nákup zboží, na služby, zážitky, kulturní či sportovní akce). Pouze 18 procent firem však tento typ dárků svým obchodním partnerům dává.
„Myslím si, že tento nepoměr je způsobený tím, že darování poukázky často považujeme za neosobní variantu dárku,“ domnívá se Rastislav Jakub ze Sodexo Benefity a dodává, že v případě zaměstnanců firmy už – zdá se – vzaly nejrůznější poukázky „na milost“, protože jimi své pracovníky obdarovává 41 procent dotázaných podniků.
Foto: Sodexo
Podle Rastislava Jakuba lze ale i z darování poukázky udělat hezký zážitek: „I skutečně univerzální poukázka, jako je například Dárkový Pass Sodexo, který navíc může mít libovolnou hodnotu a lze jej opatřit i vaším logem, může být dárkem na míru. K osobnějšímu přístupu stačí u poukazu doplnit pár řádků, ze kterých bude zřejmé, že dotyčného znáte.“ Sodexo Dárkový Pass lze uplatnit v široké síti více než 21 000 partnerů z různých oblastí, například jídlo, elektro, hobby markety, oblečení, hračky, klenoty, kosmetika, cestování, volný čas nebo zdraví s pokrytím po celé republice.
Jakých dárků byste se měli rozhodně vyvarovat
Průzkum odhalil i dárky, které respondenti považují za špatný vtip. Žebříčku této kategorie vedou kancelářské a psací potřeby a dále pak drobné reklamní předměty, jako jsou klíčenky či otvíráky s logem firmy. Dojem neuděláte ani kalendářem či diářem, které obsadily třetí místo žebříčku nejméně žádaných dárků.
Zaměstnanci a obchodní partneři dávají přednost nepeněžité odměně před penězi navíc k výplatě
Univerzální poukázky nejsou pouze oblíbenými dárky, ale jsou čím dál více preferované i firmami, které je využívají jako nástroj na podporu motivace svých zaměstnanců či obchodních partnerů. To potvrzuje i Rastislav Jakub. „Ptali jsme se pětiset marketingových a sales manažerů a univerzální poukázky s 38 procent představují top požadavek. Firmy nám rovněž potvrdily, že neustále hledají nové odměny, aby nenabízely pořád to stejné.“
Proč je o univerzální poukázky a další nepeněžité benefity takový zájem? Podle Rastislava Jakuba jsou na ně firmy zvyklé a zaměstnanci si umí dobře spočítat, že díky daňové optimalizaci dostanou víc, než kdyby jim zaměstnavatel přilepšil penězi navíc k výplatě.
Více informací o Dárkovém Passu na: www.sodexo.cz/darek.
Sdílejte článek, než ho smažem