Zrušit pevnou linku? Moc komplikované, tvrdí lidem O2

Petr Kučera | rubrika: Aktuálně.cz | 4. 9. 2009 | 22 komentářů
Zrušit pevnou linku? Moc komplikované, tvrdí lidem O2
Chcete si domů pořídit třeba internet od společnosti O2? Objednávku a smlouvu můžete snadno vyřídit jak na webu společnosti, tak v kterékoliv její prodejně. Mnohem složitější to pak je, když se rozhodnete službu zrušit.

Ukončit smlouvy na pevnou linku u Telefonicy O2 je kumšt. Ani po měsících stížností firma svůj postup nezměnila.

Na zdlouhavé a komplikované rušení služby si stěžuje například čtenář Aktuálně.cz Jiří Král. „Na webu operátora sice najdete podrobné informace o všem možném, ale o ukončení pevné linky nikoliv. Najdete tam také desítky různých formulářů, ale vzor výpovědi tam není," popisuje své zkušenosti. Odpověď chybí také v rubrice Často kladené otázky.

Smlouvu nelze snadno ukončit ani telefonicky. Firma prý potřebuje jednoznačnou identifikaci zákazníka - prý po mnoha zkušenostech s lidmi, kteří neoprávněně rušili pevnou linku někomu jinému.

"Když už zákazník dojde do některé ze značkových prodejen O2 osobně, čeká ho neuvěřitelný zážitek," píše pan Král. Přestože měl s sebou občanský průkaz, zákaznické číslo (fakturu) a smlouvu, v prodejně s ním údajně nemohli výpověď sepsat.

Pracovníci značkové prodejny odkazují zákazníky na speciální telefonní linku. Tam jim další zaměstnanec O2 sdělí, že ani on není kompetentní, a že jim do pěti dnů zavolá zpět specialista.

Specialista většinou nespěchá, okamžitou odezvu nečekejte. „Když konečně zavolal, nejdřív mne dlouho přesvědčoval, abych smlouvu nerušil, a nabízel mi další produkty," vzpomíná pan Král. Ani když důrazně odpověděl, že je opravdu rozhodnutý pevnou linku zrušit, nebyl všemu konec.

Společnost O2 musí prý takovému klientovi nejdříve zaslat speciální kód. Posílá jej doporučeně klasickou poštou, čím se celá výpověď zdrží o další dny, protože ne každý má čas hned zajít na poštu.

Speciální kód pak musí zákazník nahlásit na telefonní lince a teprve pak mu začne běžet třicetidenní lhůta pro výpověď. Během ní samozřejmě ještě za službu platí.

Není to jednoduchá věc...

„Rušení smluv je poněkud složitější záležitostí než jejich uzavírání," vysvětluje komplikovaný proces mluvčí O2 Martin Žabka.

„Hrají zde roli různé faktory, například zda se jedná o vypovězení smlouvy po vypršení závazku nebo předčasnou výpověď, kde pak musí dojít k vyrovnání obou smluvních stran," říká.

Řešením otázek kolem ukončení smlouvy jsou proto pověřeni školení specialisté. „Zákazníky, kteří se rozhodnou vypovědět smlouvu, motivujeme k ukončení telefonickou cestou. Jednak z důvodu efektivity - zákazník nemusí jít osobně na značkovou prodejnu - a pak i proto, že zákazník je přepojen přímo na specialistu pro otázky ukončování smluv," dodává Žabka.

Mluvčí také vysvětluje, že - narozdíl od mnoha dalších situací - neexistuje závazný formulář pro výpověď pevné linky.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz na adrese http://aktualne.centrum.cz/finance/bydleni/clanek.phtml?id=646036

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+34
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 22 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 1. 2016 9:36, Věra Bártová

Nemohu pochopit, proč o2 nabízí nevýhodné tarify. Jsou výhodné pouze pro toho, kdo neustále telefonuje a ne pro lidi, kteří chtějí mít pouze telefon na doma, např. 300 volných minut, které jsem dosud měla a Internet. Platila jsem asi 543,99 Kč. Teď mi nabízí tel. tarif za 299,-- Kč + internet za 404,- Kč, což nepovažuji na výhodu. Jiný tarif, prý není možné. Jak je to možné? Telefon není pro důchodce?

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 10. 2009 17:49, barusz

mě se nezdá že by byl nějaký problém... volala jsem-ukecávali mě(ale kdo by neukecával že jo, když si chtějí zákazníka udržet),nakonec mi poslali mi kod-ten jsem nahlásila a běžela 30 denní výpověd což je si myslím naprosto normální přístup... :-) u GTS novera výpověd trvá 3 měsíce takže bud ráda drahá Pavlíno, že si službu rušila právě u O2!!!!! :-)

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (22 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Kolik utratí za mobilní telefonování průměrný Čech?

18. 5. 2009 | Eva Sovová | 2 komentáře

Kolik utratí za mobilní telefonování průměrný Čech?

S počtem mobilních telefonů na sto obyvatel drží Češi v rámci Evropské unie sedmou příčku. V roce 2008 bylo v Česku aktivních 13,5 milionů SIM karet. Odhadnete, kolik v průměru utratí... celý článek

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 3 komentáře

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté... celý článek

Jediný pravý defenzivní titul je Telefónica

24. 7. 2008 | Petr Čermák | 2 komentáře

Jediný pravý defenzivní titul je Telefónica

Ne všechny akcie se chovají stejně. Ty, jejichž hospodářský výsledek není spojený se stavem ekonomiky, lidé obvykle prodávají méně než ostatní. Jsou také spojené se zajímavějšími dividendami. celý článek

Volat levně ze zahraničí není těžké

26. 6. 2008 | Táňa Chadrabová | 4 komentáře

Volat levně ze zahraničí není těžké

I na dovolené v zahraničí chce být většina lidí spojena s domovem. Kdo nelpí na mobilu, poslouží mu dobře a levně předplacené telefonní karty. Z některých turistických destinací se... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.