I v Asseco Solutions se věnujeme nejnovějším trendům, jako jsou umělá inteligenci a machine learning. Systém Helios Nephrite například rozšiřujeme o prvky v podobě predikcí a nalezení anomálií.
Zároveň se vývoj zaměřuje na oblasti takzvaných UX a UI. Zjednodušeně řečeno jde o uživatelská řešení a design. Ačkoli by se mohlo zdát, že vzhled není u ERP zase až tak důležitý, opak je pravdou. Na základě podnětů od zákazníků proto vznikl projekt Modernizace UX/UI, na kterém náš tým vývojářů pracuje kontinuálně – věříme, že všechny změny povedou k dalšímu zjednodušení práce a lepší orientaci v systému.
V systému Helios Nephrite máme pro zákazníky připraveny i další nadmíru užitečné novinky. Mezi ně patří například automatizovaná Kniha Jízd, což je funkcionalita, která vytváří pracovní cesty bez zbytečné administrativy.
Za zmínku stojí i Balíček pro auditory, což je v praxi seznam potřebných předpřipravených šablon, a ještě bych zmínil Procesní řízení, které je často opomíjené, ale pro zákazníky může mít obrovský přínos.
Již v loňském roce byla do Nephritu přidána funkce, která je aktuální právě v tomto období: formuláře pro roční zúčtování daně. Zásadně zjednodušuje každoroční a mezi zaměstnanci ne zcela oblíbenou agendu.
Helios Nephrite, jako naše vlajková loď dokáže pracovat také na bázi takzvané Multicompany. V jednom systému tedy může fungovat více firem s vlastním IČO. Takovou verzi loni začal používat kupříkladu holding Cimex. Vzhledem k zaměření firmy a její struktuře, je tato funkcionalita pro Cimex stěžejní, neboť umožňuje spravovat všechny firmy holdingu v jednom systému.
Pochvala zavazuje
Velice nás těší pozitivní zpětná vazba od našich zákazníků a uživatelů systému HELIOS Nephrite. V dotazníkovém šetření totiž 94 % z nich vyjádřilo se systémem spokojenost, 90 % bylo spokojeno s procesem nasazení systému. To ale vnímáme i jako velký závazek pro naší budoucí práci. Navíc 83 % respondentů by neváhalo a doporučilo Helios svým zákazníkům a obchodním partnerům.
Migrovat lze odkudkoli
Co ale firmy, které užívají jiný informační systém, než je Helios Nephrite – ať už jde například o jeho předchůdce z produkce Asseco Solutions, Helios Green, nebo o zcela jiný systém z produkce jiného producenta ERP, včetně nadnárodních společností?
Firmám, které využívají podnikový informační systém Helios Green, k přechodu na modernější Helios Nephrite zbývá již jen lehce přes půl roku.
Uživatelé jiných systémů nejsou limitováni časem, kdy jejich systém přestane být podporován, ale vychytávky, zde popsané (a to samozřejmě zdaleka nejsou všechny) jim může zajistit také pouze migrace. Přechodu se však určitě nemusejí bát. Za pomoci našich odborníků se s migrací vypořádaly už mnohé společnosti.
Jedním z nových uživatelů Helios Nephrite je například firma LKQ CZ. Jedná se o největšího dodavatele náhradních dílů a příslušenství pro auto-moto, známějšího pod značkou Auto Kelly. Migrace této společnosti pro nás byla výzvou. Zejména s ohledem na velikost databáze a množství zpracovaných dokladů, které se počítají na tisíce denně. Nejprve jsme si vyzkoušeli migraci u slovenského LKQ, kde vše proběhlo hladce a bez problémů. Pak už přišlo na řadu LKQ CZ. Potěšil nás fakt, že tak hladký průběh zákazník ani neočekával.
Když je třeba robustní řešení
Dalším ze zákazníků, kteří nedávno migrovali ze svého původního systému na Helios Nephrite, je společnost PKS holding, který se zaměřuje na dodávky staveb pro soukromé a veřejné investory.
I v tomto případě musí být řešení robustní, protože obsluhuje velké množství agend, od ekonomické a personální přes obchodní až po sklad a výrobu. Přesto testování i převod dat proběhly bez problémů a klient již od 1. července 2023 funguje v ostrém provozu, kdy je naplno schopen využít všechny nové funkcionality, které mu nový systém nabízí.
Pro výrobu i ekonomiku
Do třetice je možné zmínit úspěšnou migraci na Helios Nephrite u společnosti Brisk Tábor. Zde byl nasazen již od roku 2013 systém Helios Green. A jak migrace na moderní ERP probíhala?
ERP zde obsluhuje kompletní výrobní i ekonomickou agendu společnosti. Spolu s dalšími funkcionalitami, jako například Řízení cashflow, Manažerské rozhraní, HR, Balíček na cesty či HR, tvoří srdce firmy. I tady migrace proběhla bez větších komplikací. Uživatelé se již mohou těšit z nového, přívětivějšího prostředí a spousty nových funkcionalit, které tuto ambiciozní společnost podpoří v dalším růstu.
Sdílejte článek, než ho smažem