Český Telecom je nejlepší, tedy aspoň v něčem

Český Telecom je nejlepší, tedy aspoň v něčem
Ač se může zdát podivné tvrdit o skoro monopolním operátorovi pevných telefonních linek, že je v něčem nejlepší, jeho Call centrum si takové hodnocení plně zaslouží. Jak vyplývá z našeho telefonního testu, předstihl v kvalitě infolinky i mobilní operátory.

Mezi nejpoužívanější česká telefonní čísla budou bezesporu patřit infolinky provozovatelů pevných i mobilních telefonních sítí. Denně na ně směřují desetitisíce hovorů (například na linku T-mobile se uskuteční v průměru 20 tisíc hovorů každý den, v době, kdy probíhalo přečíslování, to bylo dokonce o hodně více, podobné množství hovorů se uskuteční na populární 800 123 456 Českého Telecomu, denně je jich asi 20 tisíc). Takový nápor zvládnout už chce dobré call centrum a dobře vycvičené operátory. I přes toto "úskalí" dosahují infolinky telekomunikačních společností nadprůměrných výsledků. Šance, že se vůbec dovoláte, je vysoká – u všech mobilních operátorů se během testu dovolalo devět z deseti volajících, v Českém Telecomu se k operátorovi dostal dokonce každý volající. V jiných oborech takových výsledků dosahují jen ti nejlepší z nejlepších. I když u telekomunikačního operátora by vysoká pravděpodobnost, že se dovoláte, měla být samozřejmostí. Co byste si pak asi mysleli o jeho službách.

Jaká je telefonní dosažitelnost infolinek telekomunikačních společností
Pořadí Telekomunikační společnost Funkční dosažitelnost1 Funkční responční čas2
1 Český telecom 100 % 43
2 Eurotel 91 % 52
3 Oskar 90 % 43
4 T-mobile 90 % 65

V průběhu testu bylo vedeno deset nebo jedenáct hovorů na infolinky každé z testovaných společností.
Vysvětlivky: 1Funkční dosažitelnost - procentuální část telefonátů, kdy proběhlo spojení s osobou schopnou zodpovědět dotaz či nabídnout zákaznicky orientovanou alternativu
2Funkční responční čas - průměrná doba čekání na přijatelnou odpověď v sekundách
Pramen: Positive
U téměř všech hovorů došlo skutečně k navázání spojení, pouze jeden hovor se ani nepodařilo uskutečnit (Eurotel). V několika případech (to je ona desetina ztracených u mobilních operátorů) se sice volající dovolá, nedojde ale ke spojení s operátorem – zákazník buďto čeká na úvodní smyčce ("Vítejte v síti ... všichni naši operátoři právě hovoří...") dvě minuty a zákazník to vzdává (Oskar), nebo je po dvou minutách ukončen volanou stranou (T-mobile). Co se ukázalo jako problematické u všech operátorů, je rychlost přepojení na operátora – nejlepší byl Oskar s průměrnými 36 vteřinami (počítáno z uskutečněných hovorů), nejhorší T-mobile s minutou a pěti vteřinami.

Kvalita telefonních hovorů
Pořadí Telekomunikační operátor Průměrná kvalita
1. Český telecom 96 %
2. T-mobile 85 %
3. Oskar 81 %
4. Eurotel 78 %
Pramen: Positive

Kromě délky čekání a pravděpodobnosti toho, že se dovoláte, je pro většinu z nás důležitá i kvalita samotného hovoru – jak jsou na vás milí, jak rychle a dobře vám vyhledávají informace... V tomto parametru dopadl nejlépe Český Telecom (průměrná kvalita hodnocená podle standardizovaného dotazníku, který vyplňují telefonující – 96 % - přepočteno) za ním následuje T-mobile (85 %), Oskar (81 %) a poslední je překvapivě Eurotel (78 %). Ovšem i výsledek posledního je při porovnání s firmami z jiných oborů nadstandard. Například expresní přepravci dosáhli v průměru 75 %, kvalita linek penzijních fondů se pohybovala jen mírně přes 50 % a stavební spořitelny se pouze přiblížily 60 %. Největšími chybami operátorů na linkách telekomunikačních firem byly v podstatě drobnosti – špatné rozloučení, nepříliš dynamický projev či neposkytnutí informací navíc.

Souhlasíte s výsledky testů? Jaké jsou vaše zkušenosti s infolinkami telekomunikačních operátorů? Podělte se o ně s ostatními.

Test provedla společnosti Positive mezi 10. červnem a 22. červencem tohoto roku. Do každé společnosti bylo vedeno 10 nebo 11 telefonních hovorů, čísla byla nalezena ve Zlatých stránkách, popřípadě získána na informacích Českého telecomu a část hovorů byla směrována i na čísla předvolená na SIM kartách jednotlivých mobilních operátorů.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Expresní přepravci jdou příkladem

3. 7. 2002 | Petr Vykoukal

Expresní přepravci jdou příkladem

Nejnovější telefonní test trochu vybočuje – zkoušeni byli expresní přepravci. Jejich relativně dobré výsledky však ukazují, že když se chce, tak to jde. Řada českých finančních institucí... celý článek

Haló haló, tady finanční úřad

30. 4. 2002 | Petr Vykoukal | 3 komentáře

Haló haló, tady finanční úřad

Výběrčím daní se skoro jistě dovoláte. Jak ale prokázal náš telefonní průzkum, s úrovní telefonátu je to už horší. Někteří pracovníci úřadu jsou totiž na volající nepříjemní a nezdvořilí... celý článek

Bez naděje na spojení

20. 12. 2001 | Petr Vykoukal

Bez naděje na spojení

Ač již v našem loňském testu se ukázalo telefonování do stavební spořitelny jako záležitost rychle zvyšující srdeční tep, za uplynulý rok se toho až na výjimky bohužel moc nezlepšilo. celý článek

Do penzijního fondu se dovoláte až v důchodu

31. 5. 2001 | Petr Vykoukal

Do penzijního fondu se dovoláte až v důchodu

Každý čtvrtý hovor do penzijního fondu skončí jinak, než spojením se zodpovědnou osobou. Pokud už se dovoláte, není to záruka, že dostanete kvalitní a přesné informace. Co vše se vám... celý článek

Partners Financial Services