Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
David Eder
podnikatel, Exclusive Tours
Miroslav Jansta
lobbista a podnikatel
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Banky se bojí konkurence a informovaných klientů
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
28. 6. 2005 16:45
Já to beru jako jednoznačné plus.........tento proces se odehrává i v jiných sférách. Např. značení spotřebičů dle energetické náročnosti ( A,B,C...)apod. Je to zprůhlednění a posílení situace spotřebitele. Konečně stát dělá něco, co je užitečné a jenom nežere peníze a nervy obyčejných lidí.
PS: Jen tak dál...........
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
14. 6. 2005 10:17, SocPredator
To co zmiňujete není to, o čem mluvím. Když banka změní ceník bude nucena VŠEM klientům vypracovat model, ne jen těm, kteří o to požádají. Nedovedu si představit, jak by to banka s milionem klientů dělala "v ceně" a považuji to za naprosto zbytečné mrhání.
Na vyžádání a za poplatek ano, to je prakticky povaha bankovní práce.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 112 komentářů)
3. 6. 2005 16:16 | Jarmila
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 16:14 | Jarmila
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 16:09 | Petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 16:07 | Petr
2 příklady: ČSOB dříve vedla devizové účty zdarma, výpis 10,-, zrušení 0. Při půlroční frekvenci výpisů jsem ročně platil 20,-. Pak "zmodernizovali" svůj systém, rázem stál výpis 30,-, musel být mimálně měsíční a zrušení tuším 100,-. Jelikož jsem tam měl těch účtů víc, musel jsem udělat pořádný virvál, abych zmitel bez okradení.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 15:58 | Petr
A přechod k jiné bance se vyplácí i v současném systému, jen je potřeba si to dobře rozmyslet. Náklady na přechod obvykle pokryjí poplatkové prázdniny u nové banky. Já teď přechodem s jedním účtem od ČSOB ušetřil jen za letošní rok na poplatcích přes 10.000, a ti jsem si polepšil v rozsahu a kvalitě služeb. Prostě to chce si to spočítat a se stávající bankou (pokud umí jen zvyšovat poplatky) se co nejrychleji rozloučit.
3. 6. 2005 15:04 | ahasvera
3. 6. 2005 13:30 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 15:00 | VlK vladku@seznam.cz
3. 6. 2005 14:54 | KarelM
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 14:12 | Pavel
A jestli je podle vás jedno, jestli spravuju databázi s deseti položkami (což můžu dělat třeba v dBasce na PC XT) nebo s deseti milióny položek (na což potřebuju přece jen trošku lepší HW i DB), tak já si to nemyslím.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 14:01 | KarelM
S cim vsak nesouhlasim je rozdilnost techto nakladu. I kdyz je zuctovani mezibankovnich operaci (mozna) jednodussi, naroky na HW a DB budou stejne. Jestli je v DB radku deset nebo deset milionu je uplne jedno. I soucasny system musi nejak vsechny ty operace archivovat a obavam se, ze to nebude tak jednoduche, jak jste to popsal. :)
Jelikoz uz se bavime o marginalni zalezitostech, dost daleko od puvodniho tematu, koncim prispevky do tohohle threadu. Preji hezky den.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 12:47 | KarelM
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 12:36 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 12:26 | KarelM
1) Konstrukce vsech ruznych balicku je tak slozita a ucet od uctu rozdilna, ze se tezko parametrizuji. Vezmete si jen podminene poplatky - napriklad prvnich 5 vyberu z bankomatu zdarma.
2) I kdybych mel presnou kalkulacku odrazejici skutecne nastaveni uctu v Cechach, stejne ty udaje budou v rade pripadu neporovnatelne. Dam priklad - v nasem mestecku je pobocka CS s bankomatem a pobocka Postovky. Pokud bych chtel srovnavat tyhle dve nabidky z hlediska vyberu hotovosti, pak musim srovnavat nejlevnejsi dostupne varianty v nasem mestecku - tedy bankomat u CS nebo prepazka u Postovky.
=> stejne si to porovnani nakonec musim udelat sam. :) + myslim, ze v tomhle mi nepomuze ani ten registr poplatku u CNB nebo MF.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 12:14 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 12:09 | KarelM
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 12:06 | Jamako
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 12:00 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 11:48 | Jirka
ad Platby státním orgánům) Požadovat po třetí osobě, aby tratila na službě poskytované jiným dvěma osobám s tím, že je to v zájmu jedné z nich je protiprávní nesmysl, který patří i s ostatními socialistickými praktikami do stoupy. Pokud by stát bankám platil jako příjemce, místo aby platil odesilatel platby, to by bylo něco jiného. Ovšem i v tomto případě je nesmysl, aby stát osvobodil od poplatků za převod daní daňového poplatníka, z jehož převedených daní se pak náklady na převod zaplatí.
ad Povinné informování o stížnostech klientů) Jsem dosti skeptický k tomu, že by toto mohlo fungovat. Stížnosti by musel přijímat místo bank nezávislý orgán a bankám je předávat. Pak bych se ovšem obával, že oznámení o ztrátě peněz z účtu nebo z cesty mezi účty by do banky dorazilo příliš pozdě na to, aby byla šance situaci napravit. Jedině zasílat stížnosti oběma institucím současně. Ale řekněme si upřímně, kolik z nás by to tak dělalo? Představa, že by banky, jejichž mluvčí dementují i to, co už prasklo, objektivně informovaly státní orgán o každé stížnosti klientů je velice naivní.
3. 6. 2005 11:30 | KarelM
Me osobne to nesmyslne nepripada. Uplne by stacilo, kdyby banka pri zmene sazebniku pripsala:
Mily kliente - podle platneho sazebniku jste za poslednich 6 mesicu za poplatky platil prumerne xxx Kc mesicne. Podle noveho sazebniku by vas stejne operace staly yyy Kc mesicne.
Pro banku by to nemel byt problem spocitat a pro klienta to urcite ma informaci hodnotu - zjisti, jestli je to vlasne zlevneni ci zdrazeni. A o to jde :)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 4/6