Banky se bojí konkurence a informovaných klientů

Aktivity Ministerstva financí směřující k posílení pozic klientů označily některé banky okamžitě za snahu o další regulaci trhu. Je snad informovaný a zorientovaný klient tržně nežádoucí? Výzva ministerstva směřuje i k vám, našim čtenářům: "Vyjádřete se za veřejnost, které to není lhostejné."

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 6. 2005 16:45

Já to beru jako jednoznačné plus.........tento proces se odehrává i v jiných sférách. Např. značení spotřebičů dle energetické náročnosti ( A,B,C...)apod. Je to zprůhlednění a posílení situace spotřebitele. Konečně stát dělá něco, co je užitečné a jenom nežere peníze a nervy obyčejných lidí.
PS: Jen tak dál...........

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 6. 2005 10:17, SocPredator

To co zmiňujete není to, o čem mluvím. Když banka změní ceník bude nucena VŠEM klientům vypracovat model, ne jen těm, kteří o to požádají. Nedovedu si představit, jak by to banka s milionem klientů dělala "v ceně" a považuji to za naprosto zbytečné mrhání.

Na vyžádání a za poplatek ano, to je prakticky povaha bankovní práce.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 112 komentářů)

4. 6. 2005 18:23 | Pesek

Jsou banky, kde dostáváte výpis tak, jak si sám nadefinujete. Třeba vůbec. Nebo jen mailem jednou za pololetí apod. Jediná povinnost banky je poslat výpis jednou za rok. Tomu se neubráníte. Příkladem, který jsem popisoval, je eBanka, ale jistě je to možné i někde jinde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2005 18:05 | Patrik

Já jsem to vyřešil následujícím způsobem. Založil jsem si ING konto, které je úplně bez poplatků a na to si nechávám posílat všechny platby. A k tomu jsem si založil účet u WSPK (vedení 30 Kč/čtvrtletně), kam čas od času "naleju" peníze a které používám jen pro odchozí platby (2-3 Kč (4 Kč, když je to "papírově")a to i do jiné banky) nebo výběr v hotovosti (8 Kč). S celou touhle kombinací se vejdu se všemi poplatky do 250 Kč / rok!. Pravda, rozsah služeb nic moc, "internetové" bankovnictví (v ceně účtu) v ActiveX a umožňující pouze jednorázové platby, ale co by člověk za ty peníze chtěl.
Člověk prostě nesmí být líný. Na stránkách ČNB je seznam všech bank, které působí na českém trhu. Chce to vyčlenit si jedno odpoledne a prostě jim projít sazebníky co mají na Internetu a podle toho si vybrat.
Škoda, že na trh nechce místo nových pojišťoven přijít nějaká agresivní banka. Náš systém by to potřeboval jak prase drbání.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2005 17:47 | Patrik

Jo, taky jsem jí měl. Doba "předUNICREDITOvá" byla dobrá. O zdražení jsem se dozvěděl v diskusi na Měšci. Škoda, byla to dobrá banka.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2005 17:45 | Patrik

S tím ING mě to zajímá. Co je to za účet. Nepředpokládám, že ING konto, tam jde převádět jenom mezi vlastními (až 3) účty - nebo už to neplatí? Sám ING konto mám a kdyby ho šlo takhle využít, určitě by se mi to hodilo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2005 17:36 | Patrik

ad 1) i za příchozí platbu platí banka poplatek ČNB - za clearing. Výše je závisla na denní době, nejlevnější je 25 haléřů (banky si leckdy účtují i několik korun), ale nějaké náklady to prostě pro banku znamená. I když myslím, že by nemusely být tak nenažrané.
ad 2) ale to je v pořádku. Banka musí mít připravenou rezervu, protože neví, kdy klient kontokorent využije. Jen je otázka, na koho ty náklady přenese. Jestli na všechny klienty (poplatkem za vedení účtu), nebo jenom na ty, co to opravdu využijí (vyšším úrokem). Kdyby to ale přenesla úplně na všechny klienty, úrok za kontokorent by byl tak vysoký, že by ho téměř nikdo nevyužíval (a tím by byl ještě vyšší). Tak se banky prostě rozhodly, že část přenesou na ty, kteří kontokorent využívají (vyšší úrok, než u běžného úvěru) a část na všechny (paušální poplatek za vedení účtu, nebo % z úvěrového rámce)
ad 3 + 4) tak tohle mě taky štvalo. Banky rády výpisy posílají, protože mají možnost k tomu přihodit reklamu na vlastní služby a poštovné zaplatí klient. Ale ne všechny to dělají. Já mám WSPK a výpisy nemám vůbec. Ale určitě se najdou banky, které jsou schopné změnit alespoň na 1/4 letní, možná i roční.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2005 14:01 | Eviko

Pane Ivo, Vaše poučení platí též pro Vás: 1) správně je "byste" a nikoli "by jste", správně je "zapříčiněna" a nikoli "zapřičiněna"; dále ve Vašich dvou větách chybí dvě čárky: ...do diskuse, mohl byste... ...poradců, tak se... Příště si tedy po sobě svůj "poučný" text nejprve zkontrolujte.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2005 9:41 | Speedy

...nehledě na příčestí minulé (kdo má placené vytáčené připojení, tak pod časovým tlakem napíše ledaco, y já), tak předchozí názor a na který reagujete má pravdivé a racionální jádro! Banky, jako příkladem Česká spořitelna a s cílem snížit své fixní náklady, vysokými poplatky za vybrané úkony a omezením počtu poboček (či úplným zrušením filiálek) a tedy též i snížením počtu obslužných míst od svých přepážek klienta cíleně odehnaly a ztratily tak s ním přímý kontakt: tedy možnost účinně mu, tj. z očí do očí, své produkty a (na)přímo nabízet. O to více banky musí nyní investovat do reklamy v TV a já nevím kde po všech čertech a také a především do různých finančně-poradensko-zprostředk ovatelskýchsítí, často dosti obskurních až podvodných. Takové nabízení úvěrů, tedy vkladů důvěřivých klientů banky už různými i zvonkaři, kteří si sami ještě pro sebe nehorázně ukrojí navíc, je ostudné a snad dostatečně mediálně známé (ve spojitosti právě s Českou spořitelnou). Takto externími sítěmi jsou distribuovány produkty banky a jejích dceřiných společností. Pochopitelně, že za provize a jak jinak, také v případě vzniklé ostudy, odhalených podvodů a škody, potom náklady na tzv. mediální očistu a lobbing, to vše nakonec zaplatí klienti České spořitelny (banky). Z velké části zaplatí na potom zvýšených poplatcích ve vztahu třeba k úplně jiným úkonům.
Mě osobně však tyto manýry České spořitelny už nevadí, neboť svůj účet mám veden v úplně jiné bance a naopak jsem akcionářem Erste Bank, která zde v Česku spořitelnu vlastní. Před pár dny mi byla připsána dividenda a zdála se mi stále nějak móóóc malá. Tak jsem si říkal, že by měli v Erste ještě více přitvrdit, lidi tady snesou opravdu snad všechno, jen je třeba o to více zapráskat bičem, lidi mají peněz jak šlupek a ať tedy platí. Když můžou tady lidi (a nevadí jim to!) žrát v buřtech a salámech strojně separovaný maso (o to platí míň výrobce v kafilérii za likvidaci kostí) a v kyselinách máchaný a potom namletý kůže, tak ať si také pořádně zaplatí na poplatcích právě v České spořitelně!!! No ale upřímně, že mám pravdu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2005 3:15 | kecup

Ackoliv nejsem odbornik mam za to ze banka vydelava pujcovanim penez, poplatky a investicemi. Mam penize u ceskych bank i u zahranicnich (Wells Fargo, Caisse d'Epargne) a poplatkuji me jen ceske banky. Tj. Wells fargo i Caisse d'Epargne si na svoji existenci patrne vydelavaji jinak nez zdimanim klientu. Fakt ze Ceska sporitelna i Komercni banka (ktere me obe uctuji absurdni poplatek za kazdou sluzbu) to neumi neni moje chyba. Spatna banka ktera vydelava zdimanim klientu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2005 1:38 | Ivo

Když chcete přispívat do diskuse mohl by jste se naučit příčestí minulé. Pokud chcete tvrdit, že výše poplatků v českých bankách je zapřičiněna provizemi finančních poradců tak se nechte vyšetřit na psychiatrii.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2005 21:16 | Jirka

Smím se zeptat, jaké zřízení za ten současný bordel může? Podle toho, co tu mnozí napsali, kapitalismus to nebude, neboť v typických kapitalistických zemích mají banky poplatky velmi nízké nebo žádné a to, co si zde banky dovolí, tam myslitelné není. Za Husáka jsem pravda poplatky za vedení vkladní knížky neplatil. Alespoň ne bance. Ale, že by v té době byl pořádek, to nemohu říci. Řekl bych, že je tu pořád bordel, jen někdo před 15 lety rozsvítil a zákulisní aktéři změnili pod tíhou toho světla metody.
Souhlasím s tím, že by stát měl kontrolovat dodržování práva. Ale ne vnucovat jakémukoli účastníku svobodného trhu výši odměny za jeho služby, nebo mu tu odměnu dokonce upírat a služby od něj vynucovat, tak jak o tom uvažuje ministr Sobotka v bodě o bezpoplatném převodu plateb obyvatelstva státu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2005 20:39 | Jirka

Tak jednoduché to zase není. Jaký byste získal profit z něčí výplaty, kterou klient po příchodu na účet během pár hodin vybere? Zhodnocováním minimálního zůstatku terno neuděláte. Stejně, jako jsou v obchodě běžné množstevní slevy, mělo by být i v bance běžné zvýhodnění klientů, kteří využívají více jejích služeb a mají v bance dlouhodobě uloženy větší sumy. Pokud si chce např. ČS uchovat image lidové banky, měla by s tím zvýhodňováním začít níže, než od půl milionu na vklaďáku, přičemž zvýhodnění je 0,1% na úroku. Proč mám na tom být se šesticifernou úložkou spravovanou přes internet stejně, jako ten, kdo pravidelně s pár stovkami stepuje u přepážky? Z tohoto pohledu je v pořádku, že jsou přepážkové operace dražší, než elektronické. Pořád ale nechápu, proč některé banky trestají klienty za příchozí platby.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2005 20:37 | Gogo

Hahaha a to teď nemůžou? KB a dadalší už ho nemaj a co lilidi? Kekecaj platěj a stejně zůstanou. Já chci lelevnější auto, ale ne ty z TPCA, mám zavolat ministra fifinancí?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2005 20:26 | Jan

Je zajímavé napsat článek proti svým chlebodárcům, neboť i z těchto poplatků se platí vaše provize, není-li pravda pane Šedivý? Poplatky jsou opravdu dosti vysoké i pro mne, ale také díky velké konkurenci a přebíjení vyššími provizemi na kterých se přiživují tzv."finanční poradci". Kdyby provize lidi platili rovnou jim, taky by to pomohlo, ale komu? Banky měli vždycky zisky před zdaněním, ale pak to hezky rozpustili, dnes je daní a je zle. Proč je socani prodali do ciziny?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2005 20:12 | Gogo

Výpis je nařízen ČNB. Není nařízena, ale je schvalována forma/internet apod/. Není nařízena měsíční četnost. Jiné pro karty, jiné pro účty. Jak prokážete platby FÚ apod.? Fin.úřad je nepružný,drahý a státní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2005 16:41 | Kateřina

Ad Povinný přestupní servis: Nemýlím-li se, existuje u penzjních fondů, a to bez problémů. Chci-li změnit fond, podepíšu smlouvu s novým fondem a ten už zařídí vše potřebné. Proč by to nemělo jít u bank, opravdu nechápu. Se vším všudy - příkazy, docházejícími platbami atd. K připomínce, že může být odlišná možná struktura trvalých příkazů - pokud se to vyskytne, moje nová banka mě upozorní, že je potřeba určitý trvalý příkaz změnit. Nic složitého na tom není. Ostatní návrhy považuji vesměs za rozumné, s výjimkou: Platby na státní účty neziskové - to je socialismus jak vyšitý - určitě ne! Myslím, že je to dokonce protiústavní. Návrh na řešení stížností - zbytečná byrokracie, která nikam nepovede, jsou jednodušší metody.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2005 20:03 | Jirka

Ty výběry zdarma velké komplikace nezpůsobí. Do kalkulačky zadám předpokládaný počet výběrů měsíčně a ona odečte počet výběrů zdarma. Výsledek vynásobí poplatkem za výběr. Spíš bych viděl komplikaci v tom, že pro přesnější výpočet bych musel zadávat, kolik výběrů provedu v bankomatu vlastní banky a kolik z cizího. V tomhle bych uvítal, kdyby se banky dohodly na nějakém vzájemném vyrovnání a svým klientům účtovaly jednotný poplatek za bankomat, bez ohledu na to, které bance patří. Klient by tedy platil podle domovské banky, ne podle bankomatu. To je jedna z věcí, které komplikují i ten výpočet, který chce MF zavést jako povinnost. Bude banka vědět, kde v budoucnu budu vybírat hotovost, když si není schopna zjistit ani to, že mi nemusí zvláštní zásilkou posílat leták nabízející akční slevu za založení nějakého účtu, protože jej už používám několik let?
Sami si musíme u každé banky zjistit, co v případě, že se pro ni rozhodneme, budeme používat. Pak teprve víme, co zadávat do kalkulaček. Balíčky do toho vnáší ještě několik možných variant.
Bylo by fajn, kdyby banky navrhovaly klientům balíčky, jestliže by pro ně podle skutečného využívání služeb byly výhodnější, než jednotlivé poplatky. Já jsem dostal leták na balíčky již několikrát, ale vždy bych na tom pořádně prodělal. Takže i kdyby mi banka počítala, jakou změnu pro mne bude znamenat změna jejího ceníku, stejně si to raději spočítám sám. Vše, po čem toužím, je přehledný a úplný ceník, abych měl šanci to spočítat. A abych mohl plánovat i změny, o kterých banka ani nemůže mít tušení.
Změna poplatků a úroků mi zatím nikdy nezpůsobila tak výrazné změny, abych byl nucen uvažovat o změně banky. Zvláště, když na menším městě není moc velký výběr bank. Spíš se v tom případě zajímám o to, jaké mám možnosti u té samé banky. Přesunout část peněz na vkladový účet? Nebo jít do nějakého fondu? Kolik ušetřím, když místo trvalých příkazů budu na platby myslet a zadávat je přes internet ručně? Stojí mi ta úspora za riziko, že zrovna nepůjde internet nebo aplikace a budu muset letět na pobočku? Kladu si tedy otázky, co s tím udělám, ne kolik mne to bude stát, když nechám všechno při starém. Proto ten povinný výpočet považuji za bezcenný. Pro toho, kdo se o své peníze aktivně nestará, bude bezcenný rovněž. Tak pro koho by to banky měly dělat? Jsem přesvědčen, že kdyby si klienti bank kladli podobné otázky jako já a měnili svoji taktiku jako reakci na poplatkovou politiku banky, musely by se banky hned chovat tržněji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2005 19:11 | kecup

Presne - 10tisic klientu Ceske sporitelny se rozhodne zrusit ucet a prejit k eBance a to uvidite jak to zmeni jejich politiku. Klienti dostavaji presne to co si zaslouzi.
Banka by od klientu nemela vybirat zadne poplatky. Timto zpusobem vlastne financujete chyby banky pri investovani vasich penez. Banka ktera investuje bez profitu je spatna banka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2005 16:49 | Jamako

To ne, ale dival jsem se na ne a vypadaji zajimave - laka me jejich vkladovy list. Jsem u eBanky a v ING - z ING platim prikazy, v eBance vybiram.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2005 16:46 | Pavel Kubíček

Jakou jednodušší metodu informování o stížnostech byste navrhla? Myslím, že by bylo fajn, kdyby veřejnost věděla, na co si klienti stěžují a co trápí i ostatní. Často si totiž lidé nestěžují, protože se bojí, že jsou sami...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2005 16:43 | Kateřina

Připojuji se k těm, kdo jsou proti poplatkům za nevyžádané služby - měsíční výpis je názorný příklad. Nepotřebuje ho skoro nikdo, ale všichni ho povinně dostávají. Proč proboha, když existuje internetové bankovnictví?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Čermák

žurnalista

David Eder

podnikatel, Exclusive Tours

Miloš Čermák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
David Eder
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services