Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Miloš Čermák
žurnalista
David Eder
podnikatel, Exclusive Tours
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Banky se bojí konkurence a informovaných klientů
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
28. 6. 2005 16:45
Já to beru jako jednoznačné plus.........tento proces se odehrává i v jiných sférách. Např. značení spotřebičů dle energetické náročnosti ( A,B,C...)apod. Je to zprůhlednění a posílení situace spotřebitele. Konečně stát dělá něco, co je užitečné a jenom nežere peníze a nervy obyčejných lidí.
PS: Jen tak dál...........
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
14. 6. 2005 10:17, SocPredator
To co zmiňujete není to, o čem mluvím. Když banka změní ceník bude nucena VŠEM klientům vypracovat model, ne jen těm, kteří o to požádají. Nedovedu si představit, jak by to banka s milionem klientů dělala "v ceně" a považuji to za naprosto zbytečné mrhání.
Na vyžádání a za poplatek ano, to je prakticky povaha bankovní práce.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 112 komentářů)
4. 6. 2005 18:23 | Pesek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2005 18:05 | Patrik
Člověk prostě nesmí být líný. Na stránkách ČNB je seznam všech bank, které působí na českém trhu. Chce to vyčlenit si jedno odpoledne a prostě jim projít sazebníky co mají na Internetu a podle toho si vybrat.
Škoda, že na trh nechce místo nových pojišťoven přijít nějaká agresivní banka. Náš systém by to potřeboval jak prase drbání.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2005 17:47 | Patrik
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2005 17:45 | Patrik
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2005 17:36 | Patrik
ad 2) ale to je v pořádku. Banka musí mít připravenou rezervu, protože neví, kdy klient kontokorent využije. Jen je otázka, na koho ty náklady přenese. Jestli na všechny klienty (poplatkem za vedení účtu), nebo jenom na ty, co to opravdu využijí (vyšším úrokem). Kdyby to ale přenesla úplně na všechny klienty, úrok za kontokorent by byl tak vysoký, že by ho téměř nikdo nevyužíval (a tím by byl ještě vyšší). Tak se banky prostě rozhodly, že část přenesou na ty, kteří kontokorent využívají (vyšší úrok, než u běžného úvěru) a část na všechny (paušální poplatek za vedení účtu, nebo % z úvěrového rámce)
ad 3 + 4) tak tohle mě taky štvalo. Banky rády výpisy posílají, protože mají možnost k tomu přihodit reklamu na vlastní služby a poštovné zaplatí klient. Ale ne všechny to dělají. Já mám WSPK a výpisy nemám vůbec. Ale určitě se najdou banky, které jsou schopné změnit alespoň na 1/4 letní, možná i roční.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2005 14:01 | Eviko
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2005 9:41 | Speedy
Mě osobně však tyto manýry České spořitelny už nevadí, neboť svůj účet mám veden v úplně jiné bance a naopak jsem akcionářem Erste Bank, která zde v Česku spořitelnu vlastní. Před pár dny mi byla připsána dividenda a zdála se mi stále nějak móóóc malá. Tak jsem si říkal, že by měli v Erste ještě více přitvrdit, lidi tady snesou opravdu snad všechno, jen je třeba o to více zapráskat bičem, lidi mají peněz jak šlupek a ať tedy platí. Když můžou tady lidi (a nevadí jim to!) žrát v buřtech a salámech strojně separovaný maso (o to platí míň výrobce v kafilérii za likvidaci kostí) a v kyselinách máchaný a potom namletý kůže, tak ať si také pořádně zaplatí na poplatcích právě v České spořitelně!!! No ale upřímně, že mám pravdu?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2005 3:15 | kecup
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2005 1:38 | Ivo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 21:16 | Jirka
Souhlasím s tím, že by stát měl kontrolovat dodržování práva. Ale ne vnucovat jakémukoli účastníku svobodného trhu výši odměny za jeho služby, nebo mu tu odměnu dokonce upírat a služby od něj vynucovat, tak jak o tom uvažuje ministr Sobotka v bodě o bezpoplatném převodu plateb obyvatelstva státu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 20:39 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 20:37 | Gogo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 20:26 | Jan
3. 6. 2005 20:12 | Gogo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 16:41 | Kateřina
3. 6. 2005 20:03 | Jirka
Sami si musíme u každé banky zjistit, co v případě, že se pro ni rozhodneme, budeme používat. Pak teprve víme, co zadávat do kalkulaček. Balíčky do toho vnáší ještě několik možných variant.
Bylo by fajn, kdyby banky navrhovaly klientům balíčky, jestliže by pro ně podle skutečného využívání služeb byly výhodnější, než jednotlivé poplatky. Já jsem dostal leták na balíčky již několikrát, ale vždy bych na tom pořádně prodělal. Takže i kdyby mi banka počítala, jakou změnu pro mne bude znamenat změna jejího ceníku, stejně si to raději spočítám sám. Vše, po čem toužím, je přehledný a úplný ceník, abych měl šanci to spočítat. A abych mohl plánovat i změny, o kterých banka ani nemůže mít tušení.
Změna poplatků a úroků mi zatím nikdy nezpůsobila tak výrazné změny, abych byl nucen uvažovat o změně banky. Zvláště, když na menším městě není moc velký výběr bank. Spíš se v tom případě zajímám o to, jaké mám možnosti u té samé banky. Přesunout část peněz na vkladový účet? Nebo jít do nějakého fondu? Kolik ušetřím, když místo trvalých příkazů budu na platby myslet a zadávat je přes internet ručně? Stojí mi ta úspora za riziko, že zrovna nepůjde internet nebo aplikace a budu muset letět na pobočku? Kladu si tedy otázky, co s tím udělám, ne kolik mne to bude stát, když nechám všechno při starém. Proto ten povinný výpočet považuji za bezcenný. Pro toho, kdo se o své peníze aktivně nestará, bude bezcenný rovněž. Tak pro koho by to banky měly dělat? Jsem přesvědčen, že kdyby si klienti bank kladli podobné otázky jako já a měnili svoji taktiku jako reakci na poplatkovou politiku banky, musely by se banky hned chovat tržněji.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 19:11 | kecup
Banka by od klientu nemela vybirat zadne poplatky. Timto zpusobem vlastne financujete chyby banky pri investovani vasich penez. Banka ktera investuje bez profitu je spatna banka.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 16:49 | Jamako
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 16:46 | Pavel Kubíček
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2005 16:43 | Kateřina
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 3/6