Banky se bojí konkurence a informovaných klientů

Aktivity Ministerstva financí směřující k posílení pozic klientů označily některé banky okamžitě za snahu o další regulaci trhu. Je snad informovaný a zorientovaný klient tržně nežádoucí? Výzva ministerstva směřuje i k vám, našim čtenářům: "Vyjádřete se za veřejnost, které to není lhostejné."

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 6. 2005 16:45

Já to beru jako jednoznačné plus.........tento proces se odehrává i v jiných sférách. Např. značení spotřebičů dle energetické náročnosti ( A,B,C...)apod. Je to zprůhlednění a posílení situace spotřebitele. Konečně stát dělá něco, co je užitečné a jenom nežere peníze a nervy obyčejných lidí.
PS: Jen tak dál...........

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 6. 2005 10:17, SocPredator

To co zmiňujete není to, o čem mluvím. Když banka změní ceník bude nucena VŠEM klientům vypracovat model, ne jen těm, kteří o to požádají. Nedovedu si představit, jak by to banka s milionem klientů dělala "v ceně" a považuji to za naprosto zbytečné mrhání.

Na vyžádání a za poplatek ano, to je prakticky povaha bankovní práce.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 112 komentářů)

9. 6. 2005 2:46 | jikas

to myslíte vážně? co je složité na tom změnit banku ?:-))) máte dokočené základní vzdělání? předpokládám, že ano, tak tohle jistě hravě zvládnete. no, hlavně, že už víme, kvůli komu máte vyšší poplatky. :-) od čsob jděte jak jen rychle můžete, zlatá ipb, taky jsem dlouho váhal, ale když jsem zjistil, že za příchozí položku je 7 kč a tím je to snad nejvyšší platba ze všech bank, a po zkušenostech na přepážkách, jsem účet zrušil raz dva. teď mám menší banku, na přepážkách volno (když už tam vyjímečně jdu), perfektní služby a personál, noststop zelené klientská linka. prostě super. a je levnější než čsob.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2005 20:42

Zalez do PR díry.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2005 20:07 | Roman

Máte sice pravdu, že ten návrh na jiné poplaty za "státní" platby a jiné za soukromé je socialismus a také poskytování "výpočtu dopadu změn" by mělo být v kategorii dobrovolnosti a spíše ukázky solidnosti bank. Jinak ovšem lze souhlasit s opatřením na zvýšení konkurence zrušením výstupních poplatků a zavedením "přestupního" servisu. Odstranění obstrukcí původního poskytovatele je tržní opatření. Co se týče ceníků má MF pravdu. To co dnes zveřejňují banky na internetu je děs a hrůza. Neúplné a zavádějící informace, tajuplné názvy, nutnost kombinovat několik ceníků - to je realita. I malé s.r.o. by si takovou džungli nedovolilo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2005 9:43 | Speedy

Ten Anonym jsem já ...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2005 9:43

Zcela zapomínáte na podstatný fakt, že banky zde podléhají státní regulaci (+ vliv konání ČNB).
Proto nemůžete hovořit o ideálním tržním prostředí a zvláště ne v případě bank, cituji Vás: "V tržním prostředí poskytovatel služby navrhuje cenu a klient ji buď přijme, nebo oboje odmítne a jde ke konkurenci. " Vždyť to je v praktickém životě naprostý nesmysl, co zde ve vztahu k bankám uvádíte, a je to zcela odtržené od života. Také klient prakticky nemá k dispozici další a velice důležitou volbu, tj. služeb bank nevyužívat vůbec (kdepak je pan Erik?). Tržní vztahy jsou zde pokřivené tím či oním směrem, ve prospěch toho a neprospěch zase onoho, jeden neprospěch je vykoupen prospěchem jiným, otázkou je, zda-li stejné váhy.
Osobně se domnívám, že stát zasahuje, tradičně, již s křížkem po funuse, je to celé pláč z hlediska klientů nad rozlitým mlíkem a proto jen politický populismus, případně to je ze strany státu příprava na další jednorázové zdanění (formou pokuty apod.) toho, u kterého stát čuje velký peníze. Dnes to jsou banky, včera telekomy, zítra elektrárny a plynárny.
Že se tak razantně dojemně a správně nikdo z politiků nestaral po privatizaci České spořitelny, když byli, z dnešního pohledu, šejdířsky okradeni při výkupech akcií nejen drobní akcionáři, ale také i města a obce, které měly akcie České spořitelny ve svém portfoliu ještě z dob kupónové privatizace?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2005 8:13 | Jirka

Souhlasím, že banky nejednají úplně férově. Ale nelze to řešit metodou vytloukání klínu klínem. Stát je tu od toho, aby zajistil PRÁVNÍ řešení, ne aby poškozoval zájmy bank v rámci pomsty za jejich klienty. Bude-li banky nutit, aby zveřejňovaly úplné a srozumitelné ceníky, je to v pořádku. Nemůže je ale nutit, aby např. za platby mezi občany a státem účtovaly jiné (nižší) poplatky, než u jiných plateb. Když se mi nebudou poplatky té které banky líbit, tak jednoduše nebudu využívat jejích služeb (všech nebo těch drahých). V tržním prostředí poskytovatel služby navrhuje cenu a klient ji buď přijme, nebo oboje odmítne a jde ke konkurenci. Prostředí, kde klient s úředníkem v patách diktuje cenu obchodníkovi není tržní. To je socialismus.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2005 8:51 | Jarmila

Něco podobnho jsem si původně myslela taky, by dokonce jsem se těšila na vstup Citibank, protože slibovali vedení účtu bez poplatků, jako to má jejich mateřská banka. Hned bych tam šla. A hle: vstoupili na trh a patří k těm dražším. Ono ty poplatky jsou jednodušší než se snažit zhodnotit penízky na volném trhu. Když si od 5 mil. klientů vezmete po koruně, máte hned 5 mil. Stačí si vynásobit poplatky x počet transakcí x počet klientů a vidíte, že poplatky jsou zlatý důl, kam se na to hrabou nějaké půjčky a jiné kejkle! Když vstoupila ona výše uvedená Citi, za nějaký čas se ptali jejich šéfů, pročpakže zavedli poplatky. Odpověď byla v duchu českého bordelu: čeští klienti jsou na poplatky zvyklí... Co dodat?? K jaké bance jít je stejné jako hodit si korunou, jestli je Pepa větší zloděj než Franta.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2005 8:43 | Jarmila

Proč by se banka nemohla zaobírat mým chováním za posledních 6 měsíců? Může to udělat při nějaké příležitosti, kdy se jí ptám na něco, co souvisí s účtem. Český Telecom se taky zaobíral mým chováním za posledních 6 měsíců, když jsem se ptala na změnu tarifu a jeho slučitelnost s internetem, protože jsem informaci v ceníku nenašla. Operátorovi na infolince vypočítal počítač, kolik jsem prosurfovala a kolik by to dělalo po novu a navrhl mi řešení podle toho, co jsem za posledních 6 měsíců provolala a prosurfovala. Český telecom stejně tak dobře ví, že mám na lince aktivovanou konkurenci a ví, že pokud bude nevýhodný, využiju konkurenci. Proč by nemohla totéž udělat banka?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2005 0:15 | Markéta

Ahoj, no to jsou teda pěkné blbosti, co tady někteří píšete. Jako že snaha o regulaci bank státem je útok na majetek bank? Pokud vím, celá tahle kauza vznikla podezřením, že několik velkých bank uzavřelo kartelovou dohodu. To se špatně dokazuje, ale jak tak sleduji chování českých bank, vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby to byla pravda. Připadá mi docela přirozené, když se stát v tomto případě snaží klienty bank (tedy nás) ochránit a opravdu nechápu, že to některým klientům vadí. To mi připadá jako masochismus. Pro ty, kteří tak brojí za práva bank, dodávám, že uzavření kartelu je trestný čin a jasná snaha o poškození klienta. Ta navrhovaná opatření schvaluji, pochybuji trochu jen o smyslu informování klientů o změnách ceníků a fungování povinného informování o stížnostech. Jen pro info spokojeně solících klientů českých bank bych chtěla uvést, že mám už pár let účet u cizí banky a takové poplatky, jako u našich bank, v cizině fakt nejsou zvykem. To by klienti od příslušné banky rychle odešli. U nás bohužel není moc kam a to se právě snaží MF zlepšit. Tak takový zásah státu mi opravdu nevadí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 6. 2005 12:50 | Honza F.

Upřímně mě toto řešení také pobavilo, dává to smysl - proč ne? Tento produkt byl určitě plánován tak, že počítali, že klient má tak 3 účty, na které posílá pravidelné platby, při otevírání účtu je uvede a potom ať hlavně nepožaduje moc změn - je určitě drahé pro banku, když zaměstnanec banky musí u změn kontrolovat podpis, mazat a zadávat nová čísla účtů apod. . Pokud by šlo při otevření konta sjednat třeba 10 účtů, na které se v budoucnu budou posílat platby, byla by to paráda - možná by konkurenci přetáhli pár klientů. A to vybírání se dá určitě zařídit levně přes jiný účet (např. postžiro s Maxkartou apod).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2005 12:06 | Jamako

Diky :-))) Nad knizkou jsem take premyslel, ale nakonec jsem ji zavrhnul - on ten ucet se preci jen obcas hodi ;-) Ale i tak mam vedeni uctu zadarmo - procenta z ING mi pokryvaji naklady na eBanku.
Ad pocet uctu - co jsem zaslechl "v kuolarech", tak snad (neovereno, je to agentura JPP) pry o zruseni poctu uctu premysleji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2005 9:42 | KarelM

Ten kaskadni zlepsovak je fakt sila :))) Gratuluji ke skvele myslence. Timpadem veskere bezhotovostni operace, prichozi i odchozi, jdou ZDARMA realizovat pres kaskadni system ING kont :-D.
Kdyz si pak jako vyber hotovosti zvolim vkladni knizku (treba u Postovky) a budu si tam z ING posilat penize, tak i hotovostni operace mam zdarma :)) A pak ze je bankovnictvi u nas drahe.
To me reknete, jestli by se ING nevyplatilo spis odstranit omezeni na pocet odchozich uctu, kdyz to jde obejit takovouhle opicarnou. Diky za prispevek - fakt me to pobavilo!! :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 6. 2005 9:12 | Jamako

Ano, je to ING konto. Jde sice prevadet jen mezi ucty, ale uz neplati, ze vlastnimi. Staci proste mit v ramci jednoho uctu nadefinovane 3 libovolne ucty. Ja to resim pomoci "kaskady" (tj. nekolik uctu serazenych pod sebou) a na "konci" kaze kaskady mam nadefinovane ucty, kam chci platit. Pak uz jsem jen nastavil trvale prikazy na presun mezi ucty v ramci ING, tim dostanu penize na konec kaskady a zde mam opet trvale prikazy na platbu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2005 20:23 | MedvideCZek

... rozdíl je v tom, že mi dáváme naše prostředky do banky, a ta s nimi vytváří nějaký zisk. Dokáži si vybrat banku podle výnosu a její kredibility, ale každopádně nedokáži přesně určit "vedlejší" požadavky banky na poplatky. Rád bych si vybral, bohužel ve změti ceníkových sazebníků, doplňovaných nebo neúplných a zejména, od banky k bance, nesjednocené sazebníky. Proto se přikláním k tomu,aby se ceníky jednotlivých bank sjednotily v tom smyslu, nikoliv, že každá banka bude mít stejný sazebník, ale že bude mít každá banka stejný položkový sazebník, takže když si vyzvednu při zakládání účtu i ceníky jednotlivých bank, bude moje rozhodnutí pro banku již opravdu v tom smyslu, která banka poskytuje výhodnější služby.Každopádně zrušení účtu by mělo být zcela zdarma. Nevolám po porušení něčího práva na majetek, ale právě naopak chráním něčí, většinou poctivou prací získaný majetek, z něhož banky záměrně nekompletním a průhledným sazebníkem porušují právo na něčí majetek. I když nepřímo - o to je to horší.Je spoustu lidí, kteří mají problémy se v této finanční strategii bank orientovat (starší lidé, lidé bez dalšího možnosti srovnání, atd.) Ti jsou potom ovlivňováni pouze pestrostí letáků a vyši upravených čísel, uvedených na nich.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2005 19:56 | KarelM

O oranzovem kontu vim a vazne zvazji, ze si ho zavedu. Predpokladana uspora na prichozich platbach by ovsem byla jen asi tak 10-15Kc/mesic. Prubezne porovnavam poplatky me banky (Postovky) a WPKS - u WPKS bych usetril mesicne asi 16Kc. Kdyz si spoctu, ze nejblizsi pobocku WPKS mam 40km, jeji nejblizsi bankomat (CSOB) 20km a jeji internetove bankovnictvi je tezkopadne a spatne zabezpecene, pak mi to za tech 16 Kc mesicne nestoji. Bohuzel, s rodinym kontem se na 250Kc/rok v Cechach s rozumnou dostupnosti (alespon hotovosti) dostanu jen tezko. Ale diky, za radu! :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2005 12:18 | Patrik

Tak to je smůla. Ale možná, že se bankomaty ČSOB postupně víc rozšíří. Jejich karetní systém využívají i jiné banky (např. Volksbank, Interbanka a možná i jiné), tak se snad v budoucnosti objeví i blíž. Ještě existuje jedna možnost. Je to trochu jako drbat se pravou rukou za levým uchem, ale jde to: Založit si účet u banky, která má nejmenší poplatky a alespoň internetové bankovnictví (např. WSPK). Je úplně jedno, kde (v ČR) bude, protože tam půjdeš jenom jednou - založit účet. Ten by se využíval jenom jako "transakční" - na posílání plateb ven. Prostě jednou za čas by se tam "nalilo" trochu peněz, aby se z toho platil nájem, elektrika, plyn, atd. K tomu si založit vkladní knížku. Např. Poštovní spořitelnu. Vedení je zdarma, peníze na ní lze zasílat bezhotovostně a vybírat do 10.000 Kč na každé poště jde taky zdarma. A k tomu ING konto. A nyní následující postup. Výplatu si necháš poslat na ING (žádné poplatky). Odtud budeš plnit účet u WSPK - je jedno jestli měsíčně určitým % z výplaty, nebo jednou za čas větším balíkem (měl by jít nastavit i trvalý příkaz) a také posílat část peněz na vkladní knížku, ze keré si budeš vybírat hotovost. Jen je třeba počítat asi týden od zadání příkazu do doby než přijde takový papírek od poštovní spořitelny se kterým se dojde na poštu a peníze do knížky připíšou. Výsledek: Operace na ING kontě (vedení, příjem peněz a odesílání na vkladní knížku a účet) 0 Kč Operace na vkladní knížce (příjem peněz od ING, vedení, výběr peněz v hotovosti na poště) 0 Kč Účet u WSPK - vedení 10 Kč/měsíc, příjem peněz z ING konta 3 Kč / platbu (nemusí být každý měsíc), odchozí platby 2 (jednorázové platby) až 3 (provádění trvalých příkazů) Kč. Samozřejmě vkladní knížka poštovní spořitelny jde nahradit jakoukoliv jinou od některé banky, kterou máš v okolí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2005 12:15 | Dalibor

Ebanka může zobrazit jakýkoliv interval do historie bez omezení (filtr neukáže najednou více jak 365 dnů, ale lze udělat libovolné množství filtrů, tedy filtr pro každý rok od počátku účtu), takže tam je to v tomto lepší. Výpis pak skutečně nepotřebujete, protože si ho můžete kdykoliv vyjet z internetu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2005 11:15 | Petr

S tímhle bych nesouhlasil. Většina těch navrhovaných opatření směřuje na zrovnoprávnění klientů s bankami, které bych zabránilo nejokatějšímu okrádání. Nic víc, nic míň. Když přijdete do supermarketu, taky musí normálně všechno zboží jasně označené cenovkami a u kasy dostanete účtenku. A u východu taky nestojí ochranka, která by chtěla za puštění ven několik set korun. Z banky často nevydolujete ani platný ceník a vyúčtování typu "poplatek operace - 716,- Kč" taky nepovažuju za dostačující (a ČSOB nechápala, o co se mi vůbec jedná). O poplatcích za ukončení služeb nemluvě - a to často když to zákazník zřizoval, nic takového neexistovalo.
Proto to, co napadáte, to je právě ze strany bank porušení něčího práva na majetek. O ten vás chtějí obrat, i když v momentě uzavírání smluvního vztahu nic takovéh zřejmé nebylo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2005 10:33

Jasne ceske banky maji relativne vysoke poplatky a jejich sluzby v lecems pokulhavaji, ale navrhovane reseni je spatne. Ne ani tak proto, "je jde o regulaci trhu", ale proto ze to jen dalsi utok na pravo na majetek. Pokud se spotrebitelum nelibi obchodni politika nejakeho vyrobce -at jde o banku, vyrobce susenek nebo kadernika-, nemuze si jit stezovaz ta statem, aby zasahnul. Banka je totiz neci majetek a ten jediny ma pravo s nim nakladat -urcovat obchodni politiku. Pokud NESTYDATE volate po poruseni neciho prava na majetek - nedivte se pak, az vam stat vyvlastni pozemek ve "verejnem zajmu", az porusi vasi svobodu slova, az budete najednout zit v socilistickem state.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2005 23:10 | petrxh

Na internetu ma CSOB k dispozici pouze 45 dni. Proto mam mesicni vypis, abych vedel, co jsem platil pred 3 mesicema. Banku menit nechci, protoze to je slozity. Treba se to zmeni :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kratochvíl

producent a podnikatel

Milan Richter

politik a podnikatel

Petr Kratochvíl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Milan Richter
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services