Pomlčka za čtyři a půl tisíce

Zmatky okolo pomlčky v čísle účtu vás mohou u Buřinky připravit o celou státní podporu. Jako jedinec navíc nemáte šanci se stížností vůči velké instituci uspět. Poškození klienti ale i díky nám možná získají své peníze zpět.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 2. 2004 15:51, Martin Zika

Řešení s pomlčkami je celkem jednoduché a spočívá v tom, že se číslo bude uvádět ve tvaru IBAN. Pro ČR má tvar CZxxBBBBPPPPPPZZZZZZZZZZ, kde xx je kontrolní dvojčíslí, BBBB je kód banky, PPPPPP je předčíslí a ZZZZZZZZZZ je základ čísla účtu. Je to formát, který se již používá v EU (kam slavnostně od 1.5. vstoupíme). Bohužel, zatím pouze pro mezistátní platby. Ale první krok už bude brzy hotový - aby byly účty vyjádřitelné ve tvaru IBAN, přečísluje ČS sporožirové účty. Pak už jen donutit ČNB, aby se IBAN používal i pro tuzemské převody.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 2. 2004 14:12, jirousek

Taky jsem se sporky bal...ale presto jsem ji zahrnul do tri bank, ktere jsem oslovil s pranim hypotecniho uveru. Jedna banka se neozvala vubec, druha byl hodne draha, pouze CS nabidla prijatelne podminky. A nejen to, presto, ze vyrizovani hypoteky vyzaduje hodne papirovani, nebyl jsem ani jednou na pobocce, kde mam hypoteku..."osobni banker" za mnou ochotne jezdil do prace, pripadne jsme se setkavali v pobocce CS, kterou mam podstatne bliz. Takze moje zkusenost - nebojte se CS, je to uplne jina banka, nez byla pred par lety.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 111 komentářů)

4. 2. 2004 13:15 | Tomáš Marný

Pro zajímavost z Finančního zpravodaje 5/98: Předčíslí bankovního účtu ze 2 až 5 číslic jednoznačně určuje druh daně, k jejímuž vybírání je účet zřízen... Víte co? Zkuste nějakou daň zaplatit, napište jiné předčíslí nebo je namastěte dohromady se zbytkem čísla účtu, pak seřvěte ty blbce na finančáku, že Vaši platbu nedohledali a nakonec nám o tom napište článek, ano (a ještě dostanete honorář)?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2004 13:11 | VlK Vladku@seznam.cz

Kupodivu ja jsem posilal penize do CSST, pomlcku jsem nepsal a penize dosly... Mozna to bude tim, ze jsem je neposilal na posledni chvili, posilal jsem je s vyplnenynm variabilnim symbolem (rodne cislo) nebo tim ze jsem je posilal z banky CS.
Nevim, ale dosly.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2004 12:59 | Tomáš Marný

Vážený pane, máte svatou pravdu. Proč by se běžný uživatel telefonní linky měl starat o to, jaké předčíslí státu vytáčí, když Telecom by ho měl automaticky přesměrovat podle toho, jakou řečí do sluchátka mluví, že? A u angličtiny ještě rozlišit Emeriku a Anglii podle přízvuku... Akorát se obávám, že řada telefonujících by byla přepojena rovnou do pr... kotelny :-(. BTW když píšete adresu na čistou obálku, taky použijete těch obálek víc? Jednu jako kolonku na jméno, druhou na příjmení...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2004 9:29 | adam

číslo účtu může být maximálně desetimístné a předčíslí maximálně šestimístné, tzn. dohromady max 16 čísel
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2004 9:24 | Hanka

Jsem moc zvedava, jak se k problemu s nenapsanou pomlckou postavi Stavebni sporitelna Ceske sporitelny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2004 2:35 | Eric

Dejte prachy do slamníků a nebrečte mi tady, fňukalové.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 19:02 | Jan Kolda von Žampach

Jo, jo, ale ti slepýši klienti tady ve většině si ještě rádi za to vše připlatí, cha, chááá...., a na nespokojence, co vidí že na poplatcích platí víc než v Austrii a nelíbí se jim to, se ještě utrhují ! Jak říkám, dát jim povinně spořitelní razítko na čelo, ať jsou na ulici poznatelní : jsou totiž okolí nebezpeční.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 18:57 | Jan Kolda von Žampach

PPProsím, už na to bylo tady před lety poukázáno. Jak vvvidím, nic nnnového pod sssluncem, hlavně, že platím 400,- Kč ročně za vedení účtu na PC jak mourovatý, a to jako "zavedenou" dvojí cenu za sssstejnou věc, co jiný platí míň. To si tam ohlídají a kynou a kynou... Unést statečně podnikatelské riziko, které bylo v době uzavření mé smlouvy, je České spořitelně aspol. zcela cizí. Honem s ostatním odtud, a buřinka je jen na dožití !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 16:35 | Pavel Prokop

Chybu z komplexního pohledu udělala Buřinka, protže již několik let neřeší problém, o kterém ví a který postihuje znovu a znovu řadu jejich klientů. Proč ho neřeší?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 16:22 | TGP

Přesně tak, jak píšete - stačilo by napsat na formulář dvě nuly a bylo by to. Pokud ale Buřinka tento problém zná již několik let, proč už ho dávno nevyřešila? Náklady na to by byly nula nula nic a neměla by naštvané klienty?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 16:09 | Jan

Pane Šedivý, kdo udělal chybu? Už jsem zaplatil několik složenek stejně špatným způsobem(nikdy to nebyla buřinka) a podle Vás mám hledat chybu u druhých? To je vydírání nemyslíte? A jen tak mimochodem, pokud mám někde osobní konto, tak se poradím při vyplnění příkazu tj.v tomto případě ČSOB, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 18:55

Dve pouceni uvodem: 1. uz nikdy si nikdo nesjednavejte smlouvu s Burinkou a 2. ryba smrdi od hlavy, takze vazne fuck off Ceska sporitelna. Snazit se byt pratelskou bankou Jack Stack a jeho melody boys muzou jak chtej, ale jsou to sraci, kteri nezvladaji ani svoje manazersky pozice. Tak at tahnou odkud prisli. A ted: je jasny, ze je vubec nesmysl, kdyz banky, leasingovky, penzijni fondy, stavebni sporky a vubec kdokoliv pouzivaj v uctech krome standardniho cisla uctu predcisli. To sice v CR plati, ale - vime sami, jaky klienti v Cechach sou. Tak jim to kurva zjednodusim a ne udelam slozitejsi. BTW, at je ucet 111-0123456/0800 nebo 1110123456/0800, porad je to ucet u Cesky sparkasse!!! Takze, jakycopak, zasadni chyba to neni a souhlasim s kolegou, ze si to ma dohledat banka. Zvlast, kdyz to vi, ze ma problemy (PROC UZ, *** KURVA *** DAVNO NEZMENILA CISLO UCTU???). Navic nechapu, co tam dela TA SLEPICE TISKOVA MLUVCI? Nemel by ji Jack vyrazit??? Bejt neschopnej, to se da pochopit. Neumet se pouzcit uz se chape hur ale jo jerste to de. Ale bejt neschopnej, kecat mediim a jeste z me firmy udelat kreteny a bandu zlodeju? Ja tu mluvci zamestnavat, je na hodinu venku a najdu si schopnejsiho cloveka! Jenze, "Statni podnik Ceska sporitelna und pridruzene dcerinne firmy", to je neco jako kolos, ktery se pred tisici lety nekam vydal, nikdy tam nedosel, nedojde a uz ho zel Bohu ani nikdo nedokaze odvolat. Sporitelna muze kecat co chce, muze srat púrachy do reklamy, s tihmhle bolsevickym, linym a debilnim pristupem se nikdy nestane "pratelskou bankou", na jakou jsme zvykli ze Zapadu. Ve srovnani s jakou koliv bankou v tuzemnsku je sporitelna smradlavy hovno!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 18:46 | Harpagon

A co takhle aplikovat § 37 odst. 3 OZ: "Právní úkon není neplatný pro chyby v psaní a počtech, je-li jeho význam nepochybný."? Pochopitelně, pokud by zkomolené číslo účtu neodpovídalo jinému reálnému číslu účtu. P.S. Já jsem si myslel, že finanční arbitr má hájit zájmy klientů?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 17:42 | FXD

Navíc doplňuji: pokud klientů s tímto problémem je více a SS ČS o tom již dlouho ví, jaký je problém doplnit do korespondence (např. roční informace o stavu účtu) jednu větu s upozorněním na možné komplikace? Žádný, jen by někdo musel trochu přemýšlet a to pod buřinkou asi hodně bolí....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 17:37 | SedivyJ

Poplatkům bychom se chtěli věnovat již brzy. Za jejich "různorodost" spořitelny pochopitelně nepochválíme.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 17:34 | SedivyJ

Na náš názor se odkázat můžete. Jen jaksi mám dojem, že od finančáku nemůžete přejít ke konkurenční instituci a v tom je ten problém, proč by měl soukromý finanční podnik vycházet klientům vstříc.
Stejně jako u SS ČS p. Procházka jste i u finančáku chyboval vy, ale to neznamená, že na státní orgán máte nějakou páku. Na soukromý? Peníze klientů nesmrdí...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 17:30 | SedivyJ

Jasně jsem uvedl, že chybu udělal klient. Nicméně systém s nelogickou pomlčkou již není jeho chybou.
Mimochodem, chybuje-li někde více klientů stejným způsobem, je účelné tyto chyby odstranit? Není to nejjednodušší změnou systému?
Vydírání? Koho, čím?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 17:20 | Anonym II

Ano souhlas doplnit dvě nuly hvězdičku křížek a přiložit dopis s návodem pro méně chápavé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 17:10 | Jan

Tvrdíte, že všichni,kdo vedou lidem účty s předčíslím dělají chybu a neřeší problém? Kdyby byť jednou či dvakrát se někdo spletl, tak mají udělat co? Jak to vidím, asi jdu na finančák a chci vrátit tu pokutu co sem platil. Za to, že se mi peníze vrátili můžou komplexně tam, protože nás bylo víc a prý je to každý rok! Mohu se odkázat na Váš názor? ;o))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 17:09

Protože se bojí,že když to za klienta vyplní a blbě, tak mají průšvih. A radit se jim kolikrát taky nevyplatí, klient často neřekne vše.. Prostě se bojí. A taky občas nevědí. Oboje je špatné...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Leszek Wronka

hudebník a podnikatel, Bontonland

Jaromír Drábek

politik

Leszek Wronka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services