Pomlčka za čtyři a půl tisíce

Zmatky okolo pomlčky v čísle účtu vás mohou u Buřinky připravit o celou státní podporu. Jako jedinec navíc nemáte šanci se stížností vůči velké instituci uspět. Poškození klienti ale i díky nám možná získají své peníze zpět.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 2. 2004 15:51, Martin Zika

Řešení s pomlčkami je celkem jednoduché a spočívá v tom, že se číslo bude uvádět ve tvaru IBAN. Pro ČR má tvar CZxxBBBBPPPPPPZZZZZZZZZZ, kde xx je kontrolní dvojčíslí, BBBB je kód banky, PPPPPP je předčíslí a ZZZZZZZZZZ je základ čísla účtu. Je to formát, který se již používá v EU (kam slavnostně od 1.5. vstoupíme). Bohužel, zatím pouze pro mezistátní platby. Ale první krok už bude brzy hotový - aby byly účty vyjádřitelné ve tvaru IBAN, přečísluje ČS sporožirové účty. Pak už jen donutit ČNB, aby se IBAN používal i pro tuzemské převody.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 2. 2004 14:12, jirousek

Taky jsem se sporky bal...ale presto jsem ji zahrnul do tri bank, ktere jsem oslovil s pranim hypotecniho uveru. Jedna banka se neozvala vubec, druha byl hodne draha, pouze CS nabidla prijatelne podminky. A nejen to, presto, ze vyrizovani hypoteky vyzaduje hodne papirovani, nebyl jsem ani jednou na pobocce, kde mam hypoteku..."osobni banker" za mnou ochotne jezdil do prace, pripadne jsme se setkavali v pobocce CS, kterou mam podstatne bliz. Takze moje zkusenost - nebojte se CS, je to uplne jina banka, nez byla pred par lety.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 111 komentářů)

18. 8. 2006 7:37 | Radek

Článek nechápu, blbě zadaný příkaz k úhradě, toť vše.... čistá chyba plátce.....
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2006 7:33

No už podle vyjadřování je jasné,co jste zač :-)
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2004 15:31 | Svata

Patřil jsem mezi tzv. pomlčkové klienty. U dvou smluv jsem na platební příkaz (u CSOB) nenapsal onu pomlčku a finance se mi vrátily zpět. Před měsícem , po konzultaci s SSCS jsem doložil kopie platebních příkazů s žádostí o zaůčtování peněz ještě do roku 2003 abych nepřišel o státní podpory. Musím velmi poděkovat SSCS, která mojí žádost uznala a sjednala nápravu (zaúčtovala platby ještě do roku 2003)a tím mi snad bude stát. podpora přiznána i za loňský rok . Jsem velmi rád a potěšen tímto přístupem SSCS ke klientovi,který se dopustil nedopatření. Ještě jednou Buřince děkuji.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 3. 2004 11:35 | komunikace redakce s SS ČS

Stavební spořitelna České spořitelny v současné době již téměř neeviduje podněty klientů souvisejících se způsobem psaní čísla účtů v rámci plateb v závěru roku 2003 včetně vazby na státní podporu. Jestliže však některý z klientů bude na základě svého výpisu z účtu ještě potřebovat informaci ke zmíněným platbám a státní podpoře, doporučujeme, aby se co nejdříve obrátil přímo na Stavební spořitelnu České spořitelny (nejlépe písemně na adresu Vinohradská 180, 130 11 Praha 3, nebo telefonicky na poradenské linky 224 309 134, 224 309 179). Stavební spořitelna České spořitelny je však připravena posoudit každý podnět zaslaný klientem i v průběhu roku a řešit ho individuálně přímo s klientem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2004 8:24 | Martin

Věřím ve šťastný konec a to, že lidé dostanou státní příspěvek, ale v našem státě je fakt možné všechno, takže snad ani PÁN BŮH neví, jak toto skončí.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2004 8:58 | Tomáš Marný

Předčíslí u účtu pro finanční úřad znamená druh platby - tj.jestli je to daň z nemovitosti, z příjmu, z dýchání... Pochopte přece, že žádný úředník nebude dohledávat podle Vašeho ctěného jména nebo variabilního symbolu, jestli jde skutečně o Vaši platbu. Prostě nesedí číslo před pomlčkou - nezaplatil jste, máte smůlu. Že jim tím pádem přebývají peníze na účtě jiném? Jsou to Vaše peníze, tak se starejte, ne?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2004 8:54 | Tomáš Marný

Zrušil jsem běžný účet a založil jej u jiné banky, na úřad jsem poslal zdvořilou žádost o zasílání přídavků na děti na nový účet. 2 měsíce pryč, přídavky nikde. Vyrazil jsem na úřad poptat se po osudu peněz. Úřednice koukla do počítače a prohlásile: "Kolegyně vymazala starý účet a nový zapomněla napsat. Dostanete to příští měsíc všechno najednou". Žádná omluva, o úrocích ani nemluvě :-(.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2004 17:19 | Ich

Alčo, díky, po dni plném blázince v práci, jsem si přečetla Váš příspěvek a velice mě rozesmál. Máme my to ale pečlivé úřednice!
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 14:12 | rl

Taky jsem se sporky bal...ale presto jsem ji zahrnul do tri bank, ktere jsem oslovil s pranim hypotecniho uveru. Jedna banka se neozvala vubec, druha byl hodne draha, pouze CS nabidla prijatelne podminky. A nejen to, presto, ze vyrizovani hypoteky vyzaduje hodne papirovani, nebyl jsem ani jednou na pobocce, kde mam hypoteku..."osobni banker" za mnou ochotne jezdil do prace, pripadne jsme se setkavali v pobocce CS, kterou mam podstatne bliz. Takze moje zkusenost - nebojte se CS, je to uplne jina banka, nez byla pred par lety.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 14:09 | Jaroslav Mikolajek


Před dávným časem se spořitelna chovala stejně buransky, jak je naznačeno v tomto článku. Jednalo se o podobné, drobné ale nesmírně obtěžující skutečnosti - např. několikeré zbytečné přečíslování účtů. Jsme v kapitalizmu, tak jsem to řešil jednoduše - přechodem pod jinou banku. Dodnes nelituji, přestože to byla Moravia banka (byla rozkradena). Tento článek mě jen utvrdil v přesvědčení o správnosti mého rozhodnutí a to neberu v potaz současné ceníky ČS. Závěrečné doporučení: vyhněte se České spořitelně, na světě je spousta lepších bank!
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 15:58 | Alča

Stejný problém mají i různé instituce.Moje zkušenost: dcera se již před delší dobou osamostatnila a odstěhovala. Pak přišla o práci a na sociálce uvedla, že chce peníze posílat složenkou. Tak se dělo půl roku, pak (chybou úřednice) jednu platbu vynechali a i nadále peníze nechodily. Dcera se pídila po důvodu, ten jí nebyl vysvětlen, ale peníze určitě dostane. Pak nám přišla na účet větší suma. Očekávali jsme ji, takže jsme nic nepodnikali. Jaké bylo naše překvapení, když za čas dcera přišla a říkala, že ty peníze z účtu jsou její. Soc. pracovnice zaslali dlužnou částku (která se svou výší shodovala s námi očekávanou sumou) na náš účet, kam chodily před pěti lety přídavky na dceru, když ještě nebyla plnoletá. Dle instrukcí MÚ jsem vrátila peníze jednorázovým příkazem na účet, ze kterého přišly. Dcera pak ale opět telefonovala, že nic nemá a my jsme zjistili, že se nám platba vrátila na náš účet, neboť jsme neuvedli onu zmíněmou pomlčku v účtu (přitom na výpise nebyla!). Dohodli jsme se nakonec tak, že dceři peníze dáme osobně a ona na úřadě podepíše potvrzení, že je převzala. Týká-li se toto soc.odborů na všech MÚ, tak potěš koště! (Musí se totiž jednat o problémy tisíců lidí).
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 15:51 | AD.

Řešení s pomlčkami je celkem jednoduché a spočívá v tom, že se číslo bude uvádět ve tvaru IBAN. Pro ČR má tvar CZxxBBBBPPPPPPZZZZZZZZZZ, kde xx je kontrolní dvojčíslí, BBBB je kód banky, PPPPPP je předčíslí a ZZZZZZZZZZ je základ čísla účtu. Je to formát, který se již používá v EU (kam slavnostně od 1.5. vstoupíme). Bohužel, zatím pouze pro mezistátní platby. Ale první krok už bude brzy hotový - aby byly účty vyjádřitelné ve tvaru IBAN, přečísluje ČS sporožirové účty. Pak už jen donutit ČNB, aby se IBAN používal i pro tuzemské převody.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 15:37 | Ludvik

Na svem puvodnim prukaznim listku ke sporozirovemu uctu (zal cca. 1991) uctu, jsem mel u cisla uctu (nemyslim specificky symbol) prvni tri cisla oddelena pomlckou, proto jsem to vsude s tou pomlckou take psal, takze to vypadalo jako kdyz ta tri cisla jsou predcisli. Pak me ale jednou pracovnice CS vyvedla z omylu, ze to je uplne spatne a ta pomlcka tam nema byt, protoze u sporozirovych uctu zadna predcisli nejsou. Pak jsem si vzpomel, ze mi obcas nedosla nejaka platba na muj ucet a tvrdili, ze se jim to vratilo, takze ted vim proc.

+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 15:28 | Raf

Zcela stejnou zkušenost můžete zažít s milovanými finančními úřady - rovněž mají účty s pomlčkou. Toto opomenutí mě přišlo na 7000 Kč. Jsem rád, že jsem přispěl na smysluplnou činnost našich úředníků.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 20:04 | Jan Kolda von Žampach

Naopak, ČS je banka čím dál rok od roku horší a čím dál dražší ! Ty vopruzy s tzv. osobními bankéři tady na serveru čas od času zkouší vytáhnout nějaký "dobrák" z jejich pí ár, když už neví, kam zahnout kramle pod soustředěnou palbou objektivní a cílené kritiky. A pokud ty rádoby oslavný bludy o nich někdo hlásá dobrovolně, tak ho musím jen politovat, slušela by mu ( jistě jen virtuální ) slepecká hůl nebo dětský kočárek. Tak jakýpak bání se, naopak, vzít pořádnou sukovici a řezat a řezat, šlendriján jeden, hlava nehlava, ´šak si to tam jen zaslouží pěkně jim prohnat perka, sádelnatí tam přece z našeho !
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 16:41 | Martin

No právě proto si spořitelna tu cenu zaplatila, ne?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 15:28 | andy

Lidicky jen ten clanek je o stavebni sporitelne, nebo o Cesky sporce? Je to sice jedna banda, ale nezamenovat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 13:55 | dvd

Jestliže se ČS stala bankou roku, jak by asi vypadala "nebanka roku".
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 13:50 | Jára

Já si na Buřinku nemohu stěžovat. Před třemi lety jsem omylem poukázal na svoje stavební spoření 2x 18000 Kč. Po telefonické domluvě a písemné žádosti provedli opravu a 18000 připsali na účet manželky, kam měly původně směřovat. O státní příspěvek jsem nepřišel. Jo a ta pomlčka? Pokud používají tzv. předčíslí, je určitě ve smlouvě a je to opravdu chyba odesílatele, že ji neuvede
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 7:56

Myslím, že pan Šedivý poukázal správně na to, co se může některým klientům stát a také se jim stalo. Je správné, že pokud se tato chyba opakuje u více klientů, měla by banka přijmout taková opatření, která chybu eliminují. Pan Šedivý v článcích ukazuje na zajímavé aspekty našeho života. Hlavně na ty, kde nás klienty "tlačí bota". Na druhou stranu nesouhlasím s náhradou ze strany "Buřinky". To není ani systémové, ani správné. Těch 4500 Kč jako náhradu za SP musí " Buřinka" někde vzít. A bere je nám ostatním - té většině -,kteří pomlčku napíší.. Takže úzká skupina lidí, profituje na ostatních a na jejich úkor chce odstranit to, co si sami zavinili.. Nepřipomíná vám to něco? Taková skupina v našem státě už je...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/6

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Dufek

ekonom

Miroslav Kalousek

politik

Petr Dufek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Miroslav Kalousek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services