Pomlčka za čtyři a půl tisíce

Zmatky okolo pomlčky v čísle účtu vás mohou u Buřinky připravit o celou státní podporu. Jako jedinec navíc nemáte šanci se stížností vůči velké instituci uspět. Poškození klienti ale i díky nám možná získají své peníze zpět.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 2. 2004 15:51, Martin Zika

Řešení s pomlčkami je celkem jednoduché a spočívá v tom, že se číslo bude uvádět ve tvaru IBAN. Pro ČR má tvar CZxxBBBBPPPPPPZZZZZZZZZZ, kde xx je kontrolní dvojčíslí, BBBB je kód banky, PPPPPP je předčíslí a ZZZZZZZZZZ je základ čísla účtu. Je to formát, který se již používá v EU (kam slavnostně od 1.5. vstoupíme). Bohužel, zatím pouze pro mezistátní platby. Ale první krok už bude brzy hotový - aby byly účty vyjádřitelné ve tvaru IBAN, přečísluje ČS sporožirové účty. Pak už jen donutit ČNB, aby se IBAN používal i pro tuzemské převody.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 2. 2004 14:12, jirousek

Taky jsem se sporky bal...ale presto jsem ji zahrnul do tri bank, ktere jsem oslovil s pranim hypotecniho uveru. Jedna banka se neozvala vubec, druha byl hodne draha, pouze CS nabidla prijatelne podminky. A nejen to, presto, ze vyrizovani hypoteky vyzaduje hodne papirovani, nebyl jsem ani jednou na pobocce, kde mam hypoteku..."osobni banker" za mnou ochotne jezdil do prace, pripadne jsme se setkavali v pobocce CS, kterou mam podstatne bliz. Takze moje zkusenost - nebojte se CS, je to uplne jina banka, nez byla pred par lety.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 111 komentářů)

3. 2. 2004 16:09 | FXD

To je opravdu odpověď na úrovni :-( když jsem žádal o názor na služby dvou bank při současném odmyšlení si role klienta..... Naučte se prosím číst.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 15:47 | anfy

...spis s burinkou misto hlavy...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 15:42 | andy

V tom mate pravdu, ale...
Uz jsem platil na prepazce CS a nebyli schopni mi ani poradit s vyplnenim prikazu. Ze nevedi a to musite vedet vy atd. Docela silan kava. Zelene linky brat jen v nejnutnejsich pripadech a ptat se jen na to, co je v manualu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 15:42

Chyba je u klienta. Ať se klient tedy nestará o předčíslí, a pěkně je napíše...I s pomlčkou. A je po problému
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 15:36 | SedivyJ

taky klentama pohrdaji, ale jejich penize jim nesmrdi
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 15:30 | Karel

Ještě připojuji - pokud klient udělá chybu, je to jeho věc. A pokud je v účtě pomlčka, tak tam asi má být.. navíc ve výpise ji klient taky má uvedenu.. Takže nechápu, že když je na smlouvě, ve výpisech, tak proč ji nepíše i na příkazu? A když něco nevím, tak zavolám na bezplatnou linku a oni mi to řeknou... Ale to je lepší dělat chytrého a pak brečet... Ono 18 tisíc není tak málo - a mohou odejít třeba i na špatný účet- zde se naštěstí peníze vrátily... Drahé poučení, ale pokud si klient psal příkaz sám, je to jeho problém...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 15:29 | SedivyJ

Tak vidis, ze vis, z ceho to uhradeji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 15:25 | SedivyJ

Korýtka říkáš? Tak to jo, to je to hlavní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 15:19 | Karel

Bohužel mi není jasné, z čeho to Buřinka uhradí - "ze svého"? třeba z poplatků, které jsou 200,- ročně na smlouvách s úr.sazbou 2%, a 400,- Kč u smluv se 3% a 4%úročením? Jak je možné, že jsou poplatku různé? Jistě, obchodní podmínky to umožňují, ale jaká je v tom logika? Logika jedna - donutit klienta : plať vyšší poplatky, když jsme s Tebou kdysi uzavřeli obchod, který se nám teď už tolik nevyplatí... Jinak proti Buřince nic nemám, určitě jsou na vyšší odborné úrovni než kdysi, i chování je vstřícnější... Jen ty dvojí poplatky....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 15:13 | FXD

Vy jste asi oba pracovníci s buřinkou na hlavě. Proč by se běžný klient měl starat o nějaká šestnáctimístná předčíslí atd. Kde je tedy podle vás větší chyba (když odmyslíme vámi haněného klienta) - u buřinky nebo u ČSOB, která na příkaze k úhradě nemá pro předčíslí žádnou kolonku?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 15:05 | Marek Jakub

Přesně tak, číslo účtů je složeno ze 3 částí, prědčíslí (16znaků), číslo účtu (10znaků) a kód banky(4znaky). A pro správné přijetí platby je nutné zadat plné číslo účtu.
To by bylo řevu, kdyby SSČS přiřazovala příchozí platby ručně podle nějaké heuristyky a spletla se. To by zase dotyčný řval, že jako to, že to nevrátili zpět.
Navíc čísla účtů jsou kontrolovány na modulo 11, takže pokud to takhle spojíte, a vznikne formálně správné číslo účtu je poměrně malá.
Nicméně jsem už u svého známého zaznamenal případ, že platil nedoplatek na dani z příjmu a shodou okolností spojením předčíslí s číslem účtu vzniklo formálně správné číslo účtu. Takže peníze odešli, nevrátili se, a musel složitě je získávat zpět, a ještě zaplatit penále.
Jediné co podle mne může SSČS udělat, aby přístě předešla této situaci, doplnit na tiskopisech čísla účtů nulama na 10 znaků. Poté už jen opravdový trouba splete to číslo tak, aby to neprošlo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 15:01 |

Předčíslí je zhovadilost a schválnost a anti-user-friendly. Na milion účtů bohatě stačí osmimístné číslo, klasifikovat je lze individuálně v basi dat, žádné předčíslí netřeba. Ztracený čas při vypisování nul a předčíslí mne rozzuřuje (soucítím s ostatními postiženými a představuji si ty tisíce hodin denně). Čísla účtů, kam chodí mraky plateb - inkasa, proud, telefon a tak, by měla být maximálně šestimístná !!! (U klient-fiendly banky ještě kratší; až tu nějaké taková bude, dozvíme se to, ale je to spíš utopie.) Mimochodem, doba nazrála tomu, aby se dohodlo chytré formátování, například v úvahu přichází 3místný kod země, 4místný banky, ?kontrolní znak, číslo účtu zarovnané VLEVO... Ti co o tom rozhodují už dnes nemyslí: na letadlech máme geniální OK, telefonní předčíslí ale 420 namísto přirozeného 429 = 4CZ, čteno "fór C Z".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 14:35 | pracovník banky

Buřinka má bohužel problém - poměrně rychle vyrostla, byznys šel sám, byli v podstatě nezávislí na bance - a najednou průšvih. Větší tlak mateřské banky na integraci, zkoumání toho, proč vyhodili tolik peněz za svůj vinohradský palác, když je ze čtvrtiny prázdný, nestíhání obsluhy klientely, odchod některých prodejních sítí kvůli snaze omezit provize, nové vedení, které mnohem více poslouchá akcionáře než to bývalé a snaží se o integraci, které se SSČS s minulým vedením usilovně bránila. Tak se nedivte, že nějaké problémy klientů neřeší, když se musí starat o vlastní židle...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 14:24 | Tomáš Marný

Pokud se pokusíte porozumět tomu obrázku s číslem účtu: stejně, jako průměrně inteligentní člověk nenamastí do jedné řádky bez jakéhokoliv oddělení ony čtyři číslice ZA lomítkem, nenamastí ani ony dvě číslice PŘED pomlčkou ;-).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 14:20 | Anna + kol.

Je zajímavé, že mne jiné ústavy předčíslí či pomlčky do účtů, dokonce i lomítko za rodným číslem( mám jen 3 čísla za lomítkem) dělají automaticky. Doufám že mateřská Česká spořitelna přinutí Buřinku k nápravě všech kdo prokáží, že peníze odeslali včas (např. kopií plateb. příkazu.)Bylo by to seriozní jednání a jistě by se jí to vrátilo. O klienty se postarat nejen když peníze nosí, ale i když dojde k nedorozumění.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 14:11 | Poškozený

V prosinci 2003 jsme u dvou smluv kvůli pomlčce přišli o 2x 4500,-státní podpory za rok 2003, protože na staré smlouvě jsem stát. podporu již nenárokoval. Chtěl jsem 2.1.2004 po doručení výpisu z účtu omyl zvláštnost napravit a odeslat okmžitě peníze znovu alebylo mi Buřinkou sděleno, že je to zbytečné a pozdě. Na tuto velmi atipickou věc s pomlčkou mě nikdo neupozornil. ČSOB na plateb.příkazech předčíslí či jiný výraz neodděluje.Je zajímavé že KB i E-Banka mi při platbě ( zákonné pojištění auta, ....)pomlčku za předčíslí doplnuje automaticky již 3 roky. Pokud Buřinka svou chybu nenapraví ztratí nejen mou důvěru ale mnohem více. Nyní mě mrzí že jsem jejím mnoholetým několikanásobným klientem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 14:06 | Tomáš Marný

Asi máme každý odlišnou inteligenci :-), ta moje říká, že tam ta pomlčka má nějaký důvod, jinak by tam asi nebyla vůbec a číslo účtu by bylo rovnou desetimístné, že? BTW ČMSS má v číslech úvěrových smluv rovněž pomlčky a v pokynech k placení Vám napíšou, že variabilní symbol je číslo úvěrové smlouvy bez pomlček - proč si taky ty pomlčky neodstraní pomocí softwaru?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 14:06 | Roman Janeček

Celé mi to přijde jako pohrdání klientem Buřinky. Proč si berou prachy, když je všechno OK, ale když je problém, tak za všechno může jen a jen klient???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2004 14:04 | Quido

Přesně o tohle jde. Ten problém s vracenými platbami se totiž táhne již řadu let (lidé jsou chybující a to je i popsáno v článku). Samozřejmě, že z pohledu práva je to chyba klienta. Ale proč se nesnaží i ta instituce, která má plnou hubu keců o přátelskosti, problémům předcházet? Jak je napsáno výše, řešení je jednoduché, je to pár řádků v softwaru. Není lepší klientům pomoct, než je nechat, ať si natlučou? Já bych se jim snažil v takhle jednoduchých věcech rozhodně pomoct.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2004 13:56 | Lucie

Což takhle zkusit zapojit inteligenci a schopnost porozumět čtenému textu? Bavíme se tady o obecných pravidlech (a ODESÍLÁNÍ peněz) a poté o problému SSČS (a PŘIJÍMÁNÍ peněz). Zatímco u odchozí banky dochází k základním kontrolám na existenci čísla účtu a podobně, pro SSČS není naprosto žádný problém, aby PŘÍCHOZÍ platby bez pomlčky identifikovala a pomlčku do INTERNÍHO systému identifikace plateb doplnila. Zajistit, aby příslušný software věděl, že přijde-li platba na desetimístné číslo účtu bez pomlčky, tak má číslo změnit na dvě-osm, je pro programátora práce zhruba na deset minut. A ono jde právě o to, jestli stojí Buřince klienti za těch deset minut, které by jim musela věnovat a udělat něco navíc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Václav Klaus

politik

Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Václav Klaus
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services