Pomlčka za čtyři a půl tisíce

Zmatky okolo pomlčky v čísle účtu vás mohou u Buřinky připravit o celou státní podporu. Jako jedinec navíc nemáte šanci se stížností vůči velké instituci uspět. Poškození klienti ale i díky nám možná získají své peníze zpět.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 2. 2004 15:51, Martin Zika

Řešení s pomlčkami je celkem jednoduché a spočívá v tom, že se číslo bude uvádět ve tvaru IBAN. Pro ČR má tvar CZxxBBBBPPPPPPZZZZZZZZZZ, kde xx je kontrolní dvojčíslí, BBBB je kód banky, PPPPPP je předčíslí a ZZZZZZZZZZ je základ čísla účtu. Je to formát, který se již používá v EU (kam slavnostně od 1.5. vstoupíme). Bohužel, zatím pouze pro mezistátní platby. Ale první krok už bude brzy hotový - aby byly účty vyjádřitelné ve tvaru IBAN, přečísluje ČS sporožirové účty. Pak už jen donutit ČNB, aby se IBAN používal i pro tuzemské převody.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 2. 2004 14:12, jirousek

Taky jsem se sporky bal...ale presto jsem ji zahrnul do tri bank, ktere jsem oslovil s pranim hypotecniho uveru. Jedna banka se neozvala vubec, druha byl hodne draha, pouze CS nabidla prijatelne podminky. A nejen to, presto, ze vyrizovani hypoteky vyzaduje hodne papirovani, nebyl jsem ani jednou na pobocce, kde mam hypoteku..."osobni banker" za mnou ochotne jezdil do prace, pripadne jsme se setkavali v pobocce CS, kterou mam podstatne bliz. Takze moje zkusenost - nebojte se CS, je to uplne jina banka, nez byla pred par lety.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 111 komentářů)

5. 2. 2004 14:00 | SedivyJ

Jsem rád, že jste mne pochopil. Právě proto, že se auta srážejí, začali lidé budovat semafory a kruhové objezdy. Protože systém s hlavní silnicí vedl ke kolizím, byly přidány další mechanizmy. Těším se, že i Buřinka svou situaci začne řešit tak, aby se "stalo méně nehod".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 13:14

pokud to Buřinka skutecne nahradi, hodne prispeje ke kulture vztahu k zakaznikovi, a bude to zasluhou Rakušáků. Nicmene dival jsem se na prukazni karticku k uctu u Burinky (sice to neni smlouva, ale presto) a pomlcka tam je uvedena. takze ten kdo trochu premysli..... Proto mi pripada, ze clenak spise přehání. Skoro to vypada, ze smerujeme nekam, kde jsou Amíci a budeme ze sebe dělat naproste nesvepravné pitomce. Budeme vsude psat: Voda je horka, a proto, když se polejete, se mužete opařit, a podobne nesmysly??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2004 12:45 | Tomáš Marný

Nemálo lidí způsobí dopravní nehodu, když nedají přednost při vyjíždění z vedlejší silnice na hlavní. Tak asi je chyba taky (slovy: taky) někde jinde, třeba v tom, že obě silnice nejsou hlavní? Pokud stejnou chybu dělá víc lidí, neznamená to ještě, že je chyba i někde jinde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 12:34 | SedivyJ

Klienti chybu tuším přiznali. Ale když jich není málo, tak asi je chyba taky (slovy: taky) někde jinde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 12:15 | Pluto

No ona ma Sporitelna totiz genialni system ktery zpracovava prichozi platby. Me se pro zmenu povedlo poslat splatku z uveru ze st. sporeni o 5 dni driv nez obvykle (penize musi prijit na ucet mezi 1. a 15. kazdeho mesice, jak ted uz vim) - tedy jeste nez zacal mesic ktery jsem chtel zaplatit, a sporitelna tyhle penize klidne pouzila na nejakou mimoradnou splatku, ci co, a pak me vedla jako neplatice. Coz mi dali vedet az po dalsim mesici s tim, ze budou sankce a uroky za nezaplaceou castku atd. Houby me bylo platny ze poslana suma je presne ve vysi mesicni splatky a ze jsem do poznamky uvedl ze "jde o splatku na mesic xxx" - to delam pro jistotu vzdycky, abych i ja sam ve vypisu videl ze jsem treba nezapomel nebo tak. Uplne k nicemu byla obrana ze snad moje penize nemuzou pouzit na jiny ucel nez na jaky jsem je poslal - proste to tak system dela automaticky a ja budu trpet sankcema, protoze oproti smlouve jsem nezaplatil za mesic xxx penize ktery jsem se zavazal platit. Jsou to hovada, to se jinak rict neda.. Jakoukoliv dalsi spolupraci s timhle ustavem si do budoucna zakazuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2004 11:49 | pracovník banky

Klienti, to neumíte přiznat chybu? Prostě jste jí udělali a smiřte se s tim. Já na omluvu nejmenované banku musím říct, že ona pomlčka právě rozhoduje v tom jestli to bude dobře nebo špatně zasláno. Naší náplní práce není Vám všem oznamovat, že jste to poslali blbě. Od toho máte výpisy. Nehledě k tomu, že se Vám platba vrátí když je blbě zaslána. Jo to kdyby se stalo nám, že bychom zapoměli na pomlčku to by byl zase oheň na střeše a opět bychom byli vláčeni po novinách......
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2004 10:19 | Jirka Dobeš

Milý pane, nepletete si média se soudy? Úkolem médií je informovat, což jako v tomto případě dobře činí. Co si udělá konkrétní klient je jeho věc (ale buďme upřímní - pokud neucítí buřinka a podobné silný tlak, nikdy neustoupí, vzpomeňte si na zpackaný přechod studentských účtů loni ve spořitelně). A ČNB do toho nepleťte, ta určuje obecný formát čísel účtů, ne to, jak to má ta která banka. To je zcela na její libovůli a na používaném IT systému.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 10:19 | Jája

Vážený, ad Vašemu c.). Proč by měla spořitelna klamat stát, když tam ty peníze nedošly kvůlivá jejímu bordelu? Klient platí dejme tomu začátkem prosince, ale o tom, že peníze byly odepsány z účtu a poté vráceny, se dozví až když dostane výpis z účtu, tedy kolem 10. ledna? Proč má klient doplácet na bordel banky? Mně se stalo něco podobného, ale k mému prospěchu: platila jsem dítěti přihlášky na VŠ. Mám účet u Poštovní spořitelny, takže složenka je placena ne v hotovosti, ale z účtu. Jedna že škol měla bankovní účet s pomlčkami. Na pomlčky tam ale není příslušná kolonka, paní na poště mi neuměla poradit, tak jsem napsala číslo bez pomlček. Dostala jsem útržek složenky a přilepila ho na přihlášku v dobré víře, že je zaplacená. Později jsem dostala dopis z banky, že mi položka nemohla být odepsána z účtu, protože účet neexistuje. Škola ale měla útržek o zaplacení. Vlk se v tomto případě nažral a koza zůstala celá. Za ušetřený peníz jelo dítě na zkoušky na VŠ zdarma.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 8:50 | Jan

a)Když stejný problém je i jinde(dlouho a neřešený!)vidím způsob jakým zprávu zveřejňujete jako velmi nevhodný. Jsou dvě možnosti: žádost a stížnost. Zde by se hodila žádost, ale "žádáte" formou stížností. Zveřejnění před řešením v tomto případě se mi zdá jako "vydírání" mediální cestou, nebo ne?! b)Dopis nebo jedna věta je asi možnost.Ale ... Např.Opravdu si myslíte,že na pár řádcích Vaší odpovědi jste mi dostatečně vysvětlil co máte na mysli? Opravdu to takhle jednoduše jde? No nevím... Čtěte diskusi a zjistíte, že z většiny je to kritika úplně něčeho jiného. Ještě tu chybí nadávky na škodovky a telecom, oblíbená to témata diskusních fór. c)Pokud jsem si zjišťoval, tak formát čísla účtů(předčíslí atd.) se určuje nějakým způsobem přes ČNB. Proč to nepřipomínkovat tam? Z toho řešení nekouká,že? Ale řekněte mi jakým způsobem oklame stavební spořitelna kvůli chybě člověka stát?(Já měl dojem, že peníze musí být na účtu do konce roku?) Antidatuje platby? Není to podvod?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 8:26 | Jan Žitný

Přiznávám, že mne tato neochota hájit zájem klienta velmi překvapila. Jako by se arbitr, který na začátku své funkce dával do médií rozhovory o tom, jak bude stát na straně klientů, úplně změnil a stala se z něj další zbraň bank na odbývání klientů.
Čekal bych, že když dostane od Peníze.CZ kauzu k vyjádření, zkusí klientovi poradit a ne že napíše sáhodlouhý elaborát na téma "máš smůlu, neobtěžuj". A když už mu někdo další ukáže prstem na paragraf, který by šlo ve prospěch klienta použít, tak jenom reaguje tím, že jde o "akademický spor". Zná konkrétní případ, zná konkrétní paragraf - a ani přesto neplní to, co kdysi sliboval? Ve funkci přece není až tak dlouho, aby tak zcyničtěl?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 8:08 | andy

To je po ranu dobry vtip
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 8:05 | SedivyJ

Svetem vladne chaos. Spaste se pred CS a jeji mluvci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2004 7:57 | SedivyJ

to bude tou platbou z CS
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 0:18 | Rad

jednou, tak před 3 roky, jsem v komerční bance napsal na příkaz do čísla účtu pomlčku ze smlouvy a nastal přesně opačný jev - banka to vzala jen bez pomlčky... ať žijí naše předražené banky. ve spořitelně mi bývalá žena vybrala zablokovaný účet a když jsem mával papírem, tak úřednice řekla "ukažte", já vůl jí ho dal a ona ho roztrhala. podle mých zkušeností ostatní banky nejsou o moc lepší, mají zase jiné muchy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2004 20:27 | Harpagon

Vážený pane, mile mě překvapilo, že jste reagoval na můj příspěvek. Nicméně si Vás dovolím ocitovat: "Takže základem rozhodnutí, kdo chyboval, je smlouva o stavebním spoření. Pokud tam číslo účtu bude s pomlčkou, stěžovatel má smůlu a bohužel nebude mít na příspěvek státu nárok, neboť nesplnil požadavek zákona. Pokud to tam bude bez pomlčky a zároveň bez tzv. nevýznamových nul (v tomto případě jsou ale velmi důležité), pak by sice pravda byla na jeho straně, příspěvek by ale také nedostal. Mohl by však požadovat po spořitelně, aby mu příspěvek uhradila ona. O této variantě si však dovoluji pochybovat." Postrádal jsem odkaz na celkem triviální ustanovení občanského zákoníku, které jsem uvedl výše. Nevím jaké máte právní zázemí, ale pokud chcete hájit zájmy klientů, měl byste se možná nad tím zamyslet. Jinak fandím Vaší práci a přeji Vám mnoho úspěchů. Harp.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2004 17:33 | Finanční arbitr

Dobrý den, trochu nerozumím p.s. Dále si myslím, že moje vyjádření není v rozporu s příslušným paragrafem. Myslím si, že zájmy klientů bank chráním, pokud se týká sporů ve smyslu "převodů" a "vydávání a užívání elektronického platebního prostředku".
Víc nevím, co bych dodal.
S pozdravem
Otakar Schlossberger
P.S. Tento spor je pouze akademický, zatím žádný klient jej nepodal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2004 16:29

Buřinka rozhodně nic neuhradí ze svého (zisku). Zas to zaplatí klienti z poplatků
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2004 15:52 | Martin Brož

Oficiálně ho rušit ani nemusí, stačí znát podmínky nebo si číst Hospodářské noviny. Dnes upozornili na něco důležitého (a našli to tady na Peníze.cz, možná byste to mohli trošku víc vyzdvihnout)!
Česká spořitelna umožňuje rušit účty zdarma, ale klienti to nevědí
Možnost zrušit sporožirové konto v České spořitelně bez poplatku existuje, ale prakticky nikdo o tom neví. Podle informací serveru penize.cz mohou klienti od spořitelny odejít bez poplatku v březnu a dubnu.
Šance na bezplatný odchod klientů z ČS překvapil i Sdružení obrany spotřebitelů, které kvůli vybírání tohoto poplatku bankami podalo stížnost Antimonopolnímu úřadu. "Na rozdíl od toho, jak Česká spořitelna klienty informuje o zdražení poplatků, tak klienty neinformuje, když jde o bezplatné rušení sporožira. Ani nám to nikdy nesdělila," uvedla včera Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů.
Majitelé sporožira přitom mohou zrušit svůj účet v České spořitelně zdarma vždy, když banka zavádí nový sazebník poplatků, potvrdila včera Věra Čarná z tiskového oddělení spořitelny: "Česká spořitelna umožňuje svým klientům zrušit svůj sporožirový účet bez jakéhokoli poplatku, a to po dobu dvou měsíců od platnosti nového sazebníku. Obdobně tomu bude i letos. Považujeme to za výraz korektního přístupu banky ke klientům." S definitivním zrušením poplatku však Česká spořitelna nepočítá, potvrdili znovu tento týden představitelé spořitelny.
Výzva obránců spotřebitelů, aby banky odcházejícím klientům neúčtovaly poplatek za zrušení účtu a nepenalizovaly je za přechod ke konkurenci, začíná u větších bank přece jen nalézat odezvu. Po Komerční bance, která od 1. února přestala od klientů tento poplatek vybírat, se částečně k tomuto kroku chystá HVB Bank. "Připravujeme několik akčních nabídek, kdy budou mít naši zákazníci i možnost bezplatného zrušení účtu. První by tuto možnost měli mít noví klienti z řad malých a středních podniků, a to v rámci balíčku služeb," uvedla Petra Kopecká, mluvčí HVB Bank. Podle ní vedení o definitivním zrušení poplatku pro odcházející klienty nadále jedná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2004 15:12 | Rony

Díky za dobrý článek. Jsem rovněž pomlčkový klient, který má uvedené problémy. Na základě informací z Vašeho článku jsem se tedy pokusil zjistit na infolince SS ČS, jak mám postupovat, abych se ke své státní podpoře dostal. Začal jsem u bezplatné infolinky, kterou tučně hlásá jejich web. Jde o však o centrální linku celé finanční skupiny ČS, kde se tónovou volbou časem promačkáte k informacím o SS. Operátorka o této "pomlčkové" věci nevěděla vůbec nic a odkázala mě na normální pražskou linku SS ČS. Milý hlas slečny na této lince mi sdělil, že o tom taky nic neví. Nenechal jsem se odbýt a odkazoval jsem na text článku na serveru Peníze. Bylo mi řečeno ať chvíli počkám. Asi po dvou minutách se ozvala znovu s tím, že zjistila, že mohu podat žádost, která se řeší individuálně. Na dotaz, co znamená individuální řešení mi nebyla schopna odpovědět. Pokud prý dodám (a) kopii příkazu k úhradě, (b) kopii výpisu z účtu, z něhož je zřejmé, že položka byla odepsána z mého účtu,(c) kopii výpisu z účtu, kde je položka vrácena zpět jako nedoručitelná a (d) kopii výpisu z účtu, kde je zřejmé, že jsem provedl novou úhradu, tak to NĚKDO posoudí. Když jsem se ptal kdo, tak prý stavební spořitelna. Řekl jsem, že mě nezajímá zápis v obchodním rejstříku, ale konkrétní osoba, která tuto věc řeší -- to prý nelze sdělit (z původně příjemného tónu se stal docela nepříjemný). Prý pokud žádost uznají, zaúčtují novou platbu do loňského roku a státní podporu připíší. Tak jsem teda zvědavý. Ochota vyjít na infolince vstříc je ale mizivá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2004 14:28 | Martin

To je pravda, kdyby si spořitelna věřila, už dávno zruší poplatek za zrušení účtu. Jenže asi se dost bojí :-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Hřebík

trenér a podnikatel

Ilona Klímová

podnikatelka, Aspius

Jaroslav Hřebík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Ilona Klímová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services