Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jaroslav Hřebík
trenér a podnikatel
Ilona Klímová
podnikatelka, Aspius
0,00 %
z 2 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Pomlčka za čtyři a půl tisíce
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
12. 2. 2004 15:51, Martin Zika
Řešení s pomlčkami je celkem jednoduché a spočívá v tom, že se číslo bude uvádět ve tvaru IBAN. Pro ČR má tvar CZxxBBBBPPPPPPZZZZZZZZZZ, kde xx je kontrolní dvojčíslí, BBBB je kód banky, PPPPPP je předčíslí a ZZZZZZZZZZ je základ čísla účtu. Je to formát, který se již používá v EU (kam slavnostně od 1.5. vstoupíme). Bohužel, zatím pouze pro mezistátní platby. Ale první krok už bude brzy hotový - aby byly účty vyjádřitelné ve tvaru IBAN, přečísluje ČS sporožirové účty. Pak už jen donutit ČNB, aby se IBAN používal i pro tuzemské převody.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
11. 2. 2004 14:12, jirousek
Taky jsem se sporky bal...ale presto jsem ji zahrnul do tri bank, ktere jsem oslovil s pranim hypotecniho uveru. Jedna banka se neozvala vubec, druha byl hodne draha, pouze CS nabidla prijatelne podminky. A nejen to, presto, ze vyrizovani hypoteky vyzaduje hodne papirovani, nebyl jsem ani jednou na pobocce, kde mam hypoteku..."osobni banker" za mnou ochotne jezdil do prace, pripadne jsme se setkavali v pobocce CS, kterou mam podstatne bliz. Takze moje zkusenost - nebojte se CS, je to uplne jina banka, nez byla pred par lety.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 111 komentářů)
5. 2. 2004 14:00 | SedivyJ
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 2. 2004 13:14
5. 2. 2004 12:45 | Tomáš Marný
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 2. 2004 12:34 | SedivyJ
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 2. 2004 12:15 | Pluto
5. 2. 2004 11:49 | pracovník banky
5. 2. 2004 10:19 | Jirka Dobeš
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 2. 2004 10:19 | Jája
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 2. 2004 8:50 | Jan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 2. 2004 8:26 | Jan Žitný
Čekal bych, že když dostane od Peníze.CZ kauzu k vyjádření, zkusí klientovi poradit a ne že napíše sáhodlouhý elaborát na téma "máš smůlu, neobtěžuj". A když už mu někdo další ukáže prstem na paragraf, který by šlo ve prospěch klienta použít, tak jenom reaguje tím, že jde o "akademický spor". Zná konkrétní případ, zná konkrétní paragraf - a ani přesto neplní to, co kdysi sliboval? Ve funkci přece není až tak dlouho, aby tak zcyničtěl?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 2. 2004 8:08 | andy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 2. 2004 8:05 | SedivyJ
5. 2. 2004 7:57 | SedivyJ
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 2. 2004 0:18 | Rad
4. 2. 2004 20:27 | Harpagon
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 2. 2004 17:33 | Finanční arbitr
Víc nevím, co bych dodal.
S pozdravem
Otakar Schlossberger
P.S. Tento spor je pouze akademický, zatím žádný klient jej nepodal.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 2. 2004 16:29
4. 2. 2004 15:52 | Martin Brož
Česká spořitelna umožňuje rušit účty zdarma, ale klienti to nevědí
Možnost zrušit sporožirové konto v České spořitelně bez poplatku existuje, ale prakticky nikdo o tom neví. Podle informací serveru penize.cz mohou klienti od spořitelny odejít bez poplatku v březnu a dubnu.
Šance na bezplatný odchod klientů z ČS překvapil i Sdružení obrany spotřebitelů, které kvůli vybírání tohoto poplatku bankami podalo stížnost Antimonopolnímu úřadu. "Na rozdíl od toho, jak Česká spořitelna klienty informuje o zdražení poplatků, tak klienty neinformuje, když jde o bezplatné rušení sporožira. Ani nám to nikdy nesdělila," uvedla včera Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů.
Majitelé sporožira přitom mohou zrušit svůj účet v České spořitelně zdarma vždy, když banka zavádí nový sazebník poplatků, potvrdila včera Věra Čarná z tiskového oddělení spořitelny: "Česká spořitelna umožňuje svým klientům zrušit svůj sporožirový účet bez jakéhokoli poplatku, a to po dobu dvou měsíců od platnosti nového sazebníku. Obdobně tomu bude i letos. Považujeme to za výraz korektního přístupu banky ke klientům." S definitivním zrušením poplatku však Česká spořitelna nepočítá, potvrdili znovu tento týden představitelé spořitelny.
Výzva obránců spotřebitelů, aby banky odcházejícím klientům neúčtovaly poplatek za zrušení účtu a nepenalizovaly je za přechod ke konkurenci, začíná u větších bank přece jen nalézat odezvu. Po Komerční bance, která od 1. února přestala od klientů tento poplatek vybírat, se částečně k tomuto kroku chystá HVB Bank. "Připravujeme několik akčních nabídek, kdy budou mít naši zákazníci i možnost bezplatného zrušení účtu. První by tuto možnost měli mít noví klienti z řad malých a středních podniků, a to v rámci balíčku služeb," uvedla Petra Kopecká, mluvčí HVB Bank. Podle ní vedení o definitivním zrušení poplatku pro odcházející klienty nadále jedná.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 2. 2004 15:12 | Rony
4. 2. 2004 14:28 | Martin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 3/6