Pomlčka za čtyři a půl tisíce

Zmatky okolo pomlčky v čísle účtu vás mohou u Buřinky připravit o celou státní podporu. Jako jedinec navíc nemáte šanci se stížností vůči velké instituci uspět. Poškození klienti ale i díky nám možná získají své peníze zpět.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 2. 2004 15:51, Martin Zika

Řešení s pomlčkami je celkem jednoduché a spočívá v tom, že se číslo bude uvádět ve tvaru IBAN. Pro ČR má tvar CZxxBBBBPPPPPPZZZZZZZZZZ, kde xx je kontrolní dvojčíslí, BBBB je kód banky, PPPPPP je předčíslí a ZZZZZZZZZZ je základ čísla účtu. Je to formát, který se již používá v EU (kam slavnostně od 1.5. vstoupíme). Bohužel, zatím pouze pro mezistátní platby. Ale první krok už bude brzy hotový - aby byly účty vyjádřitelné ve tvaru IBAN, přečísluje ČS sporožirové účty. Pak už jen donutit ČNB, aby se IBAN používal i pro tuzemské převody.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 2. 2004 14:12, jirousek

Taky jsem se sporky bal...ale presto jsem ji zahrnul do tri bank, ktere jsem oslovil s pranim hypotecniho uveru. Jedna banka se neozvala vubec, druha byl hodne draha, pouze CS nabidla prijatelne podminky. A nejen to, presto, ze vyrizovani hypoteky vyzaduje hodne papirovani, nebyl jsem ani jednou na pobocce, kde mam hypoteku..."osobni banker" za mnou ochotne jezdil do prace, pripadne jsme se setkavali v pobocce CS, kterou mam podstatne bliz. Takze moje zkusenost - nebojte se CS, je to uplne jina banka, nez byla pred par lety.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 111 komentářů)

10. 2. 2004 17:41 | zodiac

chyba lávky, zaměstnanec buřinky nejsem, ale jsem už nějakej ten pátek zaměstnán v bankovním sektoru, a vím co je to předčíslí a číslo účtu, a stejně tak vím, že když číslo účtu příjemce uvedu chybně, tak za to mohu jen já a nikdo jinej
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 15:14 | Zdeněk Valečko

Já taky patřím mezi ty imbecily, kteří neví, co je to pomlčka v čísle účtu. Zarážející ale je, že jsem příkaz k úhradě stavebka diktoval telefonnímu bankéři KB, o podivné pomlčce jsem se mu zmínil a ještě řekl, že to je stavební spoření u SSČS. No a on provedl platbu - pochopitelně blbě, bez pomlčky a za měsíc (když už bylo pozdě) se mi platba vrátila. Mimochodem proč tak pozdě...??? Díky tomu jsem podporu nedostal, za to ale SSČS neváhala naúčtovat mi 10 korun za připsání státní podpory v hodnotě rovných 0 Kč!!!! Další věc, která mě zřejmě nakonec donutí dát tuto spořitelnu k soudu je známé navyšování poplatků za vedení účtů. To je ale jiná kapitola, koho to irituje jako mě, viz http://www.tenzor.cz/valecko/stavebko.htm.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2004 22:13 | Václav Malý

Pane Šedivý, nedejte se. Je dobře, že nejste jako ta tupá česká masa, na kterou stačí zakřičet a hned si sedne na zadek. Držím vám palce a doufám, že vydržíte!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2004 22:12 | Václav Malý

Ale ale, že by nějaký zaměstnanec nebo prodejce buřinky, který se neumí podepsat? Chápu, že za svého chlebodárce musíte bojovat, ale smiřte se s tím, že jde o předem prohraný boj...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2004 22:00 | zodiac

toto se týká účtů finančních úřadů, standardně platí, předčíslí max 6 pozic, číslo účtu max. 10 pozic. může to být různě kombinováno, mám pocit, že právě FÚ mívají velmi často trojmístné předčíslí a sedmimístné číslo účtu. dohromady tedy 10 pozic. pokud je ovšem zadáte dohromady jako číslo účtu (protože číslo účtu přece může mít deset míst :-) tak máte smůlu a daň nezaplatíte. je to chyba finančního úřadu???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2004 21:47 | zodiac

Vážený pane Šedivý, vy si nedáte pokoj, KLIENT UDĚLAL ZÁSADNÍ CHYBU, NE BUŘINKA!!!! tak už se s tím konečně smiřte
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2004 21:39 | zodiac

to ovšem není chyba stavební spořitelny, ale bankovní instituce, která není schopna tyto příkazy správně zpracovat. je třeba si uvědomit že předčíslí účtu je naprosto standardní věc u stovek a stovek nejrůznějších účtů a pokud klient zadával platbu na tiskopise ČSOB(nebo KB, teď si nejsem jistý) je to problém banky, že neumí takové platby zpracovat správně, i když na druhou stranu, na banku odesílatele by se to také házet nemělo. předčíslí bývá odděleno od čísla účtu pomlčkou, klient to má na smlouvě jasně uvedeno. abych se ale dostal k tomu k čemu chci, nechápu, proč tady spousta lidí nadává na stav. spořitelnu, když evidentví chyba je na straně klienta. spousta klientů např. u komerční banky má soukromé účty, jejichž číslo má i předčíslí, když budu někomu z nich posílat peníze a předčíslí neuvedu, tak dotyčný peníze nedostane. a mám to potom vyčítat mu????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2004 18:13 | JFK

Děkuji autorovi za tento skvělí článek, který mě a mnoha dalším lidem pomohl se stavebním spořením a zabránil ztrátě peněz. Díky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2004 17:40 | Tomáš Marný

Raiffeisen stavební spořitelna umožňuje prohlížet stav účtu přes internet, zatím zdarma (předpokládám, že nejdéle letos tento stav změní a bude si za to účtovat alespoň stovku). Jinak je to asi to jediné, co je na této spořitelně pozitivního - pokud někdo naslibuje (písemně) klientovi vedení účtu u tarifu pro mládež zdarma a za dva roky mu napálí 110,- Kč (pravda, nepojmenovaných jako vedení účtu), je u mne odporné prase, kterému už příště své peníze rozhodně svěřovat nebudu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2004 13:35 | Martin M.

Dobrý den a gratuluji k dobrému článku. Je potřeba pořádně upozorňovat na průšvihy a aroganci velkých finančních institucí a snažit se lidi upozorňovat na to, jak se bránit. Předpokládám, že vás za to nebudou milovat, ale prosím vydržte! Držím palce, Martin M., Olomouc
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2004 13:10

Jedna věc, je chyba klienta, druhá arogance bank vůči klientům a třetí věcí je nastavení systému, který umí chybám předcházet nebo je řešit. Ad 1) Je zřejmé, že chybu může udělat každý a že by za to neměl být nepřiměřeně trestán nebo znevýhodněn. Ad 2) Arogance bankovních ústavů mi v této zemi připadá příliš značná. Za arogantní chování nepovažuji jenom neochotu bank a jejich úředníků k problémům klientů, ale také neodůvodnitelně vysoké poplatky za bankovní operace a uzavírané smlouvy. Ad 3) Řešením problému není jenom odstranění pomlček, jelikož to neřeší ostatní chyby, např. překlep v čísle účtu nebo ve variabilním symbolu. Já např. používám trvalých příkazů, kde tento problém nevzniká. Přesto se mi několikrát stalo, že trvalý příkaz z jiných důvodů neprošel. Bohužel vás na to pojišťovna neupozorní a roční výpis přijde pozdě. Člověk nežije proto, aby neustále běhal po bankách a něco kontroloval a prověřoval. Od toho jsou tady přece ty banky, které si za své služby nechávají zatraceně dobře platit. Vždyť se podívejte, co stojí jenom vedení účtu, což je pouhý jednoduchý záznam na elektronickém médiu.
Problém stavebních spořitelen spočívá v tom, že vám pošlou výpis jenom jednou ročně s velkým zpožděním a tedy v době, kdy už se základem pro státní podporu nelze nic udělat. Klient proto potřebuje znát stav účtu v prosinci. Hypo stavební spořitelna kdysi posílala dopis v němž informovala své klienty kolik jim chybí do získání nejvyšší možné státní podpory. Nevím, proč od tohoto vynikajícího řešení upustila. To bylo opravdu skvělé, neboť výpočet základu státní podpory nemusí být až tak triviální vzhledem k tomu, že se mohou přetahovat nějaké finance z předchozích období do dalších let.
Pokud by vaše redakce mohla vytvořit určitý tlak k tomu, aby st. spořitelny lépe a hlavně včas informovaly své zákazníky o výši základu pro státní podporu, pak by to byl opravdu přínos.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2004 9:29 | SedivyJ

No vida, alespoň shoda v tom, že by měla Buřina začít u sebe něco měnit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2004 9:26 | SedivyJ

Na smlouvě pochopitelně pomlčka je. Jak ostatně ukazuje obrázek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2004 9:25 | SedivyJ

Gratulujeme.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2004 9:24 | SedivyJ

Škoda že ti chytřejší si nepřečetli, že na některých příkazech pro pomlčku není vyznačené místo. (Např. viz příloha)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2004 23:07

Kdo nenapíše správně číslo účtu, je sám proti sobě. Je to tedy hlupák, kdo si nezkontroluje, zda napsal číslo účtu správně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2004 8:45 | Jaromír Honák

Jsem jeden z pomlčkových klientů. Zavolal jsem a vyreklamoval to, takže že mi to SSČS nahradí (jakoby se nic nestalo, dostanu 4 500 Kč). Doporučuju všem zavolat na infolinku (pozor, na tu pražskou, ne na osmistovku). Mělo by se to ale udělat do půlky března.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2004 23:27 | Tomáš Marný

A vo tom to je. Že se přizná, že ta křižovatka nebyla úplně ideální, takže se začne hledat způsob, jak těm NOVÝM projíždějícím minimalizovat riziko srážky. Ale ne tak, že těm, kteří v minulosti jeli po vedlejší a způsobili nehodu, přiznám zvýhodnění na úkor těch, kteří jeli po hlavní...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 19:39 | JirkaZ

A neposílal jste je přes internet banking ? Tam se kontroluje existence účtu, tkaže riziko špatného čísla ůčtu se rapidně snižuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2004 19:03 | Jan Kolda von Žampach

No nevím, když platím u Poštovní spořitelny převod z účtu na účet přes Maxkartu, tak standardní možnost předčíslí účtu, pomlčka a číslo účtu tam přece je !
Bavíme se přece o Buřince : zrovna jsem tam, už po kolikáté, tímto způsobem prašule minulý týden zaslal. Česká spořitelna včetně těch jejích dceřinek mi je svým degenerátským vývojem, co tu emericky s Rakušáky v zádech předvádí, navýsost nepříjemná a tím pádem i ukradená. Pravdou však pro objektivitu je, že jsem se díval na kartičku, kterou jsem asi před 7 lety ke spořitelnímu stavebnímu spoření dostal: je tam požadovaná struktura mého účtu jednoznačně(!) popsaná, vlastně nad čísly nadepsaná ! Já tedy s tím problém, snad ( abych nezakřiknul), nemám. Asi to je tím, že vše, po smutných zkušenostech, co nějak smrdí Českou spořitelnou několikrát přezkoumávám a kontroluji. A protože na to nemám čas a především chuť, mám už u České spořitelny jen to stavební spoření. Zařiďte se také tak a ubude jedno téma článku na finančním serveru pana Prouzy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Komárek

podnikatel, KKCG

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Karel Komárek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services