Nejoblíbenější značkou je Air Bank, ukázal průzkum zkušeností

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 30. 3. 2023
Nejoblíbenější značkou je Air Bank, ukázal průzkum zkušeností

Zdroj: Shutterstock

Air Bank se stala vítězem průzkumu 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku, který každoročně sestavuje KPMG ČR na základě padesáti tisíc klientských hodnocení. Před rokem skončila na druhém místě.

„Respondenti si u Air Bank cení jednoduchosti, přehledné intuitivní aplikace a transparentních poplatků. Také vítají, že vyřídí téměř vše online bez zbytečné byrokracie. Když už ale navštíví pobočku, tak to dělají rádi díky příjemnému uvolněnému prostředí a přátelským poradcům,“ píše KPMG v komentáři k výsledkům průzkumu.

Stříbrnou medaili v celkovém pořadí získala Manufaktura a bronzovou Zásilkovna (ta soutěž vyhrála minule).

Dvacet nejlepších napříč obory:

  • 1. Air Bank
  • 2. Manufaktura
  • 3. Zásilkovna
  • 4. Fio banka
  • 5. Dr.Max
  • 6. Rohlík.cz
  • 7. Ikea
  • 8. Česká spořitelna
  • 9. Sephora
  • 10. Globus
  • 11. Zalando
  • 12. Moneta Money Bank
  • 13. Košík.cz
  • 14. Tchibo
  • 15. Luxor
  • 16. dm
  • 17. Geco
  • 18. Yves Rocher
  • 19. Benu
  • 20. Starbucks

V oblasti finančních služeb následují za vítěznou Air Bank na druhém místě Fio banka a na třetím Česká spořitelna.

„Ryze českou značku Fio klienti vidí jako banku pro ‚normální lidi‘ – přehlednou, bez poplatků, s ochotnými zaměstnanci na pobočkách, ale zároveň s možností ovládat své finance i investice přes online portál. Zákaznická hodnocení vyzdvihují jednoduchost a přehlednost služeb – a především internetové bankovnictví s intuitivním ovládáním,“ píše KMPG.

A v čem zaujala Česká spořitelna? „Už v předchozích letech si upevnila pověst tradiční instituce, která však jde s dobou a v mnohém překonává některé takzvané internetové banky. Prim v zákaznických hodnoceních hraje ochota a profesionalita poradců, otevřenost a srozumitelnost komunikace a v neposlední řadě moderní internetové a mobilní bankovnictví. I přesto, že spořitelna je velká, spíše tradiční banka, se zdá, že svoje zákazníky dobře zná a rozumí jim. Digitální technologie totiž dokáže namixovat ve správném poměru s lidskou interakcí.“

Finanční služby:

  • 1. Air Bank
  • 2. Fio banka
  • 3. Česká spořitelna
  • 4. Moneta Money Bank
  • 5. Československá obchodní banka (ČSOB)
  • 6. PayPal
  • 7. Poštovní spořitelna
  • 8. ČSOB Pojišťovna
  • 9. Raiffeisenbank
  • 10. Komerční banka
  • 11. Stavební spořitelna České spořitelny
  • 12. mBank
  • 13. Direct Pojišťovna
  • 14. Allianz pojišťovna
  • 15. Kooperativa pojišťovna
  • 16. Generali Česká pojišťovna
  • 17. Raiffeisen stavební spořitelna
  • 18. ČSOB Stavební spořitelna 

Průzkum KPMG vyhodnocuje zkušenost se značkami na základě šesti pilířů: integrita, vynaložený čas a úsilí na straně zákazníka, nastavování a plnění očekávání, řešení problémů, personalizace a empatie.

Hledáte spolehlivé povinné ručení? Poradíme!

Vašemu autu najdeme nejvýhodnější pojištění na míru, co nezatíží rodinný rozpočet.

KPMG do studie zapojila vzorek 5065 respondentů, reprezentativní z hlediska věku a pohlaví pro českou populaci starší 18 let. Hodnotili značky z devíti odvětví, se kterými přišli do kontaktu v posledních šesti měsících. Pouhá znalost značky pro zařazení do studie nestačila. Každý ze zákazníků hodnotil průměrně 10 značek, celkově tedy studie vychází z 50 tisíc zákaznických hodnocení.

„Ze všech pilířů je pro české zákazníky nejdůležitější integrita, která znamená hlavně důvěryhodnost. Tu si značky budují zejména transparentním jednáním a plněním slibů. Druhým nejdůležitějším pilířem je personalizace, následovaná vynaloženým časem a úsilím, očekáváním, řešením problémů a empatií,“ říká Lukáš Cingr, který v KPMG vede oddělení Customer & Digital.

„V řadě zemí světa je nejsilnějším pilířem personalizace. V Česku se ale na celkovém skóre zákaznické zkušenosti podílí nejvíce integrita, která by přitom měla být přirozenou součástí každého vztahu mezi zákazníkem a značkou, nikoliv něčím, podle čeho se zákazník bude rozhodovat. Od minulého průzkumu posílil vliv empatie, jejíž váha roste téměř nepřetržitě od roku 2017,“ dodává Cingr.

Kompletní výsledky a podrobnosti k průzkumu.

Velké retro. Jak vypadal internetbanking před dvaceti lety

Jak vypadalo internetové bankovnictví před dvaceti lety? Zveme vás do roku 2002, kdy Peníze.cz vyhlásily soutěž o nejlepší internetbanking. Projděte si velkou galerii a výběr z tehdejších hodnocení.

Popisky a autory fotek najdete uvnitř galerie.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+23
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Povinné zálohování PET lahví a plechovek. Vyplatí se to?

3. 5. 2024 | Pavla Adamcová | 5 komentářů

Povinné zálohování PET lahví a plechovek. Vyplatí se to?

Ministerstvo životního prostředí posílá na vládu novelu, která zavádí systém zálohování a vykupování PET lahví a plechovek. Co si o chystané novince myslí odborníci?

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

2. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

Píše vám přítel na Facebooku, že jste vyhráli? Pozor na to. ČSOB varuje před novým trikem kybernetických podvodníků, kteří využívají kontakty na sociálních sítí.

Sleva jen pro někoho. Komu teď řetězce nabízejí levnější nákup

2. 5. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

Sleva jen pro někoho. Komu teď řetězce nabízejí levnější nákup

Zboží v akci nebo sleva ve věrnostním programu – to už je pro české zákazníky samozřejmost. Relativní novinkou jsou ale slevy jen pro určité skupiny zákazníků. Třeba pro studenty, seniory... celý článek

Prodejní doba obchodů 1. a 8. května. Jak je otevřeno na svátky

29. 4. 2024 | Pavla Adamcová

Prodejní doba obchodů 1. a 8. května. Jak je otevřeno na svátky

Někdy otevřeno, jindy zavřeno. Vyznat se v zákazu prodeje během svátků není snadné. Tady je přehled pro začátek května.

Kdo byl na našich bankovkách? Ukažte, co si pamatujete

28. 4. 2024 | Gabriel Pleska | 1 komentář

Kdo byl na našich bankovkách? Ukažte, co si pamatujete

Peníze se musí točit. V našem kvízu jsme je otočili lícemi dolů. A vy si teď podle zadní strany zkuste vzpomenout, co je vpředu.

Partners Financial Services