Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

České dráhy: Stop zpožděným a zaplivaným vlakům. Rok rekordních modernizací! Co si o tom myslíte?

Chvátám, chvátám, nemám chvíli klid, já tam, já tam dávno už mělo být. Připomíná vám tahle písnička cestování vlakem? Nenechte se mýlit. České dráhy šly do sebe. Jezdí prý stále víc načas a z miliardových ztrát se loni vyškrábaly do zisku. Nálepku molochu a darmožrouta ale setřást nedokázaly. Co s nimi dál?
České dráhy: Stop zpožděným a zaplivaným vlakům. Rok rekordních modernizací! Co si o tom myslíte?

Léto je v plném proudu a spousta Čechů brázdí republiku vlakem. Tak schválně. Kolikrát v životě jste zažili rozčarování z toho, že se vám kvůli Českým drahám cesta napříč republikou o pěkných pár hodin protáhla jen proto, že rychlík nebyl tak rychlý, jak jízdní řád sliboval, a přípoj nepočkal? Podle tvrzení Českých drah by to dnes měl být už jen ojedinělý zážitek. Devadesát dva procent vlaků loni podle údajů Českých drah dojelo přesně načas. Nejčastější příčinou zpoždění v ostatních případech prý byla vyšší moc.

Ze ztráty do zisku?

A když už jsme tak optimističtí, dopřejme si ještě jedno (aspoň zdánlivě) radostné číslo. Zatímco předloni se České dráhy potácely v miliardové ztrátě, loni se jako zázrakem vyškrábaly k půlmiliardovému zisku. Vypadá to jako neuvěřitelné zlepšení. Zázračným nárůstem zájmu cestujících ani zázračným zlepšením hospodaření ze strany vedení podniku, to ovšem nebylo.

Minule jsme se v rubrice Co si o tom myslíte? ptali, jak se díváte na to, že napřesrok povyrostou penze míň, než bylo zvykem. Tedy povyrostou – kvůli inflaci budou důchodci proti letošku fakticky v minusu. A porostou ceny toho, za co tahle skupina obyvatel platí nejvíc, zejména energií.

Diskuze byla řádná, vybrat z komentářů jeden speciální nebylo jednoduché: našlo se pár chytrých, našlo se pár s životní zkušeností, našly se i repliky speciálně prostoduché. A nakonec jsme si vybrali komentář, který propaguje nejobyčejnější věci: rodinu, solidaritu, Desatero. Nemusíte být věřící – ale uznejte – pokud se člověk může opřít o tohle, stáří se tolik bát nemusí. A ještě jeden důvod máme... Připojili jsme k článku anketu, koho byste volili. Dlouhou dobu vedli tu, tu červení. A pak se něco stalo. Najednou má nadpoloviční většinu KDU-ČSL! Uznejte, že tváří v tvář zázraku nemůžeme než poslat knížku tam, kde se dbá na Boží přikázání. Tedy k panu Jiřímu Špiříkovi do Havířova.

Ostatně právě rok 2011 probíhal ve znamení odhalení štědrých platů manažerů Českých drah – jakož i Petra Fejka v nově zavedené funkci drážního ombudsmana. Pod šéfem Českých drah Petrem Žaludou se povážlivě třásla židlička. Ukázalo se, že jeho základní mzda přesahuje čtyři sta tisíc měsíčně – má tedy víc než prezident. Kromě toho navíc hojně čerpal odměny, které jeho měsíční příjem zdvojnásobovaly. Ve smlouvě měl sjednaný zlatý padáček ve výši „24násobku průměru hrubé mzdy za období celého působení ve funkci“. A velkorysý byl i ke svým kolegům a podřízeným. Lidé z vedení drah mohli čerpat překvapivé benefity. Například na školné svých dětí až čtyři sta tisíc. Kde se na ten luxus vzaly peníze? Jednoduše. Zatímco si natřásáme zadek v nepohodlných a nemoderních motorácích, posíláme Českým drahám ročně z daní přes deset miliard korun.

Ale vraťme se k původnímu optimismu – lépe řečeno vydejme po stopách jeho původu. Plusová čísla za loňský rok pramení z rozprodávání majetku. K pozitivní bilanci výrazně přispěl zejména prodej řízení provozu Správě železniční dopravní sítě – České dráhy tak vydělaly 256 milionů korun – a prodej dalšího majetku. Osobní doprava i loni vykázala ztrátu 583 milionů korun, nákladní doprava 72 milionů korun.

Žlutá hrozba

Loňský rok byl vůbec pro České dráhy složitý. Na trať mezi Prahou a Ostravou totiž vtrhnul žlutý drak Radim Jančura. Jak dokáže zacvičit s konkurencí, už nám ukázal na silnicích. Ve svém týmu navíc už v roce 2010 přivítal člověka, který zná České dráhy lépe než jiní – někdejšího šéfa marketingu Českých drah Aleše Ondrůje.

Ztráta pohodlného monopolu a žlutá hrozba musela chtě nechtě probudit i spícího medvěda a vyprovokovat ho k činu. Pojďme si tedy zrekapitulovat novinky posledního roku, kterými chtějí České dráhy získat přízeň cestovatelů. Porota hodnotitelů nechť je nekompromisní a nemilosrdná. Jejím členem může být každý z vás. Která změna vás potěšila? Která se příliš nevyvedla? Která je jen reklamním tahákem bez obsahu? A se kterou z nich přicházejí České dráhy tak trochu s křížkem po funuse?

V pendolinu i některých regionálních spojích ČD začaly nabízet wi-fi a elektrické zásuvky.

+87
Líbí
Nelíbí

Přibývá bezbariérových souprav, podle ČD je už bezbariérový téměř každý druhý spoj.

+44
Líbí
Nelíbí

V 800 vozech už neplatí „ve stanici nelze“. Do vagonů se instalují modernější toalety, které lze využívat za jízdy i na zastávce.

+68
Líbí
Nelíbí

Ve vlacích SuperCity Pendolino zavedly ČD tiché oddíly, kde nezvoní mobily a hlasitě se neřeční.

+3
Líbí
Nelíbí

ČD údajně významně zlepšily možnosti přepravy kočárků a jízdních kol.

+183
Líbí
Nelíbí

Přibývá klimatizovaných vozů – ČD už jich prý mají pět set.

+34
Líbí
Nelíbí

V šestnácti dálkových spojích mezi Prahou a Ostravou začaly o pohodlí cestujících v první třídě pečovat stevardky, které nabízejí noviny a nápoj zdarma.

+13
Líbí
Nelíbí

Loni na jaře zakoupily ČD v rámci modernizace 32 rakouských vozů z počátku osmdesátých let. Stály je čtyřicet šest milionů korun. Dobrý kauf?

+37
Líbí
Nelíbí

Mužům vstup zakázán. Posledním hitem Českých drah je úvaha o vagonech určených výhradně ženám. Chtějí tak prý přilákat dámské pasažérky, které se samy cestovat vlakem bojí.

-29
Líbí
Nelíbí

Krátce v ČD působil ombudsman Petr Fejk. Ale jak rychle pozice vznikla, Fejk do ČD nastoupil a pár statisícových platů pobral, zase odešel a funkce ombudsmana s ním. Jak se vám líbila?

-124
Líbí
Nelíbí

Suma sumárum: modernizuje se o sto šest. Letošní rok je podle Českých drah, co se modernizací týče, rekordní. Také přijdou na rekordních 12 miliard. Co vy na to?

+14
Líbí
Nelíbí

Loni ČD vylepšily svůj e-shop – jednoduchou jízdenku v něm prý koupíte během sedmi minut.

-33
Líbí
Nelíbí

Soutěž o nejlepší novinku a vychytávku Českých drah budiž vyhlášena. Pokud jsme nějakou opomněli, napište nám o ní. Stejně tak o tom, co byste na Českých drahách chtěli změnit. Nejbystřejší, nejoriginálnější nebo nejvtipnější příspěvek rádi odměníme hodnotnou knihou. 

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+18
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

18. 11. 2016 22:15 | Anonym

Čekala jsem 2 hodiny v dešti na vlaky,který měli během tý doby projet asi 4!!! A nikde nic hlášený, ani na netu ani nikde!! Zkurvený český dráhy!Kdo to tam nahoře vede? Když už ty silnice máme tak debilní, tak alespoň vlaky by mohli být v pořádku!Ale nejsou! Vy všichni neschopný zaměstnanci drah, co máte stejně minimální vzdělání(většina z vás) jděte s tímto vykonáváním práce do píči!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

9. 11. 2016 12:46

A teď jsem se zas dozvěděl , že na přepážce ČD mají povinnost vzít jakoukoliv částku . Takže asi ta ženská není v pořádku :D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jiří Klement 09. 11. 2016 12:43)

9. 11. 2016 12:43 | Jiří Klement

Zážitek z Roudnice nad Labem . Jedna paní za přepážkou krátké červené vlasy . Myslí si ,že sedí na židly parlamentu nebo co je to arogantní ..... Jednou jsem si u ní kupoval lístek bydlím v malé vesnici kousek od Roudnice a ona se slovy řekla to potichu , ale ne tak abych to neslyšel "ta vesnice vůbec existuje " aspoň se u ní projevila inteligence . A ta samá paní chytrá mi dnes prodávala jízdenku chtěl jsem do z Roudnice do Prahy in-25 stojí mě to 75 Kč dal jsem jí 1000Kč a ona s namyšlený slovy " já vám to nemusím vzít máte mít přiměřenou částku k jízdence " tak mi začala povídat jak mi to nemusí vzít atd... tak bych se chtěl zeptat jak to s tímhle vůbec funguje ? Ok kdyby to řekla normálně tak to chápu ,ale kdyby jste slyšeli ten její tón arogantní jezdím vlakem přes 4 roky a ještě jsem se nesetkal u čd s takovýmhle člověkem . Díky za pozornost a pozor v Roudnici na paní s krátkými červenými vlasy :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2016 11:58 | Framac

Největší hrůzu mám vždy s klimatizovaných vagonů, ve většině případů je to děs v tom sedět, buď nefunguje, je tam k zalknutí, okna samozřejmě nejdou otevřít, když funguje tak určitě budu mít to štěstí že sedím v blízkosti výdechu a fučí mi na hlavu či na záda. Jezdíval jsem vlakem rád a často ale nyní pokud to jde, jedu radši autem, od té modernizace začínám dráhy nesnášet.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 1. 2016 8:48 | HATE !

Nesnáším české dráhy a jejich zpoždění!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-28
Líbí
Nelíbí

11. 6. 2014 10:55 | jolapakka

Pekný deň prajem :)) Rád by som Vás odkázal na tento web, je to dôležité -> http://albafos.blog.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

15. 7. 2012 11:54 | Michal Kára

Jojo, "Dráhy by byly super, jen kdyby jim to ti oškliví cestující nekazili" - typický pohled železničáře. A proto jsou dráhy tam, kde jsou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arnie 12. 07. 2012 10:15)

14. 7. 2012 18:01 | Michal

Toto je věc, kterou si češi málokdy uvědomují - že chtějí vše kolem sebe super a sami se chovají jako zvířata ve výběhu. Když si dáma sedne do kupéčka ke dveřím a dá v létě zapocené nohy na sedačku, nedivím se, že jsou naše soupravy jak z doby středověku. Nemluvě o borcích, co chodí na WC kouřit, jsem kuřák, ale takováhle hovadina by mne opravdu nenapadla. Regiojet je samozřejmě o třídu výše a dobře tak, díky němu se to v ČD dosti zlepšilo, zatím mi s vyčkáním koncového večerního osobáku vždy dispečeři vyhověli, kvalita se pomaličku zlepšuje, což je pro zákazníky dobře. Asi bychom byli idealisti, když bychom chtěli vše najednou, že? E-shop se o dost v posledních dnech zlepšil, jen bych vylepšil možnosti navazování přestupů, komunikaci se zákazníky a také možnosti zrušení již zakoupených jízdních dokladů např v dostatečném předstihu trochu jednodušeji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arnie 12. 07. 2012 10:15)

13. 7. 2012 13:24 | Vlada

Hrdlořezy u Suchdola n.Lužnicí: tady se ještě stahují závory klikou :-)))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

12. 7. 2012 21:01

No... na těch kratších tratích by vydělali jedině tak, že by je zrušili a koleje prodali do sběru. Ale fakt.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Slávka 12. 07. 2012 20:56)

12. 7. 2012 20:56 | Slávka

Přesto přicházejí dráhy o nemalé peníze na kratších a okrajových tratích.Jezdíme poměrně často ve větším počtu a stává se,že díky zrušeným pokladnám na mnoha zastávkách nás musí zinkasovat ve vlaku průvodčí.Není v jeho silách vybrat jízdné do blízké cílové stanice od všech.Společná jizdenka nepřipadá v úvahu,protože každý uplatňuje jinou slevu a jezdí podle jiného tarifu(viz příspěvek 18:57) a nejede z a do stejné zastávky nebo stanice.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 7. 2012 18:57

Měl by konečně přijít sekáč, který zpřehlední jejich systém tarifů a slev. Je to strašná jungle.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

12. 7. 2012 17:50 | Vítězslav Jakubec

Dobrý den, změnit na Českých drahách se toho musí změnit ještě hodně. Koupit jízdenku na jejich stránkách z ciziny je nemožné a na dotaz který sami nabízejí se neozvou. Při cestování mezi Jindřichovým Hradcem a Hlinskem v loňském roce byly pro přestup tak krátké časy že se i při malém zpoždění nestihl přípoj. Letos jsou naopak tak dlouhé čekací časy cca 50 minut že cesta je neůměrně dlouhá. Ani přes dotazy na stanicích ČD jsem nedostal informaci kam nebo komu mám směrovat svoji kritiku. Přes internet nikdo neodpovídáa Asi utajený provozovatel. Mně by plně stačilo kdybyste věděli nebo veřejnost informovali informovali kdo je za to zodpovědný a jak se bránit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

12. 7. 2012 14:51 | Jan Kupka

Dobrý den. Jezdím vlakem relativně často a navzdory ČD rád. A mám za to, že to hlavní, co cestující potřebuje a stále nedostává, je promyšlená návaznost spojů a dodržování jízdního řádu. Nevěřím na těch 92% nezpožděných vlaků, rozhodně ne u rychlíků. A vyšší moc při zpoždění nemůže dosahovat řádu jednotek procent. ČD si rozhodně neváží času cestujících.
Jan Kupka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

12. 7. 2012 10:47 | onli

To je uplna potecha pro oko si cist, jak se nam ta draha modernisuje. Osobni zkusenost nicmene tak dobra neni, ikdyz v mem pripade velkou vypovidaci hodnotu nema. Po peti letech jsem minulou nedeli cekal na vlak z Pardubic do Prahy. Vsechny vlaky na tabuli 30 - 120 minut zpozdeni - jedine Jancura prijel na cas :-) CD, CDC i SZDC zprivatizovat!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit všech 23 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Rally, Základní kapitál, Předpokládaná doba dožití, spotřebitel, elektronická evidence tržeb, mobilní operátoři, lime, vodafone, BH Securities, Burzovní komora, radka dudová, forwardové obchody, je, ceny zboží, cizinci, herman kahn, Platební karta, sms

3H01636, 4C40689, 4P75572, 1U56446, 1SY3450

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK