Finanční správa upozorňuje podnikatele zapojené do elektronické evidence tržeb na možné vypršení platnosti certifikátu pro jejich pokladny. Na pozoru musí být ti, kdo si certifikát vygenerovali před třemi lety, kdy EET startovala. Celkově jde o desítky tisíc certifikátů, jejichž platnost skončí na konci letošního a začátku příštího roku. Jen v listopadu expiruje téměř 38 tisíc certifikátů, které zatím nebyly prodloužené.
„Certifikát se vydává pouze on-line, proto jeho výměnu mohou poplatníci učinit z pohodlí domova nebo kanceláře. Jiným způsobem nelze pokladní certifikát vydat,“ upozornila generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.
Pokladní certifikát je pro EET nezbytný, pokud nedojde včas k jeho výměně za nový, nebudou tržby evidované. Není třeba čekat na vypršení platnosti certifikátu, nový lze získat kdykoli dříve. Po expiraci nebo zneplatnění certifikátu nelze již certifikát obnovit ani prodloužit.
„Přenos pokladního certifikátu do pokladny nebo do pokladní aplikace si musí zajistit poplatník obvykle ve spolupráci s dodavatelem pokladny nebo pokladního software. Vydání certifikátu je zdarma,“ říká Klára Křehlová z tiskového oddělení Generálního finančního ředitelství.
Pokladní certifikáty mají podnikatelé k dispozici ve webové aplikaci EET na Daňovém portále Finanční správa. V části Certifikáty je možné ověřit dobu platnosti pokladního certifikátu, případně využít službu upozornění na konec jeho platnosti, k čemuž stačí ve stejné části aplikace do pole Email pro upozornění zadat kontaktní e-mail.
„Upozorňovací e-maily jsou odesílány v pravidelných intervalech, a to dva měsíce, dva týdny, a pokud nedojde k vygenerování nového certifikátu, tak ještě tři dny před vypršením jeho platnosti. Je to další způsob, jak chceme poplatníkům nabídnout maximální informační servis, aby nedocházelo ke zbytečným komplikacím,“ říká Richterová.
Sdílejte článek, než ho smažem