Pokud bychom oblibu u nás vyhlašovaných anket posuzovali podle účasti v nich, pak hlasování o Cenu veřejnosti i Cenu podnikatelů, která se již také stala pravidelnou součástí Zlaté koruny, by figurovalo na pomyslném žebříčku hodně vysoko. Naposledy, tedy letos, se do této ankety zapojilo 126 tisíc účastníků. To je úctyhodné číslo. Nedávno jeden ročník skončil, a přitom již nyní, od 2. listopadu, se rozeběhlo další kolo hlasování v novém ročníku soutěže.
Zatímco v Ceně podnikatelů o nejlepší produkty pro malé a střední podnikatele se hlasuje od 2. listopadu již naostro, v Ceně veřejnosti je od tohoto data na pořadu nominační kolo. To probíhá spolu s hlasováním v Ceně podnikatelů na serveru www.zlatakoruna.info .
Již nominační kolo Ceny veřejnosti nepostrádá na dramatičnosti. Je soubojem o to, které finanční produkty získají na internetu nejvíce hlasů a postoupí do finále. Finále se pravidelně odehrává na jaře následujícího roku. V nominačním kole má každý z účastníků možnost nominovat jeden finanční produkt, o němž si myslí anebo je přesvědčen, že je ze všech nejlepší. Dvacítka finančních produktů, které získají největší počet nominací, postupuje do konečného hlasování. Ve finále, v němž je počet produktů omezen na dvacet, je možné vedle internetu hlasovat i prostřednictvím SMS zpráv. Do hlasování se tak může zapojit mnohem více účastníků.
Aby to měli hlasující snazší, mohou v nominačním kole vybírat přímo z produktů, které jsou umístěny na webu Zlaté koruny. Hlas ovšem mohou dát jakémukoliv dalšímu produktu, který zde uveden není. Škála možností je obrovská, jak dokazuje minulý ročník, kdy se v nominacích objevilo celkem 615 produktů.
Banky, pojišťovny a ostatní finanční společnosti si ocenění udělovaného samotnými zákazníky velice váží. Je pro ně pobídkou, aby své služby zlepšovaly a více se orientovaly právě na klienty. A v tom je také jeden z hlavních důvodů vyhlašování těchto cen v rámci soutěže Zlatá koruna.
Připomeňme si pro zajímavost poslední výsledky obou hlasování. V Ceně veřejnosti v ročníku 2009 zvítězilo interenetové bankovnictví Internet Banka GE Money Bank před mKontem, osobním účtem mBank. Výsledky tak ukázaly, že klienti v době finanční krize, která v té době propukla, preferovali především spolehlivé a z hlediska ceny poskytovaných služeb pro ně výhodné bankovní produkty. V Ceně podnikatelů naopak dominovaly pojišťovací produkty, chránící před riziky spojenými s krizí. Zvítězila novinka České pojišťovny Komplexní pojistný program pro dopravce a za ním se umístilo Komplexní pojištění podnikatelů NOE Plus Allianz Pojišťovny.
Výsledky dalšího hlasování, v pořadí již osmého ročníku Zlaté koruny, budeme znát až za několik měsíců. Ale nominovat své oblíbené finanční produkty můžete už dnes. Dáte jim tak šanci dostat se mezi dvacet nejlepších, z nichž se budou volit vítězové. Z hlasujících v obou anketách bude vylosován výherce, který získá dovolenou s cestovní kanceláří FISCHER.
Sdílejte článek, než ho smažem