Články | Tomáš Prouza | 5. 2. 2001
Zatímco loňské druhé pololetí bylo ve znamení červených a ještě červenějších čísel (takže některé společnosti pomalu začaly vidět rudě), první měsíc nového tisíciletí je zcela jiný. Většina čísel je správně černých, dokončují se reklamní plány a připravují se nové produkty.
Články | Lukáš Půda | 30. 11. 2000
Je posledního listopadu, zanedlouho se dočkáme vánočních svátků, nastává čas kupování dárků blízkým a přátelům. Při rozhodování o tom, co koupit, hraje významnou roli stav peněženky. Pro ty, kteří mají hlouběji do kapsy, je právě nejvyšší čas, aby řešili financování nákupu. Vyřízení spotřebitelského úvěru totiž leckde trvá až dva týdny.
Články | Petr Vykoukal | 17. 10. 2000
Odchytit již dnes budoucí zajímavé klienty - studenty - chtějí banky nabídkou atraktivních služeb a nižšími cenami. Skutečnost ale není až tak růžová. Výhody jsou spíše lákadlo bez praktického užitku, personál je navíc všechny nezná.
Články | Jan Heřman | 4. 3. 2002
Životní pojištění a teroristické útoky. Tak bychom mohli charakterizovat loňský rok z hlediska pojišťoven. Předepsané pojistné opět vzrostlo, některé instituce opět skončily. A co nás čeká letos?
Články | Petr Vykoukal | 3. 5. 2001
Komise pro cenné papíry rozhodla po více než čtyřech letech, že ČSOB má do fondů První investiční vrátit téměř 230 milionů korun. O tyto peníze je totiž připravila kdysi IPB neetickými obchodními praktikami. ČSOB převzala s aktivy zkrachovalé banky i zodpovědnost za tuto transakci. U fondu IPB výnosový může náhrada staré škody vést ke zvýšení hodnoty majetku na jeden podílový list o téměř osm procent.
Články | Petr Vykoukal | 20. 3. 2001
Obligace, především státní jsou ve finanční teorii považovány za bezpečnou konzervativní investici. Mnoho odborníků je doporučuje jako vhodný doplněk snižující riziko akciového portfolia. Nákup českého státního dluhopisu je však pro běžného drobného investora skoro nemožný.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Petr Vykoukal | 27. 4. 2001
Používali je již staří Egypťané, po staletí byla nezbytnou součástí byrokratické mašinerie a ještě před deseti lety se bez nich řadový úředník neobešel. Co to bylo? Razítka. Bez obav prošla staletími a teprve moderní technika ohrožuje jejich další poklidný život. Hlavně v bankách už to není, co bývalo...
Články | Tomáš Skřivánek | 30. 7. 2001
Připravujete nový fond, nebo u toho starého chcete změnit statut a poplatky? Pokud si myslíte, že změny jsou k lepšímu, udělejte to v létě! Máte naději, že váš krok zaujme média a zprávě se dostane výrazně více publicity, než v jiných ročních obdobích.