Očima expertů | Ondřej Tůma | 16. 6. 2017 | 2 komentáře
![Očima expertů: Smradlavým vjezd povolen]()
Česká města a obce se do zavádění nízkoemisních zón příliš nehrnou. Proč? Má smysl vykázat z center velkých měst automobily, které nesplňují stanovené ekologické normy?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 11. 12. 2015 | 11 komentářů
![Očima expertů: Daň z auta pro všechny, abychom mohli dotovat elektromobily?]()
Podnikatelé platí za auta silniční daň. A proč jen podnikatelé? Jak se na možnost zavést silniční daň pro všechny automobily dívá ministr dopravy Dan Ťok, viceprezident Autoklubu ČR Jan Štovíček, ekonom Aleš Michl, předseda Asociace pro elektromobilitu Jaromír Vegr a další osobnosti?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 25. 9. 2015 | 17 komentářů
![Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?]()
Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 24. 9. 2015 | 25 komentářů
![Dej si dvojku a beze strachu jeď! Nebo ne?]()
Čas od času přijde někdo s návrhem, abychom zmírnili nulovou toleranci k požívání obveselujících alkoholických nápojů, než se proměníme v řidiče. Nebo abychom byli mírnější aspoň k někomu, třeba k cyklistům a kovbojům.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 16. 4. 2015 | 6 komentářů
![Hledá se superajťák! Stát neumí s kompjútry]()
Žijeme v jednadvacátém století a tak i státní správa spoléhá čím dál víc na výpočetní techniku. Jenže její projekty často končí fiaskem: úřady práce se hroutí, registr vozidel neregistruje, datová schránka neumí poslat přílohu větší než deset mega. Je to normální, nebo by to šlo bez takových excesů?
Rozhovor | Martin Vlnas | 3. 9. 2011 | 1 komentář
![Česká losovačka: podivuhodný svět veřejných zakázek očima Dana Ťoka]()
„Losování mělo proběhnout na počítači. Asistentka by pětkrát klepla a počítač vyhodil pět čísel. Navrhli jsme, aby nejprv proběhlo losování, v němž se každé firmě náhodně přidělí číslo, s nímž do losování vstoupí. A to už nešlo.“ I to zažil Dan Ťok, generální ředitel Skansky, při rozdělování veřejných zakázek.
Rozhovor | Martin Vlnas | 27. 8. 2011 | 10 komentářů
![Dan Ťok: Déjednička? Zapomenutý tankodrom mezi Brnem a Prahou!]()
Záleží prý na nás, „jestli si řekneme jako národ, že na to prostě máme, že nevíme, jak bychom naše daně lépe využili, a budeme dál stavět krásné, i když nepříliš funkční věci, nebo si řekneme, že budeme stavět levně a efektivně,“ říká o veřejných stavbách v druhém díle rozhovoru Dan Ťok, generální ředitel české Skansky.
Rozhovor | Martin Vlnas | 20. 8. 2011 | 3 komentáře
![Dan Ťok: Korupce není jen promarněná šance. Je to obrovský problém pro budoucnost země]()
„Každý si musí určit, jak chce dělat byznys. My jsme se rozhodli, že chceme dělat byznys čistě. Samozřejmě to znamená, že pro některé typy lidí – hlavně zprostředkovatelů a „lobbistů“ – jsme nepříjemný hmyz, který je třeba eliminovat,“ říká Dan Ťok, generální ředitel společnosti Skanska, a. s.