Dej si dvojku a beze strachu jeď! Nebo ne?

Čas od času přijde někdo s návrhem, abychom zmírnili nulovou toleranci k požívání obveselujících alkoholických nápojů, než se proměníme v řidiče. Nebo abychom byli mírnější aspoň k někomu, třeba k cyklistům a kovbojům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 9. 2015 13:34, Pavel

Citace - Pavel / 24.09.2015 07:46

Četl jsem o výzkumu, který zkoumal, jak alkohol ovliňuje jízdu řidiče (tedy ne reakční doby a podobné nesmysly, ale skutečnou jízdu v reálných podmínkách). Výsledek byl, že do zhruba půl promile má možná řidič sníženou schopnost řízení, ale je si tohoto hendikepu vědom a jede opatrněji. Ve výsledku řidiči s půlpromilem alkoholu jeli bezpečněji než řidiči střízliví. Až nad půl promile alkoholu se stávala jejich jízda nebezpečnou.

Plně souhlasím s výše uvedeným. K autorovu názoru, že to případně posoudí soudy atd.... - zásadně nesouhlasím. To je hlavní bolest našeho zákonodárství a zejména přestupkového sazebníku.Záleží na "posouzení" situace např. policistou. To je podhoubí korupce státem podporované. Jestliže někdo jede max. o 20km/h rychleji , má platit jasnou částku, třeba 1.000,-, když jede více 20 až 30km/h, tak třeba 3.000,-, od 30 do 50 už 10.000,- a více - papíry odebrat na rok (ne že za půl roku zase zpátky) atd. V pravidlech i trestech má být jasno a mají být jednoznačné. Vůbec nechápu propouštění provinilců po polovině trestu za "dobré" chování. Soud mu stanovil trest, v optimálním případě úměrný jeho provinění. ten by si měl odpykat. Nebo snad soud to stanovil špatně? Co je to jeho dobré chování? To je normální chování normálního netrestaného člověka, nic víc. Má snad normální člověk za normální chování nějakou úlevu? Nemá. Tak potom to považuji za chybu justičního systému, stejně jako nesčítání trestů za jednotlivé činy jako v jiných státech.
Závěrem bych si dovolil tvrdit, že 0,5 promile nikterak postřehnutelně neovlivní kvalitu a bezpečnost jízdy, protože řidič je více soustředěný. Samozřejmě- pokud by měl do 0,5 promile a způsobil nehodu, je to přitěžující okolnost, ale jinak ne. I ty statistiky, kde se uvádí, že necelých 500 řidičů s obsahem alkoholu do 0,5 promile způsobilo nehodu jsou zavádějící. Kolik z nich by tutéž nehodu způsobilo i bez těch 0,5 promile.... Ostatně tyto statistiky uvádějí účastníky nehody s alkoholem v krvi a ne jasné viníky. Vadí mi jiné nešvary. Dnes ráno do mne málem nabourala "vytuněná" blondýna v Mercedesu ML, která si za jízdy malovala rtěnkou papulu. Kdybych to nestrhnul, tak jí měla jako Angelina Jolie. Dalším problémem jsou telefonisté za jízdy a často i posílači SMS. To už bych řezal... Jenže mnohem lépe se Polici kontroluje rychlost - postavím radar, změřím a zinkasuji. Obdobně dám dýchnout a zinkasuji. Kolik a pro koho, toť otázka. Chytání předchozích nešvarů je těžší a tak mi ten policejní postup připomíná hledání aluminiového klíčku panem Holzmannem, který ho sice ztratil jinde, ale pod lucernou se lépe hledá. Z toho potom opět vycházejí statistiky, že nejvíce přestupků je nedodržování povolené rychlosti a alkohol za volantem. Jenže když skoro nic jiného nekontroluji, tak je ta statistika vlastně hloupost.

Zobrazit celé vlákno

+22
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 9. 2015 11:36, havlae

Jsem proti tomu, aby bylo tolerováno jakékoliv ‰ alkoholu během řízení dopravních prostředků. To by měla být přitěžující okolnost.

Toleranci by mohli také požadovat např. strojvedoucí, nééé?
Těm se dává namátkově dýchnout před nástupem na směnu i během ní. A ani nemusejí být účastníky nehody. A když jsou jejím účastníkem, prvně podstupují test na alkohol. V případě, že je kladný, je okamžitě vystřídán a nese následky, byť nehodu nezavinil.
I průvodčí na vlaku dostávají dýchnout. Postup stejný jako u strojvedoucích, i když možnost jak zavinit nehodu mají podstatně menší.

Toto je důvod mého netolerování alkoholu:
Naši dcerku v necelých 12 letech zachytilo nákladní auto, když ráno v Ostroměři od autobusu přecházela státní silnici k ZDŠ. Bylo to 15. ledna 1985. U řidiče Avie nebyl zjištěn žádný alkohol, rychlost dle dopraváků byla 30 km/hod, přesto se tak stalo.
Mlha, drobný déšť, blátíčko, námraza. Spolužáci upozorňovali na auto, které vyjelo ze zatáčky od OÚ (od Hořic). Ti, co byli na začátku a konci přechodu to zvládli. Dcerka, která byla uprostřed silnice, se zastavila a auto ji srazilo. V nemocnici, kde podstoupila operaci, pobyla měsíc. Do školy začala jezdit s berlemi autobusem (dík za dohled paní průvodčí) až od 5. 5. 1985. Dodnes se bojí přejít silnici.

Snad můj nesouhlas pochopíte.

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

29. 9. 2015 8:24 | Pavel

Jenže to velké množství blbečků s hypertofovaným sebevědomím je druhá strana téže mince, a to je snahy všechny zglachšajtovat do jedné formy. Na jedné strany zákony zakazující všechno možné, na druhé straně prosazovaní práv na všechno možné, ve výsledku jsou blbečci s hypertrofovaným sebevědomím ujišťování, že na ně nikdo nemůže a na druhé straně jsou normální lidé ve svých normálních aktivitách omezováni.
Dříve takový blbeček s hypertrofovaným sebevědomím dostal po hubě dříve, než mohl něco způsobit a dostával opakovaně, dokud nedostal rozum. Ano, byly výjimky, na které se nemohlo, ale to byli jednotlivci, takže pravděpodobnost střetu s nimi byla malá. Dnes je takových hájených hovad mnohem více a zkuste je umravnit dnes, za toho špatného pak budete vy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 9. 2015 23:55 | kkk took my baby away

Jo, je to rozdíl, AFAIK.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 9. 2015 23:53 | Rimshot

Ne. Tohle neberu. Je bohužel příliš mnoho blbečků, co mají v autě hypertrofované sebevědomí. Na jejich úsudek prostě nelze spoléhat. Jestli a jak pak ponesou odpovědnost za moji zpřeráženou páteř, mě hřát nebude.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2015 12:52 | Pavel

Otázka zní proč to má někdo nařizovat a regulovat. Napřed zakážou alkohol řidičům, pak cyklistům, pak chodcům, pak svou závislost na zakazování začnou ukájet na zákazu cukru a tuků (ty pokusy už tu jsou), až nakonec v našem vlastním zájmu budeme celý život trávit v klimatizovaných bunkrech napojeni na lékařské monitory.
Proč to nenechat na lidech? V každém článku o alkoholu se píše, že jeho působení je vysoce individuální, tak proč se dělá zákon omezující všechny stejně? Ať si každý sám posoudí, čeho je schopen a co zvládne a když něco způsobí, ať nese následky. Jisté riziko prostě k životu patří a kdo ho nechce podstupovat, ať rovnou zaleze do těch bunkrů a napojí se na monitor.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2015 8:31 | Hradistak

To jakoze by ten ridic jel autem po te cyklostezce ? on je docela podstatny rozdil pokud je neco pohaneno motorem a nebo lidskou silou !! Ale to holt nekdo odmita pochopit !! Kde to skonci - u chodcu ?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2015 12:01 | jezevec

dobré, no, ale stejná otázka: může si tedy řidič auta dát dvě-tři deci v tom samém sklípku, a pak ten kousek dojet v klidu domů, pokud pojede opatrně, celkem nic tam nejezdí, a maximálně tak spadne sám do pankejtu? nebo policie dělá razie právě na tohle? fakt to má mít cyklista jinak?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2015 21:27 | Gabriel P.

Tak to je úplně nejvíc, policajti jako marketingoví pracovníci pivovaru :))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2015 17:42 | Hradistak

A tak bylo u nas i v okoli cele leto: http://slovacky.denik.cz/zpravy_region/policiste-pri-kontrolach-cyklistu-rozdavali-nealko-pivo-jen-tem-strizlivym-20150825.html
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2015 13:46

Ale jistě, když pojede cyklista po okresce, kde zrovna budou policisti dělat kontroly, ať si ho taky vezmou. Ale kdyby se dělaly akce Jdeme lovit cyklisty támhle za ty sklípky (ačkoli víme, že tam nic nejezdí a nejhorší, co se stane, je, že někdo spadne do pangejtu), to by mi přišlo uhozené.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2015 13:32 | jezevec

já fakt nechápu proč by řidič-cyklista měl mít nějakou vyjímku z chlastu. buď nechť je povoleno nějaké rozumné promile všem, a nebo tedy nikomu. dnes je spousty bicyklů, které dokáží vyvinout rychlost, která je pro cyklistu při nehodě spolehlivě smrtelná - mají tedy mít nižší ochranu než třeba řidič pomalu jedoucího auta? do mně jednou z boku řachnul ožralý cyklista a zlomil mi dveře od auta, pojištovna samozřejmě nic nezaplatí a cyklista taky ne. proč to tolerovat? nebo - proč jinak než u řidičů aut?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2015 13:03 | Pavel

Co si vzpomínám, tak na jaře měli policajti každý druhý weekend akci zaměřenou speciálně na cyklisty, kdy je nechávali dejchat i v terénu kde široko daleko žádná slinice nebyla (takže zcela jistě nebyli účasníky silníčního provozu).
Takže ano, jdou cíleně po cyklistech a ani se tím netají.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2015 12:33 | Gabriel Pleska

A to jako cíleně jdou po cyklistech? Že bych si šel dát těch pár facek?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2015 10:56 | Hradistak

No takto u nas chytli jednoho - mel 0,27 promile (na cyklostezce) a ve spravnim rizeni pokuta 1000 Kc Ne to neni prdel: za o,27 na kole 1000 Kc !! Je to normalni ?!? A bylo mu vysvetleno, ze pit vino muze, potom ma cca 4 hodiny pockat a pote pokracovat na kole ... Takze slavne vinne cyklostezky jsou jen na to, aby si policajti a urednici privydelali - hlavne, ze je furt co delat ...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2015 14:31 | Fredy

Citace - Jan Drahý / 24.09.2015 08:35

Jednoduchá otázka: Pokud by cyklista neměl počívat alkoholické nápoje, proč jsou tedy staveny vinařské cyklostezky a pořádány z veřejných rozpočtů akce jako "krajem vína" (kolo + víno). Sám se takových akcí rád účastním a pod vlivem se pohybuji po silnici, avšak vždy s mírou :-)
Třeba je to myšleno tak, že máte kolo vést, případně, pokud budete na šrot, se o něj opírat .... :-)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2015 14:11 | jezevec

rozumím tomu tedy dobře, že vaši dceru srazil střízlivý řidič - A PROTO jste proti alkoholu? nechybí vám v té úvaze dva řádky?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2015 14:08 | jezevec

statistika je sviňa - to že někdo způsobil nehodu s nějakým nízkým promile JEŠTĚ NEZNAMENÁ, že tu nehodu způsobilo jeho půlpromile. taky to mohla zavinit jeho nepozornost, únava, blbost nebo neumětelství, na které jeho dvě piva neměly buď žádný a nebo naopak pozitivní vliv (věděl že měl dvě piva což se nesmí, takže jel opatrněji a pomaleji než střízliv). ostatně, podle statistik tedy DEVADESÁT PROCENT nehod zaviní střízliví vrazi - nemělo by tedy naopak být povinné dát si před jízdou frťánka?
ale vážně. samozřejmě v civilizovaných zemích je mírná tolerance k mírnému množství alkoholu normální - a z toho, kolik desítek "opilců" s jedním pivem se chytne při každé šťáře, lze usoudit, že podobnou míru tolerance zastávají i naši řidiči. kdyby policie neměla právo stavět a kontrolovat řidiče bezdůvodně, ale jen při objektivním podezření na vliv alkoholu (způsob jízdy, nehoda) - a naopak by se drasticky zvýšily tresty za řízení opravdu v opilosti, nebo za zavinění nehody pod vlivem - bylo by to daleko rozumnější, než dnešní honění "opilých vrahů" s dvěma deckama vína.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2015 13:51 | Karel

Kdyby vše, co bylo o vlivu alkoholu pravda, tak Evropa na západ od nás je už mrtvá. Nebo je to pozůstatek totality mít nad vším moc. Jsme opravdu tak blbej národ, který nezná meze a opije se při každé příležitosti? Kde je ta hrdost a sebevědomí? Nebo taháme psovi z huby kost? Už jsme tuším se Slovinskem poslední, kde něco takového existuje.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2015 13:34 | Pavel

Citace - Pavel / 24.09.2015 07:46

Četl jsem o výzkumu, který zkoumal, jak alkohol ovliňuje jízdu řidiče (tedy ne reakční doby a podobné nesmysly, ale skutečnou jízdu v reálných podmínkách). Výsledek byl, že do zhruba půl promile má možná řidič sníženou schopnost řízení, ale je si tohoto hendikepu vědom a jede opatrněji. Ve výsledku řidiči s půlpromilem alkoholu jeli bezpečněji než řidiči střízliví. Až nad půl promile alkoholu se stávala jejich jízda nebezpečnou.
Plně souhlasím s výše uvedeným. K autorovu názoru, že to případně posoudí soudy atd.... - zásadně nesouhlasím. To je hlavní bolest našeho zákonodárství a zejména přestupkového sazebníku.Záleží na "posouzení" situace např. policistou. To je podhoubí korupce státem podporované. Jestliže někdo jede max. o 20km/h rychleji , má platit jasnou částku, třeba 1.000,-, když jede více 20 až 30km/h, tak třeba 3.000,-, od 30 do 50 už 10.000,- a více - papíry odebrat na rok (ne že za půl roku zase zpátky) atd. V pravidlech i trestech má být jasno a mají být jednoznačné. Vůbec nechápu propouštění provinilců po polovině trestu za "dobré" chování. Soud mu stanovil trest, v optimálním případě úměrný jeho provinění. ten by si měl odpykat. Nebo snad soud to stanovil špatně? Co je to jeho dobré chování? To je normální chování normálního netrestaného člověka, nic víc. Má snad normální člověk za normální chování nějakou úlevu? Nemá. Tak potom to považuji za chybu justičního systému, stejně jako nesčítání trestů za jednotlivé činy jako v jiných státech. Závěrem bych si dovolil tvrdit, že 0,5 promile nikterak postřehnutelně neovlivní kvalitu a bezpečnost jízdy, protože řidič je více soustředěný. Samozřejmě- pokud by měl do 0,5 promile a způsobil nehodu, je to přitěžující okolnost, ale jinak ne. I ty statistiky, kde se uvádí, že necelých 500 řidičů s obsahem alkoholu do 0,5 promile způsobilo nehodu jsou zavádějící. Kolik z nich by tutéž nehodu způsobilo i bez těch 0,5 promile.... Ostatně tyto statistiky uvádějí účastníky nehody s alkoholem v krvi a ne jasné viníky. Vadí mi jiné nešvary. Dnes ráno do mne málem nabourala "vytuněná" blondýna v Mercedesu ML, která si za jízdy malovala rtěnkou papulu. Kdybych to nestrhnul, tak jí měla jako Angelina Jolie. Dalším problémem jsou telefonisté za jízdy a často i posílači SMS. To už bych řezal... Jenže mnohem lépe se Polici kontroluje rychlost - postavím radar, změřím a zinkasuji. Obdobně dám dýchnout a zinkasuji. Kolik a pro koho, toť otázka. Chytání předchozích nešvarů je těžší a tak mi ten policejní postup připomíná hledání aluminiového klíčku panem Holzmannem, který ho sice ztratil jinde, ale pod lucernou se lépe hledá. Z toho potom opět vycházejí statistiky, že nejvíce přestupků je nedodržování povolené rychlosti a alkohol za volantem. Jenže když skoro nic jiného nekontroluji, tak je ta statistika vlastně hloupost.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2015 12:46 | Pavel

Protože vaši dceru srazil STŘÍZLIVÝ řidič, tak jste proti tolerování alkoholu? To tedy opravdu nechápu, spíše bych pochopil, kdybyste netoleroval střízlivé řidiče.
To je přesně jako podle častého schematu všech demagogů, že když A způsobí B tak zakážeme C (které s A nemusí nijak souviset, ale hlavně že to vypadá, že se něco dělá).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2015 12:18 | krkino

Já si naopak myslím, že buffer je na místě. Policajti a souci by měli být sami schopni uvážit nebezpečnost toho či onoho.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Švejnar

ekonom

Martin Kuba

politik

Jan Švejnar
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 5 duelů
×
Martin Kuba
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services