Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku
Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Pavel Dvořáček
podnikatel, Rudolf Jelínek
Pavel Tykač
podnikatel, Czech Coal
55,00 %
z 20 duelů
50,00 %
z 24 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
25. 9. 2015 8:09, Pavel
Před časem jsem viděl záznam diskuse o elektromobilech. Diskutoval tam nějaký zástupce ČEZu a dva zelení pošukové o tom, jak to bude báječné, až bude všechno jezdit na elektřinu. Zajímavé bylo, jak se vyhýbali nepříjemným otázkám. Čtyři příklady:
Zástupce ČEZu tam líčil, jak jsou připraveni na budování nabíjecích stojanů. Ale ani slovem se nezmínil (a prozelený moderátor se nezeptal), kde se bude elekřina do těch stojanů brát. V dopravě se spotřebuje dvakrát více energie, než je dnešní výroba elektřiny, tedy pro přechod na elektrický pohon by se musely ztrojnásobit zdroje elektrické energie.
Byl tam dotaz z pléna, jak se budou likvidovat staré akumulátory. Odpověď byla, že až budou akumulátory nevhodné pro pohon aut, budou se z nich budovat akumulátorové farmy pro skladování elektřiny. O tom, že ani v těch farmách akumulátory nevydrží věčně nepadlo ani slovo a o jejich skutečné likvidaci také ne. To byl krásný důkaz, jak si zelení pošukové vybírají z reality jen těch 10%, co, se jim hodí, a těch 90%, co je usvědčují z faktického škodění všem a všude, ignorují.
Také dotaz z pléna na dobu nabíjení. Že těch osm hodin je docela hodně. Odpověď byla, že se v praxi ukazuje, že člověk nepotřebuje 100% nabité akumulátory, že mu stačí 30% a to se nabije rychleji. Proč má člověk sebou vozit tři metráky akumulátorů, když mu stačí jeden, to už nikdo nekomentoval.
A úplně nejzábavnější byla jejich představa praktického provozu. Člověk s elektromobilem dojede do své haciendy, na rozhlehlém pozemku ho připojí k nabíjecímu stojanu, auto se přes noc nabije, ráno člověk odjede do práce, na rozlehlém parkovišti připojí auto ke stojanu, během práce se mu dobije, ... Že to v praxi bude vypadat tak, že člověk dojede domů, najde parkovací místo čtyři bloky od svého bydliště, doma vyhodí z okna produžku, oběhne ty čtyři bloky a strčí ji do auta, celou noc se bude modlit, aby mu ji někdo neukrad, ráno dojede do práce, zase se mu podaří zaparkovat čtyři bloky od parkoviště, vyhodí z okna prodlužku, zapojí ji do auta a když se vrátí, má na stole okamžitou výpověď pro okrádání zaměstnavatele, to tam nikdo nekomentoval
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
30. 5. 2018 11:57, fanda
Myslím, že jo. Navíc podle tohoto článku: http://www.dopravniznaceni.com/Jak-je-to-s-elektromobily-v-Cesku-b1107.htm bude elektromobilů u nás čím dál, tím více :) Takže doufám, že stát bude pomáhat :D
Další příspěvky v diskuzi (celkem 17 komentářů)
30. 5. 2018 11:57 | fanda
13. 9. 2017 7:24 | tiffany
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 2. 2017 12:54 | Honza
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 12. 2015 22:35 | Tripod
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 9. 2015 17:58 | Viki
26. 9. 2015 12:16 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 9. 2015 11:46 | Pavel
26. 9. 2015 9:54
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 9. 2015 11:51 | Fredy
I když je to asi hoax, ale toto považuji za budoucnost. Jenže muselo by to jezdit na vodu slanou, mořskou, jinak bychom přijít o základní potravinu, bez které se nikdo neobejde.
25. 9. 2015 10:34 | Pepa.
25. 9. 2015 10:31 | předseda
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 9. 2015 10:27 | předseda
25. 9. 2015 10:14 | KM
25. 9. 2015 8:49
Ono sice předkové se v r. 1891 taky báli, že v roce 1991 bude město přeplněno osobními balóny a vznášedly a že ve vzduchu nebude k hnutí, inu, dopadlo to sice trochu jinak, ale Vámi nastíněná vize na tu naši blízkou budoucnost sedí vtipně.
Kdybych měl být "realističtější, tipnu si, že zaměstnavatel bude muset podle EU směrnice povinně zřídit na 10 parkovacích míst dvě se zásuvkami a do roku 2035 zásuvky čtyři. Elektřinu pro nabíjení mu budou fakturovat zvlášť, tzv. mobilním tarifem, v podmínkách bude mj. že nabíjený automobil bude moci distributor v nouzovém režimu energetických špiček přepnout do funkce zdroje (tzn. baterku vycucne). Zaměstnanci budou dotačním programem podporováni k přesidlování do blízkosti firem, aby toho moc neprojezdili, a v r. 2030 se zavede tzv. energetická stopa občana (ESO), v podstatě povolenky na spotřebu energie. Děláš doma nebo chodíš pěšky do fabriky, můžeš mít bazén s protiproudem. Samozřejmě ESO kredity bude možné dokoupit na každé čerpací stanici nebo v supermarketu... Vybrané skupiny obyvatel budou od systému ESO osvobozeny, protože jejich stopu nebude možné změřit.
No, nebudu si kazit dopoledne prognostikou. Ale líp už bylo.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 9. 2015 8:21 | Petr
25. 9. 2015 8:09 | Pavel
Zástupce ČEZu tam líčil, jak jsou připraveni na budování nabíjecích stojanů. Ale ani slovem se nezmínil (a prozelený moderátor se nezeptal), kde se bude elekřina do těch stojanů brát. V dopravě se spotřebuje dvakrát více energie, než je dnešní výroba elektřiny, tedy pro přechod na elektrický pohon by se musely ztrojnásobit zdroje elektrické energie.
Byl tam dotaz z pléna, jak se budou likvidovat staré akumulátory. Odpověď byla, že až budou akumulátory nevhodné pro pohon aut, budou se z nich budovat akumulátorové farmy pro skladování elektřiny. O tom, že ani v těch farmách akumulátory nevydrží věčně nepadlo ani slovo a o jejich skutečné likvidaci také ne. To byl krásný důkaz, jak si zelení pošukové vybírají z reality jen těch 10%, co, se jim hodí, a těch 90%, co je usvědčují z faktického škodění všem a všude, ignorují.
Také dotaz z pléna na dobu nabíjení. Že těch osm hodin je docela hodně. Odpověď byla, že se v praxi ukazuje, že člověk nepotřebuje 100% nabité akumulátory, že mu stačí 30% a to se nabije rychleji. Proč má člověk sebou vozit tři metráky akumulátorů, když mu stačí jeden, to už nikdo nekomentoval.
A úplně nejzábavnější byla jejich představa praktického provozu. Člověk s elektromobilem dojede do své haciendy, na rozhlehlém pozemku ho připojí k nabíjecímu stojanu, auto se přes noc nabije, ráno člověk odjede do práce, na rozlehlém parkovišti připojí auto ke stojanu, během práce se mu dobije, ... Že to v praxi bude vypadat tak, že člověk dojede domů, najde parkovací místo čtyři bloky od svého bydliště, doma vyhodí z okna produžku, oběhne ty čtyři bloky a strčí ji do auta, celou noc se bude modlit, aby mu ji někdo neukrad, ráno dojede do práce, zase se mu podaří zaparkovat čtyři bloky od parkoviště, vyhodí z okna prodlužku, zapojí ji do auta a když se vrátí, má na stole okamžitou výpověď pro okrádání zaměstnavatele, to tam nikdo nekomentoval
25. 9. 2015 2:32 | xy