Miliardy, které stát vrátí církvím, nebudou na úkor policistů, škol, důchodů, ani sociálních dávek. A vláda, církev i občané jsou zachráněni. Za to všechno vděčíme neformálnímu lídrovi Věcí veřejných Vítu Bártovi. Zadek si za něj sice v předsednickém křesle otlačuje Radek (John), ale to je tak všechno, co bývalý investigativec dělá. Jinak to vypadá, že celou stranu (a brzy snad i zemi) řídí Vít. Svůj chrám už vedle Pražského hradu má. Ale aby se mohl stát skutečným světcem, musí podle církevních pravidel vykonat zázrak. Čekal dlouho. Až jeho chvíle přišla. Pojďme se na ten pozoruhodný příběh podívat.
Komunisté církvím ukradli rozsáhlé majetky a my jsme jim je za dvacet let nedokázali vrátit.
Po revoluci dostaly jen to, co pro svou existenci nutně potřebovaly. Kostely a některé kláštery – většinou naprosto zdevastované. Někdejší pozemkový majetek církví se zablokoval. Spousta obcí kvůli tomu stagnuje, protože ho nemůže prodávat ani kupovat. A církve dál financuje stát.
Teprve když Ústavní soud pohrozil, že farnostem začnou majetek vracet soudy jednotlivě, dokázala se vláda rozhoupat. Navíc si spočítala, že z dlouhodobého hlediska se jí vyplatí, když se církve ostřihnou od státního financování.
A tak se dojednalo, že církve od státu dostanou zpět 56 procent zabaveného majetku, během 30 let navrch 59 miliard a na oplátku se začnou postupně finančně osamostatňovat. Dohoda byla hotová a jasná. V tom ale „véčka“ práskla do stolu. A tady se vrací na scénu náš světec Vít.
Svatý Vít udělá pro ateistického voliče všechno
Motivace onoho prásknutí do stolu jsou nasnadě. Česko je zemí ateistů a v posledních letech zažívá stále větší odklon od církví a náboženství vůbec. V průzkumech veřejného mínění byla taky většina občanů proti tomu, aby se církvím něco vracelo. Nebyl by to Vítek, aby si průzkumů nevšimnul a nevystihnul chvíli, kdy se vyplatí na populistickou strunu zabrnkat. Vzpomněl si, že naše ekonomika je na tom zle a že vracení ukradeného majetku je zbytečným mrháním, před kterým občany jeho strana zachrání. A stoprvní vládní krize byla rázem tady. Premiér dal véčkařům ultimátum – buď zákon o restitucích podpoří, nebo ve vládě končí. A tak se véčkaři radili a jednali, až se z nich kouřilo. Až to Vítek nakonec vymyslel – zachrání církev, vládu i občany. Dá svolení, aby se církvím majetek vrátil, ale zároveň si vymůže příslib, že peníze nepůjdou z prostředků na školy, policii, důchody a sociální dávky. Což je vlastně zázrak – protože peníze zkrátka příštích 30 let půjdou ze státního rozpočtu a těžko poměřovat, jakému resortu se kdy kolik ukrojí. Zázrak je tedy na světě a cesta k Vítovu svatořečení otevřená.
Vyrovnat se... sami se sebou
A teď trochu vážně. Obehrané divadlo, ve kterém Věci veřejné laborují nad krachem vládní koalice, už známe a příliš o něj nejde. Zato o stav české společnosti ano. Nemusíme být věřící, abychom respektovali v Desateru obsažené „nepokradeš“ (a že komunisti pokradli zatraceně). Jenže jakmile jde o „naše“ peníze, zásady rázem nikoho nezajímají.
V Česku jsou často slyšet vzlyky nad tím, že jsme se za dvacet let od revoluce nikam neposunuli. Ale jak se můžeme posunout, když se sami odmítáme s minulostí poctivě vyrovnat? Oblíbená je proticírkevní argumentace o středověkých inkvizicích a křížových výpravách. Když ale přistoupíme na takovou rovinu debaty, můžeme začít řešit i křivdy, které byly na našem lidu napáchány po bitvě na Bílé hoře a zkusit za ně zkasírovat naše rakouské a německé sousedy. Taková optika je přirozeně padlá na hlavu. Jenže komunisti v naší zemi kradli docela nedávno a spousta dosud žijících lidí k nim patřila, nebo je více či méně podporovala a z režimu profitovala. Chceme-li pokračovat s čistým štítem, měli bychom se s jejich (svými?) zločiny umět vypořádat, i když nás to bude (krátkodobě) stát něco z vlastní kapsy. Možná nejde jen o to, abychom se vyrovnali s církvemi, ale taky tak trochu sami se sebou.
Sdílejte článek, než ho smažem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Diskuze
11. 11. 2012 17:53 | Martin Venclů
https://vencl.signaly.cz/1211/re-biskup-jan-vokal-k
8. 8. 2012 8:49 | Miroslav Kloz
http://snem.cirkev.cz/download/Udaje_cirkev_CR.htm
a
http://www.novinky.cz/domaci/275370-osobnosti-v-cele-s-jiraskovou-a-havlovou-podporily-restituce.html
vychazi, ze by katolicka cirkev mela na jednoho sveho duchovniho dostat priblizne 50 000 000 Kc.
Pro srovnani, aby stat mohl "vyplatit" jednoho kneze,
mus kompletne zrusit ctyrlety rodicovsky privspevek 270 matkam.
Je tohle adkevatni?
8. 7. 2012 15:39 | GeorgeRici
(moje reakce na Katolicka cirkev _ žehnala zbranim SS.pdf - 208,05 kB)
Problém vidím v tom, že nám zde zbyly po Habsburcích a nacistech pouze komunisty zcensurované, tedy jejich "ideově nezávadné" doklady o majetku církví. Ve skutečnosti, chceme-li poznat pravdu, jak se která historie odehrála, musíme zabrousit až do vatikánských archívů. Z hlediska poctivého hledače historické pravdy je neodpustitelným bolševickým demagogickým laciným lajdáctvím, když se někdo chce opírat o materiály, které předělali nejprve Habsburkové, poté k obrazu svému nacisté a nakonec bolševičtí ideologové. Každý takový materiál však byl veden dvojmo ba přímo až trojmo. Za bolševíků byl z far zavčasu veškerý písemný originální doklad odvezen do vatikánských sejfů, takže pokud někdo chce skutečně spoléhat na tyto demagogické komunisticko-nacistické prolhané záznamy a říkat tomu historie, je bohužel zcela mimo mísu.
Co se týká žehnání zbraní: katolické duchovenstvo bylo za nacismu rozděleno, jako ostatně kterákoliv profese a lidé, pracovali i v ní, jak pro Hitlera, tak proti němu. Také katoličtí duchovní umírali gestapu či v koncenstráku nacistům pod rukama, stejně tak později na uranu, ve vězeních či byli různými Pich-Tůmy z STB byli přímo odpraveni, jako v Čihošti. Řadoví věřící, stejně tak jako klér, končili v dolech, byli sledování při mších, šikanováni na pracovištích, zavíráni na psychiatriích a byla vytvořena i Pacem in Terris , bez loajality či zapojení v ní sotva mohli v rudých Čechách prorazit, podobně jako ostatní občané měli volbu jedinou: buď zemřít jako disident nebo se "více či méně jako disident zlomit" , čímž fakticky kredit disidenta vyměnil za svůj normální život a přežití ve spolupráci s STB, SČSP, ROH, SSM, PO SSM, ÚV KSČ, Národní Frontou atd.
Všechny tyto poznamenané ksindly by mělo dnes v politice správců a v přímé demokracii nahradit čisté, minulostí nezatížené MLÁDÍ, jinak to potrvá nejméně sedm generací nadřazenosti zákonů Strassburgu, než náš národ dojde k duchovní morální obrodě.
Nikdo z kněží a duchovních , když se tzv. žehná zbraň, tak tím nedává souhlas k válce, ke zlu a k zabíjení, nýbrž snaží se požehnáním jakékoliv věci, kterou jí kdokoliv přinese, tedy i zbraně, zajistit, aby zbraň působila v souladu s nejvyššími pravidly Lásky Boží a jednala v souladu s těmito pravidly. Tedy, aby zabíjela, pokud jde o Boží dopuštění (zlovůle člověka, kdy však tato zlovůle pramení z toho, že nám Bůh všem dal svobodu, pokud ji porušíme, zaplatíme mu za to v očistci, podobně jako i nic "nespadne z nebe na zem bez Vědomí Božího", tedy i ten, kdo bude zbraní zabit z Božího Dopuštění, nikoliv Boží Vůle, bude pro něj Bohem připravena věčná kompenzace, která přesahuje naše možnosti pochopení). Žehnání zbraní není tedy žehnáním Božímu Dopuštění, nýbrž Boží Vůli a Lásce, která se má projevit, tedy, zbraň se v rozhodujícím okamžiku může odchýlit, zaseknout, rozbít, netrefit a pod, čímž se naplní ochrana toho, kdo mohl být zabit .
Zda vezmeme do ruky zbraň vůbec, zda ji vezmeme a nakládáme s ní sportovně a cvičně, zda vezmeme zbraň do ruky a zabíjíme .... to jsou rozdílné momenty, ve kterých působí Duch Svatý a Milost Boží, ostatně jako v celém našem životě, takže pokud se stavíme do role jednostranných soudců, kteří znají vše a rozumí všemu v otázce Božího Požehnání, chováme se poněkud hloupě z hlediska Věčnosti, která nás mnohonásobně přesahuje a před níž můžeme pouze umlknout, což se každému z nás osobně dříve či později individuálně i stane a teprve potom se ukáže, co je to ona pravá síla a velikost duchovní jednoty nás všech v modlitbě v "Otče Náš" a nikoliv roztříštěnost v nějakém "Otče můj" ... Jsou věci, které nikdy nevysvětlíme, poněvadž nám bude k tomu vysvětlení scházet princip věčnosti v Tady a Teď. Nedohlédneme ani do minulosti, ani do budoucnosti, proto není poctivé "vyřešit" metafyzické otázky tím, že přestaneme hledat jejich odpověď a že si tu odpověď vytvoříme nebo přijmeme takovou, která je nějakým laciným, ideologickým, stranicko-politickým a zkaženým vínem .... poctivý hledač pravdy i té Pravdy Boží vzdává své hledání teprve až na své smrtelné posteli
INSTRUKTIVNÍ DOPORUČENÁ SLEDOVÁNÍ
http://www.youtube.com/watch?v=6htbQyPRSsU - Hranice vzplála - GeorgeRici
http://www.youtube.com/watch?v=3RmyFoLvOgg - Václavské náměstí 6.7.2012
http://www.youtube.com/watch?v=o3d_hK6nE30 - Touhy lidí, mnohými
"Iniciativami" či jednotlivci v nich dnes i záměrně infiltrátorsky mařené
http://www.youtube.com/watch?v=HjMz74tqwMs - Vize budoucnosti
2. 5. 2012 15:29 | jdenis
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 4. 2012 16:40 | htc-artemis
13. 4. 2012 20:43
5. 4. 2012 12:31 | Věra
31. 3. 2012 20:11
5. 2. 2012 12:05 | Marek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 1. 2012 14:59 | punťa
14. 1. 2012 13:58 | dortik
12. 1. 2012 23:17 | Venas
12. 1. 2012 21:58 | Gabriel Pleska
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 1. 2012 20:48 | daflik
Pokud se vláda vyrovná s církvemi, vrácením majetku, měla by se vyrovnat taky a především se všemi čekateli na vyrovnání. Tedy všemi zemědělci kteří nedostali svůj majetek zpět.
12. 1. 2012 19:36 | Tomáš
Zobrazit všech 47 komentářů