Pojišťovna Allianz spustila novou verzi klientského portálu MojeAllianz, který funguje od roku 2012.
„Umožňuje lépe spravovat pojistné smlouvy na dálku, upravovat osobní údaje v profilu a udržovat si detailní přehled o platbách za pojistné,“ říká Jan Andrijko, ředitel Market Managementu Allianz pojišťovny.
Na klienty čeká například bezpečnější přihlašování – dosud stačilo jméno a heslo, nově přibyl SMS kód jako dvoufázové ověření. Pojistné lze platit přímo online, a to včetně Apple Pay a Google Pay. Novinkou je i takzvané responzivní zobrazení, tedy přizpůsobení obsahu všem mobilním zařízením.
„Chtějí-li klienti zkontrolovat své pojistky, ujistit se o jejich nastavení či splatnosti, mohou to udělat kdykoliv a odkudkoliv. Stačí jim pouze internetové připojení a přihlašovací údaje, nemusejí si instalovat žádnou novou aplikaci,“ upřesňuje Andrijko.
Allianz informovala o spuštění nové verze v pátek na sociálních sítích, v pondělí poslala zprávu médiím. Šéfredaktor webu Peníze.cz si ji vyzkoušel – a bohužel hned na první pohled objevil několik chyb. Ty se přitom týkají toho hlavního, co klient od podobného portálu čeká: přesného přehledu sjednaných produktů.
Zatímco v předchozí verzi portálu našel také informace o své smlouvě doplňkového penzijního spoření, v nové verzi chybějí. Mezi produkty se penzijní spoření ukazuje jako „neaktivní“, pojišťovna nabízí jeho sjednání. Když si někdo delší dobu spoří na důchod, může ho to vyděsit.
Úvodní obrazovka s přehledem produktů (smluv) pak sice správně ukazuje aktivní smlouvy k pojištění vozidla nebo k pojištění majetku, hned o kousek vedle však zároveň hlásí, že pojištění vozidla i majetku je neaktivní a doporučuje jeho sjednání.
Matoucí je také zobrazení staré a nové smlouvy ke stejnému produktu. Pokud klient – jako v našem případě – ke konci letošního června nahradil staré smlouvy novými (u stejné pojišťovny), ještě 26. července se ukazují jako aktivní jak ta nová, tak i stará.
Rébus v nové verzi portálu: Je pojištění vozidla aktivní, nebo neaktivní?
„Pokud jde o doplňkové penzijní spoření – některým (nikoli všem) klientům naší penzijní společnosti, kteří převedli své peníze do doplňkového penzijního spoření, se skutečně informace nezobrazují správně. Na odstranění této chyby pracujeme a velmi nás mrzí, že k tomu došlo. Pokud si nejsou klienti jisti zobrazenými informacemi v novém portálu, mohou si je například zkontrolovat také na zákaznické lince 241 170 00 nebo u svého obchodního zástupce,“ říká k tomu mluvčí pojišťovny Marie Petrovová.
„Úvodní obrazovka ukazuje aktivní smlouvy. Dlaždice, která se zobrazuje jako neaktivní, je zamýšlena jako připomínka – máte-li například v rodině další auto nebo jste si pořídil novou nemovitost a podobně, nabízíme vám možnost sjednat nové pojištění. Vnímáte-li toto rozložení jako matoucí, je to pro nás důležitá informace a děkujeme za ní, s názvy těchto dlaždic budeme pracovat,“ dodává.
„Při designu portálu jsme vycházeli z doporučení našich klientů a provedených uživatelských testování. Také po spuštění nové verze stále sbíráme zpětnou vazbu a budeme ji zohledňovat v případných dalších úpravách,“ ujišťuje mluvčí.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu UK v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku Aktuálně.cz,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
26. 7. 2021 20:27, Miroslav Václavík
Nová verze klientského portálu MojeAllianz je podstatně horší než původní formát. Přehled plateb penzijního připojištění je "roztahán" na mnoha listech - mém případě na 9 ! listech o 20 řádcích, o žádném zkvalitnění údajů nelze hovořit. Chybí jednoduchý souhrnný přehled o platbách za jednotlivé roky /stará verze to obsahovala/.
Grafika stránek /i pojištění auta/ je bídná, špatně strukturovaná, působí na mne jak od učně grafika. Za mne známka -3.
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.