Allianz vylepšila portál pro klienty. Překvapila chybami

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 26. 7. 2021 19:00 aktualizováno 28. 7. 2021 17:30 | 6 komentářů
Allianz vylepšila portál pro klienty. Překvapila chybami

Zdroj: Shutterstock

Pojišťovna Allianz spustila novou verzi klientského portálu MojeAllianz, který funguje od roku 2012.

„Umožňuje lépe spravovat pojistné smlouvy na dálku, upravovat osobní údaje v profilu a udržovat si detailní přehled o platbách za pojistné,“ říká Jan Andrijko, ředitel Market Managementu Allianz pojišťovny.

Na klienty čeká například bezpečnější přihlašování – dosud stačilo jméno a heslo, nově přibyl SMS kód jako dvoufázové ověření. Pojistné lze platit přímo online, a to včetně Apple Pay a Google Pay. Novinkou je i takzvané responzivní zobrazení, tedy přizpůsobení obsahu všem mobilním zařízením.

„Chtějí-li klienti zkontrolovat své pojistky, ujistit se o jejich nastavení či splatnosti, mohou to udělat kdykoliv a odkudkoliv. Stačí jim pouze internetové připojení a přihlašovací údaje, nemusejí si instalovat žádnou novou aplikaci,“ upřesňuje Andrijko.

Allianz informovala o spuštění nové verze v pátek na sociálních sítích, v pondělí poslala zprávu médiím. Šéfredaktor webu Peníze.cz si ji vyzkoušel – a bohužel hned na první pohled objevil několik chyb. Ty se přitom týkají toho hlavního, co klient od podobného portálu čeká: přesného přehledu sjednaných produktů.

Zatímco v předchozí verzi portálu našel také informace o své smlouvě doplňkového penzijního spoření, v nové verzi chybějí. Mezi produkty se penzijní spoření ukazuje jako „neaktivní“, pojišťovna nabízí jeho sjednání. Když si někdo delší dobu spoří na důchod, může ho to vyděsit.

Úvodní obrazovka s přehledem produktů (smluv) pak sice správně ukazuje aktivní smlouvy k pojištění vozidla nebo k pojištění majetku, hned o kousek vedle však zároveň hlásí, že pojištění vozidla i majetku je neaktivní a doporučuje jeho sjednání.

Matoucí je také zobrazení staré a nové smlouvy ke stejnému produktu. Pokud klient – jako v našem případě – ke konci letošního června nahradil staré smlouvy novými (u stejné pojišťovny), ještě 26. července se ukazují jako aktivní jak ta nová, tak i stará.

Zdroj: Peníze.cz

Rébus v nové verzi portálu: Je pojištění vozidla aktivní, nebo neaktivní?

„Pokud jde o doplňkové penzijní spoření – některým (nikoli všem) klientům naší penzijní společnosti, kteří převedli své peníze do doplňkového penzijního spoření, se skutečně informace nezobrazují správně. Na odstranění této chyby pracujeme a velmi nás mrzí, že k tomu došlo. Pokud si nejsou klienti jisti zobrazenými informacemi v novém portálu, mohou si je například zkontrolovat také na zákaznické lince 241 170 00 nebo u svého obchodního zástupce,“ říká k tomu mluvčí pojišťovny Marie Petrovová.

„Úvodní obrazovka ukazuje aktivní smlouvy. Dlaždice, která se zobrazuje jako neaktivní, je zamýšlena jako připomínka – máte-li například v rodině další auto nebo jste si pořídil novou nemovitost a podobně, nabízíme vám možnost sjednat nové pojištění. Vnímáte-li toto rozložení jako matoucí, je to pro nás důležitá informace a děkujeme za ní, s názvy těchto dlaždic budeme pracovat,“ dodává.

„Při designu portálu jsme vycházeli z doporučení našich klientů a provedených uživatelských testování. Také po spuštění nové verze stále sbíráme zpětnou vazbu a budeme ji zohledňovat v případných dalších úpravách,“ ujišťuje mluvčí.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu UK v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku Aktuálně.cz,... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+13
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 6 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2021 20:27, Miroslav Václavík

Nová verze klientského portálu MojeAllianz je podstatně horší než původní formát. Přehled plateb penzijního připojištění je "roztahán" na mnoha listech - mém případě na 9 ! listech o 20 řádcích, o žádném zkvalitnění údajů nelze hovořit. Chybí jednoduchý souhrnný přehled o platbách za jednotlivé roky /stará verze to obsahovala/.
Grafika stránek /i pojištění auta/ je bídná, špatně strukturovaná, působí na mne jak od učně grafika. Za mne známka -3.

+21
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.

Oblíbená témata

Allianz, pojištění, pojišťovna

Vyplňte si daňové přiznání k dani z příjmů online. Hotovo máte za 10 minut. Cena 249 Kč. Garantováno daňovým poradcem.

DníHodinMinutVteřin

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Direct má novou tvář. Mění logo, zdůrazní celou skupinu

28. 4. 2025 | Petr Kučera

Direct má novou tvář. Mění logo, zdůrazní celou skupinu

Skupina Direct dnes završuje svůj celkový rebranding. Novou vizuální identitou už používají všechny její společnosti: Direct pojišťovna, Direct auto, Direct Fondee, Fidoo a Vigo Investments.... celý článek

Co vám nejvíc vadí na bankách a pojišťovnách? Výsledky průzkumu

21. 4. 2025 | Petr Kučera | 6 komentářů

Co vám nejvíc vadí na bankách a pojišťovnách? Výsledky průzkumu

Nejčastějším problémem při jednání s bankami nebo pojišťovnami je dlouhé čekání na pobočce či telefonní lince. Ukazuje to průzkum technologické společnosti Enehano na reprezentativním... celý článek

Stačí vám tři pětiny domu? Pojistku podceňuje čím dál víc Čechů

15. 4. 2025 | Kateřina Hovorková | 5 komentářů

Stačí vám tři pětiny domu? Pojistku podceňuje čím dál víc Čechů

Sedm z deseti rodinných domů v Česku je podpojištěných, výše pojistné částky dosahuje jen 60 procent skutečné hodnoty nemovitosti. Česká asociace pojišťoven proto spouští kampaň, ve... celý článek

Air Bank přidává do aplikace další pojištění. Pomůže při ztrátě příjmu

1. 4. 2025 | Petr Kučera

Air Bank přidává do aplikace další pojištění. Pomůže při ztrátě příjmu

Air Bank rozšiřuje nabídku o pojištění ztráty příjmu. Má lidem pomoct pokrýt výdaje v případě neočekávaných životních situací, a to hned od prvního dne pojistné události. Partnerem... celý článek

Zaplaťte dluh, který nemáte, tlačila pojišťovna na klienty. Dostala pokutu

18. 2. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Zaplaťte dluh, který nemáte, tlačila pojišťovna na klienty. Dostala pokutu

Pojišťovna Allianz dostala od České národní banky (ČNB) pokutu ve výši tří a půl milionů korun. Při komunikaci s desítkami tisíc klientů totiž použila nepravdivé a klamavé informace,... celý článek

Partners Financial Services