Allianz vylepšila portál pro klienty. Překvapila chybami

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 26. 7. 2021 19:00 aktualizováno 28. 7. 2021 17:30 | 6 komentářů
Allianz vylepšila portál pro klienty. Překvapila chybami

Zdroj: Shutterstock

Pojišťovna Allianz spustila novou verzi klientského portálu MojeAllianz, který funguje od roku 2012.

„Umožňuje lépe spravovat pojistné smlouvy na dálku, upravovat osobní údaje v profilu a udržovat si detailní přehled o platbách za pojistné,“ říká Jan Andrijko, ředitel Market Managementu Allianz pojišťovny.

Na klienty čeká například bezpečnější přihlašování – dosud stačilo jméno a heslo, nově přibyl SMS kód jako dvoufázové ověření. Pojistné lze platit přímo online, a to včetně Apple Pay a Google Pay. Novinkou je i takzvané responzivní zobrazení, tedy přizpůsobení obsahu všem mobilním zařízením.

„Chtějí-li klienti zkontrolovat své pojistky, ujistit se o jejich nastavení či splatnosti, mohou to udělat kdykoliv a odkudkoliv. Stačí jim pouze internetové připojení a přihlašovací údaje, nemusejí si instalovat žádnou novou aplikaci,“ upřesňuje Andrijko.

Allianz informovala o spuštění nové verze v pátek na sociálních sítích, v pondělí poslala zprávu médiím. Šéfredaktor webu Peníze.cz si ji vyzkoušel – a bohužel hned na první pohled objevil několik chyb. Ty se přitom týkají toho hlavního, co klient od podobného portálu čeká: přesného přehledu sjednaných produktů.

Zatímco v předchozí verzi portálu našel také informace o své smlouvě doplňkového penzijního spoření, v nové verzi chybějí. Mezi produkty se penzijní spoření ukazuje jako „neaktivní“, pojišťovna nabízí jeho sjednání. Když si někdo delší dobu spoří na důchod, může ho to vyděsit.

Úvodní obrazovka s přehledem produktů (smluv) pak sice správně ukazuje aktivní smlouvy k pojištění vozidla nebo k pojištění majetku, hned o kousek vedle však zároveň hlásí, že pojištění vozidla i majetku je neaktivní a doporučuje jeho sjednání.

Matoucí je také zobrazení staré a nové smlouvy ke stejnému produktu. Pokud klient – jako v našem případě – ke konci letošního června nahradil staré smlouvy novými (u stejné pojišťovny), ještě 26. července se ukazují jako aktivní jak ta nová, tak i stará.

Zdroj: Peníze.cz

Rébus v nové verzi portálu: Je pojištění vozidla aktivní, nebo neaktivní?

„Pokud jde o doplňkové penzijní spoření – některým (nikoli všem) klientům naší penzijní společnosti, kteří převedli své peníze do doplňkového penzijního spoření, se skutečně informace nezobrazují správně. Na odstranění této chyby pracujeme a velmi nás mrzí, že k tomu došlo. Pokud si nejsou klienti jisti zobrazenými informacemi v novém portálu, mohou si je například zkontrolovat také na zákaznické lince 241 170 00 nebo u svého obchodního zástupce,“ říká k tomu mluvčí pojišťovny Marie Petrovová.

„Úvodní obrazovka ukazuje aktivní smlouvy. Dlaždice, která se zobrazuje jako neaktivní, je zamýšlena jako připomínka – máte-li například v rodině další auto nebo jste si pořídil novou nemovitost a podobně, nabízíme vám možnost sjednat nové pojištění. Vnímáte-li toto rozložení jako matoucí, je to pro nás důležitá informace a děkujeme za ní, s názvy těchto dlaždic budeme pracovat,“ dodává.

„Při designu portálu jsme vycházeli z doporučení našich klientů a provedených uživatelských testování. Také po spuštění nové verze stále sbíráme zpětnou vazbu a budeme ji zohledňovat v případných dalších úpravách,“ ujišťuje mluvčí.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+13
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 6 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2021 20:27, Miroslav Václavík

Nová verze klientského portálu MojeAllianz je podstatně horší než původní formát. Přehled plateb penzijního připojištění je "roztahán" na mnoha listech - mém případě na 9 ! listech o 20 řádcích, o žádném zkvalitnění údajů nelze hovořit. Chybí jednoduchý souhrnný přehled o platbách za jednotlivé roky /stará verze to obsahovala/.
Grafika stránek /i pojištění auta/ je bídná, špatně strukturovaná, působí na mne jak od učně grafika. Za mne známka -3.

+18
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.

Oblíbená témata

Allianz, pojištění, pojišťovna

Daňové přiznání online

A tohle už jste četli?

S věkem přichází kromě zkušeností i stáří. Češi se bojí ztráty soběstačnosti

26. 2. 2024 | Michal Korejs

S věkem přichází kromě zkušeností i stáří. Češi se bojí ztráty soběstačnosti

Život lidí v Česku se prodlužuje. V důchodu tak velmi pravděpodobně strávíme až o 10 let víc než naši prarodiče. Zní to jako pozitivní zpráva. Dlouhověkost ale s sebou přináší i obavy.... celý článek

Dálniční známku už máte? Pozor na předražené e-shopy

19. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ

Dálniční známku už máte? Pozor na předražené e-shopy

Když si koupíte elektronickou dálniční známku mimo oficiální státní web eDalnice.cz, může se vám výrazně prodražit. Opakovaně na to upozorňuje na to ministerstvo dopravy spolu s Českou... celý článek

Největší pojišťovny v Česku. Žebříčky za rok 2023

14. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Největší pojišťovny v Česku. Žebříčky za rok 2023

Trh pojištění v Česku loni stoupl meziročně o 7,1 %, celkový předpis smluvního pojistného dosáhl 168,49 miliardy korun. Vyplývá to z předběžných údajů za rok 2023, které podle své metodiky... celý článek

Air Bank přidává pojištění karet a osobních věcí

9. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ

Air Bank přidává pojištění karet a osobních věcí

Air Bank začíná nabízet pojištění osobních věcí a platebních prostředků. Služba, na které spolupracuje s Maxima pojišťovnou, je dostupná v bankovní aplikaci My Air.

KB mění pojištění karet. Za vylepšení si klienti připlatí

1. 2. 2024 | Kateřina Hovorková

KB mění pojištění karet. Za vylepšení si klienti připlatí

Pojištění Merlin, které využívá zhruba třetina majitelů platebních karet od Komerční banky, postupně nahradí nová služba nazvaná Extra služba Bezpečí. Přinese vyšší krytí, ovšem bude... celý článek

Partners Financial Services