Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

pk | rubrika: Aktuality | 14. 8. 2020
Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

Zdroj: Shutterstock

Aspoň jednu zkušenost s „likvidací pojistné události“ má 42 procent klientů tuzemských pojišťoven. Zjistil to průzkum agentury SC&C pro Českou asociaci pojišťoven. Ta se ptala reprezentativního vzorku klientů ve věku 18 až 79 let.

Sedmdesát procent z těch, kteří už pojistnou událost řešili, má dobrou zkušenost. Uvedli, že to proběhlo bez jakýchkoliv problémů a prodlev.

Skoro dvě pětiny (38 %) nicméně někdy narazily na situaci, která není zahrnuta v podmínkách smlouvy. A víc než čtvrtina řešených škod (28 %) byla pomalejší kvůli nedostatečné dokumentaci klientem, kterou si pojišťovna musí dodatečně vyžádat. K soudnímu řízení s pojišťovnou se odhodlala jenom dvě procenta lidí.

Se svou hlavní pojišťovnou (pokud mají více smluv) je spokojeno 69 procent klientů. Rozhodující pro ně jsou hlavně služby a přístup pojišťovny při pojistné události, vstřícnost při řešení problémů, cena pojistného, srozumitelnost pojistných podmínek či jednoduchý proces uzavření smlouvy. 

Co nejvíce oceňují na své pojišťovně?

  • možnost elektronické komunikace,
  • možnost hlášení pojistné události on-line,
  • klientský webový nebo mobilní portál,
  • jednoduše dostupné podmínky a ceníky,
  • 24/7 call centrum zdarma,
  • respektování systému bonus/malus,
  • čistě rizikové životní pojištění,
  • ukončení smlouvy bez sankcí,
  • stejné podmínky jako noví klienti.

Nejčastějším a nejoblíbenějším způsobem kontaktu s pojišťovnou zůstává podle průzkumu osobní schůzka s poradcem (55 % klientů). Pětina lidí (20 %) upřednostňuje mobilní či webovou aplikaci – jejich používání, stejně jako možnosti nabízené pojišťovnou. Přispěla k tomu omezení kvůli epidemii koronaviru.

Hrajte na jistotu

Pod bus
Zdroj: Shutterstock

Dobré pojištění může být k nezaplacení. Rádi vám pomůžeme vybrat.

Průzkum také zjišťoval, v jaké situaci se klienti nejčastěji začnou zabývat svými dosavadními pojistkami. Je to v případě, kdy mají pocit, že platí vysoké pojistné nebo nedostali vyplaceno pojistné plnění podle svých představ. Případně je ke změně přemluví známí či rodina, obdrží akviziční telefonát z konkurenční pojišťovny či od zprostředkovatele, nebo si přečtou přesvědčivé články v médiích.

O změně pojišťovny uvažuje škoro třetina klientů (30 %). Jaké jsou nejčastější důvody?

  • placení vyššího pojistného – 53 %,
  • neuspokojivá likvidace pojistné události – 48 %,
  • doporučení jiné pojišťovny známými či rodinou – 24 %,
  • akvizice z nové pojišťovny (telefonický kontakt) – 20 %,
  • kontaktování nezávislým pojišťovacím poradcem – 15 %,
  • jiný důvod – 9 %.

Čtyři pětiny (80 %) klientů vnímají jako spravedlivý systém hodnocení bonus/ malus v oblasti pojištění aut (povinného ručení).

Víc než tři pětiny (61 %) si přejí mít možnost ukončit svou pojistnou smlouvu kdykoliv.

Průzkum se zajímal také o možnost pojištění dlouhodobé péče. Zájem by prý o něj mělo 58 % dotázaných, jsou za něj ochotni platit přibližně 600 korun měsíčně. Víc než pětina (22 %) z věkové skupiny 18–49 let by chtěla tento typ pojištění pro své rodiče. Jednorázovou výplatu by pak preferovalo 34 % respondentů, většina (66 %) však dává přednost pravidelné měsíční částce. Víc než polovina (56 %) považuje za zásadní, aby jim toto pojištění umožnilo zajistit místo v zařízeních sociálních služeb.

O jaká zajištění v rámci komerčního zdravotního pojištění by měli lidé největší zájem?

  • dlouhodobá péče,
  • lepší zdravotnický materiál a pomůcky,
  • lázeňská péče,
  • stomatologická péče, porodnictví,
  • nadstandard v nemocnici,
  • návštěva lékaře doma,
  • rozsáhlejší krytí pro fyzioterapii nebo alternativní medicínu.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

pojištění, pojišťovny

Daňové přiznání online

A tohle už jste četli?

S věkem přichází kromě zkušeností i stáří. Češi se bojí ztráty soběstačnosti

26. 2. 2024 | Michal Korejs

S věkem přichází kromě zkušeností i stáří. Češi se bojí ztráty soběstačnosti

Život lidí v Česku se prodlužuje. V důchodu tak velmi pravděpodobně strávíme až o 10 let víc než naši prarodiče. Zní to jako pozitivní zpráva. Dlouhověkost ale s sebou přináší i obavy.... celý článek

Dálniční známku už máte? Pozor na předražené e-shopy

19. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ

Dálniční známku už máte? Pozor na předražené e-shopy

Když si koupíte elektronickou dálniční známku mimo oficiální státní web eDalnice.cz, může se vám výrazně prodražit. Opakovaně na to upozorňuje na to ministerstvo dopravy spolu s Českou... celý článek

Největší pojišťovny v Česku. Žebříčky za rok 2023

14. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Největší pojišťovny v Česku. Žebříčky za rok 2023

Trh pojištění v Česku loni stoupl meziročně o 7,1 %, celkový předpis smluvního pojistného dosáhl 168,49 miliardy korun. Vyplývá to z předběžných údajů za rok 2023, které podle své metodiky... celý článek

Air Bank přidává pojištění karet a osobních věcí

9. 2. 2024 | redakce Peníze.CZ

Air Bank přidává pojištění karet a osobních věcí

Air Bank začíná nabízet pojištění osobních věcí a platebních prostředků. Služba, na které spolupracuje s Maxima pojišťovnou, je dostupná v bankovní aplikaci My Air.

KB mění pojištění karet. Za vylepšení si klienti připlatí

1. 2. 2024 | Kateřina Hovorková

KB mění pojištění karet. Za vylepšení si klienti připlatí

Pojištění Merlin, které využívá zhruba třetina majitelů platebních karet od Komerční banky, postupně nahradí nová služba nazvaná Extra služba Bezpečí. Přinese vyšší krytí, ovšem bude... celý článek

Partners Financial Services