Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

pk | rubrika: Aktuality | 14. 8. 2020
Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

Zdroj: Shutterstock

Aspoň jednu zkušenost s „likvidací pojistné události“ má 42 procent klientů tuzemských pojišťoven. Zjistil to průzkum agentury SC&C pro Českou asociaci pojišťoven. Ta se ptala reprezentativního vzorku klientů ve věku 18 až 79 let.

Sedmdesát procent z těch, kteří už pojistnou událost řešili, má dobrou zkušenost. Uvedli, že to proběhlo bez jakýchkoliv problémů a prodlev.

Skoro dvě pětiny (38 %) nicméně někdy narazily na situaci, která není zahrnuta v podmínkách smlouvy. A víc než čtvrtina řešených škod (28 %) byla pomalejší kvůli nedostatečné dokumentaci klientem, kterou si pojišťovna musí dodatečně vyžádat. K soudnímu řízení s pojišťovnou se odhodlala jenom dvě procenta lidí.

Se svou hlavní pojišťovnou (pokud mají více smluv) je spokojeno 69 procent klientů. Rozhodující pro ně jsou hlavně služby a přístup pojišťovny při pojistné události, vstřícnost při řešení problémů, cena pojistného, srozumitelnost pojistných podmínek či jednoduchý proces uzavření smlouvy. 

Co nejvíce oceňují na své pojišťovně?

  • možnost elektronické komunikace,
  • možnost hlášení pojistné události on-line,
  • klientský webový nebo mobilní portál,
  • jednoduše dostupné podmínky a ceníky,
  • 24/7 call centrum zdarma,
  • respektování systému bonus/malus,
  • čistě rizikové životní pojištění,
  • ukončení smlouvy bez sankcí,
  • stejné podmínky jako noví klienti.

Nejčastějším a nejoblíbenějším způsobem kontaktu s pojišťovnou zůstává podle průzkumu osobní schůzka s poradcem (55 % klientů). Pětina lidí (20 %) upřednostňuje mobilní či webovou aplikaci – jejich používání, stejně jako možnosti nabízené pojišťovnou. Přispěla k tomu omezení kvůli epidemii koronaviru.

Hrajte na jistotu

Pod bus
Zdroj: Shutterstock

Dobré pojištění může být k nezaplacení. Rádi vám pomůžeme vybrat.

Průzkum také zjišťoval, v jaké situaci se klienti nejčastěji začnou zabývat svými dosavadními pojistkami. Je to v případě, kdy mají pocit, že platí vysoké pojistné nebo nedostali vyplaceno pojistné plnění podle svých představ. Případně je ke změně přemluví známí či rodina, obdrží akviziční telefonát z konkurenční pojišťovny či od zprostředkovatele, nebo si přečtou přesvědčivé články v médiích.

O změně pojišťovny uvažuje škoro třetina klientů (30 %). Jaké jsou nejčastější důvody?

  • placení vyššího pojistného – 53 %,
  • neuspokojivá likvidace pojistné události – 48 %,
  • doporučení jiné pojišťovny známými či rodinou – 24 %,
  • akvizice z nové pojišťovny (telefonický kontakt) – 20 %,
  • kontaktování nezávislým pojišťovacím poradcem – 15 %,
  • jiný důvod – 9 %.

Čtyři pětiny (80 %) klientů vnímají jako spravedlivý systém hodnocení bonus/ malus v oblasti pojištění aut (povinného ručení).

Víc než tři pětiny (61 %) si přejí mít možnost ukončit svou pojistnou smlouvu kdykoliv.

Průzkum se zajímal také o možnost pojištění dlouhodobé péče. Zájem by prý o něj mělo 58 % dotázaných, jsou za něj ochotni platit přibližně 600 korun měsíčně. Víc než pětina (22 %) z věkové skupiny 18–49 let by chtěla tento typ pojištění pro své rodiče. Jednorázovou výplatu by pak preferovalo 34 % respondentů, většina (66 %) však dává přednost pravidelné měsíční částce. Víc než polovina (56 %) považuje za zásadní, aby jim toto pojištění umožnilo zajistit místo v zařízeních sociálních služeb.

O jaká zajištění v rámci komerčního zdravotního pojištění by měli lidé největší zájem?

  • dlouhodobá péče,
  • lepší zdravotnický materiál a pomůcky,
  • lázeňská péče,
  • stomatologická péče, porodnictví,
  • nadstandard v nemocnici,
  • návštěva lékaře doma,
  • rozsáhlejší krytí pro fyzioterapii nebo alternativní medicínu.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

pojištění, pojišťovny

A tohle už jste četli?

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

22. 7. 2024 | Petr Kučera | 1 komentář

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou rok od roku plnější, hlavně během dovolených. Provozovatelé salonkových sítí proto začali nabízet... celý článek

Zelená karta 2024: Jaké jsou největší změny?

22. 7. 2024 | Kalkulátor.cz

Zelená karta 2024: Jaké jsou největší změny?

Zelenou kartu asi není třeba dlouze představovat. Setkal se s ní každý řidič i majitel motorového vozidla. Ale věděli jste, že od letoška už ji při cestách po Česku nemusíte vozit v... celý článek

Rodiče rozhodují, jaký vztah budou děti k penězům mít

19. 7. 2024 | PR text

Rodiče rozhodují, jaký vztah budou děti k penězům mít

Když se dítě učí, napodobuje chování svých vzorů, rodičů. Platí to i u hospodaření. Bavte se s dětmi o tom, za co v domácnosti utrácíte, kde se dá šetřit i odkud plynou vaše příjmy.... celý článek

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

15. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení spoje postihne během léta i spoustu lidí, kteří chtějí cestovat vlakem nebo autobusem. Tady je... celý článek

Problémy na letišti. Jak na odškodné za ztracené zavazadlo nebo zrušený let

9. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Problémy na letišti. Jak na odškodné za ztracené zavazadlo nebo zrušený let

Sezóna dovolených je v plném proudu. Co dělat, když vám cestování znepříjemní problémy se zavazadly nebo rovnou s celým letem?

Partners Financial Services