Aspoň jednu zkušenost s „likvidací pojistné události“ má 42 procent klientů tuzemských pojišťoven. Zjistil to průzkum agentury SC&C pro Českou asociaci pojišťoven. Ta se ptala reprezentativního vzorku klientů ve věku 18 až 79 let.
Sedmdesát procent z těch, kteří už pojistnou událost řešili, má dobrou zkušenost. Uvedli, že to proběhlo bez jakýchkoliv problémů a prodlev.
Skoro dvě pětiny (38 %) nicméně někdy narazily na situaci, která není zahrnuta v podmínkách smlouvy. A víc než čtvrtina řešených škod (28 %) byla pomalejší kvůli nedostatečné dokumentaci klientem, kterou si pojišťovna musí dodatečně vyžádat. K soudnímu řízení s pojišťovnou se odhodlala jenom dvě procenta lidí.
Se svou hlavní pojišťovnou (pokud mají více smluv) je spokojeno 69 procent klientů. Rozhodující pro ně jsou hlavně služby a přístup pojišťovny při pojistné události, vstřícnost při řešení problémů, cena pojistného, srozumitelnost pojistných podmínek či jednoduchý proces uzavření smlouvy.
Co nejvíce oceňují na své pojišťovně?
- možnost elektronické komunikace,
- možnost hlášení pojistné události on-line,
- klientský webový nebo mobilní portál,
- jednoduše dostupné podmínky a ceníky,
- 24/7 call centrum zdarma,
- respektování systému bonus/malus,
- čistě rizikové životní pojištění,
- ukončení smlouvy bez sankcí,
- stejné podmínky jako noví klienti.
Nejčastějším a nejoblíbenějším způsobem kontaktu s pojišťovnou zůstává podle průzkumu osobní schůzka s poradcem (55 % klientů). Pětina lidí (20 %) upřednostňuje mobilní či webovou aplikaci – jejich používání, stejně jako možnosti nabízené pojišťovnou. Přispěla k tomu omezení kvůli epidemii koronaviru.
Průzkum také zjišťoval, v jaké situaci se klienti nejčastěji začnou zabývat svými dosavadními pojistkami. Je to v případě, kdy mají pocit, že platí vysoké pojistné nebo nedostali vyplaceno pojistné plnění podle svých představ. Případně je ke změně přemluví známí či rodina, obdrží akviziční telefonát z konkurenční pojišťovny či od zprostředkovatele, nebo si přečtou přesvědčivé články v médiích.
O změně pojišťovny uvažuje škoro třetina klientů (30 %). Jaké jsou nejčastější důvody?
- placení vyššího pojistného – 53 %,
- neuspokojivá likvidace pojistné události – 48 %,
- doporučení jiné pojišťovny známými či rodinou – 24 %,
- akvizice z nové pojišťovny (telefonický kontakt) – 20 %,
- kontaktování nezávislým pojišťovacím poradcem – 15 %,
- jiný důvod – 9 %.
Čtyři pětiny (80 %) klientů vnímají jako spravedlivý systém hodnocení bonus/ malus v oblasti pojištění aut (povinného ručení).
Víc než tři pětiny (61 %) si přejí mít možnost ukončit svou pojistnou smlouvu kdykoliv.
Průzkum se zajímal také o možnost pojištění dlouhodobé péče. Zájem by prý o něj mělo 58 % dotázaných, jsou za něj ochotni platit přibližně 600 korun měsíčně. Víc než pětina (22 %) z věkové skupiny 18–49 let by chtěla tento typ pojištění pro své rodiče. Jednorázovou výplatu by pak preferovalo 34 % respondentů, většina (66 %) však dává přednost pravidelné měsíční částce. Víc než polovina (56 %) považuje za zásadní, aby jim toto pojištění umožnilo zajistit místo v zařízeních sociálních služeb.
O jaká zajištění v rámci komerčního zdravotního pojištění by měli lidé největší zájem?
- dlouhodobá péče,
- lepší zdravotnický materiál a pomůcky,
- lázeňská péče,
- stomatologická péče, porodnictví,
- nadstandard v nemocnici,
- návštěva lékaře doma,
- rozsáhlejší krytí pro fyzioterapii nebo alternativní medicínu.
Sdílejte článek, než ho smažem