Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

pk | rubrika: Aktuality | 14. 8. 2020 06:00
Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

Zdroj: Shutterstock

Aspoň jednu zkušenost s „likvidací pojistné události“ má 42 procent klientů tuzemských pojišťoven. Zjistil to průzkum agentury SC&C pro Českou asociaci pojišťoven. Ta se ptala reprezentativního vzorku klientů ve věku 18 až 79 let.

Sedmdesát procent z těch, kteří už pojistnou událost řešili, má dobrou zkušenost. Uvedli, že to proběhlo bez jakýchkoliv problémů a prodlev.

Skoro dvě pětiny (38 %) nicméně někdy narazily na situaci, která není zahrnuta v podmínkách smlouvy. A víc než čtvrtina řešených škod (28 %) byla pomalejší kvůli nedostatečné dokumentaci klientem, kterou si pojišťovna musí dodatečně vyžádat. K soudnímu řízení s pojišťovnou se odhodlala jenom dvě procenta lidí.

Se svou hlavní pojišťovnou (pokud mají více smluv) je spokojeno 69 procent klientů. Rozhodující pro ně jsou hlavně služby a přístup pojišťovny při pojistné události, vstřícnost při řešení problémů, cena pojistného, srozumitelnost pojistných podmínek či jednoduchý proces uzavření smlouvy. 

Co nejvíce oceňují na své pojišťovně?

  • možnost elektronické komunikace,
  • možnost hlášení pojistné události on-line,
  • klientský webový nebo mobilní portál,
  • jednoduše dostupné podmínky a ceníky,
  • 24/7 call centrum zdarma,
  • respektování systému bonus/malus,
  • čistě rizikové životní pojištění,
  • ukončení smlouvy bez sankcí,
  • stejné podmínky jako noví klienti.

Nejčastějším a nejoblíbenějším způsobem kontaktu s pojišťovnou zůstává podle průzkumu osobní schůzka s poradcem (55 % klientů). Pětina lidí (20 %) upřednostňuje mobilní či webovou aplikaci – jejich používání, stejně jako možnosti nabízené pojišťovnou. Přispěla k tomu omezení kvůli epidemii koronaviru.

Hrajte na jistotu

Pod bus
Zdroj: Shutterstock

Dobré pojištění může být k nezaplacení. Rádi vám pomůžeme vybrat.

Průzkum také zjišťoval, v jaké situaci se klienti nejčastěji začnou zabývat svými dosavadními pojistkami. Je to v případě, kdy mají pocit, že platí vysoké pojistné nebo nedostali vyplaceno pojistné plnění podle svých představ. Případně je ke změně přemluví známí či rodina, obdrží akviziční telefonát z konkurenční pojišťovny či od zprostředkovatele, nebo si přečtou přesvědčivé články v médiích.

O změně pojišťovny uvažuje škoro třetina klientů (30 %). Jaké jsou nejčastější důvody?

  • placení vyššího pojistného – 53 %,
  • neuspokojivá likvidace pojistné události – 48 %,
  • doporučení jiné pojišťovny známými či rodinou – 24 %,
  • akvizice z nové pojišťovny (telefonický kontakt) – 20 %,
  • kontaktování nezávislým pojišťovacím poradcem – 15 %,
  • jiný důvod – 9 %.

Čtyři pětiny (80 %) klientů vnímají jako spravedlivý systém hodnocení bonus/ malus v oblasti pojištění aut (povinného ručení).

Víc než tři pětiny (61 %) si přejí mít možnost ukončit svou pojistnou smlouvu kdykoliv.

Průzkum se zajímal také o možnost pojištění dlouhodobé péče. Zájem by prý o něj mělo 58 % dotázaných, jsou za něj ochotni platit přibližně 600 korun měsíčně. Víc než pětina (22 %) z věkové skupiny 18–49 let by chtěla tento typ pojištění pro své rodiče. Jednorázovou výplatu by pak preferovalo 34 % respondentů, většina (66 %) však dává přednost pravidelné měsíční částce. Víc než polovina (56 %) považuje za zásadní, aby jim toto pojištění umožnilo zajistit místo v zařízeních sociálních služeb.

O jaká zajištění v rámci komerčního zdravotního pojištění by měli lidé největší zájem?

  • dlouhodobá péče,
  • lepší zdravotnický materiál a pomůcky,
  • lázeňská péče,
  • stomatologická péče, porodnictví,
  • nadstandard v nemocnici,
  • návštěva lékaře doma,
  • rozsáhlejší krytí pro fyzioterapii nebo alternativní medicínu.

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Chcete prodat svou nemovitost?

Nechte si zpracovat ZDARMA cenovou nabídku!

Stačit nám bude pár základních informací o vašem bytě nebo domě a kontakt.

Cenu zjistíte OBRATEM.

Mám zájem prodat:

Prodej bytuByt
Prodej domuDům
Prodej pozemkuPozemek
Ostatní prodej nemovitostiJiné
Zpět

Oblíbená témata

pojištění, pojišťovny

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Uniqa zakončila fúzi s Axou, je pátá mezi pojišťovnami

1. 9. 2021 | Petr Kučera

Uniqa zakončila fúzi s Axou, je pátá mezi pojišťovnami

Sloučením Axa pojišťovny a Axa životní pojišťovny do Uniqa pojišťovny se k poslednímu srpnovému dni završila integrace obou skupin. Pojišťovna Uniqa se díky posílení stává pětkou na... celý článek

Air Bank pojistí schopnost splácet hypotéku

4. 8. 2021 | Petr Kučera | 6 komentářů

Air Bank pojistí schopnost splácet hypotéku

Air Bank od pátku rozšíří nabídku o pojištění schopnosti splácet hypotéku. Spolupracuje na něm s pojišťovnou BNP Paribas Cardif. Kdo ho využije, získá o 0,15 procentního bodu... celý článek

Allianz vylepšila portál pro klienty. Překvapila chybami

26. 7. 2021 | Petr Kučera | 4 komentáře

Allianz vylepšila portál pro klienty. Překvapila chybami

Pojišťovna Allianz spustila novou verzi klientského portálu MojeAllianz, který funguje od roku 2012.

Pojištění jízdního kola. Pozor na limity a další omezení

20. 7. 2021 | Kateřina Jungvirtová

Pojištění jízdního kola. Pozor na limity a další omezení

K čemu stačí pojištění domácnosti a kdy se podívat i po dalších možnostech, jak pojistit kolo? Na kolik přijde speciální pojištění? Projděte si základní přehled.

Pozor na podpojištění. Tornádo ukazuje problém starých smluv

13. 7. 2021 | Jiří Hovorka | 21 komentářů

Pozor na podpojištění. Tornádo ukazuje problém starých smluv

Hodnota nemovitostí v posledních letech rychle roste. Problém to může znamenat také pro lidi, kteří mají pojištění nemovitosti, ale dlouho ho neaktualizovali. I takové případy teď pojišťovny... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.