Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

pk | rubrika: Aktuality | 14. 8. 2020
Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

Zdroj: Shutterstock

Aspoň jednu zkušenost s „likvidací pojistné události“ má 42 procent klientů tuzemských pojišťoven. Zjistil to průzkum agentury SC&C pro Českou asociaci pojišťoven. Ta se ptala reprezentativního vzorku klientů ve věku 18 až 79 let.

Sedmdesát procent z těch, kteří už pojistnou událost řešili, má dobrou zkušenost. Uvedli, že to proběhlo bez jakýchkoliv problémů a prodlev.

Skoro dvě pětiny (38 %) nicméně někdy narazily na situaci, která není zahrnuta v podmínkách smlouvy. A víc než čtvrtina řešených škod (28 %) byla pomalejší kvůli nedostatečné dokumentaci klientem, kterou si pojišťovna musí dodatečně vyžádat. K soudnímu řízení s pojišťovnou se odhodlala jenom dvě procenta lidí.

Se svou hlavní pojišťovnou (pokud mají více smluv) je spokojeno 69 procent klientů. Rozhodující pro ně jsou hlavně služby a přístup pojišťovny při pojistné události, vstřícnost při řešení problémů, cena pojistného, srozumitelnost pojistných podmínek či jednoduchý proces uzavření smlouvy. 

Co nejvíce oceňují na své pojišťovně?

  • možnost elektronické komunikace,
  • možnost hlášení pojistné události on-line,
  • klientský webový nebo mobilní portál,
  • jednoduše dostupné podmínky a ceníky,
  • 24/7 call centrum zdarma,
  • respektování systému bonus/malus,
  • čistě rizikové životní pojištění,
  • ukončení smlouvy bez sankcí,
  • stejné podmínky jako noví klienti.

Nejčastějším a nejoblíbenějším způsobem kontaktu s pojišťovnou zůstává podle průzkumu osobní schůzka s poradcem (55 % klientů). Pětina lidí (20 %) upřednostňuje mobilní či webovou aplikaci – jejich používání, stejně jako možnosti nabízené pojišťovnou. Přispěla k tomu omezení kvůli epidemii koronaviru.

Hrajte na jistotu

Pod bus
Zdroj: Shutterstock

Dobré pojištění může být k nezaplacení. Rádi vám pomůžeme vybrat.

Průzkum také zjišťoval, v jaké situaci se klienti nejčastěji začnou zabývat svými dosavadními pojistkami. Je to v případě, kdy mají pocit, že platí vysoké pojistné nebo nedostali vyplaceno pojistné plnění podle svých představ. Případně je ke změně přemluví známí či rodina, obdrží akviziční telefonát z konkurenční pojišťovny či od zprostředkovatele, nebo si přečtou přesvědčivé články v médiích.

O změně pojišťovny uvažuje škoro třetina klientů (30 %). Jaké jsou nejčastější důvody?

  • placení vyššího pojistného – 53 %,
  • neuspokojivá likvidace pojistné události – 48 %,
  • doporučení jiné pojišťovny známými či rodinou – 24 %,
  • akvizice z nové pojišťovny (telefonický kontakt) – 20 %,
  • kontaktování nezávislým pojišťovacím poradcem – 15 %,
  • jiný důvod – 9 %.

Čtyři pětiny (80 %) klientů vnímají jako spravedlivý systém hodnocení bonus/ malus v oblasti pojištění aut (povinného ručení).

Víc než tři pětiny (61 %) si přejí mít možnost ukončit svou pojistnou smlouvu kdykoliv.

Průzkum se zajímal také o možnost pojištění dlouhodobé péče. Zájem by prý o něj mělo 58 % dotázaných, jsou za něj ochotni platit přibližně 600 korun měsíčně. Víc než pětina (22 %) z věkové skupiny 18–49 let by chtěla tento typ pojištění pro své rodiče. Jednorázovou výplatu by pak preferovalo 34 % respondentů, většina (66 %) však dává přednost pravidelné měsíční částce. Víc než polovina (56 %) považuje za zásadní, aby jim toto pojištění umožnilo zajistit místo v zařízeních sociálních služeb.

O jaká zajištění v rámci komerčního zdravotního pojištění by měli lidé největší zájem?

  • dlouhodobá péče,
  • lepší zdravotnický materiál a pomůcky,
  • lázeňská péče,
  • stomatologická péče, porodnictví,
  • nadstandard v nemocnici,
  • návštěva lékaře doma,
  • rozsáhlejší krytí pro fyzioterapii nebo alternativní medicínu.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

pojištění, pojišťovny

Vyplňte si daňové přiznání k dani z příjmů online. Hotovo máte za 10 minut. Cena 249 Kč. Garantováno daňovým poradcem.

DníHodinMinutVteřin

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Co vám nejvíc vadí na bankách a pojišťovnách? Výsledky průzkumu

21. 4. 2025 | Petr Kučera | 6 komentářů

Co vám nejvíc vadí na bankách a pojišťovnách? Výsledky průzkumu

Nejčastějším problémem při jednání s bankami nebo pojišťovnami je dlouhé čekání na pobočce či telefonní lince. Ukazuje to průzkum technologické společnosti Enehano na reprezentativním... celý článek

Stačí vám tři pětiny domu? Pojistku podceňuje čím dál víc Čechů

15. 4. 2025 | Kateřina Hovorková | 5 komentářů

Stačí vám tři pětiny domu? Pojistku podceňuje čím dál víc Čechů

Sedm z deseti rodinných domů v Česku je podpojištěných, výše pojistné částky dosahuje jen 60 procent skutečné hodnoty nemovitosti. Česká asociace pojišťoven proto spouští kampaň, ve... celý článek

Air Bank přidává do aplikace další pojištění. Pomůže při ztrátě příjmu

1. 4. 2025 | Petr Kučera

Air Bank přidává do aplikace další pojištění. Pomůže při ztrátě příjmu

Air Bank rozšiřuje nabídku o pojištění ztráty příjmu. Má lidem pomoct pokrýt výdaje v případě neočekávaných životních situací, a to hned od prvního dne pojistné události. Partnerem... celý článek

Zaplaťte dluh, který nemáte, tlačila pojišťovna na klienty. Dostala pokutu

18. 2. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Zaplaťte dluh, který nemáte, tlačila pojišťovna na klienty. Dostala pokutu

Pojišťovna Allianz dostala od České národní banky (ČNB) pokutu ve výši tří a půl milionů korun. Při komunikaci s desítkami tisíc klientů totiž použila nepravdivé a klamavé informace,... celý článek

Pojištění psa přehledně: Srovnání, ceny a na co si dát pozor

18. 2. 2025 | Pavla Adamcová

Pojištění psa přehledně: Srovnání, ceny a na co si dát pozor

Nemoc nebo úraz vašeho zvířecího mazlíčka jsou vždycky těžká věc. A také drahá. Zatímco lidem se péče alespoň z části hradí z veřejného pojištění, u psa musíte zaplatit všechny léčebné... celý článek

Partners Financial Services