Únor – měsíc pojištění: Slevy milujeme, ale pohodlí víc

Co říká průzkum České asociace pojišťoven o tom, jak nakupujeme pojištění? Na akce a slevy slyšíme. Ještě víc nás ale zajímá, jak složité je pojištění vyřídit. Bohužel touha mít všechno rychle a pohodlně z krku souvisí také s tím, že se nám moc nechce zkoumat podmínky pojištění.
Únor – měsíc pojištění: Slevy milujeme, ale pohodlí víc

O Češích je známé, že rádi nakupují ve slevách, v období výprodejů berou obchody útokem. Nejde ale jen o spotřební zboží, Češi se rádi nechají zlákat na slevu například i při uzavírání pojistky.

Pokud si člověk chce sjednat několik různých pojištění obdobného typu, může kombinovat: domácnost pojistím tady, nemovitost tam. Velmi často to ale nedělá, sjednává vše u jednoho ústavu. Velmi často mu taky pojišťovna nabízí slevu, pokud si u ní sjedná vícero produktů. Při sjednávání pojištění, jak vyplývá z průzkumu České asociace pojišťoven, je sleva rozhodujícím faktorem pro 38 procent lidí. Ještě mocnější motivací k nákupu pojištění stejného typu u jediného ústavu je však jednoduchost a pohodlí: ať to mám z krku najednou.

Téměř třetina Čechů soustřeďuje své pojistky do jedné pojišťovny na doporučení finančního poradce. Na možnost získání lepších služeb v případě, že je sjednáno více produktů u stejné pojišťovny, slyší překvapivě jen 16 procent Čechů, zatímco v zahraničí tuto výhodu upřednostňuje 33 procent lidí. 

Sotva půlku Čechů zajímá, co podepisuje

Průzkum poukazuje bohužel i na jeden nemilý fakt: ať už jsme jen pohodlní, nebo nám oči zaslepí akční nabídka, nečteme. Téměř 48 procent dotázaných čte pojistné podmínky jen zběžně, čtyři procenta je dokonce ani neotevřou.

„Ať už jde o životní pojištění, nebo o pojištění majetku, je vždy třeba na prvním místě zvážit rozsah rizik, vybrat ta, která nás mohou reálně ohrozit a správně nastavit pojistné částky,“ říká manažerka komunikace a vzdělávání České asociace pojišťoven Marcela Kotyrová a zdůrazňuje: „Řídit se cenou, jako rozhodujícím kritériem v pojištění nelze. Je třeba se vždy zamyslet, k čemu si pojištění sjednáváme, co od něj očekáváme, a až pokud nabízené pojištění odpovídá našim požadavkům, je možné k ceně přihlédnout.“ Před podpisem smlouvy by se měl každý ve svém zájmu seznámit s pojistnými podmínkami. Je třeba vědět, že v rámci jednotlivých pojišťoven nejsou pojistné podmínky stejné, liší se rozsahem pojistného krytí i poskytovanými doplňkovými službami, různé mohou být i výluky z pojištění.

Zvětšíte kliknutím

Z podobného soudku je další poměrně nelichotivé zjištění průzkumu. Cena pojištění je pro mnohé rozhodující kritérium – jenže pětina Čechů nemá o svých ročních výdajích na pojistném žádný přehled. Přibližně polovina lidí dokáže roční částku odhadnout zhruba. Přesně má v těchto výdajích jasno na 30 procent české populace.

Jaký máte přehled o svých výdajích na pojistném? Víte, kolik platíte pojišťovnám ročně za všechny své smlouvy?

Únor měsíc pojištění

O zvýšení finanční gramotnosti v oblasti pojišťovnictví kontinuálně usiluje kampaň České asociace pojišťoven Únor – měsíc pojištění. Jejím každoročním cílem je předávat veřejnosti souhrnné a nezávislé informace, včetně nejrůznějších praktických rad a doporučení. Kampaň se každý rok zaměřuje na jinou oblast pojištění, letošní ročník je ale výjimečně věnován průzkumu, který jde napříč všemi pojistnými oblastmi a zkoumá, jak jsou Češi pojištění, jak se orientují mezi pojistnými produkty, jaký maji k pojištění vztah a jaké jsou jejich zkušenosti s ním.

Líbil se vám článek?

-1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Chcete prodat svou nemovitost?

Nechte si zpracovat ZDARMA cenovou nabídku!

Stačit nám bude pár základních informací o vašem bytě nebo domě a kontakt.

Cenu zjistíte OBRATEM.

Mám zájem prodat:

Prodej bytuByt
Prodej domuDům
Prodej pozemkuPozemek
Ostatní prodej nemovitostiJiné
Zpět

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Únor – měsíc pojištění: Češi si s pojištěním netykají

12. 2. 2013 | Česká asociace pojišťoven | 4 komentáře

Únor – měsíc pojištění: Češi si s pojištěním netykají

Česká asociace pojišťoven si nechala zpracovat exkluzivní průzkum o tom, čeho se bojíme, proti čemu a jak se pojišťujeme – a jestli vůbec pojištění rozumíme. V rámci měsíce pojištění... celý článek

Retro i sci-fi. Pojištění včera, dnes a zítra

5. 2. 2013 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Retro i sci-fi. Pojištění včera, dnes a zítra

Některé věci se nemění – a je to tak dobře. Jiné se mění a je to taky dobře. Třeba životní pojištění za dvacet let vyrostlo a zkultivovalo se. To ovšem neznamená, že by nebylo co vylepšit.... celý článek

Česká pojišťovna už nebude česká. A bude slušnější?

14. 1. 2013 | Dušan Šídlo | 22 komentářů

Česká pojišťovna už nebude česká. A bude slušnější?

Česká pojišťovna, jeden z klenotů nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, definitivně prodána Italům! Po minutě ticha a připomenutí úspěchů vzpomeňme i na její hříchy.

Pánové, kdyby pojišťovna mohla, ožení vás!

6. 12. 2012 | redakce Peníze.CZ

 Pánové, kdyby pojišťovna mohla, ožení vás!

Když vám pojišťovna radí, jak žít zdravě, nemyslí to s vámi dobře! Tedy třeba i myslí, ale především myslí na sebe.

Změny v životním pojištění. O kolik zdraží ženám? Jak moc bude levnější pro pány?

20. 9. 2012 | redakce Peníze.CZ | 3 komentáře

Změny v životním pojištění. O kolik zdraží ženám? Jak moc bude levnější pro pány?

Jistě jste slyšeli o evropském rozhodnutí, podle kterého musí i české pojišťovny sjednotit sazby životního pojištění pro muže a ženy. Aby nebyl někdo zvýhodněn. Ještě jsme od nikoho... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.