Česká asociace pojišťoven

Kontakty

AdresaNa Pankráci 1724/129Praha 4 – Pankrác140 00
Infolinka222 350 164 
Emailinfo@cap.cz
Web

Další Informace

Popis činnostiPoslání ČAP je zastupovat, hájit a prosazovat zájmy členských pojišťoven a jejich klientů ve vztahu k orgánům státní správy, legislativě a dalším subjektům. Podporovat zájmy českého pojistného trhu vůči EU, spolupracovat se zahraničními asociacemi a institucemi a podporovat rozvoj pojišťovnictví a pojistného trhu v České republice.

Informace uvedené na této stránce mají pouze orientační charakter. Ačkoliv bychom rádi, bohužel nejsme schopni ručit za jejich 100 % aktuálnost. Pro ověření, prosím, navštivte také domácí stránku daného subjektu. Děkujeme za pochopení.

Česká asociace pojišťoven - Články

Výpis článků s klíčovým slovem česká asociace pojišťoven

Kolik zbytečně platíte navíc? Kalkulačka odkrývá investice přes pojištění

17. 9. 2019 | Jiří Hovorka | 5 komentářů

Kolik zbytečně platíte navíc? Kalkulačka odkrývá investice přes pojištění

Nová kalkulačka od České asociace pojišťoven potvrdila známou pravdu: Investiční životní pojištění může být drahé. Další nová kalkulačka pak posvítila i na ty, kdo nechtěli být vidět.

Otázky pro nové odborné zkoušky k pojištění už jsou známé

14. 8. 2019 | Petr Kučera

Otázky pro nové odborné zkoušky k pojištění už jsou známé

Česká národní banka zveřejnila na svých internetových stránkách podklady pro odborné zkoušky podle zákona o distribuci pojištění a zajištění. Zkoušková sada obsahuje 1500 otázek a 100 případových studií.

Hádali se s pojišťovnou. Pomohla ombudsmanka

4. 7. 2019 | Petra Jaroměřská

Hádali se s pojišťovnou. Pomohla ombudsmanka

Spory mezi pojišťovnami a jejich klienty od února řeší speciální ombudsmanka. Na rychlejší a levnější řešení než u soudu už vsadila první stovka lidí.

Povinné ručení 2019. Viníci nehod zaplatí víc. Až o 80 procent

13. 11. 2018 | Monika Veselíková | 16 komentářů

Povinné ručení 2019. Viníci nehod zaplatí víc. Až o 80 procent

Povinné ručení je prý dlouhodobě ve ztrátě, přesto v minulých letech rostla jeho cena jen zvolna. Změnu má přinést příští rok, připlatí si hlavně nejrizikovější klienti.

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

10. 4. 2018 | Ondřej Tůma

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

Jsou při nákupu dovolené naše peníze v bezpečí, nebo hrozí, že v případě krachu cestovní kanceláře nedostaneme zpátky všechno, co jsme za zájezd zaplatili?

Povinné ručení: Od nepojištěných se zas bude vymáhat příspěvek

28. 8. 2017 | Petra Dlouhá | 8 komentářů

Povinné ručení: Od nepojištěných se zas bude vymáhat příspěvek

Příspěvek nepojištěných řidičů byl zrušen v roce 2015. Vymáhali ho dokonce i od lidí, kteří neměli auto, ani řidičák. Teď se má obnovit, k excesům prý už ale docházet nebude. Zlevní po obnovení příspěvku povinné ručení?

Chameleoni. Klamou názvem, aby na vás vydělali

12. 10. 2016 | Petra Dlouhá | 15 komentářů

Chameleoni. Klamou názvem, aby na vás vydělali

Nejsou, za koho se vydávají. Používají zavádějící jména a mimikry. Vydávají se za důvěryhodné instituce, aby se na vás obohatili. Dřív než kývnete a upíšete se, ujistěte se, že víte, s kým máte tu čest. Máme pro vás přehled případů a varování z poslední doby.

Kdo nepodvádí pojišťovnu, okrádá rodinu!

4. 10. 2016 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Kdo nepodvádí pojišťovnu, okrádá rodinu!

Počet podezřelých pojistných událostí, na které pojišťovny nasazují své detektivy, strmě stoupá. Podvodníci jsou stále vynalézavější.

Sbohem moře, sbohem dovolená! Pojišťovny nechtějí pojišťovat cestovní kanceláře

13. 10. 2015 | Ondřej Tůma | 12 komentářů

Sbohem moře, sbohem dovolená! Pojišťovny nechtějí pojišťovat cestovní kanceláře

Dražší zájezdy a zánik mnoha cestovních kanceláří. To by prý mohla přinést novela zákona, kterou chce stát lépe chránit klienty zkrachovalých cestovek. Cestovní kanceláře a pojišťovny mají za to, že místo jistoty a pořádku přinese novela chaos.

Regulace prodeje životních pojistek. Revoluční tajfun, nebo větříček? A komu pomůže?

10. 6. 2015 | Petra Dlouhá | 14 komentářů

Regulace prodeje životních pojistek. Revoluční tajfun, nebo větříček? A komu pomůže?

Chránit klienta, otevřeně informovat o nákladech pojistky a zvýšit nároky na prodejce – hlavní cíle novely zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích. Chystá se roky. Ve Sněmovně už prošla prvním čtením. Nečekaně se ale objevil ještě přílepek k jinému zákonu: má regulovat provize zprostředkovatelů. Co novinky přinesou klientovi?

Česká asociace pojišťoven - Zkušenosti

23. 10. 2012 8:16 | Ohnhauserová

Dobrý den, ráda bych měla zde taky pár dotazů. Manžel, německé národnosti měl u nás v květnu bouračku, kterou nezavinil. Auto je na německých značkách s německým leasingem.Bylo určeno jako totální škoda. ČPP tedy pojišťovna viníka nehody se k tomuto postavila takto, že určila obecnou cenu vozidla dle aukce o čemž jsme vůbec nevěděly a dozvěděly jsme se to až poté když jsme zjistily, že vrak je za tuto cenu neprodejný. Apelovaly jsme na likvidátora po 4 měsících a on nám zdělil, že o aukci nevěděl, poté nám poslal nabídkový list, který již měl skončenou platnost měsíc. Dále v aukci nebylo vůbec uvedeno, že auto je na leasing a s německými papíry. poté co jsme se marně vrak snažily prodat bez úspěchu opět jsme kontaktoval likvidátora a ten dal auto znovu do aukce. Kde opět tyto zásadní informace nezdělil. Vše se pořád táhne. Nemáme nic, platíme leasing na auto, které nám stojí na zahradě, manžel si musí do práce auta půjčovat po známých a ke všemu se teď leasingová společnost vyjádřila že musíme navíc zaplatit 1% z dlužné částky. Suma sumárum , kvůli opilého řidiče, který nehodu zavinil,jsme již přišli o 25000 kč které jdou z naší kapsy a dalších 25000 chce po nás doplatit leasingovka. Když jsme poprosily naší právničku aby likvidátorovi zdělila že si tyto pohledávky chceme také u pojišťovny likvidovat, dělila nám, že jsou nelikvidovatelné. Proto prosím o radu, přeci to tak nemůže být aby obyčejný člověk pykal za nehodu, kterou nezavinil. Tyto nároky vznikly všechny díky nehodě a můžeme je prokázat. Kdyby se nehoda nestala, leasing platíme dál, dál si jezdíme autem a jsme spokojená rodina. Moc děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2012 9:40 | Kolacek

paní Moniko, na babinetu nic o Parkamu není - děláte tomu serveru lacinou reklamu. A paní Ringsmuthová a pane Matějko - bylo mi sděleno od právní kanceláře Holubová, že náš právní systém v tomto případě neumožňuje hromadnou žalobu. Trochu se mi tomu nechce věřit. Myslím, že náš právní systém je tak špatný, že chrání instituce více než obyčejné lidi. Na pojišťovnu Generali jsme krátcí, soudit se, je podle mne vyhozený peníz. Ostatně teď Generali podává žalobu pro podvod na Parkam. Tento případ jen tak neskončí. Pokud byste měli nějaký nápad, ozvěte se mi, prosím, na telefon 604315084 nebo email: falcova@upcmail.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2012 13:11 | Monika

Dobrý den, jsme na to úplně stejně jako vy, a zrovna tak jsme nespokojení . Mrkněte na http://fora.babinet.cz/viewtopic.php?id=38599
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2012 20:57 | ajatomik

Dobrý den pani Ringsmuthová. Dopadli jsme se známými stejně jako vy. Máte už nějaké odezvy, jak dál pokračovat. Rádi se připojíme k hromadné žalobě. S pozdravem Matějka
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2012 16:43 | martina krůtová

Dobrý den,nevím zda píši na dobrou webovou adresu,ale potřebovala bych radu od asociace pojišťoven.Koupily jsme s manželem auto a po zaplacení povinného ručení jsme šly auto 7.7.2006 přehlasit na manžela.Vše bylo bez problému až do včera kdy přišel dopis po více než dvou letech o tom,že dlužíme na pojistném skoro 5tis,že jsme měsíc neměly pojišťěné auto.My jsme auto pojišťovaly u pojišťovny Direkt a když stálo v barazu,kde jsme auto kupovaly,bylo pojištěné u Alianz.Nevíme zda částku zaplatit,když jsme auto měly na sebe napsané až po zaplacení pov.ručení.Do té doby nevíme jak to měl s ručením bazar,nebo předchozí majitel.Naše ručení jsme sjednávaly přes internet,protože v našem městě pobočka neni a bylo nám řečeno,že s alianz si vše vyřídí samy a vše zruší a mi přejdeme na direkt.Je možné,že to trvalo měsíc a mi tedy neměly sjednané ručení.Po reportáži v televizi nevíme,zda zaplatit,nebo patrat kde se stala chyba,nebo jestli penize chtít po autobazaru,kdyz byl pořád majitel.děkuji za radu.martina k.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2012 20:01 | Ringsmuthová

Dobrý den,byla jsem i se svými kamarádkami a jejich dětmi klienti zkrachovalé CK Parkam,od pojišťovny jsme dostaly 58% z platné cestovní smlouvy,nevíme,na koho se obrátit,myslíme si,že pojišťovna jedná protiprávně.Dle telef.hovoru s pojišťovnou GENERALI jsou s námi již vyřízeni a nemá cenu se proti jejich rozhodnutí odvolávat.Nevyznám se v právních normách v této záležitosti, a proto bychom potřebovaly poradit jak dále postupovat,jsme nespokojené,cítíme se poškozené.S uvedenou CK jsme měli odletět na dovolenou do Bulharska a vůbec jsme neodletěly,dostaly jsme večer před ranním odletem jen SMS.Moc děkuji za odpověď,jsme bezradné...Ringsmuthová
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 6. 2011 16:24 | Jan Hřebík

Dobrý den,jedná se o úhradu částky vypovězené smlouvy v řádném termínu rizikového životního pojištění s vinkulací, kdy klient nemohl ovlivnit kompetentně situaci. Při refinancování úvěru u KB s novým pokračováním se přistoupilo ke změně pojištění se souhlasem KB a Pojišťovna Amcico o tomto byla vyrozuměna. Nikdo z institucí nic neřešil,zpracovaly se nové smlouvy a klient byl ze strany Amcico vyzýván kpokračování plateb - kdyby tak učinil podle stávající smlouvy zavázel by se tím k pokračování původních dokumentů ! Ze strany KB písemné potvrzení uvedené změny proběhlo s několikaměsíčním zpoždění a za tuto dobu požaduje Amcico doplatek, který klient nemohl kompetentně ovlivnit. O ukončení pojistné smlouvy rozhoduje klient a ovlivní i vinkulaci. Nebylo pojistné plnění a vyrozuměl pojišťovnu,že nebude dále pokračovat. Prosím o právní radu s pozdravem Hřebík.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazeno všech 7 komentářů

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 090 995 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Cestovní náhrady 2019

km
l/100 km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak postupovat v moji situaci. 15.8.2019 jsem poslal reklamovat boty. Obchod mi 30.8.2019 odepsal, že moji reklamaci uznal a ať pošlu číslo účtu, kam chci zaslat peníze.... více

Spotřebitelská poradna

Nejnovější články

Už vám zdražili elektřinu? Poradíme, jak utéct bez sankcí

Už vám zdražili elektřinu? Poradíme, jak utéct bez sankcí

Za poslední rok zdražila hlavně elektřina, plyn se naštěstí zatím drží zkrátka. Přestože...více

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč...více

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

Podle ministerstva financí se může obchodník rozhodnout, že chce přijímat jenom karty....více

Články na Heroine.cz

Koktejl z éček

Koktejl z éček

Vyndat z regálu, zvednout k očím, zaostřit, přečíst, vrátit. A znovu. A zase. Rezignovat....více

Neziskovky nepotřebují vypadat lacině

Neziskovky nepotřebují vypadat lacině

S šéfkou Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabrielou Drastichovou o měnícím se neziskovém...více

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

V zatím posledním díle seriálu o obyčejných hrdinech, kteří vám mohli zachránit – a třeba...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.