První firma začíná pojišťovat internetové domény
14. 9. 2022 | Petr Kučera
Slavia pojišťovna začala nabízet pojištění internetových domén. „Takový produkt doposud na českém trhu neexistoval,“ říká její produktový ředitel Ladislav Bělina.
Živnostník se musí otáčet. Ví, že když se mu daří, nemusí to být na věky. A ví, že už dnes musí myslet na stáří, protože státní důchod mu stačit nebude. Takže má plné ruce práce. A k vlastní práci ještě vyřizuje všechnu úředničinu. Není divu, že pak nechce trávit dlouhý čas nad pojišťovacími smlouvami. A právě složitost sjednání podnikatelského pojištění je jedním z důvodů, proč je u nás tolik malých podnikatelů bez adekvátní pojistky.
„Pokud se bavíme o standardním pojištění majetku, odpovědnosti za škody nebo přerušení provozu, za posledních dvacet let se toho na českém trhu s podnikatelským pojištěním moc nezměnilo,“ říká Martin Frko, šéf týmu, který se stará o marketing a vývoj pojistných produktů v Direct pojišťovně.
Frko naráží na to, že sjednání podnikatelského pojištění trvá dlouho a je komplikované. Dá se ale výrazně zjednodušit a zkrátit, ideálně přesunout na web, aby se mu podnikatel mohl věnovat, kdykoli se mu právě bude hodit, bez ohledu na den v týdnu a pracovní dobu pojišťoven? Sjednat pojistku jednoduše bez papírů a průtahů už umíme u pojištění aut, cestovní pojištění už lidé skoro jinak než přes web neuzavíráme. Jenže pojištění pro podnikatele je přece jenom o něco složitější, protože každá firma je jiná, každý podnikatelský příběh, jeho hrdinové i okolnosti, je odlišný. Do sjednávání podnikatelského pojištění se leckdy nechce ani pojišťovacím poradcům – právě proto, že každý klient potřebuje pojistit něco jiného, důležitá jsou pro ně různá rizika, různě velké jsou škody, které hrozí a různě bývá velký i majetek, který se má pojistit. „Musí se řešit velmi specifické pojistné potřeby a jedná se o složité kalkulace s majetkem v řádech desítek milionů korun. Ne každý si proto na jeho sjednání troufne, ne všem je podnikatelské pojištění dostatečně srozumitelné,“ upozorňuje Frko na limity pojišťovacích poradců.
„Věříme, že si malí a střední podnikatelé, jako například kosmetičky, kadeřnice, restauratéři, zedníci nebo třeba truhláři, zaslouží jednoduché pojištění, které bude tak srozumitelné, že si ho dokonce zvládnou sjednat během chvíle sami,“ říká Martin Frko z Direct pojišťovny.
Její nové pojištění podnikání si můžete vyzkoušet zde.
Výsledek je potom vidět ve statistikách: dva měsíce stará analýza České asociace pojišťoven například poukázala na to, že pojištění odpovědnosti má v Česku jen každý devátý živnostník či podnikatel. Ti ostatní – tedy statisíce podnikatelů – samozřejmě za škody také zodpovídají, platí je ale případně ze svojí kapsy.
Paradoxně je to ale právě složitost podnikatelského pojištění, co si říká o přesun jeho sjednávání do online prostředí: to, na co nestačí „univerzální voják“, tedy pojišťovací poradce v terénu, to může vyřešit tým specialistů a algoritmy, které takový tým vytvoří. Pojišťovny si uvědomují, jak dlouho segment drobných podnikatelů opomíjely a podobné, uživatelsky přívětivé nástroje už začínají představovat.
Připraveno ve spolupráci s Direct pojišťovnou
Srovnávat se vyplatí
Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.
Sdílejte článek, než ho smažem