Dobývání Ameriky. Česká firma hlídá byznys s klienty

Radim Zelený | rubrika: BrandInsight | 20. 8. 2020 | 1 komentář
Český nástroj eWay-CRM integruje řízení vztahů se zákazníky přímo do Outlooku. Nejvíc firemních klientů našel v Americe.
Dobývání Ameriky. Česká firma hlídá byznys s klienty

Zdroj: eWay System

Jan Lalinský a Roman Štefko, majitelé firmy eWay System, se věnují vývoji nástroje, který klientům pomáhá organizovat komunikaci s klienty, poptávky a zakázky – tedy systému CRM. V silné konkurenci se jejich produkt eWay-CRM prosadil především díky své uživatelské a technické komplexnosti.

eWay-CRM se zrodil před dvanácti lety ve společnosti MEMOS Software. Původně jako zakázkový software pro právní kancelář, zakomponovaný přímo do Microsoft Outlooku. Lalinský se Štefkem si brzy uvědomili, že jde o nápad k nezaplacení – s Outlookem pracují tisíce firem a nabízet jim doplněk, který z něj udělá plnohodnotný CRM nástroj, představovalo skvělou byznysovou příležitost.

Oba podnikatelé proto společně s MEMOS Software založili samostatnou firmu a produkt začali nabízet pod značkou eWay-CRM. „Začátky byly krušné, oba jsme studovali a já neustále pendloval mezi školou a firmou. Na osobní život nebyl vůbec čas. O přestávkách jsem vyřizoval e-maily a telefony, a když mí spolubydlící na koleji večer juchali, já jsem se připravoval na prezentace,“ říká Lalinský. Dnes má společnost sedm set klientů a tisíce uživatelů z celého světa.

Univerzální nástroj

Firma se od počátku profilovala nabídkou řešení a nástrojů tak, aby dokázala vyjít vstříc i těm nejnáročnějším zákazníkům. eWay-CRM má stovky volitelných parametrů a výsledný produkt klientům přizpůsobujeme přesně na míru. „Naši konzultanti nastavují jednotlivé formuláře, upravují workflow a uživatelská práva a podle přání zákazníků budují i reporting,“ vysvětluje Lalinský.

Komplexita se ale projevuje i na technické úrovni. Jako jediná česká firma nabízejí produkt, který je nejen kompletně zabudovaný do Outlooku, ale zároveň je k dispozici i v mobilních telefonech a nově i jako webová služba. „Naším cílem je vytvořit nástroj, u kterého uživatel nebude řešit, jaké zařízení má v ruce. Sedím u počítače? Běžím po ulici s mobilem? Nebo jsem doma na Macu? Tam všude eWay-CRM funguje,“ dodává Lalinský.

America first

Čeští podnikatelé si brzy uvědomili, že pokud chtějí dělat špičkový software na globální úrovni, je třeba jít s kůži na trh do Spojených států, které byznysově představují jedno z nejzajímavějších, ale zároveň i nejtvrdších prostředí.

Ve společnosti tak vznikl speciální tým složený z obchodníků a konzultantů, kterému začíná pracovní doba ve tři hodiny odpoledne a končí, když už většina Čechů dávno spí.

„Primárně se snažíme hledat rodilé mluvčí, ideálně Američany nebo Kanaďany. A to nejen kvůli jazyku, ale i kvůli mentalitě. Působení na americkém trhu, kde máme také nejvíc klientů, nás ostří a posouvá vpřed. Veškerou zpětnou vazbu se snažíme co nejrychleji zapracovat tak, aby z ní profitovali i čeští klienti. Nejde jen o nové funkce v softwaru, ale i o výukové materiály, lepší podporu nebo jednodušší procesy,“ uzavírají majitelé firmy, jejichž produkt se ve srovnáních CRM systémů pravidelně umísťuje mezi nejlepšími v kategorii „poměr cena/výkon“.

eway
Zdroj eWay System

Jeho firma pomáhá jiným společnostem udržet pořádek ve vztazích se zákazníky. „Posloužit vám klidně může tužka a papír,“ říká ředitel eWay System. Od určité velikosti je ale šikovnější mít zdatnějšího pomocníka. Se svým software na řízení vztahů s klienty chce dobýt Ameriku a tvrdí, že jeho konkurentem je samotný Microsoft.

Rozhovor s Janem Lalinským z eWay System na Peníze.cz

Peníze BrandInsight

Radim Zelený

Autor článku Radim Zelený

Studoval žurnalistiku v Praze. Pro Peníze.cz a Finmag píše články o korporacích, ale i malých a středních firmách. Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+20
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Oblíbená témata

crm, eway

A tohle už jste četli?

Spoření pro dítě počká. Co ještě řekl finanční poradce Lady Dee

13. 6. 2025 | Lucie Weissová

Spoření pro dítě počká. Co ještě řekl finanční poradce Lady Dee

Životní pojištění a finanční rezerva nejsou luxus, ale nutnost – zejména pro OSVČ a samoživitele. Obojí je i influencerka Lady Dee, jejíž příběh a přístup k penězům poodkrývá film Zlatý... celý článek

Etikety číst nemusíte: Zakladatelka Natu sklízí úspěch s čistým svědomím

11. 6. 2025 | Anna Kubešková

Etikety číst nemusíte: Zakladatelka Natu sklízí úspěch s čistým svědomím

Kamila Hladká stála u zrodu značky Natu a během několika let ji proměnila v úspěšnou společnost vyrábějící čistě přírodní potraviny. V rozhovoru mluví o nesnadných začátcích i aktuálních... celý článek

Za rozhlas a TV už připlácíte, přesto vás uhánějí. Co musí vědět OSVČ

5. 6. 2025 | Gabriel Pleska | 1 komentář

Za rozhlas a TV už připlácíte, přesto vás uhánějí. Co musí vědět OSVČ

Dali jste si doma do pořádku televizní a rozhlasové poplatky. Přihlásili jste se k těm, které jste ještě neplatili, nastavili si platby podle nové výše, dali si nohy na stůl a pustili... celý článek

Globální trh, lokální partner. Fidoo mění způsob, jak pracovat s penězi

3. 6. 2025 | Pavel Kohár | 1 komentář

Globální trh, lokální partner. Fidoo mění způsob, jak pracovat s penězi

„Tři čtvrtiny trhu potřebují řešit zahraniční platby,“ říká Petr Herzmann z Direct Group, kam mimo jiné spadá fintech Fidoo. Společnost, která malým a středním podnikům nabízí služby... celý článek

Jak ušetřit při prodeji vstupenek a proč se vyplatí sledovat každé procento

2. 6. 2025 | PR text

Jak ušetřit při prodeji vstupenek a proč se vyplatí sledovat každé procento

Vstupenkové portály se na první pohled tváří podobně, ale v praxi existují zásadní rozdíly mezi jednotlivými prodejci vstupenek. Tento článek přináší detailní finanční pohled na předprodej... celý článek

Partners Financial Services