Jan Lalinský a Roman Štefko, majitelé firmy eWay System, se věnují vývoji nástroje, který klientům pomáhá organizovat komunikaci s klienty, poptávky a zakázky – tedy systému CRM. V silné konkurenci se jejich produkt eWay-CRM prosadil především díky své uživatelské a technické komplexnosti.
eWay-CRM se zrodil před dvanácti lety ve společnosti MEMOS Software. Původně jako zakázkový software pro právní kancelář, zakomponovaný přímo do Microsoft Outlooku. Lalinský se Štefkem si brzy uvědomili, že jde o nápad k nezaplacení – s Outlookem pracují tisíce firem a nabízet jim doplněk, který z něj udělá plnohodnotný CRM nástroj, představovalo skvělou byznysovou příležitost.
Oba podnikatelé proto společně s MEMOS Software založili samostatnou firmu a produkt začali nabízet pod značkou eWay-CRM. „Začátky byly krušné, oba jsme studovali a já neustále pendloval mezi školou a firmou. Na osobní život nebyl vůbec čas. O přestávkách jsem vyřizoval e-maily a telefony, a když mí spolubydlící na koleji večer juchali, já jsem se připravoval na prezentace,“ říká Lalinský. Dnes má společnost sedm set klientů a tisíce uživatelů z celého světa.
Univerzální nástroj
Firma se od počátku profilovala nabídkou řešení a nástrojů tak, aby dokázala vyjít vstříc i těm nejnáročnějším zákazníkům. eWay-CRM má stovky volitelných parametrů a výsledný produkt klientům přizpůsobujeme přesně na míru. „Naši konzultanti nastavují jednotlivé formuláře, upravují workflow a uživatelská práva a podle přání zákazníků budují i reporting,“ vysvětluje Lalinský.
Komplexita se ale projevuje i na technické úrovni. Jako jediná česká firma nabízejí produkt, který je nejen kompletně zabudovaný do Outlooku, ale zároveň je k dispozici i v mobilních telefonech a nově i jako webová služba. „Naším cílem je vytvořit nástroj, u kterého uživatel nebude řešit, jaké zařízení má v ruce. Sedím u počítače? Běžím po ulici s mobilem? Nebo jsem doma na Macu? Tam všude eWay-CRM funguje,“ dodává Lalinský.
America first
Čeští podnikatelé si brzy uvědomili, že pokud chtějí dělat špičkový software na globální úrovni, je třeba jít s kůži na trh do Spojených států, které byznysově představují jedno z nejzajímavějších, ale zároveň i nejtvrdších prostředí.
Ve společnosti tak vznikl speciální tým složený z obchodníků a konzultantů, kterému začíná pracovní doba ve tři hodiny odpoledne a končí, když už většina Čechů dávno spí.
„Primárně se snažíme hledat rodilé mluvčí, ideálně Američany nebo Kanaďany. A to nejen kvůli jazyku, ale i kvůli mentalitě. Působení na americkém trhu, kde máme také nejvíc klientů, nás ostří a posouvá vpřed. Veškerou zpětnou vazbu se snažíme co nejrychleji zapracovat tak, aby z ní profitovali i čeští klienti. Nejde jen o nové funkce v softwaru, ale i o výukové materiály, lepší podporu nebo jednodušší procesy,“ uzavírají majitelé firmy, jejichž produkt se ve srovnáních CRM systémů pravidelně umísťuje mezi nejlepšími v kategorii „poměr cena/výkon“.
Radim Zelený
Studoval žurnalistiku v Praze. Pro Peníze.cz a Finmag píše články o korporacích, ale i malých a středních firmách. Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem