Nejoblíbenější značkou je Air Bank, ukázal průzkum zkušeností

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 30. 3. 2023
Nejoblíbenější značkou je Air Bank, ukázal průzkum zkušeností

Zdroj: Shutterstock

Air Bank se stala vítězem průzkumu 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku, který každoročně sestavuje KPMG ČR na základě padesáti tisíc klientských hodnocení. Před rokem skončila na druhém místě.

„Respondenti si u Air Bank cení jednoduchosti, přehledné intuitivní aplikace a transparentních poplatků. Také vítají, že vyřídí téměř vše online bez zbytečné byrokracie. Když už ale navštíví pobočku, tak to dělají rádi díky příjemnému uvolněnému prostředí a přátelským poradcům,“ píše KPMG v komentáři k výsledkům průzkumu.

Stříbrnou medaili v celkovém pořadí získala Manufaktura a bronzovou Zásilkovna (ta soutěž vyhrála minule).

Dvacet nejlepších napříč obory:

  • 1. Air Bank
  • 2. Manufaktura
  • 3. Zásilkovna
  • 4. Fio banka
  • 5. Dr.Max
  • 6. Rohlík.cz
  • 7. Ikea
  • 8. Česká spořitelna
  • 9. Sephora
  • 10. Globus
  • 11. Zalando
  • 12. Moneta Money Bank
  • 13. Košík.cz
  • 14. Tchibo
  • 15. Luxor
  • 16. dm
  • 17. Geco
  • 18. Yves Rocher
  • 19. Benu
  • 20. Starbucks

V oblasti finančních služeb následují za vítěznou Air Bank na druhém místě Fio banka a na třetím Česká spořitelna.

„Ryze českou značku Fio klienti vidí jako banku pro ‚normální lidi‘ – přehlednou, bez poplatků, s ochotnými zaměstnanci na pobočkách, ale zároveň s možností ovládat své finance i investice přes online portál. Zákaznická hodnocení vyzdvihují jednoduchost a přehlednost služeb – a především internetové bankovnictví s intuitivním ovládáním,“ píše KMPG.

A v čem zaujala Česká spořitelna? „Už v předchozích letech si upevnila pověst tradiční instituce, která však jde s dobou a v mnohém překonává některé takzvané internetové banky. Prim v zákaznických hodnoceních hraje ochota a profesionalita poradců, otevřenost a srozumitelnost komunikace a v neposlední řadě moderní internetové a mobilní bankovnictví. I přesto, že spořitelna je velká, spíše tradiční banka, se zdá, že svoje zákazníky dobře zná a rozumí jim. Digitální technologie totiž dokáže namixovat ve správném poměru s lidskou interakcí.“

Finanční služby:

  • 1. Air Bank
  • 2. Fio banka
  • 3. Česká spořitelna
  • 4. Moneta Money Bank
  • 5. Československá obchodní banka (ČSOB)
  • 6. PayPal
  • 7. Poštovní spořitelna
  • 8. ČSOB Pojišťovna
  • 9. Raiffeisenbank
  • 10. Komerční banka
  • 11. Stavební spořitelna České spořitelny
  • 12. mBank
  • 13. Direct Pojišťovna
  • 14. Allianz pojišťovna
  • 15. Kooperativa pojišťovna
  • 16. Generali Česká pojišťovna
  • 17. Raiffeisen stavební spořitelna
  • 18. ČSOB Stavební spořitelna 

Průzkum KPMG vyhodnocuje zkušenost se značkami na základě šesti pilířů: integrita, vynaložený čas a úsilí na straně zákazníka, nastavování a plnění očekávání, řešení problémů, personalizace a empatie.

Hledáte spolehlivé povinné ručení? Poradíme!

Vašemu autu najdeme nejvýhodnější pojištění na míru, co nezatíží rodinný rozpočet.

KPMG do studie zapojila vzorek 5065 respondentů, reprezentativní z hlediska věku a pohlaví pro českou populaci starší 18 let. Hodnotili značky z devíti odvětví, se kterými přišli do kontaktu v posledních šesti měsících. Pouhá znalost značky pro zařazení do studie nestačila. Každý ze zákazníků hodnotil průměrně 10 značek, celkově tedy studie vychází z 50 tisíc zákaznických hodnocení.

„Ze všech pilířů je pro české zákazníky nejdůležitější integrita, která znamená hlavně důvěryhodnost. Tu si značky budují zejména transparentním jednáním a plněním slibů. Druhým nejdůležitějším pilířem je personalizace, následovaná vynaloženým časem a úsilím, očekáváním, řešením problémů a empatií,“ říká Lukáš Cingr, který v KPMG vede oddělení Customer & Digital.

„V řadě zemí světa je nejsilnějším pilířem personalizace. V Česku se ale na celkovém skóre zákaznické zkušenosti podílí nejvíce integrita, která by přitom měla být přirozenou součástí každého vztahu mezi zákazníkem a značkou, nikoliv něčím, podle čeho se zákazník bude rozhodovat. Od minulého průzkumu posílil vliv empatie, jejíž váha roste téměř nepřetržitě od roku 2017,“ dodává Cingr.

Kompletní výsledky a podrobnosti k průzkumu.

Velké retro. Jak vypadal internetbanking před dvaceti lety

Jak vypadalo internetové bankovnictví před dvaceti lety? Zveme vás do roku 2002, kdy Peníze.cz vyhlásily soutěž o nejlepší internetbanking. Projděte si velkou galerii a výběr z tehdejších hodnocení.

Popisky a autory fotek najdete uvnitř galerie.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+23
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

17. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze zpět a jak při reklamaci efektivně postupovat.

Penny rozšiřuje prodej na dálku. Nákup rozveze už i po Praze

16. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Penny rozšiřuje prodej na dálku. Nákup rozveze už i po Praze

Online objednávku a rovážku přes aplikaci dopravní společnostii Wolt testuje diskontní řetězec Penny už od loňského roku. Doteď mohli službu vyzkoušet zákazníci v Brně a Hradci Králové. Nově... celý článek

Pozor na Temu. Manipuluje a nechrání uživatele, stěžuje si dTest

16. 5. 2024 | redakce Peníze.CZ

Pozor na Temu. Manipuluje a nechrání uživatele, stěžuje si dTest

Skupina evropských spotřebitelských organizací včetně českého dTestu podala stížnost na čínské online tržiště Temu. 

Polská Biedronka míří k sousedům. Slováci se na ni těší, doma řeší obří pokuty

14. 5. 2024 | Ivana Sladkovská

Polská Biedronka míří k sousedům. Slováci se na ni těší, doma řeší obří pokuty

Loni polský řetězec Biedronka oznámil, že se chystá na Slovensko. Češi i Slováci z pohraničí si ho oblíbili kvůli nízkým cenám. Otazník ale visí nad kvalitou a původem potravin. Biedronka... celý článek

Na poštu se vrací noviny a časopisy. Zjistěte, kde se budou prodávat

13. 5. 2024 | redakce Peníze.CZ

Na poštu se vrací noviny a časopisy. Zjistěte, kde se budou prodávat

Česká pošta od pondělí 13. května začala po více než čtyřech měsících znovu prodávat tisk.

Partners Financial Services