Řetězec COOP spustil e-shop s potravinami, drogerií a dalším sortimentem ze svých prodejen. Ty jsou především v menších městech. Narozdíl od dalších online supermarketů však COOP nákupy nedoveze, takže lidé si musí vyzvednout objednané zboží na vybrané prodejně. Někde budou speciální boxy, takže nákup půjde vyzvednout kdykoli.
Do nové služby e-coop.cz má být do konce září zapojeno celkem 500 tuzemských obchodů ze sítě COOP. Zejména má jít o obchody z jižní a východní Moravy, Vysočiny, středních, jižních a západních Čech. Další prodejny mají postupně přibývat a síť tím získá celorepublikové pokrytí. Celkem má řetězec COOP 2500 obchodů.
„Zákazníci si nejprve zvolí konkrétní prodejnu, kde si chtějí svůj nákup vyzvednout. Následně přejdou do e-shopu a vyberou si z nabídky potravin. Celý nákup mohou zaplatit buď on-line prostřednictvím platební karty nebo až při vyzvednutí na prodejně. Speciální boxy pak budou mít vlastní platební terminály,“ popisuje Lukáš Němčík, šéf marketingu a rozvoje skupiny COOP.
Při objednávce se určuje i čas vyzvednutí, aby zaměstnanci prodejen věděli, na kdy mají nákup připravit. Když si někdo zboží nevyzvedne, může po něm COOP vymáhat náhradu škody. Služba je bez poplatků.
Na vybraných prodejnách bude COOP instalovat externí výdejní boxy s nepřetržitým provozem, které budou mít i vlastní chladící části pro čerstvé potraviny. Zatím COOP tuto službu testuje na jednotkách prodejen.
„Lidem z menších míst jsme chtěli nabídnout plnohodnotný a bezpečný způsob nakupování, který dosud v regionech chyběl. V době s Covidem jim odpadne zdlouhavé a nekomfortní dojíždění pro velké nákupy do větších míst,“ uvádí Pavel Březina, předseda představenstva skupiny COOP.
Podobnou službu pod názvem Klikni a vyzvedni nabízí na vybraných prodejnách i řetězec Tesco. Tam se za službu platí poplatek v řádech desítek korun. Řetězec Globus sice už v říjnu 2018 začal s testováním podobné služby, stále však funguje jenom s vyzvednutím v hypermarketu na pražském Zličíně.
Tesco je také řetězcem s nejrozsáhlejším e-shopem, který potraviny i další sortiment rozváží. Výrazně mu konkurují specializované online supermarkety Rohlík.cz a Košík.cz. Druhý jmenovaný nedávno uzavřel partnerství s Kauflandem a rozváží i zboží ze sortimentu tohoto řetězce. E-shop má i třeba Lidl, nenabízí v něm ale čerstvé potraviny. Tesco a jeho dceřiný řetězec Žabka pak v Praze rozjíždí novou generaci doručování potravin, kdy nákupy z menších prodejen vozí do jedné hodiny.
Na nákupy:
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem