Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 27. 8. 2020
Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu
Action v Hradci Králové.
Zdroj: Action

Na český trh dnes vstoupil nizozemský diskontní řetězec Action. Otevírá první prodejny v Hradci Králové a Kladně, další tři mají následovat do poloviny září v Opavě, Frýdku-Místku (obě 3. září) a Ostravě (10. září). Česko je osmou zemí, kde síť působí.

Action má v nabídce přes šest tisíc produktů z mnoha kategorií: dekorace, DIY (hobby), hračky a zábava, papírnictví a hobby, multimédia, domácnost, zahrada a outdoor, praní a čištění, jídlo a pití, osobní péče, domácí mazlíčci, sport, oblečení a textilie. Dvě třetiny pravidelně obměňuje – každý týden jde o 150 nových položek. Slibuje mimo jiné, že cena 1500 výrobků nepřesáhne 25 korun. 

V polovině července otevřel v Česku svůj první obchod německý řetězec Tedi. Ke konci prázdnin tu má tři – v Prostějově, Opavě a Mostě. Podobně jako Action se zaměřuje na diskontní prodej nepotravinářského spotřebního zboží a jde tak o konkurenci sítí jako Pepco či Kik.

Foto: Action

Action v Hradci Králové.

Podle aktuálního průzkumu realitně-poradenské společnosti CBRE letos vstupují do Česka třeba i obchod se sportovním oblečením Assos nebo módní značka Rebel Queen. Loni na podzim otevřel své první pobočky v Česku řetězec Pizza Domino’s – zatím jde o dvě v Brně.

Český e-shop s nábytkem a dalším vybavením do domácnosti Bonami otevřel na pražském Černém Mostě svou první kamennou prodejnu.

Další novou značkou původem z tuzemska je Kinoko, specialista na legíny. První prodejnu má poblíž pražského Strossmayerova náměstí. Za značkou stojí Antonín Kokeš, majitel Albi a Antonínova pekařství.

„Značky aktuálně vstupující na český maloobchodní trh potvrzují data a trendy z našeho posledního retailového průzkumu uskutečněného v červnu a červenci. Ten ukázal, že přes rostoucí oblibu online nákupů je e-commerce hlavním prodejním kanálem pouze pro 11 procent respondentů-maloobchodníků,“ říká Milan Mašša ze společnosti CBRE.

Dalším nováčkem je luxusní značka Yves Saint Laurent (YSL), patřící do skupiny Kering Group. „Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za YSL a udržet si tak toto lukrativní místo,“ upřesňuje Tomáš Krejcar, konzultant v oblasti retailu v CBRE.

Jiné značky naopak z Česka odcházejí. Třeba prodejci módy Forever 21 (první prodejnu na pražském Černém Mostě otevřel teprve na podzim 2016, další přidal na Chodově) a Camaieu nebo obchody s módními doplňky Freywille, Thomas Sabo a Tous). Končí také tuzemský Bontonland, který od začátku 90. let patřil k největším prodejcům především hudebních nosičů.

„Ne všechny uvedené firmy však svými kroky reagují na koronavirovou krizi. Významná část z nich byla v procesu odchodu ještě před vypuknutím pandemie – ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti, či transformace trhu,“ říká Mašša.

Další módní značky už oznámily různá omezení „kamenných prodejen“ na evropské úrovni – například Marks & Spencer, C&A, Esprit, Zara či Bershka.

Zdroj: Shutterstock

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Facebook nebo Twitter a neuniknou vám další důležité aktuality a praktické rady! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+14
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

28. 11. 2022 | Jakub Balada

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního... celý článek

EET definitivně končí. Nevrátí se ani jako dobrovolná

25. 11. 2022 | Petr Kučera | 1 komentář

EET definitivně končí. Nevrátí se ani jako dobrovolná

Podnikatelé se už nebudou muset znovu zapojit do elektronické evidence tržeb (EET), jejímž původním cílem bylo omezit daňové úniky. Definitivní zrušení této povinnosti dnes potvrdili... celý článek

První nákup do 1500 Kč zdarma, láká Skip Pay před Vánoci

24. 11. 2022 | Jiří Hovorka

První nákup do 1500 Kč zdarma, láká Skip Pay před Vánoci

Lidé, kteří si nově založí ověřený účet Plus u služby Skip Pay, dostanou v rámci marketingové akce až 1500 korun na první nákup. Nabídka nemá žádné další podmínky ani omezení (například... celý článek

Internetové bankovnictví nepoužívá skoro 30 % Čechů

22. 11. 2022 | Petr Kučera | 1 komentář

Internetové bankovnictví nepoužívá skoro 30 % Čechů

Internetové bankovnictví používají už víc než dvě třetiny (71 %) obyvatel Česka starších 16 let. Ukazují to čerstvě zveřejněné výsledky průzkumu Českého statistického úřadu. Před dvěma... celý článek

Zákaz prodeje o svátcích může skončit. Nebo se rozšířit?

21. 11. 2022 | Jana Divinová | 1 komentář

Zákaz prodeje o svátcích může skončit. Nebo se rozšířit?

Bude zavřeno? Nebude zavřeno? Musím nakoupit předem? Otázky, které si mnoho Čechů klade před státními svátky už šest let. Zákon o prodejní době kritizují přinejmenším kvůli nepřehlednému... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.