Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 27. 8. 2020
Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu
Action v Hradci Králové.
Zdroj: Action

Na český trh dnes vstoupil nizozemský diskontní řetězec Action. Otevírá první prodejny v Hradci Králové a Kladně, další tři mají následovat do poloviny září v Opavě, Frýdku-Místku (obě 3. září) a Ostravě (10. září). Česko je osmou zemí, kde síť působí.

Action má v nabídce přes šest tisíc produktů z mnoha kategorií: dekorace, DIY (hobby), hračky a zábava, papírnictví a hobby, multimédia, domácnost, zahrada a outdoor, praní a čištění, jídlo a pití, osobní péče, domácí mazlíčci, sport, oblečení a textilie. Dvě třetiny pravidelně obměňuje – každý týden jde o 150 nových položek. Slibuje mimo jiné, že cena 1500 výrobků nepřesáhne 25 korun. 

V polovině července otevřel v Česku svůj první obchod německý řetězec Tedi. Ke konci prázdnin tu má tři – v Prostějově, Opavě a Mostě. Podobně jako Action se zaměřuje na diskontní prodej nepotravinářského spotřebního zboží a jde tak o konkurenci sítí jako Pepco či Kik.

Foto: Action

Action v Hradci Králové.

Podle aktuálního průzkumu realitně-poradenské společnosti CBRE letos vstupují do Česka třeba i obchod se sportovním oblečením Assos nebo módní značka Rebel Queen. Loni na podzim otevřel své první pobočky v Česku řetězec Pizza Domino’s – zatím jde o dvě v Brně.

Český e-shop s nábytkem a dalším vybavením do domácnosti Bonami otevřel na pražském Černém Mostě svou první kamennou prodejnu.

Další novou značkou původem z tuzemska je Kinoko, specialista na legíny. První prodejnu má poblíž pražského Strossmayerova náměstí. Za značkou stojí Antonín Kokeš, majitel Albi a Antonínova pekařství.

„Značky aktuálně vstupující na český maloobchodní trh potvrzují data a trendy z našeho posledního retailového průzkumu uskutečněného v červnu a červenci. Ten ukázal, že přes rostoucí oblibu online nákupů je e-commerce hlavním prodejním kanálem pouze pro 11 procent respondentů-maloobchodníků,“ říká Milan Mašša ze společnosti CBRE.

Dalším nováčkem je luxusní značka Yves Saint Laurent (YSL), patřící do skupiny Kering Group. „Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za YSL a udržet si tak toto lukrativní místo,“ upřesňuje Tomáš Krejcar, konzultant v oblasti retailu v CBRE.

Jiné značky naopak z Česka odcházejí. Třeba prodejci módy Forever 21 (první prodejnu na pražském Černém Mostě otevřel teprve na podzim 2016, další přidal na Chodově) a Camaieu nebo obchody s módními doplňky Freywille, Thomas Sabo a Tous). Končí také tuzemský Bontonland, který od začátku 90. let patřil k největším prodejcům především hudebních nosičů.

„Ne všechny uvedené firmy však svými kroky reagují na koronavirovou krizi. Významná část z nich byla v procesu odchodu ještě před vypuknutím pandemie – ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti, či transformace trhu,“ říká Mašša.

Další módní značky už oznámily různá omezení „kamenných prodejen“ na evropské úrovni – například Marks & Spencer, C&A, Esprit, Zara či Bershka.

Zdroj: Shutterstock

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Facebook nebo Twitter a neuniknou vám další důležité aktuality a praktické rady! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu UK v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku Aktuálně.cz,... Další články autora.

Exekuce: Důležitost ověřování

Exekuce: Důležitost ověřování

Proč je ověřování informací klíčové a jak vám stránky exekuce.trilu.cz mohou pomoci

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+14
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Lidl už ví, kam přestěhuje svůj outlet. Pro prodejnu nabírá zaměstnance

20. 5. 2025 | Pavla Adamcová

Lidl už ví, kam přestěhuje svůj outlet. Pro prodejnu nabírá zaměstnance

Obchodní řetězec Lidl plánuje otevřít outlet v Olomouci, má k tomu dojít koncem června. Pro outletovou prodejnu v lokalitě OC Haná už nabírá nové zaměstance.

Praha poradí, jak správně třídit textil. Nový portál nabízí i mapu sběrných míst

13. 5. 2025 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

Praha poradí, jak správně třídit textil. Nový portál nabízí i mapu sběrných míst

Hlavní město Praha spolu s neziskovou organizací Oděvní banka spustila nový portál Obleč Prahu. Ten má Pražany motivovat k efektivnímu třídění a recyklaci textilu.

Allegro otevře výdejní boxy konkurenci. Poslouží i pro zásilky mimo jeho síť

13. 5. 2025 | Pavla Adamcová

Allegro otevře výdejní boxy konkurenci. Poslouží i pro zásilky mimo jeho síť

Samoobslužné boxy polské společnosti Allegro, která v Česku provozuje stejnojmenné online tržiště, nově poslouží i jako výdejní místa přepravce DPD. Takzvané One Boxy tedy využijí i... celý článek

Platební prsteny už mají i barevné varianty. Zatím pro jedinou banku

12. 5. 2025 | Petr Kučera

Platební prsteny už mají i barevné varianty. Zatím pro jedinou banku

Platební prsteny Niceboy One jsou ode dneška k dostání ve třech nových barevných variantách: stříbrné, zlaté a rosegold. Koupit si je mohou jen klienti mBank.

Air Bank a O2 lákají na neomezený tarif za 549 korun

11. 5. 2025 | Petr Kučera | 1 komentář

Air Bank a O2 lákají na neomezený tarif za 549 korun

Klienti Air Bank mohou získat téměř neomezený tarif od mobilního operátora O2 se slevou 300 korun každý měsíc. Výsledná cena tak bude 549 korun měsíčně.

Partners Financial Services