Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 27. 8. 2020 13:10
Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu
Action v Hradci Králové.
Zdroj: Action

Na český trh dnes vstoupil nizozemský diskontní řetězec Action. Otevírá první prodejny v Hradci Králové a Kladně, další tři mají následovat do poloviny září v Opavě, Frýdku-Místku (obě 3. září) a Ostravě (10. září). Česko je osmou zemí, kde síť působí.

Action má v nabídce přes šest tisíc produktů z mnoha kategorií: dekorace, DIY (hobby), hračky a zábava, papírnictví a hobby, multimédia, domácnost, zahrada a outdoor, praní a čištění, jídlo a pití, osobní péče, domácí mazlíčci, sport, oblečení a textilie. Dvě třetiny pravidelně obměňuje – každý týden jde o 150 nových položek. Slibuje mimo jiné, že cena 1500 výrobků nepřesáhne 25 korun. 

V polovině července otevřel v Česku svůj první obchod německý řetězec Tedi. Ke konci prázdnin tu má tři – v Prostějově, Opavě a Mostě. Podobně jako Action se zaměřuje na diskontní prodej nepotravinářského spotřebního zboží a jde tak o konkurenci sítí jako Pepco či Kik.

Foto: Action

Action v Hradci Králové.

Podle aktuálního průzkumu realitně-poradenské společnosti CBRE letos vstupují do Česka třeba i obchod se sportovním oblečením Assos nebo módní značka Rebel Queen. Loni na podzim otevřel své první pobočky v Česku řetězec Pizza Domino’s – zatím jde o dvě v Brně.

Český e-shop s nábytkem a dalším vybavením do domácnosti Bonami otevřel na pražském Černém Mostě svou první kamennou prodejnu.

Další novou značkou původem z tuzemska je Kinoko, specialista na legíny. První prodejnu má poblíž pražského Strossmayerova náměstí. Za značkou stojí Antonín Kokeš, majitel Albi a Antonínova pekařství.

„Značky aktuálně vstupující na český maloobchodní trh potvrzují data a trendy z našeho posledního retailového průzkumu uskutečněného v červnu a červenci. Ten ukázal, že přes rostoucí oblibu online nákupů je e-commerce hlavním prodejním kanálem pouze pro 11 procent respondentů-maloobchodníků,“ říká Milan Mašša ze společnosti CBRE.

Dalším nováčkem je luxusní značka Yves Saint Laurent (YSL), patřící do skupiny Kering Group. „Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za YSL a udržet si tak toto lukrativní místo,“ upřesňuje Tomáš Krejcar, konzultant v oblasti retailu v CBRE.

Jiné značky naopak z Česka odcházejí. Třeba prodejci módy Forever 21 (první prodejnu na pražském Černém Mostě otevřel teprve na podzim 2016, další přidal na Chodově) a Camaieu nebo obchody s módními doplňky Freywille, Thomas Sabo a Tous). Končí také tuzemský Bontonland, který od začátku 90. let patřil k největším prodejcům především hudebních nosičů.

„Ne všechny uvedené firmy však svými kroky reagují na koronavirovou krizi. Významná část z nich byla v procesu odchodu ještě před vypuknutím pandemie – ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti, či transformace trhu,“ říká Mašša.

Další módní značky už oznámily různá omezení „kamenných prodejen“ na evropské úrovni – například Marks & Spencer, C&A, Esprit, Zara či Bershka.

Zdroj: Shutterstock

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Facebook nebo Twitter a neuniknou vám další důležité aktuality a praktické rady! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Líbil se vám článek?

+13
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Penny začíná s rozvozem potravin, zatím v jediném městě

26. 10. 2021 | Jiří Hovorka

Penny začíná s rozvozem potravin, zatím v jediném městě

Obchodní řetězec Penny spustil v Česku e-shop. Po internetu objednané nákupy zatím dováží jen zákazníkům v Plzni. Penny tam svůj online supermarket testuje v pilotním provozu. Pokud... celý článek

Podvod napodobuje Českou poštu. Takhle ho poznáte

26. 10. 2021 | Jakub Vávra | 2 komentáře

Podvod napodobuje Českou poštu. Takhle ho poznáte

Analytici antivirové společnosti Avast objevili nové podvodné stránky, které se vydávají za Českou poštu. Stránky jsou stále aktivní, uživatele před nimi proto důrazně varují. Jen od... celý článek

Jak jsou otevřené obchody ve svátek 28. října

26. 10. 2021 | Petr Kučera

Jak jsou otevřené obchody ve svátek 28. října

Zákaz prodeje o některých svátcích se týká osmi dnů v roce. Které to jsou a jaké obchody mají výjimku? Tady je aktuální přehled.

Pozor na kontaminované mléko, varují řetězce

22. 10. 2021 | Petr Kučera | 6 komentářů

Pozor na kontaminované mléko, varují řetězce

Obchodní řetězce stahují z prodeje čerstvé mléko od společnosti Olma. Ta ho dodává nejen pod vlastní značkou, ale i pod takzvanými privátními značkami řetězců – například Pilos v případě... celý článek

COOP startuje rozvoz potravin. Cílí na venkov a menší města

22. 10. 2021 | Petr Kučera | 1 komentář

COOP startuje rozvoz potravin. Cílí na venkov a menší města

Družstevní řetězec COOP oznámil, že „vstupuje do rozvozu potravin“. Jako první mohou službu využívat zákazníci sítě COOP Mikulov na jižní Moravě, o logistiku se postará společnost DoDo. celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.