Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 27. 8. 2020
Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu
Action v Hradci Králové.
Zdroj: Action

Na český trh dnes vstoupil nizozemský diskontní řetězec Action. Otevírá první prodejny v Hradci Králové a Kladně, další tři mají následovat do poloviny září v Opavě, Frýdku-Místku (obě 3. září) a Ostravě (10. září). Česko je osmou zemí, kde síť působí.

Action má v nabídce přes šest tisíc produktů z mnoha kategorií: dekorace, DIY (hobby), hračky a zábava, papírnictví a hobby, multimédia, domácnost, zahrada a outdoor, praní a čištění, jídlo a pití, osobní péče, domácí mazlíčci, sport, oblečení a textilie. Dvě třetiny pravidelně obměňuje – každý týden jde o 150 nových položek. Slibuje mimo jiné, že cena 1500 výrobků nepřesáhne 25 korun. 

V polovině července otevřel v Česku svůj první obchod německý řetězec Tedi. Ke konci prázdnin tu má tři – v Prostějově, Opavě a Mostě. Podobně jako Action se zaměřuje na diskontní prodej nepotravinářského spotřebního zboží a jde tak o konkurenci sítí jako Pepco či Kik.

Foto: Action

Action v Hradci Králové.

Podle aktuálního průzkumu realitně-poradenské společnosti CBRE letos vstupují do Česka třeba i obchod se sportovním oblečením Assos nebo módní značka Rebel Queen. Loni na podzim otevřel své první pobočky v Česku řetězec Pizza Domino’s – zatím jde o dvě v Brně.

Český e-shop s nábytkem a dalším vybavením do domácnosti Bonami otevřel na pražském Černém Mostě svou první kamennou prodejnu.

Další novou značkou původem z tuzemska je Kinoko, specialista na legíny. První prodejnu má poblíž pražského Strossmayerova náměstí. Za značkou stojí Antonín Kokeš, majitel Albi a Antonínova pekařství.

„Značky aktuálně vstupující na český maloobchodní trh potvrzují data a trendy z našeho posledního retailového průzkumu uskutečněného v červnu a červenci. Ten ukázal, že přes rostoucí oblibu online nákupů je e-commerce hlavním prodejním kanálem pouze pro 11 procent respondentů-maloobchodníků,“ říká Milan Mašša ze společnosti CBRE.

Dalším nováčkem je luxusní značka Yves Saint Laurent (YSL), patřící do skupiny Kering Group. „Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za YSL a udržet si tak toto lukrativní místo,“ upřesňuje Tomáš Krejcar, konzultant v oblasti retailu v CBRE.

Jiné značky naopak z Česka odcházejí. Třeba prodejci módy Forever 21 (první prodejnu na pražském Černém Mostě otevřel teprve na podzim 2016, další přidal na Chodově) a Camaieu nebo obchody s módními doplňky Freywille, Thomas Sabo a Tous). Končí také tuzemský Bontonland, který od začátku 90. let patřil k největším prodejcům především hudebních nosičů.

„Ne všechny uvedené firmy však svými kroky reagují na koronavirovou krizi. Významná část z nich byla v procesu odchodu ještě před vypuknutím pandemie – ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti, či transformace trhu,“ říká Mašša.

Další módní značky už oznámily různá omezení „kamenných prodejen“ na evropské úrovni – například Marks & Spencer, C&A, Esprit, Zara či Bershka.

Zdroj: Shutterstock

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Facebook nebo Twitter a neuniknou vám další důležité aktuality a praktické rady! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+14
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

24. 7. 2024 | Petr Kučera

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli využít jen v pracovní dny od 8 do 17 hodin.

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

23. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely z trhu stáhnout celou řadu výrobků včetně hraček nebo jídla. Podívejte se, jestli je nemáte ve... celý článek

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

22. 7. 2024 | Petr Kučera | 1 komentář

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou rok od roku plnější, hlavně během dovolených. Provozovatelé salonkových sítí proto začali nabízet... celý článek

Víc než BMW nebo Apple. Vyznáte se v nejslavnějších značkách?

20. 7. 2024 | Gabriel Pleska

Víc než BMW nebo Apple. Vyznáte se v nejslavnějších značkách?

Jsou všední značky. Jsou značky slavné a prestižní – jako Apple, BMW nebo Louis Vuitton. A pak jsou superznačky. Značky, co byly tak silné, že po nich pojmenováváme celou třídu výrobků.... celý článek

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

18. 7. 2024 | redakce Peníze.CZ

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných řetězců v Česku. Potvrzuje to nové porovnání spotřebitelského časopisu dTest.

Partners Financial Services