Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu

Petr Kučera | rubrika: Aktuality | 27. 8. 2020 13:10
Do Česka vstupují nové řetězce. Končí Forever 21 a Camaieu
Action v Hradci Králové.
Zdroj: Action

Na český trh dnes vstoupil nizozemský diskontní řetězec Action. Otevírá první prodejny v Hradci Králové a Kladně, další tři mají následovat do poloviny září v Opavě, Frýdku-Místku (obě 3. září) a Ostravě (10. září). Česko je osmou zemí, kde síť působí.

Action má v nabídce přes šest tisíc produktů z mnoha kategorií: dekorace, DIY (hobby), hračky a zábava, papírnictví a hobby, multimédia, domácnost, zahrada a outdoor, praní a čištění, jídlo a pití, osobní péče, domácí mazlíčci, sport, oblečení a textilie. Dvě třetiny pravidelně obměňuje – každý týden jde o 150 nových položek. Slibuje mimo jiné, že cena 1500 výrobků nepřesáhne 25 korun. 

V polovině července otevřel v Česku svůj první obchod německý řetězec Tedi. Ke konci prázdnin tu má tři – v Prostějově, Opavě a Mostě. Podobně jako Action se zaměřuje na diskontní prodej nepotravinářského spotřebního zboží a jde tak o konkurenci sítí jako Pepco či Kik.

Foto: Action

Action v Hradci Králové.

Podle aktuálního průzkumu realitně-poradenské společnosti CBRE letos vstupují do Česka třeba i obchod se sportovním oblečením Assos nebo módní značka Rebel Queen. Loni na podzim otevřel své první pobočky v Česku řetězec Pizza Domino’s – zatím jde o dvě v Brně.

Český e-shop s nábytkem a dalším vybavením do domácnosti Bonami otevřel na pražském Černém Mostě svou první kamennou prodejnu.

Další novou značkou původem z tuzemska je Kinoko, specialista na legíny. První prodejnu má poblíž pražského Strossmayerova náměstí. Za značkou stojí Antonín Kokeš, majitel Albi a Antonínova pekařství.

„Značky aktuálně vstupující na český maloobchodní trh potvrzují data a trendy z našeho posledního retailového průzkumu uskutečněného v červnu a červenci. Ten ukázal, že přes rostoucí oblibu online nákupů je e-commerce hlavním prodejním kanálem pouze pro 11 procent respondentů-maloobchodníků,“ říká Milan Mašša ze společnosti CBRE.

Dalším nováčkem je luxusní značka Yves Saint Laurent (YSL), patřící do skupiny Kering Group. „Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za YSL a udržet si tak toto lukrativní místo,“ upřesňuje Tomáš Krejcar, konzultant v oblasti retailu v CBRE.

Jiné značky naopak z Česka odcházejí. Třeba prodejci módy Forever 21 (první prodejnu na pražském Černém Mostě otevřel teprve na podzim 2016, další přidal na Chodově) a Camaieu nebo obchody s módními doplňky Freywille, Thomas Sabo a Tous). Končí také tuzemský Bontonland, který od začátku 90. let patřil k největším prodejcům především hudebních nosičů.

„Ne všechny uvedené firmy však svými kroky reagují na koronavirovou krizi. Významná část z nich byla v procesu odchodu ještě před vypuknutím pandemie – ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti, či transformace trhu,“ říká Mašša.

Další módní značky už oznámily různá omezení „kamenných prodejen“ na evropské úrovni – například Marks & Spencer, C&A, Esprit, Zara či Bershka.

Zdroj: Shutterstock

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Facebook nebo Twitter a neuniknou vám další důležité aktuality a praktické rady! 

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Autorsky se zaměřuje na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ještě víc než paragrafy ale miluje média. Byl šéfredaktorem České informační agentury... Další články autora.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+11
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Škube vás dodavatel energií? Nebuďte za kavku

23. 10. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Škube vás dodavatel energií? Nebuďte za kavku

Náklady na život rostou, inflace se pohybuje kolem tří procent. Výdaje se dají snížit třeba přechodem k levnějšímu dodavateli energií. Jak se pozná ten dobrý? Jednoduchý ceník, odchod... celý článek

Místo peněz za vstupenku dostanete voucher

21. 10. 2020 | Jiří Hovorka

Místo peněz za vstupenku dostanete voucher

Pořadatelé zrušených kulturních akcí dostali víc času na vrácení vstupného nebo na uspořádání nové akce. Poslanci dnes zrychleně podpořili aktualizaci už na jaře schválených pravidel.... celý článek

Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete

18. 10. 2020 | Renata Lichtenegerová | 9 komentářů

Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete

Lehce se falšuje a dobře prodává. Pro podvodníky je lákavou komoditou, a to i po velkých kauzách s antibiotiky a doslazováním, které trh částečně očistily. Supermarkety si kvalitu víc... celý článek

Dvě největší banky o víkendu odstaví přímé bankovnictví

16. 10. 2020 | Jiří Hovorka

Dvě největší banky o víkendu odstaví přímé bankovnictví

V sobotu 17. října nebude dostupné přímé bankovnictví v České spořitelně a v ČSOB.

Hlavně bezkontaktně. Řetězce reagují na pandemii

16. 10. 2020 | Renata Lichtenegerová | 13 komentářů

Hlavně bezkontaktně. Řetězce reagují na pandemii

Koronavirová krize mění i nákupy potravin. Prudce roste zájem o online obchody. A kdo jde do těch kamenných, snaží se o minimální kontakt s ostatními lidmi. Technologické inovace nabírají... celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.