Platový průzkum II.

Petr Vykoukal | 14. 5. 2003
Platový průzkum II.
Pracujete v oblasti marketingu, reklamy a PR? Nebo vás prostě zajímá, jak jsou u nás pozice v tomto oboru odměňovány či co mají lidé na konkrétních postech přesně na starosti? Tyto informace najdete v druhé části našeho průzkumu.

Před několika dny jsme vám představili první část exkluzivního průzkumu manažerských platů v České republice, který jsme provedli ve spolupráci s časopisem The Prague Tribune. Jeho respondenty byli pracovníci personálních agentur i velkých zaměstnavatelů. Ti dostali k dispozici popis každé pozice a doplnili obvyklou výši platu, benefity a hlavní předpoklady pro vykonávání této práce. Již zmíněná první část se zabývala oblastí prodeje a nákupu. Dnes je na řadě druhý díl, který pojednává o platech a benefitech pracovních pozic v oboru marketingu, reklamy a PR. 
Malou společností je myšlena firma s asi 25 zaměstnanci, středně velká má 70-100 zaměstnanců, velká firma více než 100 zaměstnanců. Zde uvedený plat je průměr dolních a horních rozmezí z odpovědí respondentů, zaokrouhlený na tisíce korun dolů. Obdobně u benefitů a hlavních předpokladů jde o "průměr" ze všech odpovědí.


Marketingový manažer/ředitel

Marketingový manažer zastřešuje veškeré marketingové aktivity společnosti, často v těsné součinnosti s obchodním manažerem. Někdy jsou tyto dvě pozice kumulovány pod názvem Obchodní a marketingový manažer. V menší společnosti neřídí podřízené, ale pouze koordinuje činnost řady subdodavatelů. Ve společnosti středně velké a velké se může jednat o řízení týmu až o několika desítkách zaměstnanců. Mezi hlavní aktivity patří marketingové výzkumy a analýzy, nadlinková a podlinková reklama, produktový management, podpora prodeje, PR, sponzoring.

Plat: v menších firmách 33-56 000 Kč, ve velkých 57-128 000 Kč

Benefity: u větších firem vůz- vyšší střední-luxusní, finanční bonusy, různé formy připojištění, odborná školení.

Hlavní předpoklady: odbornost a praxe (alespoň tři až pět let v marketingu), prezentační a komunikační dovednosti (uvnitř společnosti i navenek), manažerské schopnosti, kreativita.


Advertising Manager

Tato pozice se vyskytuje pouze u větších společností, kde jsou běžné rozsáhlé a nákladné reklamní kampaně (banky, automobilky, FMCG společnosti). Kandidát jedná s reklamními agenturami, nákupčími a plánovači médií na straně jedné a s vlastním marketingovým oddělením na straně druhé. Spravuje poměrně značný finanční rozpočet. Pracuje převážně samostatně, popřípadě řídí velmi malý tým podřízených. Koordinuje činnost většího počtu subdodavatelů.

Plat: u středně velké firmy 40-60 000 Kč, u velké 62-77 000 Kč

Benefity: vůz u větších společností- střední, finanční odměny spojené s úspěšností kampaní, připojištění.

Hlavní předpoklady: dva až pět let předchozí praxe (ideálně z reklamní či mediální agentury), manažerské dovednosti, obchodní kontakty, komunikační a organizační schopnosti, neotřelý přístup k propagaci.


Produktový manažer

Více informací o tomto tématu najdete v naší speciální příloze Platí vám dost?

Má na starosti marketingové zastřešení svěřené značky nebo značek. Většinou pracuje samostatně, ale může řídit i několik málo podřízených (marketingové asistenty, junior produktové manažery). Často koordinuje činnost více subdodavatelů (market research, reklamní, PR a promotion agentury, nákupčí a plánovače médií apod.) Reportuje marketingovému manažerovi nebo ve velkých společnostech Group Product Managerovi. Můžeme se setkat i s názvem Brand manager, kdy by manažer na této pozici měl zastřešovat ne jeden produkt, ale i několik produktových řad. Často však tomuto schématu názvy pozic neodpovídají a jde pouze o různé názvosloví v různých společnostech fakticky pro to samé.

Plat: v menších firmách 30-45 000 Kč, ve velkých 50-78 000 Kč

Benefity: u větších spol auto- střední, finanční bonusy, různá připojištění, vzdělávací programy.

Hlavní předpoklady: prezentační a komunikační dovednosti, analytické schopnosti, organizační dovednosti, flexibilita, kreativita, praxe (nejméně 1-2 roky).


PR manažer

Pozice může být buď velmi specializovaná (například pouze na vztahy s veřejností a médii, vztahy s klienty a partnery, interní či krizovou komunikaci, sponzoring, public affairs apod.), nebo může zastřešovat všechny tyto disciplíny. V případě středně velké společnosti bude PR manažer zastřešovat vše, nebude mít podřízené a jeho plat bude 40-59 000 Kč. U velké firmy může řídit tým až 10 specialistů, bude mít titul PR nebo Communication Director a jeho plat se bude pohybovat okolo 76-105 000 Kč.

Benefity: vůz u větších firem- střední, mobil samozřejmostí, nějaká forma připojištění.

Hlavní předpoklady: prezentační a komunikační dovednosti, velmi dobré vyjadřovací schopnosti, diplomacie, flexibilita, schopnost odolávat náhlým změnám a stresu, 2-5 let praxe, v případě nutnosti vedení lidí i manažerské schopnosti.

Co si myslíte o výši platů a rozsahu benefitů pro tyto pracovní pozice? Jsou podle vás odpovídající? Jestliže pracujete v oblasti marketingu, reklamy a PR, jakou zkušenost s platy máte? Připojte své názory a zkušenosti!

Respondenti průzkumu: Olga Marušová, Head of Recruitment Department, Česká spořitelna, Robert Sládek, konzultant, World Experts, Renata Součková, konzultant, Hill International, Ctirad Vondrášek, ředitel pro ČR a SR, Hays International, Dita Závorová, Division Manager, Robert Half, Petr Žídek, senior konzultant, Synergie Prague.

Průzkum vznikl pro časopis The Prague Tribune.

Klasifikace automobilů se řídí podle Svazu dovozcu automobilů.


Líbil se vám článek?

-27
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

České firmy: zbytečně přeautováno

20. 5. 2003 | Petr Vykoukal | 1 komentář

České firmy: zbytečně přeautováno

Představa, že by nadnárodní firma poskytla ve vyspělé zemi svému zaměstnanci služební vůz, kterým by se každý den ráno dovezl na pracoviště a večer zase domů, je z říše sci-fi. Úplně... celý článek

Platový průzkum I.

9. 5. 2003 | Petr Vykoukal

Platový průzkum I.

Pracujete v oblasti prodeje a nákupu? Nebo vás prostě zajímá, jak jsou u nás pozice v tomto oboru odměňovány či co mají lidé na konkrétních postech přesně na starosti? Tyto informace... celý článek

Konec zlatých časů

5. 5. 2003 | Petr Vykoukal

Konec zlatých časů

Najít si nové zaměstnání ve středním managementu už není tak snadné jako dříve. Volných míst totiž moc nepřibývá, zato vhodných a kvalitních kandidátů je stále více. Co vás tedy čeká,... celý článek

Daňové aspekty zaměstnaneckých benefitů

2. 5. 2003 | Tomáš Prouza | 1 komentář

Daňové aspekty zaměstnaneckých benefitů

Víte, zda a jak zdanit služební vůz používaný k soukromým účelům, penzijní připojištění či nepeněžní příspěvky zaměstnavatele?

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.