České firmy: zbytečně přeautováno

Petr Vykoukal | | 20. 5. 2003 | 8 komentářů
Představa, že by nadnárodní firma poskytla ve vyspělé zemi svému zaměstnanci služební vůz, kterým by se každý den ráno dovezl na pracoviště a večer zase domů, je z říše sci-fi. Úplně stejné firmy ale takovou věc v České republice dělají. Proč?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 5. 2003 15:45, hink

Ty příspěvky na dojíždění, jakož i ošatné atd. by se mohly aplikovat formou odpočtu z daní. Například člověk v zaměstnaneckém poměru by měl třeba plácnu o 2000 Kč vyšší nezdanitelnou částku než osoba samostatně výdělečně činná, která si vše dá do nákladů sama. Dojíždějící třeba o 4000. Stejně tak životní minimum rodiny, kde členové pracují, by mělo být o stejné částky vyšší než u těch co se flákají v nezaměstnanosti. Poslanci si příspěvky na dojíždění v ceně taxíku odmávají napoprvé, člověk blízký životního minima si však nemůže dovolit pracovat, protože by se dostal pod tuto hranici, kdyby musel platit byť jen MHD. Ani sociální příspěvek na dojíždění dětem do školy není ve stoprocentní výši, takže lidé na životním minimu jsou nutně o tuto částku níž.

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 5. 2003 9:25, hink

Dokud bude u nás pracovní síla tak daňově drahá, je strategie "půjčovat" zaměstnancům bez omezení firemní auto správná. Abych si mohl průměrné nové auto dejme tomu za 400.000 bez DPH (488.000 včetně DPH) koupit z platu, musí zaměstavatel na mě vydat skoro milion na mzdových nákladech. Když mi ho půjčí, má to za polovic i s leasingem. Ušetřené peníze užije rozhodně lépe než stát.

-18
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 8 komentářů)

24. 2. 2011 11:34 | Laďka Žáková

Dobrý den všem, zaujal mě tento článek, protože právě zpracovávám diplomovou práci na téma "Pracovní motivace". Kdybyste měli chvíli, prosím vás o vyplnění dotazníku týkajícího se této problematiky. Nezabere vám víc než 5 minut a je anonymní. Předem díky. Dotazník: http://uroven-pracovni-motivace.vyplnto.cz/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 11. 2004 17:29

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G, vydavatel Inzertního katalogu, on line inzerce (auto, nábytek, dovolená, řemeslníci...), reklama firem, bílá a černá elektronika, splátkový prodej, půjčky.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2003 17:22

No nevím, mám kolem sebo docela dost OSVČ, ale nikdo znich si ošatné do nákladů nedá a když, tak to stejně účetní vyhodí, popřípadě i nechají, ale daňový základ to nesníží. S tím dojížděním máte pravdu, do nákladů si to dají, daň jim to sníží, ale taky to není nic moc. Osobně bych byla hlavně pro společné danění manželů, to totiž občas mohlo domácnosti pomoci.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2003 15:45 | hink

Ty příspěvky na dojíždění, jakož i ošatné atd. by se mohly aplikovat formou odpočtu z daní. Například člověk v zaměstnaneckém poměru by měl třeba plácnu o 2000 Kč vyšší nezdanitelnou částku než osoba samostatně výdělečně činná, která si vše dá do nákladů sama. Dojíždějící třeba o 4000. Stejně tak životní minimum rodiny, kde členové pracují, by mělo být o stejné částky vyšší než u těch co se flákají v nezaměstnanosti. Poslanci si příspěvky na dojíždění v ceně taxíku odmávají napoprvé, člověk blízký životního minima si však nemůže dovolit pracovat, protože by se dostal pod tuto hranici, kdyby musel platit byť jen MHD. Ani sociální příspěvek na dojíždění dětem do školy není ve stoprocentní výši, takže lidé na životním minimu jsou nutně o tuto částku níž.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2003 13:41 | highway

A jeste jedna vec: V zahranici (napr. Nemecko) stat prispiva obcanum na dojizdeni do zamestnani. Z techto nezanedbatelnych prispevku lze financovat alespon cast vysokych provoznich nakladu auta. U nas nic a k tomu obrovske odvody, tak proc sluzebni auto je jasne.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2003 9:25 | hink

Dokud bude u nás pracovní síla tak daňově drahá, je strategie "půjčovat" zaměstnancům bez omezení firemní auto správná. Abych si mohl průměrné nové auto dejme tomu za 400.000 bez DPH (488.000 včetně DPH) koupit z platu, musí zaměstavatel na mě vydat skoro milion na mzdových nákladech. Když mi ho půjčí, má to za polovic i s leasingem. Ušetřené peníze užije rozhodně lépe než stát.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 5. 2003 13:46 | .

Ono je to slozitejsi. Nekdy je pro zamestnance vyhodnejsi, aby jezdil na sluzebni cesty svym autem a firma mu proplaci benzin + 3,40 na kilometr. Vsechno zalezi na porizovaci hodnote auta a poctu sluzebnich a soukromych kilometru.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2003 15:15 | Dušan

Pan Vacek z Nestlé to přesně vystihl. Díky daním je u nás rozdíl přímo drastický. Chce-li si pan zaměstnanec koupit vlastní osobní auto ze svých zdaněných peněz, pak na každou desetitisícovou splátku na auto do něj musí zaměstnavatel vrazit asi 19000. Těch 9000 navíc jde do daní a zdravotního a sociálního pojištění. Státu a uvedeným institucím je jistě líto, že jim utíká spousta peněz, které by jinak mohly být ukázkově prošustrovány.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 640 108 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2021

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Doporučujeme

Příští vláda bude zase Babišova. Tomu nezabráníte

Příští vláda bude zase Babišova. Tomu nezabráníte

Sledujete s blížícími se volbami preference stran a koalic? Nedává to smysl. Stačí poslouchat...více

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Největší akci v dějinách očkování hrozí zhatit stejné problémy, kvůli kterým si zbytečně...více

Jak vypadá mužská masturbace. Fyzická potřeba, odreagování, únik z nudy i meditace

Jak vypadá mužská masturbace. Fyzická potřeba, odreagování, únik z nudy i meditace

„Sebepoznání. Odpírání. Prostě musím. Dává mi to sebevědomí. Je to vyčerpávající rituál....více

Dlouhý covid. Ignorujeme pacienty, kteří se nám nehodí do krámu

Dlouhý covid. Ignorujeme pacienty, kteří se nám nehodí do krámu

Covid-19 jste prodělali před několika týdny, měli byste být zdraví, ale nejste. Anebo...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lukáš Kovanda

ekonom

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Lukáš Kovanda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.